HSL haluaa korottaa tarkastusmaksun 130 euroon
Näinkö liputta kulkevat alkavat ostamaan lippuja? 130e sakko pelottaa ihan tosi paljon enemmän kuin 100e sakko?
Kommentit (76)
Jopa 80 prosenttia HSL:n tarkastusmaksuista menee ulosottoon – isoa osaa niistäkään ei koskaan saada perittyä
Miltei puolet HSL:n tarkastusmaksuista jää lisäksi kokonaan maksamatta.
Vaikka 200 euroa kunhan oikeus alkaa toteutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jopa 80 prosenttia HSL:n tarkastusmaksuista menee ulosottoon – isoa osaa niistäkään ei koskaan saada perittyä
Ihan sama, onpa siellä jos töihin menee. Elämä alkaa olemaan vaikeata kun on ulosotossa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein nostakaa paljon enemmän!
Pummilla kulkeminen on naapurilta varastamista!
Näinpä juuri, kyllä raha vaikuttaa tässä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
julkisilla vantaalta leffaan 5 henkeä
matkaliput 5*5*2=50
leffaliput 5*20=100
150 reissu ilman ravintoa
No muuta Helsinkiin. Keskustan lähellä asuvat tinkivät kodin neliöistä, eivätkä he ole mitenkään velvollisia kompensoimaan sun matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. En ole vuosiin maksanut HSL:n ryöstöhintoja. Tarkastajat olen nähnyt viimeksi 2019, että eipä paljon jännitä.
Itse olen nähnyt tarkastajat tänä vuonna varmaan kymmeniä kertoja. Hintaa noista olisi tullut ainakin viiden vuosilipun verran.
Halvemmaksi tulee aina ostaa se oikea lippu. Mikseivät ihmiset osta sitä ? Ovat järjiltään ! Kaikki ihmiset ostavat sen oikean lipun. Ja joka on voimassa. Näin säästyy ihminen turhilta maksuilta ! Pitäisi olla myös niin, että kuskin olisi syytä tarkkailla tulevia ihmisiä sisään kunnolla. Ja kunnon kameravalvonta sisään niin, että se on suunnattu kaikille, jotka tulevat sisään. Eikä lastenvaunuja/-rattaita saa kuljettaa ilmaiseksi, lapsen kanssa tai ilman. Kaikista kuuluu maksaa busseissa, junissa yms, ja vaunujen/rattaiden kanssa tuleva ihmisen on edistävä koko matkan ajan ja vauhdittava lastaan herkiämättä, lapsen pitää olla vaunuissa/rattaissa koko matkan ajan turvallisuussyistä. Eli puhelin pois !!!!!! Myös lapselta.
ei taida olla vuottakaan kun tarkastusmaksu eli sakko oli 80 euroa!!??
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Raha saa päät kääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla laitapuolen kulkija. esim. minulla eläkelläisenä menee 4 kuukautta säästää 100e ja ne 4 kuukautta on sitten aika tiukkoja kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Raha saa päät kääntymään.
kuvitellaan että sakko olisi 2000e. Mikä muuttuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. En ole vuosiin maksanut HSL:n ryöstöhintoja. Tarkastajat olen nähnyt viimeksi 2019, että eipä paljon jännitä.
Itse olen nähnyt tarkastajat tänä vuonna varmaan kymmeniä kertoja. Hintaa noista olisi tullut ainakin viiden vuosilipun verran.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
julkisilla vantaalta leffaan 5 henkeä
matkaliput 5*5*2=50
leffaliput 5*20=100
150 reissu ilman ravintoa
Menkää fillareilla, jos ei rahat riitä. Tai autolla. Yleensä alueella asuvilla on joko kk-lippu, tai auto.
Leffa nyt muutenkaan ole millään muotoa pakollinen. Meillä perheessä kaksi autoa ja lähes 10t€/kk nettotulot, mutta leffalipuista en ikimaailmassa maksaisi nykyhintoja. Jätän siis vain käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Halvemmaksi tulee aina ostaa se oikea lippu. Mikseivät ihmiset osta sitä ? Ovat järjiltään ! Kaikki ihmiset ostavat sen oikean lipun. Ja joka on voimassa. Näin säästyy ihminen turhilta maksuilta ! Pitäisi olla myös niin, että kuskin olisi syytä tarkkailla tulevia ihmisiä sisään kunnolla. Ja kunnon kameravalvonta sisään niin, että se on suunnattu kaikille, jotka tulevat sisään. Eikä lastenvaunuja/-rattaita saa kuljettaa ilmaiseksi, lapsen kanssa tai ilman. Kaikista kuuluu maksaa busseissa, junissa yms, ja vaunujen/rattaiden kanssa tuleva ihmisen on edistävä koko matkan ajan ja vauhdittava lastaan herkiämättä, lapsen pitää olla vaunuissa/rattaissa koko matkan ajan turvallisuussyistä. Eli puhelin pois !!!!!! Myös lapselta.
Kiusaus jättää lippu ostamatta on suuri, jos raha on todella tiukassa. Olen tuon nimittäin itsekin kokenut. Jos valinta on päivän ruoat tai pummilla matkustaminen johonkin työkkärin turhaan pakkotapaamiseen, on tilanne mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Iso oksennus toisiinsa liittymättömiä asioita. Loppuun vielä se puhelinkin täysin irrallisena.
Mahtaa sulla olla elämässä vaikeaa.
Onneksi asun mamuttomassa pikkukaupungissa missä joka paikkaan pääsee kätevästi polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
2007-2024.
Tuo on aika tarkalleen inflaation mukainen korotus.
"Vuoden 2007 80 euroa vastaa kuluttajahintojen muutosten eli inflaation mukaan laskettuna noin 120–121 euroa nykypäivänä."
HSL haluaa lisää kampaviinereitä ja kokouspalkkioita. Lisää uutisia ilta seitsemältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaus jättää lippu ostamatta on suuri, jos raha on todella tiukassa. Olen tuon nimittäin itsekin kokenut. Jos valinta on päivän ruoat tai pummilla matkustaminen johonkin työkkärin turhaan pakkotapaamiseen, on tilanne mahdoton.
Tossua toisen eteen. Ei täällä mihinkään matkat niin pitkiä ole, etteikö ehdi, kun ajoissa lähtee. Työttömällä sitä aikaa riittää kyllä.
Aivan oikein nostakaa paljon enemmän!
Pummilla kulkeminen on naapurilta varastamista!