Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyttäjä: Poliisilla kesti noin tunti hälyttää ambulanssi

Vierailija
11.08.2026 |

Juttu menee entistä sekavammaksi.

Poliisin ja syyttäjälaitoksen kertomien tietojen perusteella ambulanssin kutsumisessa paikalle kesti lähes tunti.

Ambulanssin hälyttämisessä meni lähes tunti, sillä poliisin mukaan partio havaitsi mopoilijan kello 18.56. Poliisin tiedotteen perusteella poliisin pysäytysyritys tapahtui pian havaitsemisen jälkeen.

Syyttäjälaitoksen tiedotteessa kerrotaan, että HUSista saadun selvityksen perusteella ambulanssi oli potilaan luona tasan kello 20.

MITÄ MITÄ...mopopojat kertoivat soittaneensa häkeen heti kun poliisi nappasi pojan autoonsa.

Mitä täällä oikein tapahtuu???

Kommentit (329)

Vierailija
261/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ambulanssia lähetetä jos potilas kävelee omin jaloin ja on tolkuissaan 😂

Todellakin lähtetään. Shokkitila suojaa hetken ja vasta sitten tulee selville, mikä on todellinen vointi. Tällä pojalla oli hyvä. Pelästyi  toki, mutta mitään fyysistä isompaa vamma ei tullut 

Ei lähetetä. Siksi se ambulanssi nytkin tuli vasta kun poliisi sen kutsui. Tavikselle sanotaan että mene taksilla päivystykseen.

Minut haettiin lanssilla, kun nilkkani murtui viimekesänä. En minä sillä olisi voinut mitenkään päin taksiin kävellä. Ovellekin piti ryömiä lattiaa pitkin. 

Etkö osaa lukea?

Osaan toki. Lainaamani kirjoittaja sanoi, että murtumiin ei lähetetä lanssia. Minä korjasin hänen olettamaansa kertomalla, että kyllä vaan lähetetään. 

Vaikka murtumiin lähetään lanssi tekemään tarkastus, se ei kuljeta mihinkään vaan käsketään soittaa kelataksi. Vasta sitten kuljettaa, jos on aivan silminnähden avomurtuma tai joku jäsen irti.

No kyllä se vaan kuljettaa. Minutkin kuljetti sairalaan. En minä sillä jalalla olisi mihinkään taksiin päässyt. Miksi vänkäät vastaan asiassa, josta sinulla ei ole omakohtaista kokemusta? 

Vierailija
262/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt videot. On ihan selkeää että tuossa oli vahingoittamistarkoitus. Vaihtoehtoisia toimintatapoja olisi ollut mutta niitä ei haluttu käyttää. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Kuten mitä? Anna kolme toimivaa esimerkkiä siitä, miten pysäytät karkuun pyrkivän huligaanin siten, että hän myös jää nalkkiin. Odoan mielenkiinnolla. 

Oletko lapsi kommentoimassa ? Ei tarvitse edes pysäyttää. Usein ei ole myöskään pysäytetty. Luuletko että poliisi on apina jonka ainoa toimintakeino on hypätä päälle. Ei ihme että Ulvila ei selvinnyt kun ei voinut hypätä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murtuma ei ole vaarallinen. Tunnen ihmisiä joita ei ole otettu ambulanssiin murtuman takia. Tunnen hoitajan jolla murtui ranne ässä mutkalle, soitti ensin päivystykseen että mikä jono siellä on, olihan siellä, otti särkylääkkeen ja meni vasta aamulla 

Läheisltäni murtui värttinäluu alkukesästä. Pääsi vasta 2 viikon päästä leikkaukseen. 

Suurienerginen vamma. Googlatkaa, en jaksa kirjoittaa.

Miksi pitäisi googlata? Ei tuo niin monimutkainen termi ole, etteikö kuuliusi yleissivistykseen jos on edes vähän joskus hotoalan hommia tehnyt. 

Laitoin siksi, kun joku täällä kirjoitti, ettei noi poliisit mitään energiahoitajia ole😵‍💫 aikaisempaan kommenttiini.

Vierailija
264/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt videot. On ihan selkeää että tuossa oli vahingoittamistarkoitus. Vaihtoehtoisia toimintatapoja olisi ollut mutta niitä ei haluttu käyttää. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Kuten mitä? Anna kolme toimivaa esimerkkiä siitä, miten pysäytät karkuun pyrkivän huligaanin siten, että hän myös jää nalkkiin. Odoan mielenkiinnolla. 

Tähän mennessä ei ole kukaan ehdottanut muuta kuin karkuun päästämistä toisena vaihtoehtona. Tässä tulee yksi: olisi laittanut punaisen pysäytysvalon päälle, niin ei olisi ainakaan ollut epäselvää, yrittikö pysäyttää vai ajaa ojaan. Ja toinen: olisi ajanut edessä ja jarruttanut siinä ja mikä tärkeintä, kutsunut apuvoimia.

Jään odottamaan sitä kolmatta.

Mikä järki oli laittaa aika tumpelo kuski YKSIN partioon? Mitä sanoo sisäministeri tästä säästötoimesta että poliisipartiot ovat nykyään yhden naisen partioita.

Vierailija
265/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin lähtetään. Shokkitila suojaa hetken ja vasta sitten tulee selville, mikä on todellinen vointi. Tällä pojalla oli hyvä. Pelästyi  toki, mutta mitään fyysistä isompaa vamma ei tullut 

Ei lähetetä. Siksi se ambulanssi nytkin tuli vasta kun poliisi sen kutsui. Tavikselle sanotaan että mene taksilla päivystykseen.

Minut haettiin lanssilla, kun nilkkani murtui viimekesänä. En minä sillä olisi voinut mitenkään päin taksiin kävellä. Ovellekin piti ryömiä lattiaa pitkin. 

Etkö osaa lukea?

Osaan toki. Lainaamani kirjoittaja sanoi, että murtumiin ei lähetetä lanssia. Minä korjasin hänen olettamaansa kertomalla, että kyllä vaan lähetetään. 

Vaikka murtumiin lähetään lanssi tekemään tarkastus, se ei kuljeta mihinkään vaan käsketään soittaa kelataksi. Vasta sitten kuljettaa, jos on aivan silminnähden avomurtuma tai joku jäsen irti.

No varmaan sitten halusinoin sen, kun minulta murtui sääriluu ja lanssinpojat nappasivat minut paareilla lanssin kyytiin. Oli sitten varmaan oikeasti Kela-taksi, kun av-palstan päivystävä Ensihoidon Asintuntija noin vakuuttavasti asian perustelee.

t. eri

Vierailija
266/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaksi menee. Ei sitten tullut mieleen soittaa ambulanssia heti. Todella huonosti hoiti homman.

Ja mua kylmää se, että tuollaisen liiskauksen jälkeen ensimmäinen kysymys on henkkarit? 
Ei niinkuin normaali ihminen tuollaisen jälkeen kysyisi, loukkaannuitko, sattuuuko, pysy paikoilla, tilaan sulle ambulanssin.

Jep, ja heti niihin murtuneisiin kohtiin olisi pitänyt antaa ensiapulaukusta kylmäpakkaukset! Taatusti ea-laukku kuuluu poliisiauton varustukseen.

Meinaatko, että poliisilla on Teräsmiehen katse, jolla ne näkee ihon läpi, onko luu murtunut? 

No kun ympärillä olleet nuoretkin huusivat poliisille, että sen käsi on murtunut, (kun poliisi ähelsi käsirautaa siniseen ja turvonneeseen käteen), niin ei siinä mitään Teräsmiehen katseita tarvita. 

Vierailija
267/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Einarilla tuli pipi! Poliisi täti ei edes puhaltanut pipiä!

Vierailija
268/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärrän että sympataan työkaveria, mutta alkaa mennä nämä Poliisin selittelyt jo niin absurdeiksi että eikö se nyt ois vain paras tunnustaa kaikki ja nostaa käsi virheen merkiksi. Kyseinen henkilö on selkeästi sopimaton Poliisiksi tai ainakin kenttätyöhön, koska tekee hätiköityjä päätöksiä. 

Juuri näin, sen voi myöntää jo ilman mitään selvittelyjäkin, että aivan ylimitoitettu kiinniotto. Ja toivottaa mopopojalle pikaista paranemista edes.

Vierailija
269/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä ei ole kukaan ehdottanut muuta kuin karkuun päästämistä toisena vaihtoehtona. Tässä tulee yksi: olisi laittanut punaisen pysäytysvalon päälle, niin ei olisi ainakaan ollut epäselvää, yrittikö pysäyttää vai ajaa ojaan. Ja toinen: olisi ajanut edessä ja jarruttanut siinä ja mikä tärkeintä, kutsunut apuvoimia.

Jään odottamaan sitä kolmatta.

Mikä järki oli laittaa aika tumpelo kuski YKSIN partioon? Mitä sanoo sisäministeri tästä säästötoimesta että poliisipartiot ovat nykyään yhden naisen partioita.

Ensimmäinen ehdotuksesi: Äärettömän naiivia kuvitella, että tuollainen tapaus olisi pysähtynty, jonkun valon vilkuttamiseen

Toinen ehdotus: Miksi haluaisit, että poika lävähtäisi vasten poliisiauton takapuskuria? 

Vierailija
270/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin ohjeissakin on, että jos et saa mopopiokaa kiinni, päästä menemään.

Vierailija
271/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä koko keississä on tapahtunut niin pitkä lista virheitä, ettei tätä nyt mitenkään voi vain villaisella painaa. Alkaen siitä, että koko kiilaus oli ihan liian järeä toimi ja meni päin honkia, jatkuen sillä että ensiapu laiminlyötiin, se viivästyi ja tehtiin väärin kun ei olisi saanut liikuttaa suurienergisen vamman saanutta, jatkuen sillä että tiedotettu virheellisesti, sitten korjailtu jne. Huhhuh mikä soppa.

Lopetahan jo. Menee naurettavaksi tuo tekoälyltä kysymilläsi termeillä brassailu. Poika nousi ihan OMIN JALOIN sieltä ojasta. Ei kukaan häntä liikuttanut. 

Olisiko voinut olla nousematta kun hänet kiilannut poliisi oli sitä vaatimassa, arvaten kovin sanoin? Poika oli shokissa, peloissaan, järkyttynyt jne. Se ei todista yhtään mitään todellisista vammoista, että on itse noussut ylös ojasta. Ainoastaan sen, ettei ollut halvaantunut tai kuollut, muuten olisi voinut olla vaikka mitä. Toisaalta halvaantumisen riski oli olemassa kun laitettiin autoon ja raudoitettiin jos olisi ollut paha niskavamma tms. Tietenkin olisi pitänyt tuohon hetkeen ambulanssi kutsua. Tuskin poika olisi karkuun lähtenyt vaikkei olisi rautoihin laitettu, liioittelua sekin. Jalanhan olisi lähtenyt ja tietenkin aikuinen poliisi olisi sen pystynyt estämään. Vaikka oli nainenkin niin fyysisesti vahvempi. 

Koko pidätyksessä tehtiin paljon väärin ja osa osuudesta salataan ja peitellään, eikä sitä mitätöi, että poikaa syytetään rikolliseksi. 

Vierailija
272/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää voi olla näin epäselvää, kun siellä on ollut liuta mopojonneja kamerat ojossa? kai ne nyt tietää miten se hommma meni.

Vierailija
273/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaksi menee. Ei sitten tullut mieleen soittaa ambulanssia heti. Todella huonosti hoiti homman.

Ja mua kylmää se, että tuollaisen liiskauksen jälkeen ensimmäinen kysymys on henkkarit? 
Ei niinkuin normaali ihminen tuollaisen jälkeen kysyisi, loukkaannuitko, sattuuuko, pysy paikoilla, tilaan sulle ambulanssin.

Jep, ja heti niihin murtuneisiin kohtiin olisi pitänyt antaa ensiapulaukusta kylmäpakkaukset! Taatusti ea-laukku kuuluu poliisiauton varustukseen.

Meinaatko, että poliisilla on Teräsmiehen katse, jolla ne näkee ihon läpi, onko luu murtunut? 

No kun ympärillä olleet nuoretkin huusivat poliisille, että sen käsi on murtunut, (kun poliisi ähelsi käsirautaa siniseen ja turvonneeseen käteen), niin ei siinä mitään Teräsmiehen katseita tarvita. 

Ai oikein teinipojat huusivat. No sehän onkin sitten 100% varma todiste :D Minulle ne huusivat, että v'tun homo. Olen sitten varmaan homo, vaikka olen aina tykännyt vain miehistä (olen itse nainen) :D

Vierailija
274/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

No varmaan sitten halusinoin sen, kun minulta murtui sääriluu ja lanssinpojat nappasivat minut paareilla lanssin kyytiin. Oli sitten varmaan oikeasti Kela-taksi, kun av-palstan päivystävä Ensihoidon Asintuntija noin vakuuttavasti asian perustelee.

t. eri

Ja aivan varmasti kallonmurtuma taikka kaularankamurtumapotilaat laitetaan KELA-taksilla sairaalaan. Samoin reisiluun murtuessa.

Vierailija
275/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v'tun liiskauksen? Kaveri nousi itse omin jaloin ojasta. Ei tapahtunut mitään liiskausta. Ja tottakai pitää kysyä henkkarit, että tunnistetaan, kuka on kyseessä. NIin tehdään aina, jos poliisin tai lanssin kohdehenkilö on kykenevä henkkarinsa näyttämään. 

Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa.

Ihan tiedoksi, että tämä poika ei ole lähelläkään kuolemaa. Siltä on pari sormea murtunut. Ei mitään sen kummempaa. Voit siis lopettaa sekoilut kuolemankielissä olevasta uhrista, jota paha poliisitäti kidutti. 

Ihan tiedoksi: pojan vammoista tai vammattomuudesta ei ollut mitään tietoa heti tilanteen jälkeen muuta kuin se, että kovassa vauhdissa kiilattu ojaan. Se, että poika nousi itse ja käveli EI ole merkki siitä, että vakavia vammoja ei pojalla ole. Sokki peittää mm. kiputuntemukset.

Siksi se ensihoito olisi pitänyt kutsua paikalle heti eikä jälkikäteen. Tämä on ihan hyvä jokaisen tiedostaa jos itse koskaan joutuu onnettomuuteen. Se, että kipua ei ole heti, pystyy kävelemään, pystyy puhumaan EI tarkoita sitä ettäkö vakaviakin vammoja ei olisi.

Voi kultapieni. Lanssi kutsuttiin paikalle aikalailla heti. Se, että lanssilla kesti saapua paikalle, ei tarkoita, ettei sitä oltu kutsuttu. Asioista kannattaa ottaa selvää eikä sekoilla omiaan. Tämä on jokaisen hyvä tiedostaa, kun kommentoi asioita netissä. 

Jospa et kutsuisi ihmisiä kultapieniksi. Ei ainakaan lisää vakuuttavuutta.

Voi kultapieni. Ei mulla ole mitään tarvetta vakuuttaa sinua. Minua ei kiinnosta suoraansanottuna hevin v'ttuakaan tuollaisten kakaroiden mielipiteet. 

61-vuotiaan kakaran?

Vierailija
276/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lapsi kommentoimassa ? Ei tarvitse edes pysäyttää. Usein ei ole myöskään pysäytetty. Luuletko että poliisi on apina jonka ainoa toimintakeino on hypätä päälle. Ei ihme että Ulvila ei selvinnyt kun ei voinut hypätä päälle.

Oletko jotenkin yksinkertainen? Tottakai se täytyy pysäytttää, jos aiotaan saada kestokriminaali kiinni. Vai olisitko taas kerran vain katsonut läpi sormien? 

Vierailija
277/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää voi olla näin epäselvää, kun siellä on ollut liuta mopojonneja kamerat ojossa? kai ne nyt tietää miten se hommma meni.

Mopojonneilla voi tulla tarinoihin pikkaisen värikynää. Joko kaverin puolesta tai poliisivihan lietsonnan halussa. Ei ikinä koskaan voi luottaa jonkun alaikäisen nulikan lausuntoon. 

Vierailija
278/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeesti todella törkeä juttu. Onneksi on nyt monia videoita. Ilman niitä olisi vain poika vs poliisi. 
Ihmettelen ettei poliisi ole heti ottanut selkeää viestintää ja sanonut ettei tämä ole poliisin yleinen toimintatapa vaan yksittäisen poliisin vakava virhe. 

Vierailija
279/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v'tun liiskauksen? Kaveri nousi itse omin jaloin ojasta. Ei tapahtunut mitään liiskausta. Ja tottakai pitää kysyä henkkarit, että tunnistetaan, kuka on kyseessä. NIin tehdään aina, jos poliisin tai lanssin kohdehenkilö on kykenevä henkkarinsa näyttämään. 

Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa.

Ihan tiedoksi, että tämä poika ei ole lähelläkään kuolemaa. Siltä on pari sormea murtunut. Ei mitään sen kummempaa. Voit siis lopettaa sekoilut kuolemankielissä olevasta uhrista, jota paha poliisitäti kidutti. 

Ihan tiedoksi: pojan vammoista tai vammattomuudesta ei ollut mitään tietoa heti tilanteen jälkeen muuta kuin se, että kovassa vauhdissa kiilattu ojaan. Se, että poika nousi itse ja käveli EI ole merkki siitä, että vakavia vammoja ei pojalla ole. Sokki peittää mm. kiputuntemukset.

Siksi se ensihoito olisi pitänyt kutsua paikalle heti eikä jälkikäteen. Tämä on ihan hyvä jokaisen tiedostaa jos itse koskaan joutuu onnettomuuteen. Se, että kipua ei ole heti, pystyy kävelemään, pystyy puhumaan EI tarkoita sitä ettäkö vakaviakin vammoja ei olisi.

Voi kultapieni. Lanssi kutsuttiin paikalle aikalailla heti. Se, että lanssilla kesti saapua paikalle, ei tarkoita, ettei sitä oltu kutsuttu. Asioista kannattaa ottaa selvää eikä sekoilla omiaan. Tämä on jokaisen hyvä tiedostaa, kun kommentoi asioita netissä. 

Jospa et kutsuisi ihmisiä kultapieniksi. Ei ainakaan lisää vakuuttavuutta.

Voi kultapieni. Ei mulla ole mitään tarvetta vakuuttaa sinua. Minua ei kiinnosta suoraansanottuna hevin v'ttuakaan tuollaisten kakaroiden mielipiteet. 

61-vuotiaan kakaran?

Kappas. Olet nuorentunut eilisestä 7 vuotta. Eilen sä olit 68-vuotias kakara :D

Vierailija
280/329 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

No kyllä se vaan kuljettaa. Minutkin kuljetti sairalaan. En minä sillä jalalla olisi mihinkään taksiin päässyt. Miksi vänkäät vastaan asiassa, josta sinulla ei ole omakohtaista kokemusta? 

Tämä tapahtui viime vuosisadalla? Nykyisin lanssi ei todellakaan ole mikään kuljetusväline vaan ensihoitoyksikkö. 

Jotenkin hölmöltä tuntui ajaa lanssin perässä sairaalaan, kun ei se voinut kuljettaa. Toisaalta on nähty turhakin kuljetus, kun hätääntynyt päivystäjä määräsi lanssikuljetuksen kotisairaanhoitajan tietojen perusteella potilasta näkemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi