Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mahtisormukset" -sarja yle

Vierailija
11.08.2026 |

Yle ostaa paskan "power ringers" sarjan, joka on erityisen kallis, nuorempia katsojia, miehiä ja fantasiasarjojen ystäviä silmälläpitäen.

Kyseisellä Amazonin paskasarjalla ei ole juuri mitään tekemistä J.R.R Tolkienin sarjan kanssa.

En ota kantaa kiinnostaako sarja naispuolisia katsojia, mutta onko olemassa paljonkin miespuolisia katsojia jotka ko. paskan haluavat nähdä? Paskinta sarjassa on käsikirjoitus ja tarina. Hahmot ovat vain nimiltään Tolkienein kirjojen hahmoja ja sarjaa kuvaa hyvin "girl boss-" ja "moderni yleisö-".

Jos joku miehimys tai nainen sarjasta pitää niin hyvä heille, mutta onko teitä paljonkin? 

Aion katsoa Mahtisormukset kaudet 1 ja 2 kun ne näytetään YLE:llä

Vaihtoehdot

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku vielä kiinnostunut keskustelemaan sarjasta? 

Itse olen nyt sitä katsonut ja jotkut asiat tökkii paljonkin esim. Sauronin hahmo.

Tässä tökkii se että käytetään Tolkienin teosta ja nimeä tämän mainostamiseen. Olisi ollut parempi jos olisivat vaan tehneet oman fantasiamaailmansa mutta kun pitää sotkea ja tuhota kaikki klassikot jostain syystä.

No tämä nyt pohjaa täysin Tolkienin maailmaan. 

Vierailija
142/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monen miljardin floppi tekijälleen, kun ei ymmärtänyt, että wokeilun kannattajat eivät katsele mitään tekelettä, joka on heitä vähemmistöjä varten tehty. karkottivat myös aidot loort of tö rinks fanit kokonaan. 

Ei mua Tolkienistina ainakaan karkottanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt sitä katsonut ja jotkut asiat tökkii paljonkin esim. Sauronin hahmo.

Tässä tökkii se että käytetään Tolkienin teosta ja nimeä tämän mainostamiseen. Olisi ollut parempi jos olisivat vaan tehneet oman fantasiamaailmansa mutta kun pitää sotkea ja tuhota kaikki klassikot jostain syystä.

Pelkästään nimien osalta.

Vierailija
144/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monen miljardin floppi tekijälleen, kun ei ymmärtänyt, että wokeilun kannattajat eivät katsele mitään tekelettä, joka on heitä vähemmistöjä varten tehty. karkottivat myös aidot loort of tö rinks fanit kokonaan. 

Sinä et ole mikään tolkienisti etkä ole lukenut hänen teoksiaan selvästi kommenteistasi päätellen.

Vierailija
145/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki tän sarjan näyttelijät on niin rumia? Häiritsee katselua 😠

Vierailija
146/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään nimien osalta.

Ei, vaan koko maailman ja sen mytologian. 

Vierailija
147/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole mikään tolkienisti etkä ole lukenut hänen teoksiaan selvästi kommenteistasi päätellen.

Minä olen ollut lähemmäs 40 vuotta kohta intohimoinen Tolkienisti. Olen lukenut about kaiken julkaistun Tolkienin tuotannon, tarinoiden lisäksi hänen kirjeitään jne. Olen toiminut nuorempana Tolkien -yhteisöissäkin paljon. Silmarillion on lempikirjani. Niistä Peter Jacksonin leffoista taas en oo ollut kovin innoissani, parasta niissä lienee IanMcKellenin upea työ Gandalfina. 

Että älä yritä mulle tuollaista alkaa. 

Vierailija
148/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on aivan älytön asenne. 

Samaa ääliömeininkiä löytyy Tähtien Sota -faneista, että pyritään kiistämään toisten fanien fanius, jos nämä tykkää uudemmista Tähtien Sodista. 

Tolkienin teoksiin syvällisesti perehtynyt Tolkienisti voi pitää tai olla pitämättä Mahtisormuksista ihan niin kuin voi pitää tai olla pitämättä Peter Jacksonin elokuvista. 

Vierailija
149/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tän sarjan näyttelijät on niin rumia? Häiritsee katselua 😠

Ne lyhythiuksiset haltiat on kyllä kauheita. Finrod Felagund, jonka pitäisi olla oikein erityisen kaunis, oli ihan kauhean näköinen äijä. Galadriel nyt ei minusta ole ruma, ja hobittitytöt oli söpöjä ja kääpiönainen näyttävä (mutta parrakkuutensa liian vähäistä). 

Vierailija
150/151 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, toimisiko tämä kovin hyvin itsenäisenä fantasiatarinana. Itse katson tätä ennenkaikkea siksi, kun tässä tulee niin paljon kaikkea Tolkienin mytologiaa, jota Sormusten herrassa ei mainita. 

Vierailija
151/151 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut LOTRin joskus -99 ja nähnyt Jacksonin elokuvat, eli en tiedä paljoakaan. Silloin mietin oliko Tolkien jotenkin huono kirjoittamaan naishahmoja kun niitä ei käytännössä ollut kuin sidekickeinä. Sitten ymmärsin ettei vuosituhannen alussa syntyneellä miehellä voinut juurikaan olla kosketuspintaa esimerkiksi naissotilaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä