Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyttäjä: Poliisilla kesti noin tunti hälyttää ambulanssi

Vierailija
11.08.2026 |

Juttu menee entistä sekavammaksi.

Poliisin ja syyttäjälaitoksen kertomien tietojen perusteella ambulanssin kutsumisessa paikalle kesti lähes tunti.

Ambulanssin hälyttämisessä meni lähes tunti, sillä poliisin mukaan partio havaitsi mopoilijan kello 18.56. Poliisin tiedotteen perusteella poliisin pysäytysyritys tapahtui pian havaitsemisen jälkeen.

Syyttäjälaitoksen tiedotteessa kerrotaan, että HUSista saadun selvityksen perusteella ambulanssi oli potilaan luona tasan kello 20.

MITÄ MITÄ...mopopojat kertoivat soittaneensa häkeen heti kun poliisi nappasi pojan autoonsa.

Mitä täällä oikein tapahtuu???

Kommentit (382)

Vierailija
241/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun lukee ei ihmettele yhtään väestön älykkyyden ja lukutaidon heikkenemistä.

Vierailija
242/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaksi menee. Ei sitten tullut mieleen soittaa ambulanssia heti. Todella huonosti hoiti homman.

Ja mua kylmää se, että tuollaisen liiskauksen jälkeen ensimmäinen kysymys on henkkarit? 
Ei niinkuin normaali ihminen tuollaisen jälkeen kysyisi, loukkaannuitko, sattuuuko, pysy paikoilla, tilaan sulle ambulanssin.

Mitä v'tun liiskauksen? Kaveri nousi itse omin jaloin ojasta. Ei tapahtunut mitään liiskausta. Ja tottakai pitää kysyä henkkarit, että tunnistetaan, kuka on kyseessä. NIin tehdään aina, jos poliisin tai lanssin kohdehenkilö on kykenevä henkkarinsa näyttämään. 

Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa.

Ihan tiedoksi, että tämä poika ei ole lähelläkään kuolemaa. Siltä on pari sormea murtunut. Ei mitään sen kummempaa. Voit siis lopettaa sekoilut kuolemankielissä olevasta uhrista, jota paha poliisitäti kidutti. 

Ihan tiedoksi: pojan vammoista tai vammattomuudesta ei ollut mitään tietoa heti tilanteen jälkeen muuta kuin se, että kovassa vauhdissa kiilattu ojaan. Se, että poika nousi itse ja käveli EI ole merkki siitä, että vakavia vammoja ei pojalla ole. Sokki peittää mm. kiputuntemukset.

Siksi se ensihoito olisi pitänyt kutsua paikalle heti eikä jälkikäteen. Tämä on ihan hyvä jokaisen tiedostaa jos itse koskaan joutuu onnettomuuteen. Se, että kipua ei ole heti, pystyy kävelemään, pystyy puhumaan EI tarkoita sitä ettäkö vakaviakin vammoja ei olisi.

Voi kultapieni. Lanssi kutsuttiin paikalle aikalailla heti. Se, että lanssilla kesti saapua paikalle, ei tarkoita, ettei sitä oltu kutsuttu. Asioista kannattaa ottaa selvää eikä sekoilla omiaan. Tämä on jokaisen hyvä tiedostaa, kun kommentoi asioita netissä. 

Jospa et kutsuisi ihmisiä kultapieniksi. Ei ainakaan lisää vakuuttavuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ambulanssia lähetetä jos potilas kävelee omin jaloin ja on tolkuissaan 😂

Todellakin lähtetään. Shokkitila suojaa hetken ja vasta sitten tulee selville, mikä on todellinen vointi. Tällä pojalla oli hyvä. Pelästyi  toki, mutta mitään fyysistä isompaa vamma ei tullut 

Ei lähetetä. Siksi se ambulanssi nytkin tuli vasta kun poliisi sen kutsui. Tavikselle sanotaan että mene taksilla päivystykseen.

Minut haettiin lanssilla, kun nilkkani murtui viimekesänä. En minä sillä olisi voinut mitenkään päin taksiin kävellä. Ovellekin piti ryömiä lattiaa pitkin. 

Etkö osaa lukea?

Vierailija
244/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom!

Lanssi kutsuttiin tunnin päästä ja se saapui 8 minuutissa.

Eli lopettakaa nyt tuo "poliisi kutsui lanssin heti"

Vierailija
245/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murtuma ei ole vaarallinen. Tunnen ihmisiä joita ei ole otettu ambulanssiin murtuman takia. Tunnen hoitajan jolla murtui ranne ässä mutkalle, soitti ensin päivystykseen että mikä jono siellä on, olihan siellä, otti särkylääkkeen ja meni vasta aamulla 

Läheisltäni murtui värttinäluu alkukesästä. Pääsi vasta 2 viikon päästä leikkaukseen. 

Suurienerginen vamma. Googlatkaa, en jaksa kirjoittaa.

Vierailija
246/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaksi menee. Ei sitten tullut mieleen soittaa ambulanssia heti. Todella huonosti hoiti homman.

Ja mua kylmää se, että tuollaisen liiskauksen jälkeen ensimmäinen kysymys on henkkarit? 
Ei niinkuin normaali ihminen tuollaisen jälkeen kysyisi, loukkaannuitko, sattuuuko, pysy paikoilla, tilaan sulle ambulanssin.

Mitä v'tun liiskauksen? Kaveri nousi itse omin jaloin ojasta. Ei tapahtunut mitään liiskausta. Ja tottakai pitää kysyä henkkarit, että tunnistetaan, kuka on kyseessä. NIin tehdään aina, jos poliisin tai lanssin kohdehenkilö on kykenevä henkkarinsa näyttämään. 

Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa.

Ihan tiedoksi, että tämä poika ei ole lähelläkään kuolemaa. Siltä on pari sormea murtunut. Ei mitään sen kummempaa. Voit siis lopettaa sekoilut kuolemankielissä olevasta uhrista, jota paha poliisitäti kidutti. 

Ihan tiedoksi: pojan vammoista tai vammattomuudesta ei ollut mitään tietoa heti tilanteen jälkeen muuta kuin se, että kovassa vauhdissa kiilattu ojaan. Se, että poika nousi itse ja käveli EI ole merkki siitä, että vakavia vammoja ei pojalla ole. Sokki peittää mm. kiputuntemukset.

Siksi se ensihoito olisi pitänyt kutsua paikalle heti eikä jälkikäteen. Tämä on ihan hyvä jokaisen tiedostaa jos itse koskaan joutuu onnettomuuteen. Se, että kipua ei ole heti, pystyy kävelemään, pystyy puhumaan EI tarkoita sitä ettäkö vakaviakin vammoja ei olisi.

Voi kultapieni. Lanssi kutsuttiin paikalle aikalailla heti. Se, että lanssilla kesti saapua paikalle, ei tarkoita, ettei sitä oltu kutsuttu. Asioista kannattaa ottaa selvää eikä sekoilla omiaan. Tämä on jokaisen hyvä tiedostaa, kun kommentoi asioita netissä. 

Voi kultapieni. Ei mulla ole mitään tarvetta vakuuttaa sinua. Minua ei kiinnosta suoraansanottuna hevin v'ttuakaan tuollaisten kakaroiden mielipiteet. 

Vierailija
247/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murtuma ei ole vaarallinen. Tunnen ihmisiä joita ei ole otettu ambulanssiin murtuman takia. Tunnen hoitajan jolla murtui ranne ässä mutkalle, soitti ensin päivystykseen että mikä jono siellä on, olihan siellä, otti särkylääkkeen ja meni vasta aamulla 

Läheisltäni murtui värttinäluu alkukesästä. Pääsi vasta 2 viikon päästä leikkaukseen. 

Suurienerginen vamma. Googlatkaa, en jaksa kirjoittaa.

Miksi pitäisi googlata? Ei tuo niin monimutkainen termi ole, etteikö kuuliusi yleissivistykseen jos on edes vähän joskus hotoalan hommia tehnyt. 

Vierailija
248/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo, että se mopovajakki valehtelee vammoistaan. Uskotte vissiin senkin, että ajo korkeintaan 20 kmh ja kilpiki tippu ihan just siinä ennen poliisia. Oli menossa vaan kiireellä hoitaan vapaaehtoisena vanhuksia :D

Vierailija
249/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän että sympataan työkaveria, mutta alkaa mennä nämä Poliisin selittelyt jo niin absurdeiksi että eikö se nyt ois vain paras tunnustaa kaikki ja nostaa käsi virheen merkiksi. Kyseinen henkilö on selkeästi sopimaton Poliisiksi tai ainakin kenttätyöhön, koska tekee hätiköityjä päätöksiä. 

Vierailija
250/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin lähtetään. Shokkitila suojaa hetken ja vasta sitten tulee selville, mikä on todellinen vointi. Tällä pojalla oli hyvä. Pelästyi  toki, mutta mitään fyysistä isompaa vamma ei tullut 

Ei lähetetä. Siksi se ambulanssi nytkin tuli vasta kun poliisi sen kutsui. Tavikselle sanotaan että mene taksilla päivystykseen.

Minut haettiin lanssilla, kun nilkkani murtui viimekesänä. En minä sillä olisi voinut mitenkään päin taksiin kävellä. Ovellekin piti ryömiä lattiaa pitkin. 

Etkö osaa lukea?

Osaan toki. Lainaamani kirjoittaja sanoi, että murtumiin ei lähetetä lanssia. Minä korjasin hänen olettamaansa kertomalla, että kyllä vaan lähetetään. 

Vierailija
251/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt videot. On ihan selkeää että tuossa oli vahingoittamistarkoitus. Vaihtoehtoisia toimintatapoja olisi ollut mutta niitä ei haluttu käyttää. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Vierailija
252/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultapieni. Ei mulla ole mitään tarvetta vakuuttaa sinua. Minua ei kiinnosta suoraansanottuna hevin v'ttuakaan tuollaisten kakaroiden mielipiteet. 

Hyh, hyh, mene pois.

Vierailija
253/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä koko keississä on tapahtunut niin pitkä lista virheitä, ettei tätä nyt mitenkään voi vain villaisella painaa. Alkaen siitä, että koko kiilaus oli ihan liian järeä toimi ja meni päin honkia, jatkuen sillä että ensiapu laiminlyötiin, se viivästyi ja tehtiin väärin kun ei olisi saanut liikuttaa suurienergisen vamman saanutta, jatkuen sillä että tiedotettu virheellisesti, sitten korjailtu jne. Huhhuh mikä soppa.

Lopetahan jo. Menee naurettavaksi tuo tekoälyltä kysymilläsi termeillä brassailu. Poika nousi ihan OMIN JALOIN sieltä ojasta. Ei kukaan häntä liikuttanut. 

Älä puhu paskaa. Riikka poliisi NOSTI pojan ylös ja kysyi vain  ajokorttia ja rekisteriotetta. Poika oli selvästi shokissa ja myös jalka oli murtunut. Ei ole noussut itse, vaan poliisi riuhtoi ylös ja autolle jossa käsiraudat.

Jännä kun kuvissa ei kuitenkaan näkynyt kuin pieni murtuma jalkapöydässä. Ja videollakin näkyy ihan selvästi, miten poika itse omin pikku jaloin kävelee. 

Vierailija
254/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se tunti oltiin ja miksei lanssi tullut poikien soittaessa häkeen????

Häkessä varmaan odotettiin poliisin soittavan, kun kerran oli paikalla. Eivät siis ehkä uskoneet nuoria.

Onko tämä jollekin uusi tieto, että ei häke ilmoita kaikkia soittoja poliisille, eikä aina laita lanssia? Mutta on sattunut sitäkin, että kolaripaikalle tuli poliisi, ambulanssi ja paloauto, vaikka sen suurempaa hätää ei ollut.

Vierailija
255/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt videot. On ihan selkeää että tuossa oli vahingoittamistarkoitus. Vaihtoehtoisia toimintatapoja olisi ollut mutta niitä ei haluttu käyttää. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Kuten mitä? Anna kolme toimivaa esimerkkiä siitä, miten pysäytät karkuun pyrkivän huligaanin siten, että hän myös jää nalkkiin. Odoan mielenkiinnolla. 

Vierailija
256/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom!

Lanssi kutsuttiin tunnin päästä ja se saapui 8 minuutissa.

Eli lopettakaa nyt tuo "poliisi kutsui lanssin heti"

Kun vaarallista taparikollista otetaan kiinni, niin ei siinä ensimmäisenä pikku pipin takia lanssia tilata.

On täysin odotettavissa, että tollanen tapaus alkaa huitoon vielä puukollakin heti tilaisuuden tullen. Asekin voi olla ja täydellinen epäkunnioitus virkavaltaa kohtaan joka tapauksessa.

Vierailija
257/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärrän että sympataan työkaveria, mutta alkaa mennä nämä Poliisin selittelyt jo niin absurdeiksi että eikö se nyt ois vain paras tunnustaa kaikki ja nostaa käsi virheen merkiksi. Kyseinen henkilö on selkeästi sopimaton Poliisiksi tai ainakin kenttätyöhön, koska tekee hätiköityjä päätöksiä. 

Miksi kirjoitat sanan poliisi isolla kirjaimella? Ei se mikään erisnimi ole? :D 

Vierailija
258/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Osaan toki. Lainaamani kirjoittaja sanoi, että murtumiin ei lähetetä lanssia. Minä korjasin hänen olettamaansa kertomalla, että kyllä vaan lähetetään. 

Vaikka murtumiin lähetään lanssi tekemään tarkastus, se ei kuljeta mihinkään vaan käsketään soittaa kelataksi. Vasta sitten kuljettaa, jos on aivan silminnähden avomurtuma tai joku jäsen irti.

Vierailija
259/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Ei, vaan ambulanssia ei lähetetä jos potilas kävelee itse ja on tolkuissaan. En minä puhunut murtumista kategorisesti mitään. Etkö oikeasti viitsinyt sen vertaa kunnioittaa kanssakeskustelijaasi, että olisit lukenut uudelleen mihin vastasit?

Tämä on taas yksi kulma, jossa media onnistuu vain sotkemaan asioita. Ihmisille annetaan täysin väärä kuva suomalaisesta ensihoidosta. Tuo tilanne, jossa tuo poika oli kolarin jälkeen ei ole niin vaarallisena pidetty että tavallinen kansalainen saisi ambulanssin paikalle, valitettavasti.

Vierailija
260/382 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Vaikka murtumiin lähetään lanssi tekemään tarkastus, se ei kuljeta mihinkään vaan käsketään soittaa kelataksi. Vasta sitten kuljettaa, jos on aivan silminnähden avomurtuma tai joku jäsen irti.

No kyllä se vaan kuljettaa. Minutkin kuljetti sairalaan. En minä sillä jalalla olisi mihinkään taksiin päässyt. Miksi vänkäät vastaan asiassa, josta sinulla ei ole omakohtaista kokemusta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi