*** SyySKuuN SiSsSiT Pe-Su ***
Kommentit (23)
Huomenia!
Vauvan tarvikkeista ja niiden hankinnasta on ollu puhetta.Meillä on yhdistelmävaunut, mitkä tilasin netin kautta, kun olivat tarjouksessa.Tuolla ne makaa kuljetuslaatikoissa kasaamatta varastossa vielä jonkin aikaa.Muuta ei sit olekkaan.Ne, joilla on lapsia ennestään, ei varmaan oo ees niin paljon hankittavaa kun meillä ekakertalaisilla, joten varmaan moni alottaa ajoissa kamojen haalimisen.Ite ainakin mietin sitäkin, jos vaikka viimeset viikot/kuukausi/pidempikin aika menee maatessa jostain syystä, niin sitten en enää ite pysty kamoja hankkimaan.Ja mieheen en niin paljon sisustuksellisissa asioissa luota, että päästäisin yksin ostoksille.Oon just ite lähdössä muutamaksi päiväksi täältä Itä-Suomesta Helsinkiin tsekkailemaan sänkyjä ja muuta tarpeellista, hyllyjä ja tasoa, kun meilläpäin tarjontakin on aikas heikkoa.Ja hinnat pilvissä.
Omaan napaan kuuluu paljon muksetta ja kuperkeikkoja.Tosi usein kun hetkeksikin istuu tai menee pitkäkseen, niin alkaa tömpse.Mikä on tietenkin riemastuttavaa :)))Muuten olo tosi jees, ei liiemmin väsytä tai muuta, ja yllättävän hyvin menee töissäkin 8h seisominen.Luulin että jalat olis ihan loppu, mut ei vielä kuitenkaan.
Tässä tärkeimmät
Taidan olla koukussa tähän.
Vaan on tässä kyllä vaihtoehdot hieman vähissä tekemisen suhteen kun tulee noita kaikenmoisia kipeitä tuntemuksia mahaan ja varsinkin kohdunsuulle;(
Eilen illalla supisteli jo todella kipeästi.Olisi pitänyt pysyä kotona mutta pakko oli päästä ostaa tytölle kengät ja tuli sitä sitten shoppailtua molemmille tytöille hieman vaatteita ja miehelle farkut ja paita.Minä sain sillä reissulla jäden ja loven lompakkon;)
Tänään tyttelit menee isälleen joten ollaan kahden viikonloppu.
Eilen tosin alkoi sellainen ilmapiiriä puhdistava riita joka toivottavasti saadaan päätökseen iltaan mennessä.
Mulla oli eilen kaikenpuolin jotenkin p....a päivä.Ainut piristys oli se että sain sen ajan felicitakseen jo maanantai aamuksi (aika uskomaton tuuri).
Onpa aika sateisen näköistä mutta vielä ei täällä vantaalla sada.
Ensi viikoksi lupasivatkin jo oikeasti lämmintä ilmaa.Sitten ryntään kyllä tohon pihalle ja nappaan viherkasvit ja uudet mullat kukkiin mukaan:)
Mä olin ennen varsinainen viherpiipertäjä ja kun vielä asuttiin kaksiossa löytyi meiltä yli 50 viherkasvia.Nyt noita on joku kymmenen ja tuntuu olevan ihan ylivoimaisen vaikeaa muistaa niitä kastella.Lähinnä sitten kun palmut kumartamat anovasti juotavaa muistan että vettäkin välillä tarvitsevat.Ei enään paljon saniaiset ja muut hentoiset mulla kestä.
Nyt pitäisi keksiä jotain tekemistä jossa ei tarvitse olla jalkeilla.
Tietty vois jotakin kaappia järjestellä...
Tai aamupäivähän nyt jo on.. Mä tosin heräsin vasta hetki sitten ja käytin koiran puskalla pisulla joten mulla on aamu. Mä en käsitä miten flunssakaan saa mut nukkuun näin paljon, varsinkin kun nyt alkaa oleen ihan ok olo ja olisin näköjään varmaan ihan hyvin voinu mennä töihin.. Toisaalta hyvä se on parantaa kunnolla.
Sydänäänet kuulu hyvin joten vauva on sitten kai sellaisessa asennossa että mä en tunne mitään liikkeitä.. Tai sitten se ei ole muksinut juurikaan, mutta ainakin siinä sydänääniä kuunnellessakin neuvolantäti nauroi että se ei meinaa pysyä hetkeäkään paikallaan. Oon kyl yskiny ja aivastellu vatsalihakset (ai siis mitkä??) kipeiksi joten sekin voi vaikuttaa. Toivottavasti Kihlis nyt kumminkin pian vaihtaa asentoa tai alkaa taas takoa kunnolla! Niinhän tekin tosin ootte kirjoitelleet että välissä on ollu pari ihan hiljaistakin päivää!
Nyt mä aion vaihtaa mullat loppuihin kukkiiin, vaikkei se ihan sairasloma touhua olekaan. mutta kun ahdistaa jättää nuo loput odottamaan..
Kivaa perjantain jatkoa ja hyvää viikonloppua kaikille!
Colis ja Kihlis 23+1
Olin eilen Hartwall Areenalla katsomassa Mamma Mia revyytä ja kun olin kotona vasta yhdentoista maissa niin yöunet jäi viiteen tuntiin. Ja se ei mulle riitä ei.. Hermanni " sekosi" esityksen alussa kun musiikki oli niin kovalla, mutta tottui kait sitten tai tyytyi kohtaloonsa ja rauhoittui. Jumppa alkoi sitten vasta kotona kun ennen puolta yötä pääsin vaakatasoon ja oli hiljaista. Revyy oli muuten tosi kiva, suosittelen!
Ja aitiossa kun sain vielä etukäteen ruokaa (mm. piikkihaita) niin kyllä kelpasi siellä sitten hyvää showta katsella. Muutenkin kyllä tykkään Abban musiikista joten kaikin puolin kiva elämys.
Tänne ei sen kummempaa, vatsa kasvaa ja paljon asioita on saanut jo hoideltua - minäkin kait pelkään sitä kuumaa kesää ja yritän saada hommat hyvälle mallille ennen. Turvakaukalon raahasin eilen kotiin kun työkaveri heitti sieltä areenalta ja sain aikaiseksi tehdä jopa listan puuttuvista tavaroista joten nyt voin sitten sen mukaan katsella juttuja.
Nyt tulee jo nälkä, kait näin väsyneenä nälkäkin näköjään yllättää nopeammin.
Sunnuntaina mennään tytön kanssa Linnanmäelle, saas nähdä mihin rytkytykseen Hermis silloin joutuu :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
t: Typykkä ja Hermis 23+
Aivan ihana vesisade!! Siis kun ei tarvii lähtee mihinkään. :) Parvekkeella nukuttelin poikaa ja nuuhkin ihan onnessani kun tuoksuu niiiiiin hyvälle. Kuuset ja koivut ja mikä lie, kesä varmaan. :)
Me ollaan lähdössä reissuun ja pitäis tässä kiireesti pakkailla ja vähän siivota. Energiaa vain on tasan 0. Viime yö oli kamala, valvoin neljä tuntia ku kurkku oli niin kipee etten pystyny nukahtaa. Ja nyt on varmaan tuosta valvomisesta johtuen ollu tosi karsee pahoinvointi koko aamupäivän. :( Ahkeroi tässä nyt sitten. Jos laittais alkuun tukan nätisti ni ois vähän pirteempi olo ehkä.
Dumle meinasi sinne kangaskauppaan mennä. Mulla on tapana aina haaveilla että ompelisin tai neuloisin ties mitä, mutta hoh hoijaa. Lopputulos on millon mikäkin. a) Ostan kankaat ja tarvikkeet, mutta en koskaan pääse sen pidemmälle. b) En edes osta tarvikkeita ja en tee mitään. c) Hommaan kaiken mitä tarvii, ja innoissani rupean työhön, mutta työ jää kesken. d) Yritän tehdä työn loppuun mutta joku menee aina vikaan ja heitän tekeleen tilkkupussiin. Joskus harvoin onnistun, ja se on hienoa sitten. :)
Oliko se Uma vai kuka kun oli niitä potkuhousuja kutonu? Älä nyt ihmeessä niitä hävitä. Jos et tykkää niin myy vaikka mulle. :) Ja tee itelle hienommat. Kuulostat ihan mun siskolta. (Tässä yhteydessä täytyy mainita, että esikoisen kaikki villavaatteet on siskon tekemiä. Silloin tuo sanoi, että voi sitten omalle vauvalle ottaa ne takasin. Mutta nyt kun sekin on raskaana, ei ole enää puhunut mitään vaan on neulonut toinen toistaan hienompia pikkuisia villavaatteita. Ja on ylikriittinen niiden suhteen, tietenkin.)
Mullaki tuli eilen semmonen säikäyttävä kipukohtaus mahaan. Olin lapsen kans kaupoilla ja sit se iski ku päästiin kotiin. Onneks muksu meni suoraan päiväunille ni mä sain pötkötellä rauhassa. Sattu ihan törkeesti ja kuitenkin samaan aikaan masuvauva potki hurjasti. Mietinkin, että yrittikö se viestittää että " nyt tuli hätä!" vai että " älä mamma hätäile siellä" . :) Muutenkin on pikkuinen ollu nyt tosi ahkera melskaamaan, hirveä jumppa on käynnissä koko ajan yötä päivää.
Neuvolassa oli keskiviikkona kaikki ok. Vaavin syke huiteli lähes 160. Oma hemppa oli 122 eli ennallaan, tiedä sitten onko siinä jotain notkahdusta ollut johon rauta olis auttanu. Esikoinen kuunteli ihan ihmeissään sitä jumpsutusta, ei onneks säikähtäny. :) Sokerirasitukseenkin varasin jo ajan, yök ei yhtään huvittaisi sinne mennä.
No mutta nyt on oikeesti pakko ruveta hommiin. Ei kai se tästä muuten etene. Mukavaa viikonloppua kaikille, mä palaan sitte lukemaan teidän tarinat!
Käytiin aamulla neuvolassa, mieskin " pääsi" 7joutui mukaan. Paino oli laskenut viime käynnistä - 500g, eli lähtöpainosta oon laihtunu 2,5 kg....tosin massaa on ennestäänkin ihan omiksi tarpeiksi, mut myös edelleen jatkuva oksentelu auttaa asiaa....
Sykkeet 130 ja kohdun korkeus 24,5 ja paineet 102,60.
kolmen viikon päästä seuraavan kerran ja siitä viikko niin on äitiyspoli, mikä piti olla jo aiemmin, mut eilen tuli soitto ja siirto juhannusviikolle.
Hiukka harmittaa kun ensin viikonlopuksi luvattiin mahtavaa ilmaa ja nyt todennäköisesti sitten sataa vettä ainakin huomenna...
maitohamsteri ja kirppu 25+2
Mä kans tuoksuttelin ilmaa ja lähinnä vaan nautin siitä ropinasta. Ainoo haittapuoli noissa sateissa on se kun päiväkodissa on aina ihana sadevaate rumba lasten kanssa..
Kirahviina, munkin sisko on enempi noita ompelija/kutoja ihmisiä (ompelija ammatiltaan). Mun tyttöselle se ompeli ja kutoi vaikka mitä ihanuuksia, villakangastakkeja ym. Mutta kun rupes odottaa omaa, rupes tietty tekemään omilleen :) En oo tainnu esikoiselle tehdä ite mitään käsityö juttuja. Voi olla et tän mun pinnasuojuksenkin kanssa käy loppujen lopuks niin että kiikutan sen suosiolla siskolle ;) Ja kauppaan vaikka itseni lastenhoito avuksi siitä hyvästä!
Hankinnoista vielä että mulla ainakin oli(?) tarkotus tehdä suurimmat hankinnat ja valmistelut just ennen kesää! Tuntuu että onko sitten heinäkuun helteillä enää yhtään voimia järjestää asioita vauvaa varten :) Mutta en oo saanu yhtään otetta noihin hommiin :/ Vaunujen ostoakin vaan siirrän ja siirrän..
Jaa, taitaakin ruoka jo odotella ottajaansa!
Täällä vietelty " möllöttely-päivää" .. En siis ole saanut kerta kaikkiaan mitään fiksua tehtyä.. Hyvä kun kanakastikkeen ja riisit sain perheelle aikaiseksi.. Tuntuu, että kroppa kaipaa nyt lepopäivää ja sen mukaan olen mennyt..
Maanantaina olisi sitten neuvolanlääkäri.. Odotan sitä kovasti.. Uskon kuitenkin, että kaikki ok.
Huomenna illalla pitäisi lähteä yhteen tapahtumaan, siis ihmisten ilmoille.. Mitähän ihmettä laittais päälle.. Vaikka on tullut hankituksi erinäisiä mammavaatteita, niin tuntuu, että ei niitä vaihtoehtoja niin kovasti ole ja " aina" samat vaatteet päällä.. Tää on tätä turhamaisuutta..
Kuten huomaatte, eipä mulla siis mitään asiaa ole, kunhan jaarittelen.. Joten jatkan tätä " löysäilyä" perheen parissa..
Piiu ja 007 rv 27 tasan tänään..
Kurjaa maitohamsteri että sulla on vielä tota pahoinvointia noinkin voimakkaana :( Kunpa helpottas ennen kunnon kesä ilmoja!
Ja pitipä vielä sanoa rakkausvauvalle ja kirahviinallekkin, että jaksuja kipuihin/supistuksiin!! Inhaa on ku ei tekis mieli heittäytyä ihan paikoilleenkaan ja kuitenkin on aateltava sitä vauvaakin :) Mulla ei oo onneks(!) ollut enää sen yhden kokemuksen jälkeen suuremmin vaivoja sillä saralla.
Moi taas!
Takana uuvuttavat kolme päivää duunissa. Munkin energiataso on aivan nolla työpäivien jälkeen. Varsinkin tänään tuntui siltä, että jos en nyt jää saikulle, niin seuraavaksi olen itse potilaana hullujen huoneella. Jumalaton kiirus koko ajan, koska potilasvaihto on nyt jatkuvaa ja siinä sivussa yrittää vielä pyörittää osaston rutiineja ja hoitaa omat potilaat. Blääh! Mulla oli niin karsee fiilis, supisteluja ja aivan mieletön päänsärky iltapäivästä. Tietysti myös " möksähdin" ja pari terävää sanaa lausuin työkavereillekin (miespuolisia) vuoron vaihteessa, kun eivät mun mielestä hoitaneet hommiaan kuten olisi pitänyt. Nämä hormoonit vielä päälle tähän kaikkeen, niin siis aivan upeesti menee! Ovat varmaan duunissakin tyytyväisiä sitten joskus, kun jään pois. Toivottavasti se tapahtuu aika pian... Nyt on parempi olo, otin Para-Tabsia ja nukuin kolme tuntia työpäivän päälle. Vieläkin kyllä vatsa vetää kovaksi.
Piiulle vinkkinä iltamenoihin, mulla on toiminut mustat suorat, siistit mammahousut, toppi ja tyköistuva lyhyt bleiseri/jakku (aukinaisena tietty :) ) ja gling gling korut hyvin noissa tapahtumissa. Simppeliä, mutta tyylikästä. Vappuna mulla oli vappujuhlissa Vero Modan vartalonmyötänen tunika ja rennot mammafarkut alla ja sain kovasti kehuja. Hauskaa iltaa teille! Toivottavasti kyseessä on laatuaikaa oman kullan kanssa.
Käsitöistä ja neulomisista sen verran, että henkilökohtaisesti mulla ei ole aikaa, eikä paljon taitojakaan tuolla saralla. Meillä anoppi on innokas ja taitava käsityöihminen, joten nutut tulee sieltä. Oma äitini myös ajoittain innostuu (tosin harvakseltaan) värkkäämään jotakin kutomuksia lapsille. Arvostan kyllä paljon noita itsetehtyjä neuleita ja vaatteita. Mun ompelut on luokkaa suorat saumat verhoihin. En oikein koskaan ole tuntenut suurtä poltetta itse tehdä käsitöitä. Energia on suuntautunut hieman toisenlaisiin asioihin, joten pakolla ei mitään synny. Uman ei pidä missään nimessä heittää niitä potkuhousuja pois!
Porukka taitaa taas sairastella kovasti. Yrittäkäähän parantua kaikki ja saikkulomasta ei pidä tuntea syyllisyyttä. Samallahan siinä hoidetaan itsen lisäksi vauvaa.
Olen nappaillut sokeripaasto-arvoja sormenpäästä töissä ja tämän viikon tulokset ovat olleet alle viitearvon, noin 4.5 luokkaa. Ruokavaloin muutos näyttää toimivan. Se sentään on positiivista! Vauva liikkuu aktiivisesti ja möksii kunnolla. Väsymyksenkin hetkellä siitä saa kummasti voimaa.
Apinaemo, kiva kun tulit taustailemasta takaisin kommetoimaan ja jakamaan fiiliksiä. Voimia sulle kovasti kaikkeen!
Muutakin piti sanomani, mutta enpä enää muista mitä.
Nyt taas saunan kautta nukkumaan. Palaillaan taas!
Haikarapolska ja neiti masukki 25+4
Nyt on väsy ilta. Tänään ensi kerran maha meni kunnolla kovaksi usemman kerran. Väsytin itseäni tänään oikein kunnolla. Kävimme Bauhausissa. Vastaa kävelylenkkiä taapertaa se puoti päästä päähän. Tietysti kärrykyydistä nautiskeli yksi tai kaksi tyttöä. Liikaa lastia minulle. No, saatiin etsimämme. Lisäkapasiteettia vaatehuoneeseen ja pyykin kuivaukseen. Kysyin myös hyvää oravankarkotinta. Myyjä suositteli pienoiskivääriä. Se olisikin mukava juttu kaupunkialueella.
(Taas kamala nukutus-show yläkerrassa. Kun minä laitan noi nukkumaan koskaan ei kuulu tuommosta mekkalaa.....)
Huomenna mies lähteekin mökkeilemään. Saan olla tyttöjen kanssa ihan kolmisin. Toivottavasti saan hyvin nukuttua ensi yönä niin jaksan paremmin päivän ja illan.
Jotain piti kommentoida....
Niin Colatoffee. Ainakin mulla taudit tulee raskaana ollessa päälle paljon normitilaa ärjymmin. Täytyy vain levätä enemmän ja ilman huonoa omaa tuntoa. Työnsankarin mitalleja jaettiin Neuvostoliitossa, ei meillä!
Nyt vielä pyykkien pariin ja sitten nukkumaan.
Hyvää yötä
peikkoäet ja turkulainen 21+5
Eli ei mitään asiaa täällä päässä. Kunhan (taas) kulutan aikaani surffaten netissä :) Tytsy kattoo Nalle Puhia ja mies nukkuu (yövuorossa ollut).
Eilen illasta käytiin muuten siskon kanssa vähän kaupoilla, (taas) mehän ollaan harva se päivä jotakin kolttuliikettä kiertämässä.. Niin siis löysin itelleni aivan ihanan (mama licious) turkoosin t-paidan, edullisestikin vielä (merkkiin nähden) 12e. Vauvalle en osaa ostaa sitten en yhtään mitään, alekorista löysin yhden pitkähihaisen paidan 68cm turkkoosi raidallisen - menee ihan kummallekkin.. Siinä se, taidan unohtaa koko vaatehankinnat..
Alavireisyyttä parisuhteissa on tuntunut muillakin olevan viime aikoina. Meillä myös. Aiheena perinteisesti kotityöt, perheen ajan käyttö, kasvatusasiat yms. kaikki kerralla tietenkin. Mutta silti käytiin aika kovaa sanaharkkaa aiheesta, molemmat väsyneinä saattaa sanoa vähän muutakin kuin mitä tarkottais.. Ehkä tänään saadaan puhdistettua vähän ilmaa.
Iltapäivällä olis taloyhtiön pihatalkoot, saa nähä tuleeko vettä vai ei!
Kuppi teetä tekis nyt terää tähän päähän :)
Dumle rv 23+2
Aika menee kumman nopeesti nykyisin, kesa tuli ja vei mennessaan...
Meilla oli sitten eka ennatyshellepaivakin eilen; varjossa nousi +37 asteeseen ja se on kuumaa se! Onneks ens viikkoon luvattiin viileempia, mutta taitaa tulla talle mammalle jarkky odotuskesa!
Muuten ei mitaan uutta taallakaan, tana aamuna herasin ennen viitta kun likka poukkoili aivan hirveesti, meni oikein unikin ohitse! Onneks kuuden jalkeen viela nukuin patkan.
Tallakin hetkella satkyilee; on paljon enemman hereilla nykyisin tai ainakin on aloittanut myos jaloilla potkimisen oikein kunnolla! Tahan saakkahan nuo toytaisyt on tullu kasista ja paasta (ultrassa huomattiin).
Piiuko se kyselit ' ulkoilu' vaatteista? Ma olen kans menny pikkujuhliin ja tuleviin kesahaihinkin mustissa tai beigeissa suorissa mammahousuissa, siihen tunika (tai juhlavampi paita tai-pusero) ja paljon koruja! Seka kunnon meikkaus ja hiustenlaitto! Mita suurempi juhla sen juhlavampi kampaus ja korut! Ma kun en normaalioloissa enaa kayta niin korkkareita kuin meikkejakaan, tuo nuo sen ' juhlatunnun' !
Etta tammosta!
Voikaahan hyvin kaikki
- levinia ja Hope rv 24! -
Ihan hirveä väsymys painaa. Jalat ja kädet on kuin lyijyä, mitään ei jaksais tehdä. Hengästyttää heti, kun jotain yrittää. Äsken olin pihalla ja alkoi silmissä pimetä ja päässä pyöriä, oli pakko mennä vähäksi aikaa vaakatasoon. Tuntuu, että kaikki muut on energiaa täynnä ja minulta on veto täysin poissa...:/
Ärsyttää, kun haluaisin tehdä kaikkea, pihatöitä ja kotitöitä ja vaikka vähän vauva-valmistelujakin, mutta mihinkään ei riitä voimat...
Sparven ja pikkukolmonen rv 26
Remppaa ollaan päästy hyvän matkaa makuuhuoneessa, tai ainakin alku näyttää hyvältä. Yksi seinä neljästä on levytetty, saumattu, tasoitettu ja eka kerros pohjamaalia päällä. Äsken paikkailin vielä jääneitä koloja, sitten fläkkäys ja uusi kerros pohjamaalia. Saapi sitten jäädä sellaisenaan odottamaan muiden seinien valmistumista.
Eilen saatiin uus jää-viileäkaappi, ihanaa oli ladata ruokatavarat sinne. Vanha olikin aikansa palvellut, ihan toimiva vehje muuten mutta runko alkoi vääntymään. Eilen käytiin pellolla katsomassa kanssa ja yllätys yllätys: perunat olivat nousseet jo pintaan :) Retiisejä löytyi harson alta ja salaattiakin tuotiin hamsterille. Lapset ihan innoissaan tutkailivat mitä mullasta on noussut. Mansikka on kukassa ja omenpuissa nuppuja.
Lääkäri antoi sitten viimeisen tuomionsa mun pakara/selkäkivuille, sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Oikeestaan mä olen tosi tyytyväinen. Töissä eivät ehkä niin tykänneet, mutta se on sitten voi voi.
Käsitöistä oli puhetta, mulla on tulossa kovaa vauhtia vihreä villahaalari vauvalle. Tykkää neulomisesta mutta hirveän vähän sille jää aikaa. Mieskin odottelee josko saisi ens talveksi uuden villapaidan ja pojatkin tartteis ja itsellekin olis kiva joskus jotain tehdä. Vauvalle on vaan niin mukava tehdä kun ovat pieniä ja valmistuvat äkkiä :) Mun äiti tekee kanssa paljon hanskoja lapsille ja villapaitojakin, jopa mun isoäiti vielä kutoo sukkia. Joten suvussa taitaa kulkea. Muutekin tykkään tehdä käsillä: remppaa, neuleita, ruokaa, leivonnaisia, repertuaari on aika laaja.
Kestovaippoja olen tässä kovasti miettinyt. Kuopuksella käytettiin mutta myin suurimman osan pois. Jotain pieniä kuoria vielä löytyy ja L-koon vaipat mutta niistä ei ihan vauvalle ole. Harsot on kaikki menneet autonkiillotusräteiksi. Eli harsoja tarvitaan ainakin. Mietin vaan että pitäiskö tilata hamppukangasta ja neulasta sisävaipat siitä itse vai ostaisko paksumpia harsoja? Kuivausrumpu on syksyksi tulossa niin ei kuivaamisesta ole ongelmaa. Hamppua olen käyttänyt paljon ja se on kyllä tosi hyvää ja imukykyistä. Nuo imut mitkä meillä vaan on niin ovat liian isoja ihan pienelle.
tällaisin miettein minttupipsa kera mölliäisen rv 24+5
Tällä sitä vietetään lauantaita ja " karkkipäivää" koneella istuen :) Mies ja kuopus nukkumassa, esikko katsoo Nalle Puhia. JA meitsi yllätys koneella!!! ;)
Vesisateinen on päivä, ei paljon ulos viitsi mennä kun heti on ropisemassa...
MINTTUPIPSA: Sulta kyselisin tuosta selkäkivusta. Kuvasiko lääkäri sen vai mitä teki? Kun mulla kanssa selkä reistaillu ja saikulla sen takia ollu n. 2kk:tta ja lääkäri sanoi että kun se ylittää sen 2kk:tta niin KEla haluaa jonkun tarkemman selityksen vaivasta! Eli pitäis vissiin kuvata selkä? Mut en tiedä miten turvallista se sitten on raskaan ollessa..? Jos viitsit vastata olisin kiitollinen :) Oliko sulla sitten issias?
Onpas levinian suunnilla jo lämmintä =) Ei varmaan kovin helppoa olla siinä helteessä.. Lupasi se tännekkin huomiselle +23, mutta sadekuurojen kera.
Mulla vaivaa tosi sitkeä flunssa, ollu jo varmaan kolmatta viikkoa eikä meinaa millään pois mennä! Kurjaa :/
Vauveli ihan selvästi kasvaa ja voimistuu kun liikkeet alkaa tuntumaan jo vähän muuallakin kuin vaan alhaalla. Kivaa :)
Jeps, pitänee lähteä pyykkejä ripustamaan.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :)
outsa ja masu rv 21+6
kattelin just ikkunsata et täytyy painua äkkiä neitin kanssa ulos kun alkaa pilviä kerääntymään taivaalle. Voi kun ei satais, sillä pikkuneiti haaveilee mato-ongelle menosta....ollaan kerran käyty yhdellä mattolaiturilla ja pari kalaa tuli saaliiksi ja niistäkös neiti oli onnellinen....ois halunnu niitä vaan lopuilla madoilla ruokkia.....
Väsyttää kans koko ajan ja jalkoja särkee ihan älyttömästi! Niin kauan on hyvä kun pystyy olemaan liikkeessä, vaan kun ei jaksa, hengästyttää ja supistaa kun jotain yrittää tehä!!!! Murr, ei jaksais vaan olla paikoillaan, eikä neitin kans onnistu muutenkaan.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta et ei mee enää kauaa kun yksi toisensa jälkeen mennään synnärille, tuntuu kun vasta ois positiivisen testin tehny.....
No, viikonloppuja vaan kaikille ja toivottavasti kohta tulee hyvät kelit, ei tosin + 37 sentään....
maitohamster ja kirppu 25 +3
sataa, sataa, sataa.. Tää päivä mennyt ihan sisällä ihmetellessä..
Kiitos pukeutumis vinkeistä, enköhän mä jotain kivaa keksi.. Kohta pitäs mallailla jotain päälle, että saa saunan jälkeen sitten rauhassa laittautua.. Miehen kanssa ollaan lähdössä kahdestaan, mun vanhemmat tulevat valvomaan, ettei täällä sillä välin tapahdu katastrofia.. =)
Livahdin vain hetkeksi lukemaan teidän kuulumisia kun joku rakennusmies tuli miehen kanssa suunnittelemaan meidän uusia yläkerran rappusia.. En ymmärrä koko hommasta mitään.. Kerroin vain suurinpiirtein, millaisia toivon.. =)
Palailen taas huomenna..
Mulla vaiva on pikemmin pakarassa, lääkäri laittaa sen aina selkäkivuksi. Tuntuu että vauva painaa johonkin hermoon. Ei sen tarkemmin sitä tutkaillut. Kuvata ei kovin helposti raskaana ollessa. Mulla vaiva on tuttu sillä kahdessa edellisessä raskaudessa sama homma, tosin tuli vasta paljon myöhäisemmillä viikoilla.
En tiedä yhtään mitä Kela vaatii, pyytelee sitten varmaan jos jotain haluaa. Aloitan äippäloman varhennettuna eli se alkaa jo 13.7. Tästä siihen on aika tarkkaan se 2kk. tosin mun eka saikkupäivä on 4.5. mutta ensimmäiset 2.5vk nimikkeellä lumbalgia (tms.) ja siiten eteenpäin nimellä selkäkivut eli en sitten tiedä vaikuttaako tuo miten.
minttupipsa
Rakkausvauva, ei ollut Tapio Kurjella ultra. Kun asutaan täällä Jyväskylässä, niin sen niminen kun Carl Mikael Löfhjelm oli lääkäri :) Täälläkin ajat tosi tiukassa, yli kuukaus sittenhän varasin ajan ja eilinen oli se eka minkä sai!
Painoksi sanoi 471g, pituutta ei sitten sanonut ollenkaan.
Vauvavalmisteluista oli jotakin puhetta eilen. Mullakaan ei ole vielä, oikeastaan mitään laitettuna/hankittuna!! Oli tarkotus että vaunut sais hommattua nyt parin viikon sisällä - kun niitä lemppari värejä voi olla hankala saada loppu kesästä..! Siskolla on ollut lainassa mun ostamat unisex vauvamvaatteet, ne ihan pienet ja sisko jo yritti niitä antaa takasipäin, mutta sanoin että elä vielä anna niitä tänne pyörimään!
Sitteriä ja turvakaukaloakin tulee sitten sieltä päin, kunhan heidän vauva kasvaa niistä pois :) Pinnasänky ja lipasto vaatteille on olemassa, kun Ikeassa vierailtiin keväällä..
Oikeesti ois kyllä sen verran jo tehtävä että kävis kangaskaupasta katsomassa kankaita pinnasuojukseen ja lakanoihin. Mutta kun se ompelu on niiin tylsää ;)
Vaatteita tuskin tarvii ostaa lisää, kun niitä haalin jo vauvakuumeissani + mitä siskon omia on tulossa. Oisin kyl mielelläni ostanu lisääkin :)
Joo, mutta nyt on heräteltävä typykkä ja valmistauduttava töihin lähtöön! Mukavaa päivää sateista huolimatta!!