Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin täti yrittää pakottaa minut ADHD tutkimuksiin

Vierailija
10.08.2026 |

Kuulemma koska olen jättänyt niin monta koulua kesken, he epäilee että minulla on ADHD ja haluaa että menen tutkimuksiin, milloin se on työkkärin asiaksi tullut huolehtia ihmisten terveysasioista?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapalveluilla on oikeus arvioida työ- ja toimintakykyä, jos se vaikuttaa työllistymiseesi tai palvelujen tarpeeseen.

Se että olet jättänyt useita koulutuksia kesken, voi olla heidän näkökulmastaan peruste ehdottaa, että asiaa selvitetään. He eivät kuitenkaan voi itse todeta, että sinulla on ADHD.

Vierailija
2/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu. Mene töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin, että pistäisivät minut sellaiseen testiin. Olen alkanut vahvasti epäillä, että ADHD tai autismi olisi syy elämäni ongelmiin, joita ovat esim. sosiaaliset vaikeudet, syömishäiriö (ei liity kehonkuvaan), kyvyttömyys löytää työpaikka jne.

Vierailija
4/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin, että pistäisivät minut sellaiseen testiin. Olen alkanut vahvasti epäillä, että ADHD tai autismi olisi syy elämäni ongelmiin, joita ovat esim. sosiaaliset vaikeudet, syömishäiriö (ei liity kehonkuvaan), kyvyttömyys löytää työpaikka jne.

Diagnoosi ei auta mitään mutta ainakin olet heti esillä.

Vierailija
5/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd ei ole mikään tekosyy olla menemättä töihin. Ennen vanhaan adhd ja muut tuollaiset sairaudet säikähtivät ja poistuivat kehosta, kun oli kunnon kuri ja velvollisuudet.

Töihin!

Vierailija
6/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei he ketään pakota, mutta voivat ehdottaa.

Vierailija
7/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat diagnoosin ja pirikuurin lekurilta, niin jaksat painaa duracel-pupun lailla hommia 24/7.

Sivuoireena voi toki olla kaikenlaisia pelottavia hallusinaatioita.

Vierailija
8/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd ei ole mikään tekosyy olla menemättä töihin. Ennen vanhaan adhd ja muut tuollaiset sairaudet säikähtivät ja poistuivat kehosta, kun oli kunnon kuri ja velvollisuudet.

Töihin!

Miten sinne mennään, jos paikkaa ei saa vaikka lähettää hakemuksia?

Vierailija
9/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd-tutkimukset maksavat paljon, ellei se työkkärin täti varmista, että saat lähetteen niihin

Vierailija
10/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oliskin piriä.

Vierailija
11/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd-tutkimukset maksavat paljon, ellei se työkkärin täti varmista, että saat lähetteen niihin

Eikö Kela maksa työttömän tutkimukset?

Vierailija
12/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli testi maksetaan puolestasi, kannattaa mennä testeihin. Jo oma itsesi takia. Näin saat ainakin selvyyden.  Minä menisin, jos sellainen mahdollisuus tarjotaan ilmaiseksi. 

Vierailija
13/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat diagnoosin ja pirikuurin lekurilta, niin jaksat painaa duracel-pupun lailla hommia 24/7.

Sivuoireena voi toki olla kaikenlaisia pelottavia hallusinaatioita.

Sekin on yksi porttihuumeista, niin tulee möröt kyläilemään.

Pahimmillaan saattavat jäädä asumaan.

Vierailija
14/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööööh

Vierailija
15/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosi ei auta mitään mutta ainakin olet heti esillä.

Diagnoosi auttaa, koska sitten saat kuntoutusta. Et vissiin usko aivojen olemassaoloon kun itselläsi ei vaikuta niitä lainkaan olevan?

Vierailija
16/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi sulkee sulta monta ammattia pois. Harkitse vielä kannattaako mennä tutkimuksiin.

Vierailija
17/17 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli testi maksetaan puolestasi, kannattaa mennä testeihin. Jo oma itsesi takia. Näin saat ainakin selvyyden.  Minä menisin, jos sellainen mahdollisuus tarjotaan ilmaiseksi. 

Rajatapauksissa kannattaa harkita tarkkaan. Diagnoosi sulkee pois ammatteja, estää vakuutusten saamista, aiheuttaa ennakkoluuloja lääkärissä, jos sairastuu ja kyllä se voi haitata työnsaantiakin.

Joskus voi olla parempi vähän bluffata normaalia, anteeksi maskata ja sillä lailla porskuttaa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi