Milloin syötte sardiineja? Meillä ollut tapana syödä vain joulupöydässä.
Kommentit (26)
Tykkään munakkaasta, jossa täytteenä on sardiineja tomaattikastikkeessa, kuullotettua sipulia ja jotain hyvää tuorejuustoa nokareina :) Joulupöytään eivät sardiinit kyllä kuulu meillä.
Suomessa ei saa sardiineja. Toukokuussa söin Portugalissa, kun kalastajat toivat niitä rantaan, jossa grillit olivat valmiina. Ah, miten hyviä ne olivat!
Silloin kun mieliteko iskee. Perunan kanssa tai ruisleivän päällä. Pari purkkia on aina keittiön kaapissa, kuten muitakin säilykkeitä. Rakastan kaikkea kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa sardiineja. Toukokuussa söin Portugalissa, kun kalastajat toivat niitä rantaan, jossa grillit olivat valmiina. Ah, miten hyviä ne olivat!
Portugalilaisia sardiineja saa purkissakin, esim John West nimistä
Vaihdoin tonnikalan sardiiniin eli aina silloin kun söisin tonnikalaa. Arkiruoka.
En ole kaupasta ostanut sardiineja, mutta olen tehnyt niitä itse pienistä ahvenista. Tosi hyviä ovat lämpimänä ja kylmänä, varsinkin juuri ruisleivän päällä.
Eivät kuulu meidänkään joulupöytään.
Salaatin kanssa arkisin usein. Tai eväänä, esim. matkustaessa purkki sardiinia oliiviöljyssä ja syön sen suoraan purkista kun tulee nälkä. Halpaa ja hyvää.
Sardiinit söivät meidät viime jouluna.
Uimme pakoon.
Joo kaapissa on nytkin yksi purkki sardiinia auringonkukkaöljyssä
Syön ruisleivän päällä.
Joka toinen viikko tulee syötyä yksi purkki tomaattisardiinia ja yksi purkki tomaattimakrillia. Ja joka toinen viikko sitten muita kaloja, kuten silliä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Salaatin kanssa arkisin usein. Tai eväänä, esim. matkustaessa purkki sardiinia oliiviöljyssä ja syön sen suoraan purkista kun tulee nälkä. Halpaa ja hyvää.
Mitä merkkiä saa oliiviöljyssä? Ostaisin mielelläni. Olen nähnyt vain auringonkukkaöljyssä.
Pizzaa tomaattisardiineista. + juusto sipuli oliivi. Tai lämpimiä leipiä.
Meillä tehty 70-luvulta asti. Hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Sama muisto kaukaa 80-luvulta. Oli hyviä. Jopa parhaita.
Nizzan salaattia tulee tehtyä noin kerran kuukaudessa. Siihen tulee sardiineja. Joskus laitan sardiineja myös lämpimiin voileipiin tai syön muuten vain pikkunälkään. Miehellä on kihti, niin se vähän rajoittaa, mutta pieniä määriä pystyy syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkkiä saa oliiviöljyssä? Ostaisin mielelläni. Olen nähnyt vain auringonkukkaöljyssä.
Calvo-merkkinen vihreä pahvirasia, löytyy ainakin Prismasta ja Cittarista. Ehkä pienemmistäkin S- ja K-kaupoista.
En syö sardiineja. En edes tiedä mitä niistä kuuluu tehdä. Tonnikala ja silli on ainoita ulkomaankaloja mitä on kaapissa. Muutoin kotimaista itse kalastettua muikkua, ahventa, siikaa, lohta, taimenta, rautua, haukea, madetta ja silakkaa.
Muikuista tulee hyviä tomaatti"sardiineja"! Muikkuja lasipurkkeihin, tomaattikastiketta valkosipulia, oliiviöljyä, mausteet. Uuniin 125 astetta, purkit vesihauteeseen tunniksi, kansi auki, sitten lämpö pois, kansi kiinni. Jätä 10% paisumisvaraa.
Hyviä säilykkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vain "sardiineja vedessä", lopen kyllästynyt öljytahroihin.
Kissa syö.