"Mahtisormukset" -sarja yle
Yle ostaa paskan "power ringers" sarjan, joka on erityisen kallis, nuorempia katsojia, miehiä ja fantasiasarjojen ystäviä silmälläpitäen.
Kyseisellä Amazonin paskasarjalla ei ole juuri mitään tekemistä J.R.R Tolkienin sarjan kanssa.
En ota kantaa kiinnostaako sarja naispuolisia katsojia, mutta onko olemassa paljonkin miespuolisia katsojia jotka ko. paskan haluavat nähdä? Paskinta sarjassa on käsikirjoitus ja tarina. Hahmot ovat vain nimiltään Tolkienein kirjojen hahmoja ja sarjaa kuvaa hyvin "girl boss-" ja "moderni yleisö-".
Jos joku miehimys tai nainen sarjasta pitää niin hyvä heille, mutta onko teitä paljonkin?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Maailman kallein tv-sarja ja imdb pisteet 6.8. alle 8 pisteen sarjoja ei kannata edes katsoa.
Makuasioita, sano koira, kun pallejaan nuoli. Miksi uskot muiden mielipiteitä etkä halua muodostaa itse omaasi?
Vierailija kirjoitti:
Tolkienin fantasiassa ei ole, mutta eihän tämä sitä edustakaan.
Toki ei ole Tolkienin teoksissa, mutta jotkut tummaihoiset hahmot ei kyllä millään tavoin pilaa Keski-Maata tai vaikuta itse tarinoihin.
Älä viitsi taas aloittaa tätä tahallista kommenttien väärinymmärtämistä. Ei kiinnosta keskustella tuollaisten kieroilijoiden kanssa ollenkaan.
Ei olisi pilannut jos olisi ollut örkki tai haradrimeja. Oli oikeasti tummihoisia örkkejä mutta kaikki haltiat oli kuvattu ja olivat vaaleaihoisia.
Kääpiönaisetkin pilattiin täysin. Tolkienin kirjoissa ne oli parrakkaita eikä eronneet ulkoisesti juurikaan kääpiömiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Verorahat pitäisi käyttää suomalaisen kulttuurin tukemiseen, eikä antaa niitä sieluttomille pörssiyhtiöille. Eihän Suomen kulttuurikenttä koskaan kehity jos Ylekin tuhlaa rahansa tällä tavalla.
Kyllä minä katson ennemmin minkä tahansa tasoista LOTR -spinoffia kuin esim. rantaruotsalaisten yksinhuoltajien elämää tai jotain pillupäiväkirjoja.
Kallista propagandakakkaa. En katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman kallein tv-sarja ja imdb pisteet 6.8. alle 8 pisteen sarjoja ei kannata edes katsoa.
Makuasioita, sano koira, kun pallejaan nuoli. Miksi uskot muiden mielipiteitä etkä halua muodostaa itse omaasi?
User score
Generally Unfavorable
3.0
https://www.metacritic.com/tv/the-lord-of-the-rings-the-rings-of-power/
Metacritic ei manipuloi noita ylöspäin kuten imdb ja rotten tomatoes jotka ovat amazonin ja applen omistuksessa.
monen miljardin floppi tekijälleen, kun ei ymmärtänyt, että wokeilun kannattajat eivät katsele mitään tekelettä, joka on heitä vähemmistöjä varten tehty. karkottivat myös aidot loort of tö rinks fanit kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että erityisesti sarja epäonnistuu Gladrielin henkilöhahmossa ja kehityskaaressa, hobbittien kuvauksessa ja siinä esim. käsitellään örkkien perhesuhteita. Wtf? Koko Tolkienin symboliikka paskotaan täysin.
Näitä kritiikkejä en kyllä käsitä. On sarjassa kritisoitavaakin, mutta juuri nämä asiat eivät kyllä sitä mielestäni ole. Galadriel on aivan kuten Tolkien on kuvaillut. Hobiteistakaan en tajua, mikä muka olisi vikana. Örkeistä oli ihan paikallaan nähdä naisia ja lapsiakin, miksi ei? Tätä örkkien inhimillistämistä on liioiteltu, kyllä ne örkit ihan pahoina esitettiin kuitenkin.
Kannattaisi lukea Tolkienia niin ymmärtäisit.
Tämän wokepropagandan katsojat pitäisi laittaa vankilaan maanpetoksesta... yksi länsimaisen kulttuurihistorian kruununjalokivistä pilataan wokeneekerisaatiolla. Jos tuota tukee, niin kyllä vankila olisi nähdäkseni oikea paikka näille katsojille.
Siis itse ainakin ihmettelin miten tuohon sarjaan on saatu upotettua niin paljon rahaa. Visuaalisesti ei mitenkään erityisen hieno ja käsikirjoitus aivan surkealla tasolla. Dialogi suoraan jostain fanfictionista ja juonta kuljetetaan eteenpäin täysin epäloogisten ja uskomattomien sattumien kautta (en ala spoilaamaan)
Lisäksi jossain vaiheessa ovat kehittäneet teleportterit.. Frodo ja kumppanit kuluttivat kolme elokuvaa päästäkseen Konnusta Tuomiovuorelle, mutta tässä sarjassa armeijat siirtyvät maagisesti Numenorista Mordoriin sekunneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahat pitäisi käyttää suomalaisen kulttuurin tukemiseen, eikä antaa niitä sieluttomille pörssiyhtiöille. Eihän Suomen kulttuurikenttä koskaan kehity jos Ylekin tuhlaa rahansa tällä tavalla.
Joskus aikoinaan taisi yle näyttää game of thrones sarjaa. Muistitko silloin valittaa kuinka yle tuhlaa veronmaksajaien rahaa ulkomaisiin fantasiajuttuihin?
Ei tietenkään muistanut, koska internet on opettanut ylistämään Game of Thronesia ja muuta Martinin kirjoista tehtyä roskaa.
Olen katsonut lähes koko ensimmäisen kauden ja pettynyt melkoisesti koko sarjaan. Mahtisormuksiin verrattuna Peter Jacksonin molemmat elokuvatrilogiat kunnioittivat Tolkienin alkuperäisteoksia ja hänen luomaansa uniikkia fantasiamaailmaa huomattavasti paremmin. Jackson otti toki filmeissään jonkin verran taiteellisia vapauksia, mutta hän pysyi pääjuonessaan alkuperäisteosten puitteissa suurin piirtein koko ajan. Mahtisormusten tekijät käyttävät Tolkienin henkilöhahmoja ja hänen luomaansa Keski-Maata, mutta ovat päättävät kertoa kaiken miten heitä huvittaa. Ja jälki hirvittää. He ovat kasanneet Tolkienin luomalta yli kolmen vuosituhannen toisen ajan aikajanalta paljon tapahtumia, jotka ovat päättäneet uudelleenesittää tapahtuneiksi muutaman lyhyen vuoden sisällä aikakauden lopussa. Galadrieliä, Elrondia ka muita ei yhdistä mikään muu kuin nimi alkuperäishahmoihin. Oikeana esikuvana on tainnut olla pikemminkin Dragonlance tai Forgotten Realms kuin Keski-Maa. Ehkä pystyisin suhtautumaan avoimemmin Mahtisormuksiin, jos en tuntisi alkuperäisteoksia niin hyvin. Pääosaa uudelleenkerrotuista juonenkäänteistä en pidä hyvinä, mutta onhan mukana jotain hyvääkin. Tasapainoisempi sukupuolijakauma, erivärisiä ihmisiä, joilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Mutta todellakin, Game of Thronesin ja House of the Dragonin vahvuuksiin myös kuuluvat uskollisuus Martinin kirjoille. Jos kaipaan modernimpaa vaihtoehtoa Tolkienille, luen tai katson mieluummin jotakin muuta kuin Tolkienin maailman tökeröä Mahtisormus-rahastusta. 😆🤣
Katsoin tuon sarjan jo silloin kun tuli amazon primeen, mutta aion katsoa uudelleen nyt areenasta. Tykkäsin sarjasta ja kiva päästä katsomaan nyt ilman silloisia häiriötekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että erityisesti sarja epäonnistuu Gladrielin henkilöhahmossa ja kehityskaaressa, hobbittien kuvauksessa ja siinä esim. käsitellään örkkien perhesuhteita. Wtf? Koko Tolkienin symboliikka paskotaan täysin.
Näitä kritiikkejä en kyllä käsitä. On sarjassa kritisoitavaakin, mutta juuri nämä asiat eivät kyllä sitä mielestäni ole. Galadriel on aivan kuten Tolkien on kuvaillut. Hobiteistakaan en tajua, mikä muka olisi vikana. Örkeistä oli ihan paikallaan nähdä naisia ja lapsiakin, miksi ei? Tätä örkkien inhimillistämistä on liioiteltu, kyllä ne örkit ihan pahoina esitettiin kuitenkin.
Kannattaisi lukea Tolkienia niin ymmärtäisit.
Olen henkeen ja vereen Tolkienisti, ja olen lukenut suunnilleen kaiken Tolkienin julkaistun materiaalin, kirjojen lisäksi hänen kirjeitään jne.
Tolkienini siis tunnen aivan varmasti. Niistä Peter Jacksonin elokuvista en ole koskaan perustanut.
Onko joku vielä kiinnostunut keskustelemaan sarjasta?
Itse olen nyt sitä katsonut ja jotkut asiat tökkii paljonkin esim. Sauronin hahmo.
Sarjasta puuttuu mielestäni sisäistä logiikkaa. Toki käsikirjoittivat tuon nopeasti, eivätkä käyttäneet vuosikausia kehittelyyn niin kuin Tolkien itse. Sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku vielä kiinnostunut keskustelemaan sarjasta?
Itse olen nyt sitä katsonut ja jotkut asiat tökkii paljonkin esim. Sauronin hahmo.
Tässä tökkii se että käytetään Tolkienin teosta ja nimeä tämän mainostamiseen. Olisi ollut parempi jos olisivat vaan tehneet oman fantasiamaailmansa mutta kun pitää sotkea ja tuhota kaikki klassikot jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolkienin fantasiassa ei ole, mutta eihän tämä sitä edustakaan.
Toki ei ole Tolkienin teoksissa, mutta jotkut tummaihoiset hahmot ei kyllä millään tavoin pilaa Keski-Maata tai vaikuta itse tarinoihin.
Älä viitsi taas aloittaa tätä tahallista kommenttien väärinymmärtämistä. Ei kiinnosta keskustella tuollaisten kieroilijoiden kanssa ollenkaan.
Ei olisi pilannut jos olisi ollut örkki tai haradrimeja. Oli oikeasti tummihoisia örkkejä mutta kaikki haltiat oli kuvattu ja olivat vaaleaihoisia.
Kääpiönaisetkin pilattiin täysin. Tolkienin kirjoissa ne oli parrakkaita eikä eronneet ulkoisesti juurikaan kääpiömiehistä.
Kai naiset käytti silloinkin karvanpoistovälineitä.
Nyt ne on yle areenassa.