Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko uskaltaa jättäyttyä pörssisähkön varaan talveksi?

Vierailija
10.08.2026 |

Meillä ollut pitkään pörssisähkö ja ehkä jäämme siihen... Mietityttää nyt kyllä. 

Muita pörssisähköläisiä? 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis aikuisten ihmisten osaavan varautua. 

Suurin sähkösyöppö mulla on auto ja halpaahan se on ajaa verrattuna bensaan. 

Asut siis kerrostalossa?

Okt, ei sähkölämmitteinen. 

Millä lämmität? Yleensä ne miutkin lämmönlähteet, esim maalämpö, vie sähköä. 

Puut, kaukolämpö, ilppi lähinnä viilennykseen kesällä. Auton lataus ja ilppi on apissa ja säätyy halvimman sähkön mukaan.

Vierailija
62/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoittaako joku nyt sähkönsiirron ja perusmaksun, ei kai missään voi perusmaksu olla miltei 50/kk kun ne mitä itse olen katsellut se on 5-10 euroa?

Voi herttinen! Katsopa vaikka Järvi-Suomen Energia Oy:n perusmaksuja. Eikä PKS Oy tai Caruna jää pahasti jälkeen.

Todellakin, se pelkkä sähköliittymän aktiivisena pitäminen -nollakulutuksella- maksaa monellakin siirtoyhtiöllä yli 40€/kk.

Perusmaksu riippuu teholuokasta, mutta tuo 3*25A sulakekoko on yleisin kotitalouksissa. Seuraava suurempi luokka hyppää jo varmasti +30€/kk.

YLEn uutinen vuodelta 2024, minkä jälkeen hintoja on korotettu useasti:

Sähkön siirtomaksuissa on lähes kymmenkertaiset erot yhtiöiden välillä. Suomen kallein perusmaksu on Omakotiliiton vertailun mukaan Järvi-Suomen Energialla, jolla se on yli 40 euroa kuussa. Toukokuussa ilmestynyt vertailu koskee yleissiirron perusmaksua, eikä yö- tai kausisähköä. Yö- ja kausisähkön perusmaksu voi olla tätä korkeampi. Esimerkiksi Kajavella se on yli 58 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoittaako joku nyt sähkönsiirron ja perusmaksun, ei kai missään voi perusmaksu olla miltei 50/kk kun ne mitä itse olen katsellut se on 5-10 euroa?

Ei sekoita. Asun Kainuussa ja Kajaven perusmaksu on 41,80€, joka on yksi Suomen kalleimmista. Sähkön ostan Lumme Energialta, jolla kuukausimaksu on 4.04€

Vierailija
64/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selvä kaava.

Kesällä lällätellään pörssisähkön halpuutta ja talvella itketään, kun ruokakin pitää lämmittää kynttilällä. Josko vain lopettaisitte?

Vierailija
65/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikulutus alle 2000 kWh. Aika vit⁢un sama onko pörssisähkö. Keskityn nollaamaan kuukausimaksuja sen sijaan.

Vierailija
66/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sähköä kuluttavana pakko näyttää olevan koska en määriksillä ala makselemaan mitään 4 euron perusmaksuja ja vain pösiä saa kuukausimaksuttomina tarjouksina.

Vierailija
67/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvestahan ei tiedä kukaan mitään, tuuleeko vai ei ja jäätyykö ropellit taas. Likaisen Harryn sanoin tunnetko itsesi onnekkaaksi punkkari?

Vierailija
68/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin uusi ilmiö vaikutti olevan viime talvena tuo lapojen jäätyminen. Miksei sitä ole aikaisempina talvina tapahtunut vaikka kylmä ollut? Tuntuu että jatkuvasti keksitään jotain uutta nostamaan sähkön hintaa...

Vierailija
69/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssillä mennään, lämpö tulee kaukolämpöputkia pitkin niin nytkin sähköä menee vain jääkaappiin ja tietokoneeseen.

Vierailija
70/70 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vuokraa sähkölämmitys asuntoa. Kiitos siitä kuuluu kokoomukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän