Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä ihmisiä jotka menee autolla kauppaan koko perhe

Vierailija
12.08.2026 |

Miksi ette lapsiperheet tilaa kotiinkuljetuksella ruokia tai vain toinen vanhempi hoitaa ruokakaupassa käynnin? Miksi ne kakarat pitää ottaa sinne kauppaan mukaan riehumaan ja huutamaan?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet voisi myös noutaa itse ostokset. Cittari ottaa noudosta 2,90 e (ja nostaa jopa ostokset auton takakonttiin suoraan), ja kuvittelen että Prismassa suunnilleen saman verran (tässä joutuu vähän jumppaamaan, eli nostaa noutokaapista ostokset itse auton takakonttiin).

Itse ehdottomasti noudan sen sijaan, että tungeksitaan kaikki kauppaan lauantaina laumailemaan, erityisesti jos pitää ostaa paljon kerrallaan. Ei ole mitään järkeä siinä, että ollaan kaikki siellä kaupassa. Kauppaan voi mennä sitten rauhassa katsomaan jotain extraa tai kivaa esim. sunnuntaina ja tai jonain vähän rauhallisempana hetkenä ja on oikeasti paljon kivempaa, kun perusostokset on tehty ja noudettu ja sitten käydä kaupassa vain 1-3 eritystuotteen vuoksi ja vain katsella kaikkea. Itse tee näin, koska on todella rasittavaa käydän isolla porukalla kaupassa sellaiseen aikaan, kun siellä on paljon porukkaa ja yrittää siinä samalla haalia ison määrän ruokaa kärryihin.

Ni hyvät sulle 

Vierailija
42/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä lapsille opettaa miten käyttäydytään kaupassa, eivät opi jos kotona möllöttävät.

Sitä sosiaalista kanssakäymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapset riehu ja huuda

Ne onkin sitten kasvatettu. Kasvatus kuuluu kaikille vanhemmille, ei toisten ihmisten tarvitse kestää vieraan ä p ä r ä n melt downia kassoilla ja karkkihyllyilä. Kyllä kitisevät pennut vois jättää himaan. 

Oksettavinta tänä kesänä oli, kun joku jäi imettämään Lidlin kassojen viereen ä p ä r ä ä nsä, hyi hele..ei koko kansa halua nähdä läskejä roikkutissejä. Tuo vielä huusi niin, että ostoksilla ollessa melkein tärykalvot puhkesi.

Vierailija
44/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se auto liittyy asiaan? Ymmärtäisitkö asian paremmin, jos he menisivät koko perhe julkisilla liikennevälineillä tai kävellen kauppaan?

Vierailija
45/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se auto liittyy asiaan? Ymmärtäisitkö asian paremmin, jos he menisivät koko perhe julkisilla liikennevälineillä tai kävellen kauppaan?

Sitten tulisi valitusta kun lapsi riehuu bussissa tai ryntäilee autojen ja pyörien alle kadulla.

Vierailija
46/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käyminen voi joskus olla myös mukavaa, vaikka usein se on vain arkista puurtamista. Mikä tuoksujen keidas tyypillinen ruokakauppa voikaan olla?

Lidlissä ei ainakaan haise kuin ulkkareitten hiki.

47/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä meni kauppaan autolla, ja me veljen kans peräs mopoilla 😂

Vierailija
48/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käyminen voi joskus olla myös mukavaa, vaikka usein se on vain arkista puurtamista. Mikä tuoksujen keidas tyypillinen ruokakauppa voikaan olla?

Lidlissä ei ainakaan haise kuin ulkkareitten hiki.

Tämä on totta, oksettavaa.

Vierailija
49/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen yhteistä aikaa. Kiva jos lapset osaavat käyttäytyä.

Vierailija
50/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla eikä kauppoja ole lähelläkään. Kaupassa käydään yleensä lauantaisin ja koko perheen voimin, koska silloin hoidetaan samalla reissulla kaikki mahdolliset asiat. Usein käydään  samalla myös syömässä ja leikkipuistossa, joten ne on sellaisen monen tunnin reissuja. Viime lauantainakin hankittiin ruokien lisäksi myös koululaiselle kaikkea tarvittavaa ja molemmat lapset käytettiin parturissa.

Vierailija
51/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan perusvaatimus että lapset osaavat käyttäytyä.

Vierailija
52/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nykyajan lapsiperheille joku harrastus? Tullaan näyttämään kupeidensa hedelmää, että tämä minä olen saanut aikaan.

Todella ärsyttävää, ne kakarat on koko ajan muiden ihmisten tiellä.

Jos ei muita harrastuksia ole kuin kaupassa käynti, niin olisitte jättäneet tekemättä.

Vierailija
53/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nykyajan lapsiperheille joku harrastus? Tullaan näyttämään kupeidensa hedelmää, että tämä minä olen saanut aikaan.

Jos ei muita harrastuksia ole kuin kaupassa käynti, niin olisitte jättäneet tekemättä.

Niinpä. Vielä 90-luvulla lähes kaikki perheet tilasivat ruuat ruokarobotilla kotiin.

Vierailija
54/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset tilaa ruokia kotiin, lumihiutale-ap?

Sinä tässä lumihiutale olet, lasten teko ei ole nykyajan keksintö

Vierailija
55/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se teidän yhteinen aika ei kuulu ruokakauppaan.

..Ja aika tylsää on jos tuo on se yhteinen aika.

Vierailija
56/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt kanssa samaa asiaa. Olen perheen isä ja kävin aina yksin hoitamassa perheen ruokaostokset kun tulin töistä.

Vain jos emäntä halusi ostaa vaatteita itselleen niin mentiin yhdessä tai joskus poika halusi mukaan joihinkin häntä kiinostaviin kauppoihin. Mutta ruokaostokset hoidin yksin.

Vierailija
57/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti siihen on useita käytännön syitä:

Toinen vanhemmista ei välttämättä voi jäädä kotiin lasten kanssa.

Kotiinkuljetus maksaa ja toimitusaikoja ei aina saa silloin kun haluaa.

Kaupasta pitää joskus ostaa jotain, jonka laatua, kokoa tai kypsyyttä haluaa itse arvioida.

Lapset eivät ole pelkästään "ylimääräisiä matkustajia" – kauppareissu voi olla myös tapa opettaa lapsille ruokaostoksia ja arjen taitoja.

Kaikilla perheillä ei ole autoa vain kauppaa varten; jos auto on jo käytössä, koko perheen mukanaolo voi olla yksinkertaisesti helpoin ratkaisu.

Ja joskus lapset ovat yksinkertaisesti mukana, koska lastenhoitoa ei ole järjestettävissä.

Kotiinkuljetus maksaa alle kympin, enemmän siihen auton bensoihin menee.

Kotiinkuljetusta ei ole tarjolla ollenkaan, jos asuu vähänkin kauempana kaupasta. 

Vierailija
58/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhemman vieressä kävelevä lapsi ole kenenkään tiellä.

Vierailija
59/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maaseudulla läheskään joka paikassa saa ruokaa tilattua kotiin (olen yrittänyt saada palvelua ikääntyville vanhemmilleni, mutta kotiinkuljetusta ei alueen kaupoista saa).

Vierailija
60/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti "kotiinkuljetus maksaa" omg, siis ettekö te laske ajallenne mitään tuntihintaa?

Siis sehän vie 3 tuntia ainakin aikaa koko edes takainen reissu ja mitä maksaa 2 aikuisen 3 tunnin työ, varmasti enemmän kuin joku 10-15e, vai teettekö töitä jollain 3e tuntipalkalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä