Työkyvyttömyyseläkkeen jatko kun erikoissairaanhoito päättyy?
Onko joku saanut jatkoa työkyvyttömyyseläkkeelle perusterveydenhuollosta kun erikoissairaanhoito päättyy kesken kuntoutustukikauden? Kyseessä mielenterveyden häiriö.
Kommentit (6)
Työkyvyttömyyseläke lopettaa hoidot. Eihän hoidoissa olekaan enää mitään mieltä.
Eri asia sitten, että työkyvyttömyyseläkkeelle ei niin vain päästä.
Yleensä vaatii psykiatrin kirjoittaman B-lausunnon. Vaikea löytää pth:sta erikoislääkäriä ja yleislääkärit ei yleensä osaa kirjoittaa riittävän laajaa ja kattavaa lausuntoa, missä työ-ja toimintakyvyn aleneminen tulisi riittävän selvästi esiin, eli ihan nolla-paperi. Kannattaa hakeutua prcaattiin erikoislääkärille ja sieltä lausunto, jos esh on lopetettu.
Sun pitää saada psykiatrin lausunto. Joko suosittelee pysyvälle tkyvyttömyyseläkkeelle tai jatkaa kunt.tukea tai sitten ei.
Mä kävin samassa tilanteessa yksityisellä psykiatrilla hakemassa jatkoa kuntoutustukeen. Kalliiksi se tuli eikä olisi ollut mahdollista mulle jatkaa siellä käymistä vaan olisin joutunut jatkossa tk-lääkärille. No onneksi asia ratkesi, kun mulle myönnettiinkin pysyvä eläke sen yksityispsykiatrin lausunnon perusteella. Sanoisin, että jos on mahdollista, kännattaa käydä yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vaatii psykiatrin kirjoittaman B-lausunnon. Vaikea löytää pth:sta erikoislääkäriä ja yleislääkärit ei yleensä osaa kirjoittaa riittävän laajaa ja kattavaa lausuntoa, missä työ-ja toimintakyvyn aleneminen tulisi riittävän selvästi esiin, eli ihan nolla-paperi. Kannattaa hakeutua prcaattiin erikoislääkärille ja sieltä lausunto, jos esh on lopetettu.
Mulle lääkäri kirjoitti B-lausunnon, mutta kela hylkäsi sairaspäivärahan.
Taidat olla vielä kuntoutustuella. Jatkuu vointisi mukaan ja jos olet eläkkeellä se jatkuu automaattisesti.