Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ELOISAT viikonloppuun~~~

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pahuksen " hupi" -ohjelma alkoi aikanaan tällä renkutuksella...

Viikonlopussa taas ollaan ja koululaisilla alkaa olla aamukampa melko harva. Kyllä nuo alkavatkin olla jo loman tarpeessa. Vanhempani vievät koululaiset loman aluksi runsaaksi viikoksi Ylläkselle mökilleen ja olen siitä lasten puolesta tosi iloinen. Vanhempani jaksavat järjestää kaikkea mukavaa ohjelmaa muksuille. Monta viikkoa meillä on jo puhuttu reissusta.

JAMSSA: Nuo kilpirauhaskokeet on otettu meikäläiseltä melkein jokaisen lapsen jälkeen,mutta niissä ei ole koskaan ollut mitään. Painoindeksi on nyt laskenut tuonne 18, joten paljon lihaa ei luitten päällä ole. Raskaana en ole, lääkäri asian vielä ultralla varmisti. Hormoonit imetyksen kanssa tämän laihtumiseni oletettavasti aiheuttavat, mutta antaa lääkäreiden nyt varmuuden vuoksi tutkia ennen hutkintaa. Olen aina ollut hoikka,mutta näin vähän olen painanut viimeksi kun kakkosen imetys päättyi ja silloin olin kymmenen vuotta nuorempi.

Nyt täytyy lähteä laittamaan lapset koulutielle, palaan sitten kommentoimaan...

Ope ja Leevi,joka odottaa aamu-unosille pääsyä

Vierailija
2/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan tuleeko kirjoittelusta mitään, kun lapset tässä jaloissa pyörivät..

OPEMAMMA: Toivottavasti saat pian lihaa luitten päälle. Ikävää, tuommoinen jatkuva väsymys :( Minulla vähän sama juttu, paino tuppaa tippua vähän liikaakin imetyksen myötä. Ei ole kiva ihan nälkiintyneeltäkään näyttää. Esikon imetyksen jälkeen olin laihimmillani, nyt en usko että ihan niin alas paino laskee, sen verran enemmän tuli nuita raskauskiloja :)

Täällä ollut tosi epävakaisia päiviä. Olin suunnitellut tekeväni pihatöitä - mutta kovin hitaasti tuntuu mikään edistyvän. Hommat katkaisee joko sade tai sitten lapset.. Mies tehnyt pitkää päivää heti loman loputtua, joten arkeen ollaan palattu rytinällä..

Luka tuossa huutelee ÄTÄÄ, ÄTÄÄ - joten muihin hommiin käypi tie.. MUKAVAA PERJANTAITA!

hallas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille meitä eilisessä pinossa muistaneille.

PUMPULI, loistavat nuo sinun täinhäätövinkit, kiitos tuhannesti!! Minä en ymmärrä miten en ollut tajunnut tuota saunaan viemistä. Olin vain pessyt pyykkiä ja pyörittänyt kuivausrummussa. Vein illalla vuodevaatteet ja kaikki mahdolliset tekstiilit joihin lapset ois voineet päitänsä hinkuttaa saunaan ja sauna päälle. Pestiin vielä täishampoolla kaikkien hiukset yhtäaikaa paitsi miehen joka tyylikkäästi kalju =) ja Elisa joka niin pieni vielä eikä täinmunia näkyvissä.

Tänä aamuna ekan kerran en löytänyt yhtä ainutta munaa esikon pitkistä suortuvista enkä pikkukakkoseltakaan, jesh! Nyt vaan kammataan ahkerasti niin eiköhän tämä tästä.

OPEMAMMA ja HALLAS; tuumailin tuosta imetyksestä ja kiloista että on tämä ihmiskroppa aika jännä kapistus. Minulla nimittäin on ilmiö päinvastainen kuin teillä: imetyksen aikana kroppa on turvonnut ja kiloja ei meinaa lähteä millään. Nyt kun imetyskerrat ovat alkaneet harveta tuntuu alkaa vaatteet mennä päälle kuin itsestään. Sormuksiakin voi taas pitää sormissa. Mene ja tiedä.

Meillä viikko Amerikan matkaan. Pitäisi vissiin alkaa miettiä mitä pakata mukaan. Passit saatiin ja uuden ajokortinkin sain samalla kertaa ihan oikealla sukunimellä 10-vuotishääpäivän kunniaksi (31.5.)!! Vakuutukset otettu joten jää kai jäljelle tuon garderoobin miettiminen. Mies jo nyt haroo tukkaa (tai siis pitelee kaljuaan) kun oon kuulemma sellainen pakkaaja että kaikki paitsi silityslauta ja sienikuivuri tulevat mukaan reissuun. Nooh, nyt ajattelin ottaa iisisti että mahtuu tuliaiset mukaan =)

Nyt ei muuta, alan syöttämään Elisalle aamupuuroa. Nukkui hyvin 8 asti parilla tissittelykerralla. Kuumettakaan ei taida enää olla mikä tietysti huippujuttu.

Hyvää alkavaa viikonloppua ja vointeja kaikille toivottaa

Tuuli ja Elisa-empulainen 8kk+

Vierailija
4/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma: Yhdessä hyvä olo ohjelmassa joskus sellainen tosi hoikka nainen kyseli apua ruokavalioon ja ne ohjasti sellaiseen ravintoympyräruokailuun 3-4 tunnin välein niin saisi paremmin keho sitten kaikkia hyviä aineita. Kahvikin voi tietääkseni aiheuttaa sitä että ei oikein ravintoaineet imeydy kuten rauta, sinkki. Imetys vie kuitenkin tosi paljon ja niin ne sairaalassakin sanoi että imettäessä pitäisi syödä enemmän kuin raskaana ollessa. Toivottavasti olisi vain siitä kiinni. Tsemppiä ja jaksamista.

Vierailija
5/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuli: jenkeissä on halpoja lastenvaatteita ja aikuistenkin sekä kenkiä yms eli kannattaa jättää tilaa laukkuun :)

Vierailija
6/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset tsemppauksista,kyllähän sitä elossa ollaan :) aika pitkälti faijasta tää kaikki johtuu.. mut elettävä se on..

meillä iida konttaa välillä pakki päällä,elikkä hassua mutta tuommonen vänkyrä se on :D :S. istuma asentoakin treenaa,jalat on välillä ihan solmussa,kädet lattialla hassusti könöttää..ehkä se iidakin vielä alkaa liikkumaan. hampaita meillä selkeesti tehään,kuultaa jo toinen pari edessä (etu ja kulma) tulee varmaan piakkoin..

olikohan muuta?! joo huhuilen JUSTIINAA & TEIPPIÄ..

nyt rutina yltyy joten viihdytys puuhiin lampsii hän.. kaikille jaksuja!!

Vierailija
7/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäiskö sanoa " Heppistä taasen" niinkuin Eria tässä eräänä kauniina päivänä viestinsä aloitti. Kyllä nauratti, kiitos siitä.

En ole hetkeen kirjoitellut, joten ihan ensiksi kovasti onnea Vaaga ja Puuhis plussauutisista.

Aavalle ja muillekin pienille ja isommillekin potilaille paranemisia. Kiva kuulla että Tuulilla parempia uutisia.

Jamssa: nopeasti pääsittekin sitten ravintoterapeutille, hyvä juttu. Meille tuli keskussairaalasta vain ilmoitus että ¿olemme vastaaottaneet lähetteenne, mutta jonot on 6 kk¿. No hyvä että ilmoittivat ettei turhaan odoteltu vaan mentiin yksityiselle. Kerrohan sitten miten meni.

Villa: mitä Eloeppu aikaisemmin kirjoitti tuosta mittausten tarkkuudesta on niin totta.

Vauva-aika vs.taaperoaika: mulla on ihan samoja mietteitä että kuin Ikaruksella. Kaikki on uutta niin innolla odottaa mitä uusi päivä tuo tullessaan.

Tulipa meillekin tarpeeseen nuo pyöräistuinvinkit joten kiitos niistä.

Taidoista: Meilläkin tyttö on kontannut jo jonkin aikaa. Kolmas hammas tuli muutama viikko sitten joten neloshammasta täällä kovasti nyt odotellaan. ¿Kolmihammaskonttaaja¿ on veikeä ilmestys.

Seisomaan nousee tosi jämäkästi ja tukea pitkin jo kävelee (lue: siirtelee jalkojaan epämääräisessä järjestyksessä). Tavuja tulee ja pärinää. Alahuuli vaan tärisee, kun tyttö leikkii autoa. Sekin on aivan hurjan hellyyttävän näköistä.

9 kk lääkärineuvolassa käytiin, kaikki suojat valmiina liikkeelle lähtöön. Mitat 73 cm, 8540g ja py. 45,9. Ihan hienosti on omilla käyrillään tyttö kehittynyt.

Ei ole vapaa-ajan ongelmia kun tyttö vähentää päiväunia ja hereillä ollessaan nousee seinääkin vasten seisomaan tai kaivelee/syö mitä käsiinsä saa.

Minäkin huhuilen PETRAELENAA, PATEA, TÄHTINOVAA ja PEEVELIÄ.

Mukavaa viikonloppua kaikille !

t. Hanhikki ja tyttö

Vierailija
8/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa aurinko, toistaiseksi ainakin, yes! Ja muutenki on ihan mukava päivä, ku pääsen illalla työkavereiden kans ulos syömään ja taidetaan jäädä jatkamaan iltaa muutaman siiderin voimalla.. saa nähä kuin pitkään tän mamman tissit kestää räjähtämättä:)

Oon tosiaan yrittänyt vähentää tuota tissuttelua ja tarjonnut poitsulle nokkamukista korvikemaitoa, mutta ei oiken uppoa:( Irvistelee vaan, ei vissiin vedä maun puolesta vertoja äidin tissimaidolle;) No täytynee ootella vielä jonku aikaa ja alkaa tarjoon ihan oikeeta maitoa.

Vähän kitinäpäiviäkin tässä on muutama ollut, että lieköhän toista hammasta pukkaa.. Ei kyllä anna suosiolla sinne suuhun katsoa, että en varma oo. Ja edelleen huomaa että ukkelilla itelläki menee hermot, ku ei eteenpäin pääse vaikka kuinka sätkii.. Saa nähä pitääkö mun nostaa se joskus pystyyn ja lähtee siitä käveleen ja jättää kaikki muut vaiheet väliin;) No jospa ei kuitenkaan..

Tää oli taas tätä oman ja pojan navan kaivelua, sori! Mutta volyymit tuolla kohoaa, joten taidan lähtä tukkimaan ruokaa suuhun..

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Katita ja poitsu 9kk ja risat

Vierailija
9/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytsy päätti jättää tänään aamupäivän päiväunet väliin. Ihme hyypiö. Tossa se vaan repii koirankarvoja koirasta irti ja vaikuttaa erittäin pirteältä.

Seuraavat kappaleet sisältävät MARINAA oikein urakalla.

Niin, kävimme ravitsemusterapeutilla. Olipahan ihan yhtä tyhjän kanssa koko käynti. Onneksi oli sentään ilmainen, ettei siitä tarvinut maksaa. Mullehan sanottiin aikaisemmin, että muille viljoille altistaminen tehdän rav.terapeutin neuvonnassa. No tää terapeutti taas vaan pyöritteli silmiään ja oli ihan että mitä kummaa. Sitten kun yritin selittää, että jos tytsy on muillekin viljoille allerginen, niin tarvitsen niistä ja siitä vehnäallergiasta ja pähkinäallergiasta lääkärintodistuksen, niin tämä terapeutti ihmettelee että MIKSI? Ai miksikö, no siksi, että sellainen tarvitaan mahdolliseen tulevaan päivähoitoon ja jos on muitakin viljoja, jotka ei käy, niin käsittääkseni silloin saa sitä sairaan lapsen hoitotukea. Meillä ainakin isompi saa ja hänelle ei käy vehnä, ohra ja ruis.

Sitten mä kuuntelin 45minsaa ihan höpöhöpöä. Se ihmetteli, että miksi emme anna lapselle vielä lanttua, punajuurta yms. En sitten jaksanut selittää, että niitähän ei kovin suositella alle 1-vuotiaille... Hymistelin vaan... Suoraan sanottuna kyllä oli ihan järjetön käynti. Sitten se lykkää mulle pinon jotain mainoksia!!!! ja erilaisia reseptejä. Oikeesti. Niillä on siellä tiedoissa, että meillä on perheessä toinenkin lapsi, joka ei syö muita kotimaisia viljoja kuin kauraa. Kyllä me nyt varmaan ollaan tässä vuosien mittaan jotain opittu. Mua niin käy korpeemaan se, kun pidetään jotenkin ihan TYHMÄNÄ. Tuonkin ajan olis voinut todella antaa jollekin joka siitä olisi hyötynyt. Mä en saanut mitään siitä irti, enkä edelleenkään tiedä mistä saamme lääkärintodistuksia tai mitään muutakaan.

Ja mikä kummallisinta. Me alamme nyt sitten kokeilemaan kotona kauratuotteita. Mutta ohraa ja ruista ei kuulemma kannata edes kokeilla! Häh? Terapeutin mukaan ne ovat samankaltaisia kuin vehnä, joten ne mitä luultavimmin allergisoivat myös. Jälleen tullaan siihen, että miten ihmeessä sitten voidaan todeta onko lapsi niille allerginen vai ei? Ja mistä sitten saadaan lääkärintodistus?

Että voihan vattu. Mä tunnen itseni kyllä niin vaikeaksi ihmiseksi kun vaadin lääkärintodistuksia.

TUULILLE: toivottavasti saatte pienet ilkeämieliset ötökät hävitettyä mahd pian. Meilläkin esikoisen luokalla oli syksyllä täitä, mutta onneksi me säästyimme niiltä. Nykyään tulee harva se vuosi lappuja hoidosta tai koulusta, että on täitä. Ei vaan mun lapsuusaikana ollut.

Onkos NALLUN työpäivät sujuneet mihin malliin? Tulehan kertomaan.

BABYBEL: kiva oli kuulla teidän kuulumisia.

ELO: samat sanat sinnekin päin, teillä on varmaan vilskettä ja menoa :)

PUMPULILLA oli galluppia kasvatuksesta. Meillä ne kasvatuskeskustelut on käyty jo aikaisemmin. Lasten edessä pidetään yhtä, oli asia sitten miten vaan. Joskus voi tietenkin ehdottaa tyyliin: mitä jos miettisit vielä tai mietittäiskö yhdessä vielä tätä juttua... (esim. joskus väsyneenä kieltää lapsilta jotain ihan tyhmän pientä juttua, kun ei vaan jaksa kuunnella ja sanoo heti ei. Silloin on hyvä, jos toinen vähän " ravistelee" hereille).

Ai niin, piti huudella jotain: PIA875:sta ei ole näkynyt vähään aikaa langoilla.

Niin muuten, LILLIstä oli myös mukava kuulla. Kiva kun kävit kirjoittelemassa.

Saisinkohan tuon pirteän peipposen tainnutettua tatamiin? Vähän kyllä epäilen, mutta voishan tuota yrittää. Keskimmäinenkin meni kaverin luo leikkimään. Mun pitäis hakea se sieltä yhdeltä. Nyt sitten varmaankin toi pikkuitikka nukkuu juuri silloin. Voi viisikko!

Jaksuja ja iloista päivää kaikille.

Jamssa kera kaappia kaivelevan kersan

Vierailija
10/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin TUULILLE jaksuja pöpjen kanssa,hus ötökät ja taudit!!

ja JAMSALLE kanssa jaksuja,kuulostipa terapeutti tietämättömältä,en siis tarkota että ite tietäisin mitään mutta kurjaa että et saanut mitään infoa ja tietoa mitä kaipasit! oisit sanonu suorat sanat sille ;)!

ei muuta raportoitavaa,sain vihdoin likan nukahtaa..eilen ei nukkunu kun aamusta pitkät unet heräs vaille 11 ja...kauheen tappelun kanssa sain nukahtaa 4 aikoihin..ja hoh esikoinen mölysi niin nukkui 30min ja semmosta..alkaa näyttää siltä että meillä jää kohta kolmesta päikkäristä yks osio poikkeen! ens vko esikoisel vika eskari vko ja sitten ei tartte aamusin nousta...jippii ;P

Vierailija
11/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssallle sympatiat pönttötohtorin johdosta! Jaellaankohan noita lääkärinlupia nykyään jossain arpajaisvoittoina?? ;P

Meillä oli eilen ihan mukava lääkärireissu/astmakontrolli tuon esikon kanssa. No, ei suostunut sitä hengityskoetta tekemään millä noita sisäänhengitys vai mitä lie arvoja mitataan vaikka yritettiin lahjoa ties millä. Jäärä mikä jäärä...;) Ja ylläri pylläri, kaverilta löytyi sitten korvatulehdus! Ei ollut oireilut mitenkään muuten kuin pitkittyneenä yskänä! Ehkä kerran poika mainitsi että korva kipeä mutta ei esim. öisin ole valitellut mitään että ei siis todellakaan osannut edes kuvitella että korvatulehdus. Hyvähän se, kun jo luultiin että nyt ei astmalääkkeet enää tehoa tai sitten on alkavaa siitepölyallergiaa tuo köhä.

Meiltäkin löytyi tänään tuo jamssan mainitsema " ihme hyypiö" ;) Likka meinaan kellistyi ekoille päikyilleen vasta 45 minuuttia sitten! Heräsi vähän kahdeksan jälkeen eli jaksoi siis yli neljä tuntia keikkua hereillä! Tämmönen rytmi passaisi kyllä vallan mainiosti koska nyt sentään saa nuo ipanat yhtä aikaa päikyillle kun monena päivänä on käynyt niin että likka on juuri ennen lounaalle tuloa simahtanut ja sitten tietysti herännyt juuri kun veikka on mennyt unten maille.....

Opelle toivotan kanssa jaksamista! Toivottavasti olosi kohenee pian.

Olikos HUHTILLA tänään se Juulin kasvukontrolli?? Tulehan kertomaan miten siellä meni kun kerkeät!

Nyt kahville....

oinasmamma

Vierailija
12/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa on alkanut nukkumaan pitempään aamuisin eli tuonne 8-9 asti. Päikkärit alkaakin usein vasta 12 tuntumaan ja tarkoittaa sitä että nukkuvat nyt ainakin jonkin aikaa samaan aikaan pikkukakkosen kanssa. Voin siis roikkua koneella... =)

Minulla on varmaan ylikierrokset valvomisesta ja siivoamisesta jääneet päälle kun piti vaihtaa mun ja miehen makkari ja lastenhuone päikseen yläkerrassa. Nyt meillä on pienempi huone ja pikkuisilla tytöillä isompi. Tarkoittaa sit sitä että pinnis ei meitin makkariin enää mahdu kun sänky vie melkein koko huoneen (siis huone pieni ja sänky laivakokoa). Oikeasti meidän jenkkisängyn siirtäminen ja tuhat kiloa painavan patjan raahaaminen ei oo normaali-ihmisen hommoo mut ku jotain on päättäny ni tehtävä on. Elisan sain puolvälissä urakkaa nukkumaan parvekkeelle vaunuihin ja äsken meni keskimmäinen. Onneksi tuntuu maittavan uni hyvin toisessakin huoneessa.

JAMSSA, ihme ravintoterapeutti teille osui, harmi!! En ole yhtään alan asiantuntija mutta ei kuulosta kauheen asiantuntevalta. Höh! Voikun osais auttaa mut ei.

NAAPUREISTA, SISÄLTÄÄ PIIITKÄN VALITUKSEN:

Nyt menee taas ohi asian ja SKIPATKAA ihmeessä mutta mä oon ihan HooMoilasena yhden naapurin kanssa meitin rivariyhtiössä. Suurin osa tosi mukavia mutta sitten pari ihan omituista vastakarvaa. Juttu menee näin: viime viikonloppuna joukko omia ja muitten lapsia leikki alkuillasta taloyhtiön leikkipihalla.

Alkoi kuulua kovaa huutoa ja itkua ja koko katras oli karannut rappusia ylös liukumäen päälle. Alhaalla hyppii koira pallo suussa, ihan villi tapaus. Tulin siihen parvekkeelle katselemaan enkä tunnistanut kenen koira se on ja että onko oikeasti vihainen tapaus. Musta labbis, aikuisen koiran kokoinen. Kaksi lasta oli keinuissa ja koira hyppeli niitäkin vasten. Ketään aikuista ei mailla halmeilla. Niinpä mieheni meni pihalle ja otti koiraa pannasta kiinni ja irrotti pallon suusta -pallo sattui olemaan meidän uusi jalkapallo jossa nyt siis iso reikä. Mieheni huuteli että löytyykö koiralle omistajaa jolloin meidän talonpätkässä olevalta vikalta pihalta tuli kundi hakemaan koiraansa, huhuili sen sisään. Näytti olevan nuorisoa koolla siinä asunnossa ja bileet menossa,koiran omistaja ei siis isäntäväkeä.

Ok. Leikki jatkuu.

Kohta huudetaan ja rääytään taas. Koira jälleen irti ja hyppii vimmatusti lapsia vasten ja nyt on uusi pallo suussa ja uusi reikä. Eikä omistajaa missään. Ei voi koiraa jättää riehumaan pihaan vaan mieheni tarttuu jälleen koiraa pannasta ja vie sen oikeaan osoitteeseen kun nyt on selvinnyt mistä omistaja tuli edellisen kerran. Koputtaa takaovelle, ei kukaan reagoi. Saunan ikkunasta näkyy joukko nuoria miehiä lauteilla ja mieheni koputtaa ikkunaan. Koputtavat takaisin ja naureskelevat ihan hyväntahtoisesti. Takaovi on auki ja mieheni taluttaa koiran sisään ja uuden rikkimenneen pallon. Juttu sillä selvä, koiraa ei enää näy leikkipihalla.

Myöhemmin illalla kylässä oleva koiranomistajakundi tulee soittamaan ovikelloamme pyyhe päällä (bileet jatkuvat siis) ja vuolaasti pyytelee anteeksi ja lupaa tuoda korvaukseksi kaksi uutta palloa. Homma ok, no hard feelings ja rentoa läppää heittelevät mieheni ja tämä koiran omistaja. Uudet pallotkin tulivat ja kaikki ok.

Mutta sitten eilen illalla soi ovikello ja tämän nuoren bileisännän iäkkäämpi äiti tulee vaahtoamaan ovellemme asiasta. Sanoi miehelleni soittaneensa poliiseille ja tehneensä suurin piirtein rikosilmoituksen kun mieheni vain kävelee hänen kylpyhuoneeseensa sisään. Mies kyllä viileästi selitti että koiraa ei voinut jättää yksin pihalle ja kertoi mikä oli tilanne. Voi että tuli mulle paskat fiilikset. Koirahan tässä on vain sivuseikka, se oli kiltti mutta villi tapaus, mutta ei sitä voi noin vain jättää yksin riehumaan pihalle kun emme me tiedä koirasta mitään. Voi että, mitä olette koiralliset ihmiset mieltä, jos joku jaksoi lukea tänne asti...? Nyrpeä täti joka tapauksessa. Jurppii se että asutaan tosiaan parin oven päässä ja vähän ahistaa moikkailla kun on poliisiakin vedetty juttuun. Voi armias.

kiitos jos joku jaksoi lukea tänne asti

tuuli

Vierailija
13/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kaikki hukassa. Toissakirjoituksessa (mikä sana!) oli kateissa itsekuri, eilen huutelin lämpimän sään perään ja tänään sitten etsintäkuulutus: missä on se meidän vauva joka

* pysyy juuri siinä mihin sen laittaa, samassa asennossa ympärillleen katsellen?

* nukahtaa kun sille pukee ulkovaatteet tai viimeistään, kun laittaa vaunuun tai turvakaukaloon

* nukkuu onnellista vauvanunta, vaikka naapuri ajaa nurmikkoa, toinen naapuri kaataa puita moottorisahalla, kolmas naapuri testaa poikansa mopoa ja linnut laulaa korkelta ja kovaa

* syö aina samaa ruokaa eli maitoa

* ei reagoi mitenkään, kun kädestä ottaa pois jotain epäsopivaa

* ei taida edes huomata, kun käyn vessassa tai muuten poistun näköpiiristä

Meillä on nyt sellainen vauva, jolla on tahtoa, mielenkiinota kaikkeen, maistaa kaikkea, löytää kaiken, liikkuu kuin rasvattu, menee ihan joka paikkaan, ei nukahda hetkessä vaunuihin jnejne. On tainnut meidän vauva kasvaa isoksi.

NALLULLA se on eka työpäivä, tsemiä!!! Mitenkäs JMIn työt on alkaneet ja PUPEN jatkuneet?

Missä on HUHTI? HANHIKISTA ja LILLISTÄ oli kiva kuulla, samoin jossain aiemmassa pinossa LILLEFISTÄ!

Mä en ymmärrä, miten sä JAMSSA aina löydät noi arvonnassa ammattitaitonsa saaneet tyypit? Ihan käsittömätöntä toimintaa...Onko teidän koiralla muuten vielä karvoja vai ehtikö tyttö kaikki nyppiä?

Karvoista tuli mieleen, eipä kestä TUULI, toivotaan että sauna tehosi. Pesukoneen lämpötilat ei vielä riitä ötököitä listimään, mutta saunassa on toiset oltavat.

ELON pesueelle parantumisia! Toivon niin, että tekin pääsisitte Kinkereille, tapaisitte BABYBELINkin kanssa =)

Kinkereistä sen verran, että onko joku lähdössä pk-seudulta autolla TRELLE? NALLU oli tänään hakenut NutriciaMuksun meille lahjoittamat sapuskat ja niitä oli hirmuinen määrä!! Nyt meillä alkaa olla niin paljon evästä, vaippaa jne. että kaikki, joiden autoon jää pikkukolostakaan tilaa, voisi tavaraa paikalle kuljettaa. Ystävällisesti avuksi on ilmoittautuneet jo Pubu ja Villa, mutta jos ja kun kuljetusapua tarvitaan lisää, ilmoittautumisia otetaan vastaan.

KOLLEKTIIVINEN KUTSU: TERVETULOA KINKEREILLE, MUKAAN MAHTUU!

PEEVELIÄ kaivanneet, voitte jatkossa huudella Kyllösen tapaan, että MISSÄ ON JJ? Peeveli on nimittäin tyttönsä joukkueen joukkueenjohtaja eli JJ ja on siksikin ollut kiireinen. Siinä naisessa on kyllä potkua tuohon hommaan =)

Nyt pois. Hyvää viikonloppua systat!

Pumpuli ja koisaava bändi

Vierailija
14/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämän kevät mikä tilanne! Täti saa aivan rauhassa soitella poliisille, vaikkakin jo asialla uhkailu tuntuu kamalalta. Oliko tapauksella muita näkijöitä, eli näiden muiden lasten vanhempia tms?

Minä varmaan itse soittaisin poliisille ja tiedustelisin, miten pitää toimia, jos isokokoinen koira vaeltaa tai riehuu lasten leikkialueella vapaana (jos ei tiedä, mistä koira on tullut) ja sitten vielä, että miten pitää toimia, jos tietää, kenen koira se on, saako palauttaa ovesta sisään vai miten. Kysyisin myös, miten toimia, jos koira on hajoittanut jotain. Toki kannattaa samalla kertoa, mitä tapahtui ja kertoa, mitä naapuri on uhkaillut.

Sitten vaan tädille keskustelemaan uudestaan, ettei tarvitse miettiä pihakohtaamisia. Pakkohan hänen on ymmärtää, kuinka vaarallinen tilanne on ollut ja omistaja on ollut suorastaan törkeän välinpitämätön! Juuri tällaisista tilanteista kehittyvät yleensä lasten koirapelot: iso koira tulee vapaana ja vauhdilla pomppimaan päälle.

Luulen, että poliisilla uhkailu on vain puolustusreaktio. Perhhessä on varmaan käyty kesksutelua bileistä ja tällainen tapahtuma on lisämiinus tädin näkökulmasta. Niinpä hän on keksinyt jonkun syyn, jlla hyökätä takaisin. Kun kysytte poliisilta faktat ko. tilanteessa toimimisesta, voitte hänelle rauhassa selittää, että olette itse asian tarkastaneet ja näin se menee. PArempi niin kuin passiivisena odotaa kotona tai jättää tilanne auki.

Vielä kerrottava, että meidän aiemmassa taloyhtiössä asui tanskandoggi, joka osasi avata huoneiston oven ja pääsi rappuun. Mekin jouduimme rapussa poukkoilleen koiran palauttamaan kotiinsa. Olisipa ollut hurjaa, jos oltaisiin joku tunkeutumisukaasi saatu.

Voimia sulle, tämäkin vielä teillä....onneksi on loma odottamassa!

Vierailija
15/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivous odottaa, kun pojan mielestä imuri on jotain hirveänkamalaa edelleenkin. Yritin aamulla imuroida, mutta eihän siitä mitään tullut, kun toinen huusi täyttä kurkkua imurin vieressä. Onneksi mies tuli juuri kotiin työmatkalta, joten kohta arvotaan imurointinakki tälle perjantaille. Toinen saa samalla viihdyttää pojua.

PUMPULI & NALLU: Meidän autoon sopii jonkin verran tavaraa. Autoon pakkautuu ainoastaan minä, mies ja poika, joten tilaa on. Kerrotte vaan mistä tavarat haetaan ja milloin :)

Mutta nyt siivoamaan!

Eloeppu

Vierailija
16/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa ikävältä tuo tilanne koiran kanssa. Mä kyllä veisin koiran myös omistajan kämppään ja nopeasti jos se mun lasten lähellä pomppisi. Ei niistä koirista oikeasti tiedä minkälaisia ne on ja mitä ne tekee. Mäkin nuoruudessa seisoin susikoiran ajamana sellaisella bussipysäkin penkillä ja pelkäsin kun se siinäkin vaan vaani eikä lähtenyt pois. Että kyllä vapaana olevista koirista voi saada oikeasti tosi ikäviä muistoja.

jamssa: No oli siinäkin sitten ravintoterapeutti sitten. Mutta onneksi ei ole sen lisäksi mitään munamaito yms juttuja todettu muuten menisi aika vaikeaksi.

Meilläkin on jo iso tyttö kun ei se tänään nukahtanut kuin vasta nyt iltapäivällä. Ja ei tosiaankaan mitään kolmia päiväunia enää nuku. Usein on vaan yhdet pitkät päikyt jos ollaan kotona ja jos ei olla niin sitten torkkuu useamman lyhyen jakson. Niin ja samanlaista että kaikki kiinnostaa ja kovaa on meno.

Pia ja Neiti 9.5 kk

Vierailija
17/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vielä tota ravitsemusterapeuttijuttua selvittämään.

en tiedä miten te muut ihmiset ajattelisitte samassa tilanteessa. Eli jos lapsenne ei saa syödä esim. kotimaisia viljoja, niin osaisitteko itse ottaa käyttöön muita viljoja? Mun mielestä on ilmiselvää, että viljat ovat yksi ruokavalion perusta ja jos jotkut ei käy, niin otetaan käyttöön jotkut toiset. Mutta tämä terapeutti vaan jauhaa ja selittää miten tärkeää on syödä viljatuotteita. Just siksi mulle tuli niin pöhkö olo, että ihanko totta se on noin " vaikeaa" useimmille? Ja hän kyselee ruoka-aine ruoka-aineelta, että syödäänkö tätä vai ei, tyyliin: kiwi, sitrushedelmät, mustikka, vadelma, herukat... Siihen kului parikymmentä minuuttia että hän kyselee listalta eri ruoka-aineita:o/

Ja siis lähinnä eniten kiukutti juuri se, että mitään altistuksia ei tehdäkään ja mistään lääkärintodistuksista ei kuuloakaan...

Mun odotukset oli muuta kuin mitä hänen kuului tarjota. Ehkä siinä on se pulma.

Jamssa + tytsy

Vierailija
18/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
19/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillehän varsinainen " asiantuntija" sattu :( pyllystä koko tappaus!

Perjantaiehtoota kaikille!

Eria

Vierailija
20/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oon sairaslomalla;(

Leuassa 5 tikkiä, toinen polvi asfalttiruvella ja molemmat kyynärvarret (kyynärpäistä ranteisiin) niin kipeät ja jäykät etten saa kuulema edes yrittää nostaa/ottaa syliin poikaa kahteen-kolmeen päivään :(((..

Lensin sitte pyörällä stongan yli noin kilsa ennen työpaikalle ehtimistä tänään ;p Kipulääkkeet ja puudutus toimii toistaiseksi jotenkuten, joten juttu jopa naurattaa TOISTAISEKSI..

Okei, näin se meni: ajaessani siinä huomasin kolmion takaa oikealta lähestyvän paketiauton. Huonoja kokemuksia aikaisemmilta ajoilta noiden pakujen kyvystä hahmottaa varoituskolmioita tai ainakaan pyöräilijöitä, nappasin rivakasti kiinni käsijarruihin... Ja eiku sitte tosiaan stongan yli leuka eellä..

Onneksi tää tapahtui paikassa, jossa oli liikkeellä paljon ihania, avuliaita ihmisiä, ja ennenkuin 5 minuuttia oli kulunut, olin jo autossa matkalla ihan vieressä olevaan Laseriin. Ja vika siis ei ollut pakettiautoilijassa - hän pysähtyi kolmion ja suojatien taa. Itse olin syypää tuohon äkkijarruun, senkin hätähousu. Itseasiassa tuo pakettiautoilija kuskasi minut tuonne lääkäriasemalle ja vei vielä pyöräni työpaikalle :)) Ihana mies. Oli pakko soittaa hänelle kun pääsin kotiin ja kertoa että mitään traagista ei tapahtunut - vaikka aika vauhdikkaalta ja veriseltä kuulemma touhu siinä näytti.. ;)

En mä oikeasti inhoa töitäni niin paljoa, että mieluummin otan leukaan tikit kun meen hommiin :p

palaan ku käsivarret vertyy...(?)

tikkiturpanallu