Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Kai tästä nyt keskustella saa?
Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin sota. Nuoret syrjäytyneet miehet saisivat elämälleen tarkoituksen. Näinhän se on ennenkin historiassa toiminut.
Meinaatko että enen sotia nuoret miehet makas kotona tukia nostellen????
älä nyt puhu paskaa!
Notkuili laupungilla
Curacyrviltä ei leikata mitään, päinvastoin saavat aina enemmän.
Hyvä että työnhaku on maistunut useammalle "de facto työttömälle", jotka ennen yrittivät paeta työvoiman palveluja tt-tuen taakse.
Näiden 12 000 tapauksessa tod. perhehoidon jatkosopimusaika enimmäisajan laajentaminen lapsen ikävuodesta 23 enintään 70vuoteen olisi varmaan ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Mamma maksaa kuten moringille niin voi vaan hurvitella
Ihmisten tappaminen hurvittelua?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä nuoret miehet valittaneet kovasti?
Eivät ole,koska tienaavat päivässä tuon kusisen 595 euroa. Varjoyhteiskunnat eivät tue demokratiaa vaan anarkiaa.
Nämä on valkonaamoja. Ketään ei kiinnosta. Toivottavasti muuttavat Suomesta pois.
Tietämissäni tapauksissa on kyse vakavista mielenterveys- ja päihdeongelmista. Ihmisistä, jotka eivät oikeasti kykene edes siihen työkkäriin ilmottautumiseen. Paranoidia skitsofreniaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. Eivät kaikki ole miehiä. Terveyteni ei kestä jatkuvaa huutoa, utelua, virkailijan sairaita arvailuja ja kiusaamista työkkärissä tai muuallakaan. Olen kestänyt sitä liikaa elämässä. Ilman ruokaa olo myös heikkenee helposti ja tulee pahoinvointi. Puutoksia. On vaikea samaan aikaan edistää asioita.
Huutoa? Kuka sulle on huutanut? Ja jos kysellään asiattomia niin siitäkin voi valittaa.
Minulle on aina oltu asiallisia. Tietenkin siellä pitää käydä läpi työllistymisen esteitä/haasteita, esimerkiksi terveydentila. Ei sitä pidä ottaa uteluna. Sieltähän ohjataan myös muihin palveluihin esim. minä pääsin ammatilliseen kuntoutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. Eivät kaikki ole miehiä. Terveyteni ei kestä jatkuvaa huutoa, utelua, virkailijan sairaita arvailuja ja kiusaamista työkkärissä tai muuallakaan. Olen kestänyt sitä liikaa elämässä. Ilman ruokaa olo myös heikkenee helposti ja tulee pahoinvointi. Puutoksia. On vaikea samaan aikaan edistää asioita.
Sama syy minullakin. En vaan jaksa käydä työkkärissä. Kerran kävin ja riitti mulle. Saan vanhemmilta ruokaa ja voin asua omassa huoneessa. Haen töitä, vaikka en käy työkkärissä.
Aika paskamainen olet vanhemmillesi
Vierailija kirjoitti:
Kuule idari, mä olen eläkkeellä. Siksi en ilmoittaudu työnhakijaksi.
Mielenterveyssyistä vai heikkolahjaisuuden vuoksi? Et ainakaan ymmärtänyt aloitusta..
Multa leikattiin myös, mutta en ole nuori mies vaan ihan perheellinen kahden alaikäisen vanhempi. Simsalabim leikattiin sillä verukkeella. että asumiskuluja ei otettu huomioon kokonaisuudessaan. Onko edes laillista leikata tuolla verukkeella 50%?
Ja ei, ei ole se keskusta asunto vaan halvassa lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä että kelan johtajaksi sanoo että he ei kohtelee miehiä ja naisia tasa-arvoisesti.
"Perusosaa alennettiin tyypillisesti 50 prosenttia 18–34-vuotiailta nuorilta miehiltä"
En ole kyllä koskaan kuullut että yhdeltäkään naiselta leikattaisiin tukia ei edes ystävistäni mutta jokaiselta mieheltä on leikattu tukia.
Hyvä esimerkki on ystävä pariskunta molemmat teki samalla tavalla hakemukset ja molemmat perusteli samalla tavalla miksi ei ole saanut töitä. Niin mieheltä leikattiin tukia 40% ja naiselta poistettiin työnhaku velvoite kokonaan. Molemmilla on sama virkailija.
Tämäkin on vain yksi tapaus lukuisten joukossa mitkä todistaa viranomais naisten harrastaman miesvihan ja naisten suosimisen
Työnhakuvelvoite poistetaan vain jos on vaikea sairaus/vamma jonka vuoksi ei kuitenkaan (vielä) pääse eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä että kelan johtajaksi sanoo että he ei kohtelee miehiä ja naisia tasa-arvoisesti.
"Perusosaa alennettiin tyypillisesti 50 prosenttia 18–34-vuotiailta nuorilta miehiltä"
En ole kyllä koskaan kuullut että yhdeltäkään naiselta leikattaisiin tukia ei edes ystävistäni mutta jokaiselta mieheltä on leikattu tukia.
Hyvä esimerkki on ystävä pariskunta molemmat teki samalla tavalla hakemukset ja molemmat perusteli samalla tavalla miksi ei ole saanut töitä. Niin mieheltä leikattiin tukia 40% ja naiselta poistettiin työnhaku velvoite kokonaan. Molemmilla on sama virkailija.
Tämäkin on vain yksi tapaus lukuisten joukossa mitkä todistaa viranomais naisten harrastaman miesvihan ja naisten suosimisen
Kiva tarina mutta jätät jotain olennaista kertomatta, esimerkiksi miehellä ei ole mitään koulutusta eikä suostu hakemaan opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sut irtisanotaan yli 55- vuotiaana niin ove leikkaa sun 595 yleistukea, samoin jos sulla on pääomatuloa esim vuokra.
Pääomatulon rajat ovat varsin kohtuullisia. Eihän siinä mitään järkeä olisi että joku asuntosijoittaja tms. saisi yleistukea
Rajan alittavat tulot: Voit saada pääomatuloja (kuten osinkoja tai vuokratuloja) enintään 311 euroa kuukaudessa ilman, että ne vaikuttavat yleistuen määrään lainkaan.Rajan ylittävät tulot: Jos kuukausittaiset pääomatulosi ylittävät 311 euroa, puolet (50 %) rajat ylittävästä osasta vähennetään suoraan yleistuestasi.
Vierailija kirjoitti:
Sekö on näiden nuorten miesten vika että kaikki palvelut on keskitetty suurimpiin kaupunkeihin tai poistettu kokonaan ja siirretty nettiin kaksivaiheisen tunnistautumisen taakse mikä vaatii suhteellisen uuden puhelimen omistamisen jossa on vielä turvallisuus tukia että tulee päivityksiä että pankkisovellukset toimii?
Mä jotenkin veikkaan että on todella harvassa ne nuoret miehet joilla ei ole minkäänlaista älylaitetta. Muutamalla kympillä jo sellaisen saat. Käytettynä voi saada jopa ilmaiseksi kun huhuilet roskalavaryhmissä. Minä ostin vanhan Huawein 15 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei, se 220 € ei todellakaan korvaa sitä nöyryyttämistä, mitä työkkärissa joutuu sietämään. Ei kyse ole työhakemusten tekemisestä, koska haen kyllä töitä muutenkin. Käypä kokeilemassa niin tiedät, mitä se kyykytys on, ja tule sitten viisastelemaan.
Aika moni täällä käy kyllä työkkärissä. Sulla taitaa olla asenneongelma. Itselleni ei ole mikään ongelma käydä pari kertaa vuodessa juttelemassa siellä. Jos on jotain oikeasti asiatonta niin voit raportoida eteenpäin ja voit myös pyytää eri virkailijaa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on näiden nuorten miesten vika että kaikki palvelut on keskitetty suurimpiin kaupunkeihin tai poistettu kokonaan ja siirretty nettiin kaksivaiheisen tunnistautumisen taakse mikä vaatii suhteellisen uuden puhelimen omistamisen jossa on vielä turvallisuus tukia että tulee päivityksiä että pankkisovellukset toimii?
Eikö Mobiilivarmenne toimi noissa palveluissa?
Toimii
Vierailija kirjoitti:
Osa heistä hankkinee toimeentuloa harmaasti. Jotkut ehkä kaidan polun ulkopuolelta. Jatkossa enemmänkin kun rahat loppu. Että hallitus, oliko fiksu idea lisätä rikollisuutta??
Siis lusmut tekee pikkurötöksiä ja pimeetä työtä, eivätkä halua olla TE:n kirjoilla koska sieltä voi vaikka saada jopa jotain oikeaa työtä tai kuntouttavaa toimintaa, muutaman tunnin viikossa tehtäväksi, joten tällä omalla toiminnalla sitten oikeutetaan omalla kohdalla rikollisuus? Ja tietenkin siitä syytetään yhteiskuntaa?
Mulla on yksi tuttu, joka sai aika hulppean perinnön. Sanoi heti suhteensa työkkäriin irti, eikä ole enää työnhakijana ollut pariin vuoteen. Nyt alkaa olla rahat vähissä ja isukin ostamaan yksiöön ei enää saa edes asumistukea.
Mietti tuossa äskettäin, että vtuttaa kun joutuu taas menemään työnhakuun ja tekemään ne 4 hakua kk:ssa, jotta saa rahaa. Kovin hanakasti se onkin vältellyt ihan kaikkea mikä työnteolta kuulostaa, ja sanoi viimeksi, että "kun mulle ei todellakaan mikä tahansa työ kelpaakaan". Koulutus on pelkkä yo, isän firmassa ollut joskus aikoinaan suojatöissä. Isä myi firman ja kuoli sen jälkeen, niin enää ei ole sitäkään turvaksi. Pian varmaan myy sen kämppänsäkin, kuluttaa ne rahat ja alkaa tt-tuki-asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei se ole viiden minuutin työ, jos joutuu etsimään ensin ne työpaikat, joita hakee, ja sitten kirjoittaa jokaiseen hakemuksen ja räätälöi CV:n. Pelkkään etsimiseen menee monta tuntia. Aina ei edes löydy omalle alalle neljää paikkaa, vaan joutuu tekemään avoimen hakemuksen. Niitäkään ei voi loputtomiin tehdä, koska oman alan yritysten määrä on rajallinen, eikä mitä tahansa töitä saa hakea, vaan niiden pitää olla sellaisia, että on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Se ei kuitekaan ole se syy, miksi en lähde työkkärin listoille. Vaan se muu kaikki pyöritys, mitä siellä harrastetaan, juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen. Onneksi minun ei ole pakko sietää sitä.
Kannattaa valikoida "hae helposti" -paikat, riittää kun täyttää lomakkeen. Ja sehän on täysin oma valinta räätälöikö cv:n vai ei. On paljon paikkoja joihin ei tarvitse erityistä koulutusta, niitä voi aina hakea.
Sen ajan köyhät olivat mm. vammaisia, ei terveitä nuoria miehiä