*** SyySKuuN SiSsSiT Pe-Su ***
Kommentit (23)
Mutta minäpä täällä riekun sisällä, siivoten, yllätys.
Eilen oli pihatalkoot ja kyllä saikin haravoida ja keräillä roskia, lopuksi paisteltiin makkarat ja syötiin muitakin herkkuja. Juomasankarit jäi vielä illaksi kupittelemaan tuohon pihalle.. Oli kyllä virkistävää nähdä naapureita letkeässä tunnelmassa pihaa putsaten :)
Nyt ois sitten sisällä siivouksen vuoro. Nukuttiin kyllä tytön kanssa pitkään ja aloittelin vasta pari tuntia sitten pyykkäyksellä ja tavaroiden raivaamisella. Kunhan mies herää pääsee imuroimaan.
Apinaemo meilläkin ois tytön syndet tiedossa kohta puoliin. Meinasin tehdä myöskin jätskikakun lapsille (jos vaan osaan!). Taidetaan pitää synttärit vähän ennakkoon, kun on niin osuvasti syntynyt just juhannuksen tienoilla ja kaikki on silloin menossa jossain kesäriennoissa.. Viime kesänä lapsisynttäreille ei tullut ketään :/
Jos kävis viemässä matot ulos tässä vaiheessa. Aurinkoista sunnuntai päivää!
Tosi kivaa.... Olin saanu rustattua tosi pitkän stoorin ja sain jotenkin poistettua koko tekstin jonnekin intokiinaan!! Tää on just niin tätä mun tuuria.
Jollakin toisellakin oli samanlaisia unipulmia kuin mullakin. Nimittäin se et heräilee aamuyöstä ja sit ei enää uni tuukkaan millään. Mulla tapahtuu useana yönä näin ja se on tosi raivostuttavaa olla hereillä neljän pintaan jopa tunnin kun ei uni tuu. Onneks mun ei aamusin tarvi lähteä mihinkään,joten saan sit korvattua sen pitempään nukkumisella ym.
Mä olen ollut sairaslomalla selän takia jo joulukuusta asti. parinkuukauden jälkeen, kela vain vaati lääkäriltä b-lausunnon tilastani. Kuvissa en joutunu käymään vaan lausunnoissa käytettiin vanhoja vuoden takaisia röntgenkuvia. Uudet kuvat otetaan sitten synnytyksen jälkeen. Mulla sairasloma jatkuu kesälomaan asti eli 20.6 saakka ja sit äippäloma alkaa 18.7 varhennettuna.
Viikonloppu meni taas tohinalla. Tuli taas syötyä vähän liikaakin. Olo on taas ku mammutti emakolla. Perse ja reidet senku jatkaa leviämistään kuin pullataikina. Välillä on aivan kauhee morkkis tästä mun painosta ja ulkomuodosta. Mulla oli jo enne raskautta painoindeksi 26... Nyt mä oonkin ihan varma, et synnytyksen jälkeen mies ei enää vilkasekkaan mua...
Ongelmia näyttää mulla riittävän. Potkari aisa on ratskatu tilapäisesti komeroon. Laitoin (kiitos vinkistä) potkuhousut piiloon komeroon ja kahton sit myöhemmin niitä, jos vaikka hyväksyisin ne. kudon tässä välissä sit muita töitä. Mulla kutomisvimma lakanu jo hyvin varhain. Äitini on myös innokas kutoja kuten häne äitinsä. Itse opein kutomaan jo enne kouluikää ja jo ala-asteella kudoin siskoni vauvalle villatakin. Enimmäksen olenkin kutonut vain vauvojen ja lasten vaatteita.
Sit yhteen ongelmaan, johon toivonn et te voitte ehkä auttaa mua. Meillä ois maalausprojekti tulossa makkariin, mutta kun en osaa päättä mikä väri sopis. Meillä on kaikki seinät lasikuitutapettia ja ne on maalattu valkoisella. Nyt ois tarkotus yks seinä maalata jollain kivalla värillä, mutta milä? Oisko kenelläkään hyviä ideoita? Laitan kuvan makkarista niin näätte mikä on lähtötilanne. Monet päivät olenkin viettäbyt Tikkurilan sivuilla, mut ideoita ei ole syntynyt...
http://www.aijaa.com/v.php?i=604032.jpg
Tossa pitäs olla linkki kuvaan, mut en tiedä onnistuinko tekeen sen oikein. En oo ikinä ennen käyttäny tota aijaa.comia.
Mutta toivotaan et onnistuu.
Nyt täytyy lähtä jo pikkuhiljaa petiin päin.
Uma81 24+2
Heippatihei,
täällä on juhlittu kuopuksen 2-vuotisjuhlia, huh. Paikalla oli vain isovanhemmat ja yhdet kummit lapsineen, mutta kyllä sitä touhua ja tohinaa riitti, kun tehtiin ihan lämmin ruokakin. Lapsille oli jälkkäriksi jäätelöstä väkrätty kakku ja aikuisille tein juustokakun. Sitten vielä pyöräytin tässä illan kunniaksi raparperipiirakan huomista vierailua varten. Kevään ensimmäinen uusista raparpereista!!!
Fiilikset on vähän paremmat, eiköhän tässä kuopasta kohota taas pikkuhiljaa (siis parisuhteen osalta). Onko teillä muilla muuten uniongelmia? Minä välillä herään 4-5 maissa ja en saa enää unta. Huomaa kyllä tällaisina päivinä, että pinna on kireällä ja ei jaksa minkäänlaisia vastoinkäymisiä kenenkään taholta. Mutta sitten kun saa taas nukuttua normaalisti, on aamulla kuin uudestisyntynyt olo.
Vauveli jakselee kaiketi hyvin, minäkin olen huomannut, että liikkeet ovat voimistuneet, ja möyrinnän näkee jo hyvin kun vain katselee masua. Tätä olemme esikoisen kanssa harrastaneet. Oma olo on ollut erittäin hyvä, mulla ei onneksi vielä kovasti supistele ja olen jaksanut jopa pihalla jotain touhuilla.
Mukavaa sunnuntaipäivää ja hyvää helluntain jatkoa! Voikaa paksusti, mutta notkeasti!!!
apinaemo 24+6