Miksi vastustus on niin suurta vhh-ruokavaliota kohtaan.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän kuitua.
Siksi niitä kasviksia syödään ihan kunnolla päivittäin. Kuitu ei tule enää vaan viljasta. Jotain pellavansiementä voi olla.
Paljonko tulee kuitua päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa hiilareista itseäni kylläiseksi ja pakko olla vhh/ keto jos haluan laihtua. Sillä pysyy nälkä pois paremmin. Toki syön marjoja, hedelmiä ja siemennäkkäriä. 7 vrk ennen kuukautisia lisään hiilareita,silloin on nälkä. Verikokeissa sokeriarvot ovat erinomaiset,lääkäri ihan kehui arvoja joten ei ole insuliinin kanssa ongelmia. Haluan treenata ja laihtua joten vhh on ainoa vaihtoehto.
Mä olen laihtunut syömällä varsin runsaastikin hiilareita. Laihduin tahtia kilon kuussa täysin ilman nälkää. Nyt painan 57 kg ja tää on mulle hyvä.
Syön edelleenkin varsin paljon hiilareita ja siis myös kuitua, en mitään höttöä tietenkään. Tämä ruokavalio sopii mulle. Liikun paljon ja tarvitsen energiaa hiilareista. Hyvää myös aivotyöhön.
Jos on insuliiniresistenssi, tuolla menetelmällä ei laihdu, vaikka laskisi kaloreita. Olen itse kokeillut sitä (vuosien ajan) ja ainoa tapa laihtua oli lopettaa hiilihydraattien syöminen.
Ahaa. Eli jos sinä (1 ihminen miljardeista) et laihdu tuolla tavalla, ei muutkaan voi? Vaikka juuri sulle sanottiin, että niin on laihduttu.
Terveellä metabolialla laihtuu söi mitä hyvänsä. Insuliinin ollessa jatkuvasti koholla, rasva ei pala. Jos kalorit taas lasketaan niin alas, että hiilareillakin laihtuu, se tarkoittaa kuitenkin sitä, että vaje johtaa ketoosiin. Se pudottaa insuliinin alas ja avaa rasvakudoksen polttoaineeksi. Helpompi on laihduttaa kun ei insuliinitasoa edes nosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen, normaalipainoinen kakkostyypin diabeetikko. Olen nyt viime aikoina kiinnittänyt huomiota juurikin hiilihydraatteihin erityisesti päivällä, eli syön hiilareita vain vähän aamulla ja päivällä. Huomaan, että olen päivisin virkeämpi ja verensokerikin on parempi. Illalla syön hiilareita vapaammin, esim. iltapalaksi päivän ainoat voileivät.
En ole laskenut hiilarien määrää, mutta väkisinkin määrä on merkittävästi vähentynyt. Mielenkiintoista nähdä, näkyykö tämä pitkän sokerin mittauksessa.
Mutta noin muuten olen sitä mieltä, että kannattaa karsia turhat hiilarit eli esim. keksit ja sipsit. Silläkin pääsee jo pitkälle.
Kyllähän se kuuluu jo virallisterveellisen ruokavalionkin suosituksiin, ettei söisi sokerisia herkkuja. Mutta itse asiasta, niin juuri eilen ajattelin tätä mainitsemaasi asiaa, että voiko olla mahdollista, että kakkostyypin diabeetikon elimistö kestää hiilihydraatteja jotenkin paremmin illalla? Olen huomannut, että aamulla ja aamupäivällä tulee väsynyt olo hiilihydraateista, mutta illalla ei niinkään. Samaan pyrin kuin sinäkin, että söisi niitä hiilareita enimmäkseen vasta illalla. Onkohan tähän mitään tiedossa olevaa selitystä, olisi kiva tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 kg lähtenyt 2,5 kk aikana,vhh, keto ja pätkäpaasto. Jatkuu vielä toiset 10 kg mutta nyt jo huomaa kuinka ihanaa on kun body ja intervalkitinnilla pystyy tekemään kaikki liikkeet. Käyn jollain tunnilla päivittäin,kävelen koiran kanssa 3x vrk ja asun 4 krs ilman hissiä.
Lääkäri ehdotti laihdutuslääkettä mutta en ota sitä niin pitkään kun pystyn pitämään ruokavalion. Ruokahäly päässä on hävinnyt kokonaan vaikka syön 1200 kcal vrk.
Onko ruokahäly suomeksi nälkä?
Ei vaan ruuan himo ja mieliteot. Tyyliin tänään saatava makkarakastiketta,juustonaksuja jne...nyt vhh pystyn pitämään mielihalut kurissa enkä ole herkkuja syönyt 2 ,5 kuukauteen vaikka niitä ostan lapsille. Entinen minä olisi syönyt jäätelön jääkaapista aikoja sitten....
Mä syön joka ruoalla hiilaria, eikä mulla ole tuota ollenkaan. Syön vatsan täyteen ja sitten en edes ajattele ruokaa, kunnes tulee taas nälkä. Syön 3 kertaa päivässä. En napostele. Ei mielitekoja. Paino pysyy samassa.
Mulla on tuota ruokahälyä ruokavaliosta riippumatta. Olen syömishäiriöinen.
Tässä sulle parantaminen
Keitettyjä perunoita. Raakaa parsakaalia ja porkkanaa. Kanaa paistettuna pelkästään 5mil öljyä. Mausteena suolaa ja pippuria.
Kokeile syödä tuota niin paljon kuin jaksat. Lähtee ruokahäly aika nopeasti
eri
Juu, tässä teräsvatsoille sopiva ruokavalio. Runssasti käytettynä sipulit ja kaalit eivät sovi monenkaan vatsalle, raakoina vielä vähemmän kuin kypsennettyinä. Tietysti ruokaa ei pysty ajattelemaan, jos vatsa on koko ajan kipeä.
Se kauhea paasaaminen ja väärän tiedon levittäminen.
Ja ruokavalion teho perustuu siihen että tyyppi joka on vetänyt päivittäin jättiannoksia, pizzaa, pullaa, sipsiä, limsaa ja karkkia lopettaa niiden syönnin ja - yllätys- laihtuu ja voi paremmin. Ja se on ihan ookoo jos löytää tavan voida hyvin. Tietenkin sama olisi tapahtunut jos hän olisi vain lopettanut tolkuttoman herkkujen syönnin ja syönyt monipuolisesti ja järkeviä annoskokoja. Mutta kyllä sen nyt täytyy olla se hiilarimyrkky ja sitten paasataan minulle kun syön uusia perunoita, ahventa ja salaattia että se keitetty pottu tappaa minut. Anteeksi mitä v1ttua nyt?
Uusi, vieras ja muutos pelottaa monia. Lisäksi kansakunnan päähän on taottu viranomaisten ja mielipideauktoriteettien toimesta 60 vuotta yhtä ainoaa totuutta rasvoista, kolesterolista ja sv-taudeista. Sitä on hoettu mantran lailla eikä vaihtoehtoja ole ollut tai hyväksytty. Kovien rasvojen leimaaminen kaiken pahan syntipukiksi on niin kaikenkattavaa ja läpäisevää, ja viljatuotteiden ylistys ja käyttö kaiken ruoan perustana niin valtaisaa. Asioista tietämätön ihminen on viljahegemonian riviorjana vhh-ajatukset kohdatessaan kuin maailma Galileon pöyristyttävien väitteiden kanssa aikanaan. Maan pallonmuotoisuus ajatuksenakin rikkoi kaiken mitä maailmanjärjestyksestä ajateltiin ja kirkko julisti ja kirkon sanahan oli samalla sekä laki että totuus. Aikamme virallistitotuus paavi Puskan linjaamana on vielä rahvaan valtakäsitys ja THL-kirkko edelleen voimallisesti pitää kiinni mistä pystyy vanhoillisesta dogmastaan rasvoista ja kolesterolista. Massat määkivät lammaslaumana paimenensa mantraa. Enimmäkseen ihmiset HALUAVAT uskoa auktoriteettiin, haluavat että heille kerrotaan mikä on totuus ja että se sitten myös pysyy ikuisesti totena. Muutosta vastustetaan koska se koetaan epämukavana. Sitä ei haluta. Monimutkaisempaa tulkintaa ei ymmärretä eikä haluta omaksua. Yksinkertaiset totuudet on kivempia.
Vierailija kirjoitti:
Se kauhea paasaaminen ja väärän tiedon levittäminen.
Ja ruokavalion teho perustuu siihen että tyyppi joka on vetänyt päivittäin jättiannoksia, pizzaa, pullaa, sipsiä, limsaa ja karkkia lopettaa niiden syönnin ja - yllätys- laihtuu ja voi paremmin. Ja se on ihan ookoo jos löytää tavan voida hyvin. Tietenkin sama olisi tapahtunut jos hän olisi vain lopettanut tolkuttoman herkkujen syönnin ja syönyt monipuolisesti ja järkeviä annoskokoja. Mutta kyllä sen nyt täytyy olla se hiilarimyrkky ja sitten paasataan minulle kun syön uusia perunoita, ahventa ja salaattia että se keitetty pottu tappaa minut. Anteeksi mitä v1ttua nyt?
Ok, sinulla on tällainen tapauskertomus. Olet törmännyt vähän erikoiseen tyyppiin joka on jotenkin hurahtanut ja nyt jakelee sulle kyseenalaisia elämänohjeita. Sellaista sattuu. Tiedäthän ettei sun tartte totella tai uskoa häntä?
Mulle ei auennut, miksi tuon yhden omituisen tyypin omituinen käytös on sulle peruste vastustaa vhh:ta?
Vierailija kirjoitti:
Uusi, vieras ja muutos pelottaa monia. Lisäksi kansakunnan päähän on taottu viranomaisten ja mielipideauktoriteettien toimesta 60 vuotta yhtä ainoaa totuutta rasvoista, kolesterolista ja sv-taudeista. Sitä on hoettu mantran lailla eikä vaihtoehtoja ole ollut tai hyväksytty. Kovien rasvojen leimaaminen kaiken pahan syntipukiksi on niin kaikenkattavaa ja läpäisevää, ja viljatuotteiden ylistys ja käyttö kaiken ruoan perustana niin valtaisaa. Asioista tietämätön ihminen on viljahegemonian riviorjana vhh-ajatukset kohdatessaan kuin maailma Galileon pöyristyttävien väitteiden kanssa aikanaan. Maan pallonmuotoisuus ajatuksenakin rikkoi kaiken mitä maailmanjärjestyksestä ajateltiin ja kirkko julisti ja kirkon sanahan oli samalla sekä laki että totuus. Aikamme virallistitotuus paavi Puskan linjaamana on vielä rahvaan valtakäsitys ja THL-kirkko edelleen voimallisesti pitää kiinni mistä pystyy vanhoillisesta dogmastaan rasvoista ja kolesterolista. Massat määkivät lammaslaumana paimenensa mantraa. Enimmäkseen ihmiset HALUAVAT uskoa auktoriteettiin, haluavat että heille kerrotaan mikä on totuus ja että se sitten myös pysyy ikuisesti totena. Muutosta vastustetaan koska se koetaan epämukavana. Sitä ei haluta. Monimutkaisempaa tulkintaa ei ymmärretä eikä haluta omaksua. Yksinkertaiset totuudet on kivempia.
Siinäpä ilmoittautui juuri sellainen paasaaja, joka onnistuu karkoittamaan kaikki muut kuin samalla tavalla uskovat.
Siksi niitä kasviksia syödään ihan kunnolla päivittäin. Kuitu ei tule enää vaan viljasta. Jotain pellavansiementä voi olla.
Paljonko tulee kuitua päivässä?
Helposti tulee suositetu 25g kuitua päivässä vhh:lla.
- 1 leipäsiivu (siemenleipä tai ruisleipä) 7g
- Ruuassa 100g papuja, herneitä, kikherneitä tai linssejä n 10g (20g hiilareita)
- 30g pähkinöitä tai manteleita 4g
- 100g marjoja 4g
Plus sitten kaikki muu mitä syö, äkkiä tuon saa täyteen ilman jatkuvaa leivän pupeltamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä ilmoittautui juuri sellainen paasaaja, joka onnistuu karkoittamaan kaikki muut kuin samalla tavalla uskovat.
Tuo on ihan vaan analyysi syistä miksi otsikon mukainen ilmiö ja sen kaltaisia tapahtuu. Tämä sama mekanismi on ihmisen yleiseen olemukseen ja sosiaaliseen luonteeseen sekä hierarkisiin yhteiskuntiin perustuva universaali ilmiö. Ihmiset haluavat totuuksia ja vastustettavaa, jopa vihattavaksi, kansanmassoina. Kansat odottavat että tulee johtaja joka kertoo totuuden ja mitä tulee vihata. Ei yhdelläkään saksalaisella 30-luvulla ollut mitään henkilökohtaista sinänsä eikä omalåhtöistä syytä vastustaa ja vihata juutalaisia. Mutta kun tuli johtaja ja totuus seurattavaksi, ilomielin marssitettiin miljoonat polttouuniin. Ei tänä päivänä riviryzzzällä ole sinänsä mitään erityistä vastustettavaa random Ukrainassa asuvaa ukrainalaista siviiliä kohtaan, mutta kum on johtaja ja totuus, niin hänen mielestään ohjusisku synnytyssairaalaan on sikakovajuttu.
Ihmiset ovat tällaisia. Eivätkä kestä sitä että joku kertoo halutun ja omaksutun totuuden rikkovia näkökulmia tai faktoja. Siitä tulee primitiivireaktio; vastustus, kieltäminen, leimaaminen, jopa viha.
Oma vastauksesi minulle oli tästä täydellinen esimerkki. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syön suositusten mukaan niin miksi minun jotain pitäisi napostella? Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Aamupalan ja iltapalan.
Lounas yleensä isoin, koska seuraavan kerran syönyt noin 18-19 aikaan.
Tuo on itsessään hyvä tapa. Täytyy syödä niin että kylläisyys säilyy kuusi tuntia. Ei ole vaikeaa eikä tarvitse syödä edes hirveästi, mutta jos on tottunut hiilarivoittoisuuteen täytyy opetella uutta.
Nää on yksilökysymyksiä. Karkeasti otettuna en ole huomannut omassa kylläisyyden tunteessa kovinkaan isoa eroa, olenko syönyt arviolta 500kcal pastapainoitteista, vai 500kcal vaikka possun niskaa salaatilla ja paistetuilla vihanneksilla.
Ehkä ton possunniskan jälkeen on enemmän sellaista näläntunnetta, kun kun silmät/ aivot tietää jättäneensä ne potut / pastat pois lautaselta. Mutta ei siis ole kovin merkittävää eroa kylläisyydentunteen pysymisessä itsellä. Oli sitten munakas tai kaurapuuro aamupala. Jos siinä kaurapuuron kyljessä on vaikka ruisleipä Kinkulla ja juustolla lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin nousi huono kolesteroli aivan pilviin vhh:lla. Enkä usko vakuutteluja että kolesteroli ei haittaa mitään, vaan on suorastaan hyväksi. Onhan se välttämätöntä, mutta ihmiskeho osaa valmistaa kolesterolia itsekin, ei sitä ole mikään pakko syödä tai hankkia lisää rasvaisella ruokavaliolla.
On silti totta, että vhh:lla ruokahalu laskee, ja se on se syy, miksi sitä kannattaa noudattaa niiden joilla 1) LDL ei nouse 2) ruokavalio antaa myöten. Itse yritän syödä vegaanisesti, joten vaikea koostaa monipuolisia vhh-aterioita vaihtelevasti. En myöskään usko, että pystyisin lopettamaan leivän, pastan ym syömisen koko loppuiäkseni. Tai siis olen aikoinaan kokeillut jo, enkä pystynyt.
Mikä siinä muuten onkin, että karppaajien mielestä hiilareita ei tarvita, koska keho pystyy muodostamaan niitä itse, mutta kolesteroli pitää syödä, vaikka keho pystyy valmistamaan sitä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen, normaalipainoinen kakkostyypin diabeetikko. Olen nyt viime aikoina kiinnittänyt huomiota juurikin hiilihydraatteihin erityisesti päivällä, eli syön hiilareita vain vähän aamulla ja päivällä. Huomaan, että olen päivisin virkeämpi ja verensokerikin on parempi. Illalla syön hiilareita vapaammin, esim. iltapalaksi päivän ainoat voileivät.
En ole laskenut hiilarien määrää, mutta väkisinkin määrä on merkittävästi vähentynyt. Mielenkiintoista nähdä, näkyykö tämä pitkän sokerin mittauksessa.
Mutta noin muuten olen sitä mieltä, että kannattaa karsia turhat hiilarit eli esim. keksit ja sipsit. Silläkin pääsee jo pitkälle.
Kyllähän se kuuluu jo virallisterveellisen ruokavalionkin suosituksiin, ettei söisi sokerisia herkkuja. Mutta itse asiasta, niin juuri eilen ajattelin tätä mainitsemaasi asiaa, että voiko olla mahdollista, että kakkostyypin diabeetikon elimistö kestää hiilihydraatteja jotenkin paremmin illalla? Olen huomannut, että aamulla ja aamupäivällä tulee väsynyt olo hiilihydraateista, mutta illalla ei niinkään. Samaan pyrin kuin sinäkin, että söisi niitä hiilareita enimmäkseen vasta illalla. Onkohan tähän mitään tiedossa olevaa selitystä, olisi kiva tietää.
Hedelmät moni niistä on makeita. Voi noita joskus maistella mutta en söisi joka päivä jos vähentää hiilaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin nousi huono kolesteroli aivan pilviin vhh:lla. Enkä usko vakuutteluja että kolesteroli ei haittaa mitään, vaan on suorastaan hyväksi. Onhan se välttämätöntä, mutta ihmiskeho osaa valmistaa kolesterolia itsekin, ei sitä ole mikään pakko syödä tai hankkia lisää rasvaisella ruokavaliolla.
On silti totta, että vhh:lla ruokahalu laskee, ja se on se syy, miksi sitä kannattaa noudattaa niiden joilla 1) LDL ei nouse 2) ruokavalio antaa myöten. Itse yritän syödä vegaanisesti, joten vaikea koostaa monipuolisia vhh-aterioita vaihtelevasti. En myöskään usko, että pystyisin lopettamaan leivän, pastan ym syömisen koko loppuiäkseni. Tai siis olen aikoinaan kokeillut jo, enkä pystynyt.Mikä siinä muuten onkin, että karppaajien mielestä hiilareita ei tarvita, koska keho pystyy muodostamaan niitä itse, mutta kolesteroli pitää syödä, vaikka keho pystyy valmistamaan sitä itse?
Kuulemma on kahdenlaisia ihmisoä kolesterolin suhteen. Toiset tuottaa itse ja toiset ei. Saa korjata jos tietää paremmin. Ja toki toisilla korkea kolesteroli geneettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan vaan analyysi syistä miksi otsikon mukainen ilmiö ja sen kaltaisia tapahtuu. Tämä sama mekanismi on ihmisen yleiseen olemukseen ja sosiaaliseen luonteeseen sekä hierarkisiin yhteiskuntiin perustuva universaali ilmiö. Ihmiset haluavat totuuksia ja vastustettavaa, jopa vihattavaksi, kansanmassoina. Kansat odottavat että tulee johtaja joka kertoo totuuden ja mitä tulee vihata. Ei yhdelläkään saksalaisella 30-luvulla ollut mitään henkilökohtaista sinänsä eikä omalåhtöistä syytä vastustaa ja vihata juutalaisia. Mutta kun tuli johtaja ja totuus seurattavaksi, ilomielin marssitettiin miljoonat polttouuniin. Ei tänä päivänä riviryzzzällä ole sinänsä mitään erityistä vastustettavaa random Ukrainassa asuvaa ukrainalaista siviiliä kohtaan, mutta kum on johtaja ja totuus, niin hänen mielestään ohjusisku synnytyssairaalaan on sikakovajuttu.
Ihmiset ovat tällaisia. Eivätkä kestä sitä että joku kertoo halutun ja omaksutun totuuden rikkovia näkökulmia tai faktoja. Siitä tulee primitiivireaktio; vastustus, kieltäminen, leimaaminen, jopa viha.
Oma vastauksesi minulle oli tästä täydellinen esimerkki. Kiitos.
Ja sinun vastauksesi oikein hyvä esimerkki itsensä ja oman uskonsa ylentäneistä. Samaa hurmoshenkeä tapaa johonkin uskoon vasta kääntyneistä, heillä tosin hurmos usein laimentuu vuosien kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syön suositusten mukaan niin miksi minun jotain pitäisi napostella? Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Aamupalan ja iltapalan.
Lounas yleensä isoin, koska seuraavan kerran syönyt noin 18-19 aikaan.
Tuo on itsessään hyvä tapa. Täytyy syödä niin että kylläisyys säilyy kuusi tuntia. Ei ole vaikeaa eikä tarvitse syödä edes hirveästi, mutta jos on tottunut hiilarivoittoisuuteen täytyy opetella uutta.
Nää on yksilökysymyksiä. Karkeasti otettuna en ole huomannut omassa kylläisyyden tunteessa kovinkaan isoa eroa, olenko syönyt arviolta 500kcal pastapainoitteista, vai 500kcal vaikka possun niskaa salaatilla ja paistetuilla vihanneksilla.
Ehkä ton possunniskan jälkeen on enemmän sellaista näläntunnetta, kun kun silmät/ aivot tietää jättäneensä ne potut / pastat pois lautaselta. Mutta ei siis ole kovin merkittävää eroa kylläisyydentunteen pysymisessä itsellä. Oli sitten munakas tai kaurapuuro aamupala. Jos siinä kaurapuuron kyljessä on vaikka ruisleipä Kinkulla ja juustolla lisäksi.
Sivusta kommentoin, että 500 kcal ei ole edes ateria, lähinnä välipala. Esim. pelkässä Big Macissa on enemmän energiaa. Ilman mitään lisukkeita.
Sellaisia varmaan saakin popsia yhtenään eikä ole kummoista kylläisyyttä.
Jos vrk-kulutus on vaikkapa 2500 kcal, niin viidesti päivässä on nälkä ja pitää syödä sellainen jottei liho eikä laihdu. 16 tunnin valvejaksolla se tekee syömistä kolmen tunnin välein. Tämähän on aika linjassa virallissuositusten kanssa, että koko ajan syödään jotain.
Mutta esim. Kuuden tunnin kylläisyys tarkoittaisi vähintään tuhannen kilokalorin aterioita ihan vaan matemaattisesti. Silloin varmaan alkaa näkyä enemmän myös makrojakauman vaikutus ja siihen liittyvä hormoniheilunta yms. säätely. Tuhat kilokaloria hiilareista on melkoinen verensokeripommi ja aiheuttaa nopeammin uuden nälän ja rasvaksi varastointia. Tuhat kilokaloria rasvasta tekee varmasti kylläisen olon pitkäksi aikaa ja aktivoi rasvanpolttometabolian jolla jaksaa eikä tule heti nälkä.
Jos tähtää kahteen ateriaan päivässä, niin niiden on oltava aika tuhteja. Vaikkapa sillä 2500 kcal päiväkulutuksella päivän pääateria 1500 kcal ja toinen 1000 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vastauksesi minulle oli tästä täydellinen esimerkki. Kiitos.Ja sinun vastauksesi oikein hyvä esimerkki itsensä ja oman uskonsa ylentäneistä. Samaa hurmoshenkeä tapaa johonkin uskoon vasta kääntyneistä, heillä tosin hurmos usein laimentuu vuosien kuluessa.
Jatkat yhä henkilöön hyökkäämisellä, kun asia ja sen objektiivinen käsittely on liian vaikeaa. Oikein hyvää esimerkkimateriaalia, kuinka tämä joukkopsykologia toimii ja näkyy. Uskomus ja halu kuulua joukkoon johtaa viestintuojien ampumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silti totta, että vhh:lla ruokahalu laskee, ja se on se syy, miksi sitä kannattaa noudattaa niiden joilla 1) LDL ei nouse 2) ruokavalio antaa myöten. Itse yritän syödä vegaanisesti, joten vaikea koostaa monipuolisia vhh-aterioita vaihtelevasti. En myöskään usko, että pystyisin lopettamaan leivän, pastan ym syömisen koko loppuiäkseni. Tai siis olen aikoinaan kokeillut jo, enkä pystynyt.Mikä siinä muuten onkin, että karppaajien mielestä hiilareita ei tarvita, koska keho pystyy muodostamaan niitä itse, mutta kolesteroli pitää syödä, vaikka keho pystyy valmistamaan sitä itse?
Mielenkiintoista. En ole kuullut tällaisesta väittämästä, että kolesterolia pitää syödä. Kertoisitko enemmän, missä näin sanotaan? Olen vhh:ta kuitenkin liki 20 vuotta sillointällöin seurannut ja kokeillutkin ja tää oli ihan uusi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä niin ettei syödystä kolesterolista tarvitse välittää. Kolesteroli ei myöskään ole sairaus.
Tämä on totta ja syy, miksi punainen liha on mustamaalattu. Mitään tutkimusta ei ole, jossa se olisi todistettu haitalliseksi. Suositus on osa ilmastotaistelua, ei terveysyiedettä.