En käsitä ihmisiä jotka menee autolla kauppaan koko perhe
Miksi ette lapsiperheet tilaa kotiinkuljetuksella ruokia tai vain toinen vanhempi hoitaa ruokakaupassa käynnin? Miksi ne kakarat pitää ottaa sinne kauppaan mukaan riehumaan ja huutamaan?
Kommentit (69)
Minusta on hyvä lapsille opettaa miten käyttäydytään kaupassa, eivät opi jos kotona möllöttävät.
Sitä sosiaalista kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun lapset riehu ja huuda
Ne onkin sitten kasvatettu. Kasvatus kuuluu kaikille vanhemmille, ei toisten ihmisten tarvitse kestää vieraan ä p ä r ä n melt downia kassoilla ja karkkihyllyilä. Kyllä kitisevät pennut vois jättää himaan.
Oksettavinta tänä kesänä oli, kun joku jäi imettämään Lidlin kassojen viereen ä p ä r ä ä nsä, hyi hele..ei koko kansa halua nähdä läskejä roikkutissejä. Tuo vielä huusi niin, että ostoksilla ollessa melkein tärykalvot puhkesi.
Miten se auto liittyy asiaan? Ymmärtäisitkö asian paremmin, jos he menisivät koko perhe julkisilla liikennevälineillä tai kävellen kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten se auto liittyy asiaan? Ymmärtäisitkö asian paremmin, jos he menisivät koko perhe julkisilla liikennevälineillä tai kävellen kauppaan?
Sitten tulisi valitusta kun lapsi riehuu bussissa tai ryntäilee autojen ja pyörien alle kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käyminen voi joskus olla myös mukavaa, vaikka usein se on vain arkista puurtamista. Mikä tuoksujen keidas tyypillinen ruokakauppa voikaan olla?
Lidlissä ei ainakaan haise kuin ulkkareitten hiki.
Meillä isä meni kauppaan autolla, ja me veljen kans peräs mopoilla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käyminen voi joskus olla myös mukavaa, vaikka usein se on vain arkista puurtamista. Mikä tuoksujen keidas tyypillinen ruokakauppa voikaan olla?
Lidlissä ei ainakaan haise kuin ulkkareitten hiki.
Tämä on totta, oksettavaa.
Perheen yhteistä aikaa. Kiva jos lapset osaavat käyttäytyä.
Asutaan maalla eikä kauppoja ole lähelläkään. Kaupassa käydään yleensä lauantaisin ja koko perheen voimin, koska silloin hoidetaan samalla reissulla kaikki mahdolliset asiat. Usein käydään samalla myös syömässä ja leikkipuistossa, joten ne on sellaisen monen tunnin reissuja. Viime lauantainakin hankittiin ruokien lisäksi myös koululaiselle kaikkea tarvittavaa ja molemmat lapset käytettiin parturissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan perusvaatimus että lapset osaavat käyttäytyä.
Onko tämä nykyajan lapsiperheille joku harrastus? Tullaan näyttämään kupeidensa hedelmää, että tämä minä olen saanut aikaan.
Todella ärsyttävää, ne kakarat on koko ajan muiden ihmisten tiellä.
Jos ei muita harrastuksia ole kuin kaupassa käynti, niin olisitte jättäneet tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nykyajan lapsiperheille joku harrastus? Tullaan näyttämään kupeidensa hedelmää, että tämä minä olen saanut aikaan.
Jos ei muita harrastuksia ole kuin kaupassa käynti, niin olisitte jättäneet tekemättä.
Niinpä. Vielä 90-luvulla lähes kaikki perheet tilasivat ruuat ruokarobotilla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tilaa ruokia kotiin, lumihiutale-ap?
Sinä tässä lumihiutale olet, lasten teko ei ole nykyajan keksintö
Vierailija kirjoitti:
Se teidän yhteinen aika ei kuulu ruokakauppaan.
..Ja aika tylsää on jos tuo on se yhteinen aika.
Olen ihmetellyt kanssa samaa asiaa. Olen perheen isä ja kävin aina yksin hoitamassa perheen ruokaostokset kun tulin töistä.
Vain jos emäntä halusi ostaa vaatteita itselleen niin mentiin yhdessä tai joskus poika halusi mukaan joihinkin häntä kiinostaviin kauppoihin. Mutta ruokaostokset hoidin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti siihen on useita käytännön syitä:
Toinen vanhemmista ei välttämättä voi jäädä kotiin lasten kanssa.
Kotiinkuljetus maksaa ja toimitusaikoja ei aina saa silloin kun haluaa.
Kaupasta pitää joskus ostaa jotain, jonka laatua, kokoa tai kypsyyttä haluaa itse arvioida.
Lapset eivät ole pelkästään "ylimääräisiä matkustajia" – kauppareissu voi olla myös tapa opettaa lapsille ruokaostoksia ja arjen taitoja.
Kaikilla perheillä ei ole autoa vain kauppaa varten; jos auto on jo käytössä, koko perheen mukanaolo voi olla yksinkertaisesti helpoin ratkaisu.
Ja joskus lapset ovat yksinkertaisesti mukana, koska lastenhoitoa ei ole järjestettävissä.
Kotiinkuljetus maksaa alle kympin, enemmän siihen auton bensoihin menee.
Kotiinkuljetusta ei ole tarjolla ollenkaan, jos asuu vähänkin kauempana kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhemman vieressä kävelevä lapsi ole kenenkään tiellä.
Ei maaseudulla läheskään joka paikassa saa ruokaa tilattua kotiin (olen yrittänyt saada palvelua ikääntyville vanhemmilleni, mutta kotiinkuljetusta ei alueen kaupoista saa).
Joku kirjoitti "kotiinkuljetus maksaa" omg, siis ettekö te laske ajallenne mitään tuntihintaa?
Siis sehän vie 3 tuntia ainakin aikaa koko edes takainen reissu ja mitä maksaa 2 aikuisen 3 tunnin työ, varmasti enemmän kuin joku 10-15e, vai teettekö töitä jollain 3e tuntipalkalla?
Ni hyvät sulle