Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä ihmisiä jotka menee autolla kauppaan koko perhe

Vierailija
12.08.2026 |

Miksi ette lapsiperheet tilaa kotiinkuljetuksella ruokia tai vain toinen vanhempi hoitaa ruokakaupassa käynnin? Miksi ne kakarat pitää ottaa sinne kauppaan mukaan riehumaan ja huutamaan?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITä itse siellä kaupassa teet? Tilaisit kotiin vaan, niin ei tarvii toisten tekemisistä välittää.

Hoidan ostokseni rauhassa, lapset ei vain kuulu ruokakauppohin

ap

Vierailija
22/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää sosiaalisestaa siinä kuin koirakin. Helpoin jättää kotiin mutta mukana oppii jotain pientä käyttäytymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pitää sosiaalisestaa siinä kuin koirakin. Helpoin jättää kotiin mutta mukana oppii jotain pientä käyttäytymisestä.

Sosiaalistaa* korjaus 

Vierailija
24/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silti siihen on useita käytännön syitä:

Toinen vanhemmista ei välttämättä voi jäädä kotiin lasten kanssa."

Höpö höpö. Miksi ei voisi? Helpompi kotona on olla lasten kanssa kuin kaupassa.

Vierailija
25/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sinusta, mutta minä jätän auton sinne kaupan parkkipaikalle.

Vierailija
26/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokin kuuluu perheeseen, se pitää ehdottomaasti ottaa mukaan kauppaan sisälle että se sosiaalistuu!!

Vierailija
27/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti siihen on useita käytännön syitä:

Toinen vanhemmista ei välttämättä voi jäädä kotiin lasten kanssa.

Kotiinkuljetus maksaa ja toimitusaikoja ei aina saa silloin kun haluaa.

Kaupasta pitää joskus ostaa jotain, jonka laatua, kokoa tai kypsyyttä haluaa itse arvioida.

Lapset eivät ole pelkästään "ylimääräisiä matkustajia" – kauppareissu voi olla myös tapa opettaa lapsille ruokaostoksia ja arjen taitoja.

Kaikilla perheillä ei ole autoa vain kauppaa varten; jos auto on jo käytössä, koko perheen mukanaolo voi olla yksinkertaisesti helpoin ratkaisu.

Ja joskus lapset ovat yksinkertaisesti mukana, koska lastenhoitoa ei ole järjestettävissä.

Kotiinkuljetus maksaa alle kympin, enemmän siihen auton bensoihin menee.

Kuinkahan kaukana sun lähimarket mahtaa olla?

Vierailija
28/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa itse kotiin jos et kestä riehuvia lapsia. Se tosin maksaa rahaa.

Vierailija
29/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole lapset kaupassa häirinneet, vaikka niitä tänäänkin oli laumoittain liikkeellä kun koulu alkoi.

Kerran tuli jopa hyvä mieli kun auton n. 10-vuotiasta poikaa, joka ei saanut otettua ylähyllyltä haluamaansa tuotetta. Reippaasti sanottu "kiitos" taas näytti jälleen kerran sen, ettei nuoriso ole pilalla.

Vierailija
30/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lasta ei saa jättää autoon koska silloin joku ohikulkija rikkoo auton ikkunan ja soittaa sossut paikalle. Lapsi on siis pakko ottaa mukaan kauppaan jos lapselle ei ole hoitajaa.

Vierailija
31/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se toinen vanhempi voi olla vaikka töissä tai muussa menossa.

Vierailija
32/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti siihen on useita käytännön syitä:

Toinen vanhemmista ei välttämättä voi jäädä kotiin lasten kanssa.

Kotiinkuljetus maksaa ja toimitusaikoja ei aina saa silloin kun haluaa.

Kaupasta pitää joskus ostaa jotain, jonka laatua, kokoa tai kypsyyttä haluaa itse arvioida.

Lapset eivät ole pelkästään "ylimääräisiä matkustajia" – kauppareissu voi olla myös tapa opettaa lapsille ruokaostoksia ja arjen taitoja.

Kaikilla perheillä ei ole autoa vain kauppaa varten; jos auto on jo käytössä, koko perheen mukanaolo voi olla yksinkertaisesti helpoin ratkaisu.

Ja joskus lapset ovat yksinkertaisesti mukana, koska lastenhoitoa ei ole järjestettävissä.

Kotiinkuljetus maksaa alle kympin, enemmän siihen auton bensoihin menee.

Kuinkahan kaukana sun lähimarket mahtaa olla?

Monet lapsiperheet ajaa jopa 50km isompaan markettiin

Vierailija
33/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa ettei ap saanut mennä kauppaan vanhempiensa kanssa, eikä varmaan muuallekaan

Vierailija
34/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lasta ei saa jättää autoon koska silloin joku ohikulkija rikkoo auton ikkunan ja soittaa sossut paikalle. Lapsi on siis pakko ottaa mukaan kauppaan jos lapselle ei ole hoitajaa.

80-luvulla lapsena olin monestikin autossa odottamassa kun vanhemmat oli kaupassa tai jossain muilla asioilla.

Vierailija
35/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokakauppa paikka, jossa pitäisi olla ikäraja? Ja montako ihmistä saa kerralla astua ovesta sisään per perhekunta? Ei voi olla totta. Aina voi mennä ison kaupungin 24/7 Prismaan keskellä yötä, jos lapsi(perhe)viha vaivaa itseä. Tai tilata itse ne ostokset kotiin, jos ei siedä kanssaihmisiä. 

Vierailija
36/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa voisi olla joku päivystävä sossu joka huostaisi kaikki riehuvat lapset.

Vierailija
37/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet voisi myös noutaa itse ostokset. Cittari ottaa noudosta 2,90 e (ja nostaa jopa ostokset auton takakonttiin suoraan), ja kuvittelen että Prismassa suunnilleen saman verran (tässä joutuu vähän jumppaamaan, eli nostaa noutokaapista ostokset itse auton takakonttiin).

Itse ehdottomasti noudan sen sijaan, että tungeksitaan kaikki kauppaan lauantaina laumailemaan, erityisesti jos pitää ostaa paljon kerrallaan. Ei ole mitään järkeä siinä, että ollaan kaikki siellä kaupassa. Kauppaan voi mennä sitten rauhassa katsomaan jotain extraa tai kivaa esim. sunnuntaina ja tai jonain vähän rauhallisempana hetkenä ja on oikeasti paljon kivempaa, kun perusostokset on tehty ja noudettu ja sitten käydä kaupassa vain 1-3 eritystuotteen vuoksi ja vain katsella kaikkea. Itse tee näin, koska on todella rasittavaa käydän isolla porukalla kaupassa sellaiseen aikaan, kun siellä on paljon porukkaa ja yrittää siinä samalla haalia ison määrän ruokaa kärryihin.

Vierailija
38/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kun se kuitenkin kauppaan pääsi? 
Lapset eivät häiritse kuin ainoastaan silloin kun niiden idioottimaiset vanhemmat antavat niiden riehua. Joillekin kasvattaminen näyttää olevan mahdotonta. 

Vierailija
39/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kun se kuitenkin kauppaan pääsi? 
Lapset eivät häiritse kuin ainoastaan silloin kun niiden idioottimaiset vanhemmat antavat niiden riehua. Joillekin kasvattaminen näyttää olevan mahdotonta. 

Niille on neuvolassa opetettu, että lapsella tulee olla oikeus ilmaista tunteitaan ja ettei lasta saa rajoittaa koska se on alistamista ja väkivaltaa.

Vierailija
40/69 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet voisi myös noutaa itse ostokset. Cittari ottaa noudosta 2,90 e (ja nostaa jopa ostokset auton takakonttiin suoraan), ja kuvittelen että Prismassa suunnilleen saman verran (tässä joutuu vähän jumppaamaan, eli nostaa noutokaapista ostokset itse auton takakonttiin).

Itse ehdottomasti noudan sen sijaan, että tungeksitaan kaikki kauppaan lauantaina laumailemaan, erityisesti jos pitää ostaa paljon kerrallaan. Ei ole mitään järkeä siinä, että ollaan kaikki siellä kaupassa. Kauppaan voi mennä sitten rauhassa katsomaan jotain extraa tai kivaa esim. sunnuntaina ja tai jonain vähän rauhallisempana hetkenä ja on oikeasti paljon kivempaa, kun perusostokset on tehty ja noudettu ja sitten käydä kaupassa vain 1-3 eritystuotteen vuoksi ja vain katsella kaikkea. Itse tee näin, koska on todella rasittavaa käydän isolla porukalla kaupassa sellaiseen aikaan, kun siellä on paljon porukkaa ja yrittää siinä samalla haalia ison määrän ruokaa kärryihin.

Aika moni haluaa valita itse mitä tuotteita ostaa. Ettei tulee esim. mätiä sipuleita tai pilalle puristeltuja pakkauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi