Nyt puhuu poliisin kiilaama mopopoika
Kommentit (446)
Pikkupoika tiesi, että poliisi valvoo miittiä. Oli siis tiedossa, että perään voitaisiin lähteä, mutta pikkupoika päätteli alikehittyneillä aivoillaan pääsevänsä pakoon. Toisin kävi. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä poika on kuin se klonkku taru sormusten herrasta. "minua kiusataan ja pidetään pahana, vaikka olen kiltti ja kaikille hyvä"
Puhutko itsestäsi nyt?
Tosin sinussa ei ole hyvyyttä millään tavalla. Osaat vain tuhota kauniitakin asioita.Osui, ja upposi.
Jep. Hyvä ja osuva havainto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan 15 vuotiaasta lapsesta kuin tosirikollisesta ja hänen tyttöystävänsä pimpin märkyydestä, joka tämän ikäisten kohdalla täyttää varmaan jokin rikoksen tunnusmerkit. Olisittepa yhtä mehuissanne oikeista rikollisista. Niin sairasta ja oksettavaa "keskustelua". Toivottavasti tämä poliisi ymmärtää erota itse.
Miksi sen pitäisi erota? Senkö takia, kun av-palstalla puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä eikä paijata kaahailevaa mopopoikaa kuin se olisi pikkuvauva, joka ei ymmärrä tekojensa luonnetta?
Olet sairas. Hakeudu hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Missä pojan vanhemmat oli, jos poika ajelee menemään ilman korttia jollain mopolla mikä ei saisi olla edes liikenteessä?
Kautta aikojen tuollaista on harrastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei pojalta kysytty mitään viritetystä moposta tai pakoon lähtemisestä? Saa ihan toissijaiset asiat huomiota kun kysellään voinnista
Miten voi lähteä pakoon kun ei annettu pysähtymiskäskyä?
Normaaliälyinen osaa pysähtyä ilman käskyäkin, jos poliisi tulee paikalle.
Silloin olis ruuhkaa joka paikassa😂liikenne seisois.
Mene autokouluun, tai edes kouluun.
Normaaliälyinen myös ymmärtää, mitä tarkoitaa "poliisi tulee paikalle" ja osaa erottaa sen ilmaisusta "poliisi ajaa liikenteen seassa". Minä olen koulut käynyt jo ennen kuin sinä synnyit enkä siksi kuvittele höpöjuttuja niin kuin sinä, lapsi, teet.
Jos poliisi ajaa takana vaikka sinivilkut päällä, se ei tarkoita pysähdy.
Niin, mussukka. Jos poliisi ajaa liikenteen seassa hälytysvalot päällä, se tosiaan ei tarkoita, että poliisi on saapunut paikalle. Hyvä, että hoksasit tuon. Muista kuitenkin, että silloin sinun PITÄÄ pysähtyä turvalliseen paikkaan, jos poliisi väläyttelee sinulle sinisiä valoja. Se on pysähtymiskäsky.
punainen valo sinisen päässä tarkoittaa pysähdy.
https://www.google.com/search?q=Poliisin+vilkkuvalo+merkitys&sca_esv=c2…
Niin, siniset valot EIVÄT OLE pysähtymiskäsky.
Tieliikennelaista:
P3 Ajoneuvosta sivulle ojennettu käsivarsi; kämmen, pienoisliikennemerkki tai punaista valoa näyttävä valaisin käännettynä ajoneuvoa kohtiLiikenteenvalvojan moottorikäyttöisestä ajoneuvosta antama käsimerkki merkitsee, että takana ajavalla ajoneuvolla on pysähdyttävä. Tämä merkki voidaan antaa pienoiskoossa olevalla liikennemerkillä C1, C45 tai C46. Pimeän aikana ja näkyvyyden ollessa muuten heikentynyt voidaan mainittujen liikennemerkkien asemesta käyttää punaista valoa näyttävää valaisinta.
P4 Punainen vilkkuva valo, jota näytetään samanaikaisesti sinistä valoa näyttävän vilkkuvan varoitusvalaisimen kanssa
Liikenteenvalvojan moottorikäyttöisestä ajoneuvosta samanaikaisesti sinistä valoa näyttävän vilkkuvan varoitusvalaisimen kanssa näyttämä punainen vilkkuva valo merkitsee, että edellä ajavalla ajoneuvolla on siirryttävä tien reunaan ja pysähdyttävä.
Yleensä pysäytysmerkissä vilkkuu SEKÄ sininen ETTÄ punainen valo. Tietäisit tämän, jos olisit joskus edes käynyt kääntymässä autokoulussa.
Etkö osaa selvästi laissa kuvailtua kohtaa lukea vai oletko muuten v-ajaa?
Osaan kyllä. Tässä sinulle vielä kertauksena:
"Pelkkä sininen valo tarkoittaa hälytysajoa, mutta sininen vilkkuva valo yhdessä vilkkuvan punaisen valon kanssa on pysäytysmerkki"
Monta kertaa ehtii vilkkua kolmessa sekunnissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan 15 vuotiaasta lapsesta kuin tosirikollisesta ja hänen tyttöystävänsä pimpin märkyydestä, joka tämän ikäisten kohdalla täyttää varmaan jokin rikoksen tunnusmerkit. Olisittepa yhtä mehuissanne oikeista rikollisista. Niin sairasta ja oksettavaa "keskustelua". Toivottavasti tämä poliisi ymmärtää erota itse.
Miksi sen pitäisi erota? Senkö takia, kun av-palstalla puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä eikä paijata kaahailevaa mopopoikaa kuin se olisi pikkuvauva, joka ei ymmärrä tekojensa luonnetta?
Eli sinulta ei löydy vastausta siihen, miksi poliisin pitäisi erota. Niin arvelinkin. Jokainenhan sen tajuaa, että vauvapalstan kirjoittelu ei ole mikään syy erota poliisin toimesta.
Sairaalaan voi viedä potilaita muutenkin kuin lanssilla. Ilmiselvästi mopolapsen vammat eivät olleet sellaisia, että olisi tarvittu ambulanssia. Se on nykymeininkiä ja hyvä niin: paljon parempi, että lanssit pidetään vapaina potilaille, jotka tarvitsevat koko matkan ajan lääkinnällistä apua. Muut menkööt taksilla, miekkataksilla tai kumppanin,isin tai äitylin viemänä.
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa ehtii vilkkua kolmessa sekunnissa?
Yllättävän monta. Voit kokeilla asiaa esim, rämppäämällä kattovalon katkaisijaa kolmen sekunnin ajan. Siinä valo välkkyy vähän hitaammin kuin poliisiautossa, mutta saat suuntaa-antavan kuvan.
Eikö tuo mopoballe voitais kyyditä Venäjän rajalle ja työntää piikkilankojen välistä itäänpäin? Säästä Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että poliisin pitäisi erota, kun lähellä täysi-ikäisyyttä oleva mopoilija ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan ja kun jää kiinni, parkuu medialle kuin pikkuinen vauva. Kaikkea te lapset keksitte :D
Ei voisi vähempää kiinnostaa mopoveetin itku. Oppipahan.
Poliisin tulee miettiä jatkoa, koska ei osaa selkeästi tehdä paineistetussa tilanteessa oikeita ratkaisuja, menettää ajoneuvon hallinnan melkein ojaan ajaen (tuossa olisi voinut köydä todella huonosti), ja tulee ajoneuvosta ulisten, että "mun tunteet" sen sijaan, että varmistaa esim. ettei toiminnallaan aiheuta lisää vammoja tai vaaraa, ja hallitse ympäristöään.
Tuossa olisi myös poliisille voinut käydä huonosti, jos mopoveetit olisivat olleet esim. moniosaajia, tai joku olisi saanut idean hypätä poliisiauton rattiin.
Poliisilla tulee olla tietyt standardit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei pojalta kysytty mitään viritetystä moposta tai pakoon lähtemisestä? Saa ihan toissijaiset asiat huomiota kun kysellään voinnista
Normaaliälyinen myös ymmärtää, mitä tarkoitaa "poliisi tulee paikalle" ja osaa erottaa sen ilmaisusta "poliisi ajaa liikenteen seassa". Minä olen koulut käynyt jo ennen kuin sinä synnyit enkä siksi kuvittele höpöjuttuja niin kuin sinä, lapsi, teet.
Niin, mussukka. Jos poliisi ajaa liikenteen seassa hälytysvalot päällä, se tosiaan ei tarkoita, että poliisi on saapunut paikalle. Hyvä, että hoksasit tuon. Muista kuitenkin, että silloin sinun PITÄÄ pysähtyä turvalliseen paikkaan, jos poliisi väläyttelee sinulle sinisiä valoja. Se on pysähtymiskäsky.
punainen valo sinisen päässä tarkoittaa pysähdy.
https://www.google.com/search?q=Poliisin+vilkkuvalo+merkitys&sca_esv=c2…
Niin, siniset valot EIVÄT OLE pysähtymiskäsky.
Tieliikennelaista:
P3 Ajoneuvosta sivulle ojennettu käsivarsi; kämmen, pienoisliikennemerkki tai punaista valoa näyttävä valaisin käännettynä ajoneuvoa kohtiLiikenteenvalvojan moottorikäyttöisestä ajoneuvosta antama käsimerkki merkitsee, että takana ajavalla ajoneuvolla on pysähdyttävä. Tämä merkki voidaan antaa pienoiskoossa olevalla liikennemerkillä C1, C45 tai C46. Pimeän aikana ja näkyvyyden ollessa muuten heikentynyt voidaan mainittujen liikennemerkkien asemesta käyttää punaista valoa näyttävää valaisinta.
P4 Punainen vilkkuva valo, jota näytetään samanaikaisesti sinistä valoa näyttävän vilkkuvan varoitusvalaisimen kanssa
Liikenteenvalvojan moottorikäyttöisestä ajoneuvosta samanaikaisesti sinistä valoa näyttävän vilkkuvan varoitusvalaisimen kanssa näyttämä punainen vilkkuva valo merkitsee, että edellä ajavalla ajoneuvolla on siirryttävä tien reunaan ja pysähdyttävä.
Yleensä pysäytysmerkissä vilkkuu SEKÄ sininen ETTÄ punainen valo. Tietäisit tämän, jos olisit joskus edes käynyt kääntymässä autokoulussa.
Etkö osaa selvästi laissa kuvailtua kohtaa lukea vai oletko muuten v-ajaa?
Osaan kyllä. Tässä sinulle vielä kertauksena:
"Pelkkä sininen valo tarkoittaa hälytysajoa, mutta sininen vilkkuva valo yhdessä vilkkuvan punaisen valon kanssa on pysäytysmerkki"
Ja väärin meni taas lukutaidottomalta. Ajoneuvosta sivulle ojennettu käsivarsi, liikennemerkki tai punainen valo riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ylimielinen "kaikkitietävä" paskakasa mussukkakommentteinesi. -eri
Turhaan sinä minulle kiukuttelet siitä, että minä olen käynyt autokoulun ja sinä olet vasta 10-vuotias lapsi.
Opetetaanko autokoulussa nykyään noita mussukkakommentteja? Olen 68 v. ja käynyt autokoulun 50 vuotta sitten.
Polliissi kolhi oman maineensa ja nuorison luoton
Eputkin laulaa että taivaassa ne ahterit vasta tervataan. Eli siihen asti tämäkin poika saa nauttia lain suomasta koskemattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanut jarruttaa eikä lisätä kaasua.
Samaa voi sanoa sille poliisille, jonka ura on nyt ohi.
Poliisille ei koidu tästä tapauksesta edes nuhtelua. Saattaa saada ylennyksen.
Tuomio tulee satavarmasti. Rikoksista ei palkita ylennyksellä.
Tuomioita ei jaeta vauvapalta mouhouksen perusteella. Poliisi ei ole tässä tehnyt mitään rikosta, vaikka kuinka meuhkaisit.
Tuusulassa mopopojan kiilannutta poliisia epäillään virkavelvollisuuden rikkomisesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vammantuottamuksesta.
Rikosoikeuden apulaisprofessori Tatu Hyttisen tiedossa ei ole vastaavia tapauksia ainakaan lähihistoriasta. Julkisuudessa olleiden tietojen valossa hän pitää esitutkinnassa selvitettäviä rikosnimikkeitä perusteltuina.
Poliisin käyttämien pakkokeinojen puolustettavuutta arvioidaan esitutkinnassa rikoslain virkarikossäännösten näkökulmasta.
– Jos poliisi perusteettomasti ei sallitulla tavalla vaarantaa muiden tiellä liikkujien turvallisuutta, niin voidaan puhua myös tieliikennerikoksista ja jos poliisi sillä menettelyllään aiheuttaa jollekin vamman, niin voidaan puhua vammantuottamuksesta, hän jatkaa.
Poliisin toimintaa ohjaavat muun muassa suhteellisuusperiaate ja vähimmän haitan periaate.
– Poliisin on aina punnittava tilannekohtaisesti, mikä on hyväksyttävää ja mikä sallittua.
Niin, mussukka, EPÄILLÄÄN. Se tarkoittaa, että asia on tutkinnassa. Mitään tuomiota ei ole tulossa pelkän EPÄILYN perusteella. Ymmärrätkö?
Sanoinko tuossa jotain tuomiosta? En vaan jaoin uutisen asiasta. Et näemmä ymmärrä lukemaasi ja ymppäät suuhuni sanomattomia sanoja.
Sanoit, koska vastasit viestiin, jossa kerrottiin, että tuomioita ei tule epäilyn perusteella. Jos olisit halunnut vain jakaa uutisen, et olisi lainannut toisen kirjoittajan viestiä. Kannattaa opetella edes perusasiat keskustelupalstan toiminnasta ennen tänne kommentointia.
Opettele itse asiallista kommentointia ja lopeta toisten haukkuminen.-eri
Lainaamasi viesti ei sisältänyt yhtäkään haukkumasanaa tai epäasiallisuutta, joten turhaan uliset.
Poliisin auto oli siviilimallia. Siinä valot ovat erilaiset, kuin maijassa. Turhaa siitä väitellään, että näyttikö poliisi pysähtymisvaloa vai, koska pysähtymiskäsky oli kuitenkin voimassa. Poju ei totellut sitä ja joutui maksamaan siitä kalliisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulta ei löydy vastausta siihen, miksi poliisin pitäisi erota. Niin arvelinkin. Jokainenhan sen tajuaa, että vauvapalstan kirjoittelu ei ole mikään syy erota poliisin toimesta.
Ei tietenkään. Tutkinta tutkii ja sitten hutkii jos tarvitsee.
Poliisikin työllistää muuallakin kuin Passatin ratissa. Se ratin pyörittely näköjään oli tälle poliisille hieman vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ylimielinen "kaikkitietävä" paskakasa mussukkakommentteinesi. -eri
Turhaan sinä minulle kiukuttelet siitä, että minä olen käynyt autokoulun ja sinä olet vasta 10-vuotias lapsi.
Opetetaanko autokoulussa nykyään noita mussukkakommentteja? Olen 68 v. ja käynyt autokoulun 50 vuotta sitten.
Miksi sitten käyttäydyt kuin pikkukakakara? Dementiako on johtanut taantumaan vain mistä on kyse?
ei mopopoika vissiin vielä ole tajunnut, että hän olisi voinut itse aiheuttaa sivullisten kuoleman. Ilmeisesti asialla ei mitään merkitystä hänelle, koskaa yhyy, kun hänet pysäytettiin