Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Kai tästä nyt keskustella saa?
Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä että kelan johtajaksi sanoo että he ei kohtelee miehiä ja naisia tasa-arvoisesti.
"Perusosaa alennettiin tyypillisesti 50 prosenttia 18–34-vuotiailta nuorilta miehiltä"
En ole kyllä koskaan kuullut että yhdeltäkään naiselta leikattaisiin tukia ei edes ystävistäni mutta jokaiselta mieheltä on leikattu tukia.
Hyvä esimerkki on ystävä pariskunta molemmat teki samalla tavalla hakemukset ja molemmat perusteli samalla tavalla miksi ei ole saanut töitä. Niin mieheltä leikattiin tukia 40% ja naiselta poistettiin työnhaku velvoite kokonaan. Molemmilla on sama virkailija.
Tämäkin on vain yksi tapaus lukuisten joukossa mitkä todistaa viranomais naisten harrastaman miesvihan ja naisten suosimisen
Kiva tarina mutta jätät jotain olennaista kertomatta, esimerkiksi miehellä ei ole mitään koulutusta eikä suostu hakemaan opiskelemaan.
Haista sä paska valehtelija! Ensinnäkin ei mihinkään hakemukseen tarvitse perustella miten on hakenut töitä ja miksi ei ole saanut töitä.
Keneltäkään ei evätä mitään työttömyystukea, jos on siellä työkkärin listoilla se riittää. Kukaan ei voi myöskään poistaa sieltä listoilta asiakasta. Enpä usko, että kukaan itse tekisi niin, että ei ilmoittaudu työkköriin ja hae työttömyystukea, jos tukia leikataan sen takia 50%. Puhut siis puppua!
Riittää että vastaa kysymyksiin, jos työkkäriltä sellaisia tulee. Joku sanoi. että työkkäreitö ei enää edes ole? Miten se nyt on.
Aikoinaan joo oli joku tapaaminen tai soitto joskus? Joku siis valehtelee ja rankasti siitä miten toimii Suomessa työkkäri ja Kela etuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni ei ilmoittautunut, kun ei olisi saanut yleistukea eikä hän halunnut mukaan työvoimaviranomaisten rumbaan.
Ja mikä järki tässä on? Ei siinä mitään, jos perhe on varakas eikä tarvitse elämiseen rahaa. Se rumba on on aika pienimuotoista, netissä hakemukseen rasti kerran kuussa, että työttömyys jatkuu. Pieni vaiva rahaan nähden. Näin toimeentulotuen saisi kokonaisena ja yleistuen karenssi kuluisi pois. Lisäksi työvoimatoimistossa voi ilmaiseksi suorittaa lupakortteja.
Vai pieni vaiva rahaan nähden, voi sentään. Itse ollut pakanoiden kontrollista pois yli puoli vuotta, koska jouduin akateemisena ramppaamaan paikan päällä nuorempien jezebelien syynättävänä 3kk välein, lopulta otti puheeksi jopa kuntoittava (olen sentään perheellinen, absolutisti ja Herran oma) ja loppu historiaa, koska läksin. Ja se teidän jotenkin isona pitämä RAHA oli surullisen kuuluisa 595€, josta olisi silloin leikattu pois n.300e, koska sain vuokratuloa joka menee lähes kokonaan vastikkeeseen. Sannin (Iso-Britannian) luomusta yleistukea, en olisi saanut yhtään enempää, ehkä n.vajaa 300e.
Onhan tuo varmaan huimaa kateutta herättävä ambomaan summa elantona monelle työssäkäyvälle, joku 300€ kuussa.
En usko että olen ainoa näissä, nuoret miehet ei halua ylimielisten tätien holhoamista ja tiukkaa kontrollia, mikä on kommunismia ja NOITUUDEN synti: tämä on PAHA pakanamaa post CV19 pedonmerkki ja meidät pelastaa pian tältäkin pakanoiden mielivallalta itse Jeesus Kristus.
Jos sulta leikattiin pois 300 €, se tarkoittaa että saat 900 € vuokratuloa per kk. Äläkä valehtele vastikkeesta, pääomatulo katsotaan nettotulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei, se 220 € ei todellakaan korvaa sitä nöyryyttämistä, mitä työkkärissa joutuu sietämään. Ei kyse ole työhakemusten tekemisestä, koska haen kyllä töitä muutenkin. Käypä kokeilemassa niin tiedät, mitä se kyykytys on, ja tule sitten viisastelemaan.
Olen eri vastaaja ja olen ollut täysin työttömänä ja nyt osa-aikatyöläisenä. Olen tosin jo niin vanha, ettei kukaan ole soittanut minulle työllisyyspalveluista noin vuoteen. Ehkä soittaisivat, jos olisin nuorempi.
Mitä mieltä vanhempasi ovat siitä, että sinun mielestäsi neljä kertaa vuodessa tuleva soitto on niin nöyryyttävä, että mieluummin asut kotona? Ilmeisesti se on heille jollakin tavalla ok, tai potkisivat sinut pois, mutta ovatko he oikeasti sitä mieltä, että elättävät sinut mielellään kunnes kuolevat?
Sanot hakevasi töitä. Ymmärräthän, että sielläkin voi tulla vastaan asioita, jotka ei ole sinun mieleesi? Aiotko sanoa itsesi irti heti, jos kaikki ei mene sinun pääsi mukaan?
Nuoria kohdellaan eri tavalla kuin teitä vanhempia. Kerran kuussa pitää käydä kuuntelemassa saarnaa. Teille vanhemmille soitetaan 3 kk:n välein.
Vanhempani tätä itse ehdottivat, ja ovat tyytyväisiä. Autan heitä monissa töissä, joita he eivät itse enää kovin hyvin jaksa.
Aina teillä kakskymppisillä loisilla on jotkut todella iäkkäät vanhemmat jotka ei enää itse kykene tekemään kotitöitä 😅
Olen hämmentynyt. Tällaisia ihmisiä ei pitänyt olla olemassa vaan aikaisemmin annettiin ymmärtää että kaikki ovat vain motivoituneita työnhakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on valkonaamoja. Ketään ei kiinnosta. Toivottavasti muuttavat Suomesta pois.
Juuri näin! Puhuttiin tästä juuri tyttöjen kanssa.Mitä nopeammin häipyvät Suomesta,sen parempi!Ja tilalle parempia miehiä Irakista ja sieltä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että olen ainoa näissä, nuoret miehet ei halua ylimielisten tätien holhoamista ja tiukkaa kontrollia,
Onneksi teillä on kiltit äidit, jotka ilomielin kustantavat koko elämänne eivätkä koskaan kuole pois.
Onko tässä sinulle jokin ongelma?
Voihan nuori mies olla kotona myös vanhempiensa turvana ja apuna. Jos talossa asuu eri sukupolvia, vanhuksetkin voiva asua kotona pitempään, vaikka loppuun saakka. Töitäkin voi hakea, vaikka ei työkkärin kyykytyksiin osallistuisi, ja voi työllistyäkin, kunhan suhdanteet joskus paranevat.
Millaiset välit sinulla on omiin lapsiisi, vai oletko katkera vela?
Aika sairas se äiti joka pitää napanuoran kiinni pojassaan niin ettei tämä itsenäisty koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii lompakko, tässä tapauksessa. Miksi eivät ilmoittautuneet, se ei ole salaisuus että ilmoittautuminen pitää tehdä.
Kaikki ei ole niin köyhiä, että pitäisi parin satasen takia sietää mitä vain. Joillakin on muitakin vaihtoehtoja.
Meillä asuu minun ja vanhempien lisäksi myös minun mummo, eli isän äiti.
Mikä sun tulevaisuuden suunnitelmat on?
Valitettavasti teillä peräkamaripojilla on useimmiten aika surullinen elämäntarina.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt. Tällaisia ihmisiä ei pitänyt olla olemassa vaan aikaisemmin annettiin ymmärtää että kaikki ovat vain motivoituneita työnhakijoita.
Höpöhöpö. Kokoajan on sanottu, että on niitä kaikkein heikompiosaisia, vakavasti mielenterveysongelmaisia ja/tai päihdeongelmaisia, jotka ei kykene edes työkkärissä asiointiin, ja että juuri heihin nämä leikkaukset tulee iskemään.
Kyllä näiden nuorten miesten vanhemmissakin on vikaa kun mahdollistetaan se syrjäytyminen. Vanhemmat voisivat aloittaa vaikka varaamalla ajan lääkärille tai mielenterveyden ammattilaiselle, osalla näistä nuorista voi olla esim. sosiaalisten tilanteiden pelko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näiden nuorten miesten vanhemmissakin on vikaa kun mahdollistetaan se syrjäytyminen. Vanhemmat voisivat aloittaa vaikka varaamalla ajan lääkärille tai mielenterveyden ammattilaiselle, osalla näistä nuorista voi olla esim. sosiaalisten tilanteiden pelko.
Mielenterveyspalvelut ei käytännössä toimi kunnolla. Ei ole resursseja. Pakkohoitoon ei oteta edes täysin harhaista, itselleen ja toisille vaarallista ihmistä - ja jos otetaan, niin ei muutamaa päivää pidempään pidetä. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyspalvelut ei käytännössä toimi kunnolla. Ei ole resursseja. Pakkohoitoon ei oteta edes täysin harhaista, itselleen ja toisille vaarallista ihmistä - ja jos otetaan, niin ei muutamaa päivää pidempään pidetä. Jne.
Totta. Mielenterveyttään voi kuitenkin lievemmissä tapauksissa hoitaa itse: lopettaa läsöttämisen sisällä vauva fissä ja lähtemällä lenkille NYT. Aurinko paistaa. Mulla on jo verkkarit ja nyt lähden ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mielenterveyttään voi kuitenkin lievemmissä tapauksissa hoitaa itse: lopettaa läsöttämisen sisällä vauva fissä ja lähtemällä lenkille NYT. Aurinko paistaa. Mulla on jo verkkarit ja nyt lähden ulos.
Ne lievemmät tapaukset tuskin on niitä, jotka ei kykene edes työkkärin kanssa asiointiin. Skitsofrenia/psykoosi -tyyppisiin ongelmiin ei lenkille lähteminen auta, ja juuri nämä ihmiset on nykyään täysin heitteillä, kun osastohoito on viety ihan minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni ei ilmoittautunut, kun ei olisi saanut yleistukea eikä hän halunnut mukaan työvoimaviranomaisten rumbaan.
Ja mikä järki tässä on? Ei siinä mitään, jos perhe on varakas eikä tarvitse elämiseen rahaa. Se rumba on on aika pienimuotoista, netissä hakemukseen rasti kerran kuussa, että työttömyys jatkuu. Pieni vaiva rahaan nähden. Näin toimeentulotuen saisi kokonaisena ja yleistuen karenssi kuluisi pois. Lisäksi työvoimatoimistossa voi ilmaiseksi suorittaa lupakortteja.
Vai pieni vaiva rahaan nähden, voi sentään. Itse ollut pakanoiden kontrollista pois yli puoli vuotta, koska jouduin akateemisena ramppaamaan paikan päällä nuorempien jezebelien syynättävänä 3kk välein, lopulta otti puheeksi jopa kuntoittava (olen sentään perheellinen, absolutisti ja Herran oma) ja loppu historiaa, koska läksin. Ja se teidän jotenkin isona pitämä RAHA oli surullisen kuuluisa 595€, josta olisi silloin leikattu pois n.300e, koska sain vuokratuloa joka menee lähes kokonaan vastikkeeseen. Sannin (Iso-Britannian) luomusta yleistukea, en olisi saanut yhtään enempää, ehkä n.vajaa 300e.
Onhan tuo varmaan huimaa kateutta herättävä ambomaan summa elantona monelle työssäkäyvälle, joku 300€ kuussa.
En usko että olen ainoa näissä, nuoret miehet ei halua ylimielisten tätien holhoamista ja tiukkaa kontrollia, mikä on kommunismia ja NOITUUDEN synti: tämä on PAHA pakanamaa post CV19 pedonmerkki ja meidät pelastaa pian tältäkin pakanoiden mielivallalta itse Jeesus Kristus.Jos sulta leikattiin pois 300 €, se tarkoittaa että saat 900 € vuokratuloa per kk. Äläkä valehtele vastikkeesta, pääomatulo katsotaan nettotulosta.
Ei tarkoita, vuokratulo on 550€,, siitä hyvästä se tuolloin saamani pieni NETTO 595e olisi tuostakin kutististunut jopa n.parilla sadalla eurolla, kuten sanoin. Tuo oli todellisuus siis vielä viime Marraskuussa työmarkkinatuen kanssa (jossa myös tulot huomiootiin), ennen yleistukea siitä mitä tulisin saamaan, mikä on oma motiivisi valehdella? Ja pointti lienee edelleen , että onko OK tässä maassa, jossa orjuutta ei ole vielä virallisesti laillistettu, korkeastikoulutetun eli akateemisen, täysipäisen perheellisen käydä pakanoiden pilipali työtoiminnassa ja netota siitä huvista n.300€, ilman eläkekertymää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Kokoajan on sanottu, että on niitä kaikkein heikompiosaisia, vakavasti mielenterveysongelmaisia ja/tai päihdeongelmaisia, jotka ei kykene edes työkkärissä asiointiin, ja että juuri heihin nämä leikkaukset tulee iskemään.
No sitä juuri pahat, itserakkaat ja rikkaat pakanat juuri haluavatkin: alistaa kaikista heikommassa tilanteessa olevia, mutta avokätisesti hyysätä isoja yrityksiä ja rappariveljiä. Niin se antikristillinen, vailla lähimmäisenrakkautta oleva, kylmä NWO pyramidin huipulla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä juuri pahat, itserakkaat ja rikkaat pakanat juuri haluavatkin: alistaa kaikista heikommassa tilanteessa olevia, mutta avokätisesti hyysätä isoja yrityksiä ja rappariveljiä. Niin se antikristillinen, vailla lähimmäisenrakkautta oleva, kylmä NWO pyramidin huipulla toimii.
Eipä taida paljon pakanoita olla hallituksessa nyt. Siellähän on kristillisdemokraatitkin, ja "koti, uskonto, isänmaa" -porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei se ole viiden minuutin työ, jos joutuu etsimään ensin ne työpaikat, joita hakee, ja sitten kirjoittaa jokaiseen hakemuksen ja räätälöi CV:n. Pelkkään etsimiseen menee monta tuntia. Aina ei edes löydy omalle alalle neljää paikkaa, vaan joutuu tekemään avoimen hakemuksen. Niitäkään ei voi loputtomiin tehdä, koska oman alan yritysten määrä on rajallinen, eikä mitä tahansa töitä saa hakea, vaan niiden pitää olla sellaisia, että on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Se ei kuitekaan ole se syy, miksi en lähde työkkärin listoille. Vaan se muu kaikki pyöritys, mitä siellä harrastetaan, juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen. Onneksi minun ei ole pakko sietää sitä.
Kannattaa valikoida "hae helposti" -paikat, riittää kun täyttää lomakkeen. Ja sehän on täysin oma valinta räätälöikö cv:n vai ei. On paljon paikkoja joihin ei tarvitse erityistä koulutusta, niitä voi aina hakea.
Älähän tule neuvomaan väärin. Ei ole hyväksyttävää hakea muille aloille, mitä on työllistymissuunnitelmassa sovittu.
Sitä paitsi fiksuahan se vain on käyttää paljon aikaa työpaikkojen etsimiseen, varsinkin jos oman alan paikan haluaa löytää. Myös CV:n räätälöinti on fiksua, jos haluaa saadakin sen paikan. Kaikilla aloilla ei edes ole sellaisia "hae helposti" -paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida paljon pakanoita olla hallituksessa nyt. Siellähän on kristillisdemokraatitkin, ja "koti, uskonto, isänmaa" -porukka.
Oletpa naiivi, ehkä ei ole Jeesuksen antamat käskyt ollenkaan muostissa, eikä oikea Evankeliumi tiedossa, vaan ehkä joku ihan muu sateenkaarievankeliumi..siellä ei ole yhtään todellista kristittyä eli Herran omaa, ei edes voisi olla koska kyseessä on plandemian jälkeen Pedon 2 hallitus, se ykkönen ilolla ja kovalla paineella puski plandemiassa CV19 pedonmerkin yli 82% kansasta. Siellä ei ole yhtä ainutta kristittyä.
Sairas systeemi meillä kun valtio rankaisee siitä kun ei pääse kohdentamaan lisää verorahoja paperien pyörittämiseen. Onko suojatyöpaikoista niin kova pula nykyään kun työttömiä pakotetaan työkkärin kirjoille.
Mitä se haittaa, jos jotkut ma mut ei tajua asioita?