Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka vihaavat nuoria

Vierailija
10.08.2026 |

Selkeästi joillain on todella patoutunutta vihaa nuorisoa kohtaan. Etenkin teini-ikäisiä poikia kohtaan. Tämän huomaa monissa keskusteluissa jos aihe edes vähänkään sivuaa nuoria. Mistäköhän tällainen johtuu. Näppäimistö sauhuaa todella kova vihakiihko päässä. Asia unohtuu ihan täysin ja tarkoituksena on vaan ilkkua kaikin keinoin.
Suurin osa kuitenkin pyrkii ymmärtämään nuoria ja empatiakykyäkin löytyy. Niitä pieniä törttöilyjäkin kohtaan, ja että aina ei ole järki mukana ja rajojen kokeilu menee välillä överiksi. Enkä puhu nyt nuorten tekemistä vakavista rikoksista, enkä siitä, etteikö teoistaan pitäisi kantaa rikosoikeudellista vastuuta. Mutta se silmitön viha ja haukkuminen. 

Näkeekö nämä ihmiset punaista jo pelkkien nuorien näkemisestä kadulla, siltä vähän vaikuttaa. Todella omituista sanoisin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret mopojonnet on kyllä pirun ärsyttäviä. 

Tarkoituksella huudattavat moottoriaan ja kuvittelevat, että nyt olen kova kolli, kun osaan kaasukahvasta kääntää.

Vika on hermoissasi. Olen 65 eikä mopot ärsytä yhtään. 

Ei näissä ihmisissä itsessään koskaan mitään vikaa ole. Minäminäminä. Joka hiton asiassa. Eivätkä ne edes ymmärrä sitä.

Vierailija
42/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti te olette oikeasti sairaita. Ihan uskomattoman pimeitä juttuja. Jumala teitä armahtakoon, jos katsoo mahdolliseksi. 

Tuskinpa armahtaa sellaisia "ihmisiä", jotka fantasioivat teini-ikäisten joukkosurmista. Kertoo sielun tilasta noin muutenkin aika paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin nuoria jo silloin, kun itse olin nuori.

Kaiketi minua voi pitää kehittymättömänä, koska olen pysynyt liki prikulleen samanlaisena koko ikäni. Teini-ikää ei ollut: en koskaan ole ollut humalassa, käynyt treffeillä, seurustellut tai tupakoinut. Pidin lukemisesta, opiskelusta, lenkkeilystä ja luonnosta. En ymmärtänyt muita nuoria ollenkaan. En pitänyt heistä silloin enkä pidä heistä nyt, kun itse olen 33-vuotias.

Opiskelu, kirjallisuus, työ. Elämäni pyhä kolmikanta.

Vierailija
44/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä nyt tarvitse mitään sosiologian väitöskirjaa tehdä, vaan todeta että sitä saa mitä tilaa. Voi voi.

Vierailija
45/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut

Ja Orpo

Vierailija
46/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten mopokortin ikärajaa olisi hyvä nostaa, jos ja kun kuskien aivot ovat vielä alitehoiset tuossa iässä.

Vierailija
47/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vihaa nuoria. Minusta he ovat ystävällisiä ja kivoja noin yleensä.

Toki teini-iässä joku voi olla raivostuttavan typerä.

Vihaan rikollisia. Oli ne sitten teinejä, nuoria, aikuisia tai vanhoja.

Vierailija
48/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tyhmät ihmiset tuppaavat ärsyttämään iästä riippumatta. Oma inho kyllä rajoittuu siihen etten halua olla tekemisissä, enkä tunne juurikaan empatiaa jos tyhmissä leikeissä käy sitten hullusti. Harkintakyvyn puutteessa, kun on selkeitä aste-eroja. 

Vierailija
49/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse vihaa nuoria. Minusta he ovat ystävällisiä ja kivoja noin yleensä.

Toki teini-iässä joku voi olla raivostuttavan typerä.

Vihaan rikollisia. Oli ne sitten teinejä, nuoria, aikuisia tai vanhoja.

En mä nyt kyllä vihaa ketään kaahareitakaan, vaarallisia idiootteja he ovat mutta viha on turhan voimakas sana kuvailemaan sitä. Ja nuorelle antaa enemmän anteeksi kuin aikuiselle.

Vierailija
50/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka täällä itse tehtailee teinivihaviestejä ja kehuu itseään. Ilmiantaa kaikki negatiiviset aloitukset. 

Vierailija
51/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo antiikin ajoista alkaen nuoret ovat olleet aina pilalla. Joskus pelättiin jopa sitä kun nuoret lukevat sanomalehtiä. Kyllähän siinä moraali rappeutuu ja yhteiskunta luhistuu noin kurittomassa ja moraalittomassa käytöksessä kertakaikkiaan!

"Nuoret eivät ole koskaan osanneet yhtään mitään"

"Nuoret, älkää välittäkö aikuisten jurnutuksesta. Teistä kasvaa kelpo kansalaisia, jotka voivat syyttää uusia nuoria uusavuttomuudesta ja käytöstapojen puutteesta"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000804740.html

Vierailija
52/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaamme muissa sitä minkä kiellämme salaa itseltämme. 

Tuon säännön avulla olen löytänyt itsestäni lukkoja. Avain? Teen juuri sitä vihaamani henkilöt tekevät, vaikka salaakin. Joskus se ei toimi, joskus se toiii kuin magia ja lukot avautuvat.

Vierailija
53/53 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan vihaa nuorisoa? Nuoret voivat olla ärsyttäviä, heillä voi olla aikuisten mielestä outoja ajatuksia ja tapoja mutta ei heitä vihata. Kyllähän jokainen tajuaa että ilman nuorisoa ei ole tulevaisuutta.

Ei ole olemassa mitään yhtenäistä nuorisoa, vaan varsin kirjava joukko saman ikäisiä ihmisiä. Ihan kuten aikuisissakin.

OSa nuorisosta on aivan superihanaa ja tosi fiksua ja todellakin tulevaisuuden toivoja. Sitten on se toinen, kuspääporukka, joita mm. noissa mopomiiteissä näkee. En vihaa nuorisoa enkä varsinkaan nuoria poikia, mutta vihaan kyllä huonosti kasvatettuja suutaan soittavia paikkoja rikkovia kusmulkeroita sukupuoleen ja ikään katsomatta. Eli kyllä, vihaan sellaisia nuoriakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän