Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkeen jatko kun erikoissairaanhoito päättyy?

Vierailija
12.08.2026 |

Onko joku saanut jatkoa työkyvyttömyyseläkkeelle perusterveydenhuollosta kun erikoissairaanhoito päättyy kesken kuntoutustukikauden? Kyseessä mielenterveyden häiriö.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vielä kuntoutustuella. Jatkuu vointisi mukaan ja jos olet eläkkeellä se jatkuu automaattisesti. 

Vierailija
2/6 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke lopettaa hoidot. Eihän hoidoissa olekaan enää mitään mieltä.

Eri asia sitten, että työkyvyttömyyseläkkeelle ei niin vain päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaatii psykiatrin kirjoittaman B-lausunnon. Vaikea löytää pth:sta erikoislääkäriä ja yleislääkärit ei yleensä osaa kirjoittaa riittävän laajaa ja kattavaa lausuntoa, missä työ-ja toimintakyvyn aleneminen tulisi riittävän selvästi esiin, eli ihan nolla-paperi. Kannattaa hakeutua prcaattiin erikoislääkärille ja sieltä lausunto, jos esh on lopetettu. 

Vierailija
4/6 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää saada psykiatrin lausunto. Joko suosittelee pysyvälle tkyvyttömyyseläkkeelle tai jatkaa kunt.tukea tai sitten ei. 

Vierailija
5/6 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin samassa tilanteessa yksityisellä psykiatrilla hakemassa jatkoa kuntoutustukeen. Kalliiksi se tuli eikä olisi ollut mahdollista mulle jatkaa siellä käymistä vaan olisin joutunut jatkossa tk-lääkärille. No onneksi asia ratkesi, kun mulle myönnettiinkin pysyvä eläke sen yksityispsykiatrin lausunnon perusteella. Sanoisin, että jos on mahdollista, kännattaa käydä yksityisellä.

Vierailija
6/6 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vaatii psykiatrin kirjoittaman B-lausunnon. Vaikea löytää pth:sta erikoislääkäriä ja yleislääkärit ei yleensä osaa kirjoittaa riittävän laajaa ja kattavaa lausuntoa, missä työ-ja toimintakyvyn aleneminen tulisi riittävän selvästi esiin, eli ihan nolla-paperi. Kannattaa hakeutua prcaattiin erikoislääkärille ja sieltä lausunto, jos esh on lopetettu. 

Mulle lääkäri kirjoitti B-lausunnon, mutta kela hylkäsi sairaspäivärahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi