Mies on poissa kotoa pidempään, ja minulla on niin kevyt olo.
Miehellä on aika vaativa suorittaja-luonne, ja usein hän tuntuu odottavat samaa muiltakin. Nyt huomaan hänen poissaollessaan, kuinka paljon rennompi olo minulla on. Voin jättää tiskit pöydälle yöksi, eikä kukaan valita. Sellainen näkymätön suorituspaine on poissa. Voin olla itselleni armollinen, ja tehdä asioita omassa tahdissa. Tuntuu että saan oikeasti levättyä ja palauduttua.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan ap miehiä keskenämme. Mulla on sulle samanlainen possu annettavaksi kuin itse olet. Tässä vähän kärjistetysti miehesi näkökulma: hän on katkera, koska vetelehdit päivät pitkät ja vedät vielä lapsetkin siihen mukaan. Et suostu noteeraamaan, miten paljon hän joutuu siivoamaan ja tekemään, ja juuri sen epätasaisen kotitöiden jakautumisen takia hän joutuu jatkuvasti delegoimaan sulle asioita (kuten "veisitkö roskapussin"), koska mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti. Hän ei nauti delegoinnista. Hän tarvitsisi aikuisesti käyttäytyvän ihmisen rinnalleen, eikä mitään "extrakakaraa", jolle pitää kirjoittaa lista tehtävistä asioista käteen ja senkin jälkeen asiat hoituvat huonolla työnjäljellä tai unohtuvat. Sun kolme päivää kuivumassa olleet pyykit estävät häntä pyykkäämästä, kun ei ole vapaata narutilaa.
Ahkerat rentoutuvat, kun koti on siisti. Miksi kompromissi on aina sen possun elintapojen mukaan eläminen, jolloin toinen ei saa koskaan rentoutua?
Tämä! Miksi maailma pitäisi mukautua laiskojen ja saamattomien ja sotkuisten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Etkö muka voi jättää tiskejä edes pöydälle, ilman että tulee sanomista?
En voi. Heti alkaa nalkutus. Sama roskapussin kanssa, hän ei kertakaikkiaan voi olla huomauttamatta siitä, että roskapussi pitää viedä. Vaikka huomaan sen itsekin, ja vien sen ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin silloin kun se on täynnä. Pitäisi olla aina askeleen edellä, että ehtii tehdä kaiken ennenkuin siitä huomautetaan.ap
Miksei mies vie itse roskapussia? Ei kait se nyt vaan sun homma ole? En taitais jäädä tommoseen suhteeseen eikä sunkaan ehkä pitäis, jos yksin tuntuu paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan ap miehiä keskenämme. Mulla on sulle samanlainen possu annettavaksi kuin itse olet. Tässä vähän kärjistetysti miehesi näkökulma: hän on katkera, koska vetelehdit päivät pitkät ja vedät vielä lapsetkin siihen mukaan. Et suostu noteeraamaan, miten paljon hän joutuu siivoamaan ja tekemään, ja juuri sen epätasaisen kotitöiden jakautumisen takia hän joutuu jatkuvasti delegoimaan sulle asioita (kuten "veisitkö roskapussin"), koska mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti. Hän ei nauti delegoinnista. Hän tarvitsisi aikuisesti käyttäytyvän ihmisen rinnalleen, eikä mitään "extrakakaraa", jolle pitää kirjoittaa lista tehtävistä asioista käteen ja senkin jälkeen asiat hoituvat huonolla työnjäljellä tai unohtuvat. Sun kolme päivää kuivumassa olleet pyykit estävät häntä pyykkäämästä, kun ei ole vapaata narutilaa.
Ahkerat rentoutuvat, kun koti on siisti. Miksi kompromissi on aina sen possun elintapojen mukaan eläminen, jolloin toinen ei saa koskaan rentoutua?
Ei ne mitään estä ku herra laittaa ne itse vaan:
:Sun kolme päivää kuivumassa olleet pyykit estävät häntä pyykkäämästä, kun ei ole vapaata narutilaa."
Tässä uusavuttomuutta kerrakseen.
Uusavuttomuutta juurikin mutta naisen puolelta. Mies on todennäköisesti kyllästynyt korjaamaan sohvalla lojuvan naisen jälkiä ja odottaa että nainen hoitaisi oman osuutensa kotiaskareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miksi maailma pitäisi mukautua laiskojen ja saamattomien ja sotkuisten mukaan?
Aloittajan mies ei tee kotonaan mitään. Silloin ei ole varaa sanoa kenenkään laiskuudesta ja saamattomuudesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään estä ku herra laittaa ne itse vaan:
:Sun kolme päivää kuivumassa olleet pyykit estävät häntä pyykkäämästä, kun ei ole vapaata narutilaa."
Tässä uusavuttomuutta kerrakseen.
Uusavuttomuutta juurikin mutta naisen puolelta. Mies on todennäköisesti kyllästynyt korjaamaan sohvalla lojuvan naisen jälkiä ja odottaa että nainen hoitaisi oman osuutensa kotiaskareista.
Mies ei tee mitään. Ymmärryksessäsi on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan, mutta ei niiden possujenkaan tarvitse mukautua siivoushysteerikkojen mukaan. Tässä ko. Tapauksessa nyt on vaan päätynyt kaksi perusluonteeltaan erilaisia ihmistä saman katon alle. Ap:n kertoman mukaan mies ei itse tee kotitöitä, vaan haluaa ap:n tekevän ne. Ei tuo ole mitään kompromissia vaan tyranniaa, jossa mies ei mukaudu mihinkään, vaan vaatii muita toimimaan omien standardien mukaan.
Jos ollaan vaikka juuri lähdössä johonkin niin mies sanoo että "koitas xx tiskata noi tiskit tosta että päästään lähtemään" Tai turhautuneena" "Heiii nää roskat!" "Käypäs viemässä noi biot" "Hei nyt ylös sieltä sohvalta/sängystä ja pihalle" "Tarttis varmaan jotain ruokaa laittaa" Sitten jos sanon että olin juuri viemässä/tekemässä/aloittamassa niin vastauksena on ylimielinen "no toivottavasti.." Tämä tavallaan saa itselleni sellaisen olon, että en oikeasti tee mitään.ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan vaikka juuri lähdössä johonkin niin mies sanoo että "koitas xx tiskata noi tiskit tosta että päästään lähtemään" Tai turhautuneena" "Heiii nää roskat!" "Käypäs viemässä noi biot" "Hei nyt ylös sieltä sohvalta/sängystä ja pihalle" "Tarttis varmaan jotain ruokaa laittaa" Sitten jos sanon että olin juuri viemässä/tekemässä/aloittamassa niin vastauksena on ylimielinen "no toivottavasti.." Tämä tavallaan saa itselleni sellaisen olon, että en oikeasti tee mitään.ap
Miksi hän siis ei itse tee? Oletko sanonut että jos on noin kiire niin tiskaa itse/vie ne roskat? Mikä on syynä olla osallistumatta?
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille miehellesi, että vie itse tai että joo onkin nälkä, mitä ruokaa ajattelit laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaativuus kohdistuu kyllä lapsiinkin. Hän hermostuu jos joku vain löhöää sohvalla tai sängyssä, varsinkin jos hänellä on itse joku työ meneillään. Eikä kukaan saa olla sisällä jos hän tekee pihalla töitä.ap
Sama meillä. Kokoajan pitäisi lastenkin tehdä jotain, kokoajan. Itse koitan sanoa että pitää olla myös toimettomuutta lapsillakin.
Pitää olla lepoa ja tylsää, aivot tarvitsee sitä.
Mies vaan kokoajan vaatii liikkumista.
Älytöntä.
Koitan pyristellä vastaan ja painottaa hommaa omalla tekemiselläni jottei aivan hulluksi mene.
Jep, ja pahinta on että lapset eivät tosiaan ole mitään liikunnallisia. Itse koitan nakittaa heille sitten vaikka kotitöitä enemmän. Miehellä on vain sellainen, että kun itse suorittaa kokoajan niin muut näyttää siltä että vain laiskana makaavat. ap
No mutta olethan sä aika saamaton jos pyykit on narulla 2 pv. Miksei niitä voi viikata pois aiemmin? Tai viedä roskapussin ulos kun se on täynnä, pitääkö odottaa että kärpäset lentää keittiössä? Sä olet laiska ja lojut mielummin sohvalla. Sun mies on energinen ja siisti. Osa suomalaisista on todella sotkuisia ja on kyllä huolestuttavaa jos pienet kotiaskareet tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta. Äiti ja kersat lojuu sohvalla ja isä korjaa jälkiä.. minuakin ärsyttäisi asua tuollaisen naisen kanssa.
Eihän se mies ole energinen eikä siisti, kun ei pysty sitä mielestään täyttä roskapussia itse viemään vaan komentelee laiskana ja vallanhaluisena muita. Oksettava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies kohtelee sua tosi ikävästi. Miksi ihmeessä sinun pitäisi joutua sietämään tuollaista puhetta ja vieläpä omalta puolisoltasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen valinta viettää ainoa elämäsi tuollaisessa parisuhteessa, mutta hyvä että itse olet tyytyväinen.
Yksinään ne kaikki tulisi tehdä silti ja paremman parisuhteen löytyminenkin olisi sama kun lottoaminen. Liian suuri riski olisi tämän takia laittaa ukko ulos.
Mikään ei voita vapaata ja rentoa ilmapiiriä kotona. Parisuhteen tulee olla tasa-arvoinen, ei niin että toinen leikkii pomoa ja toinen tottelee.
Jos nainen sanoo että tuskin pitää tehdä heti, nainen leikkii pomoa ja mies vikisee?
Kun homma ei toimi näin.
Korjaus:
Jos nainen sanoo että tiskit pitää tehdä heti, nainen leikkii pomoa ja mies vikisee?
Kun homma ei toimi näin.
Ei ole tapana komenella puolisoa. Vaan molemmat hoitaa hommat kuten on sovittu.
Nainen
Eli sä sovit että tiskit tehdään heti ja hän sopii että huomenna?
Ei tuo ole sopimista. Asioista sovitaan yhdessä.
Ei ihme, että nautit yksinolostasi. Sinähän olet kotonasi käytännöllisesti katsoen koko ajan töissä. Tosin sinulle ei makseta palkkaa ja pomo kuulostaa harvinaisen vttumaiselta naputtajalta ja niskaan huohottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Opettele pitämään puolesi
"Koitas xx tiskata noi tiskit tosta että päästään lähtemään" -> Ole hyvä ja tiskaa itse. Et ole invalidi. Minä tiskasin viimeksi, nyt on sinun vuorosi.
"Heiii nää roskat!" "Käypäs viemässä noi biot" -> Ole hyvä, ja vie itse, jos häiritsee. Minä vein viimeksi, nyt on sinun vuorosi.
"Hei nyt ylös sieltä sohvalta/sängystä ja pihalle". -> Senkun menet jos haluat. Minä jään lepäämään vielä.
"Tarttis varmaan jotain ruokaa laittaa" . -> Niin tarttisi. Mitä ajattelit laittaa? Minä kokkasin viimeksi, nyt on sinun vuorosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että nautit yksinolostasi. Sinähän olet kotonasi käytännöllisesti katsoen koko ajan töissä. Tosin sinulle ei makseta palkkaa ja pomo kuulostaa harvinaisen vttumaiselta naputtajalta ja niskaan huohottajalta.
Potkii kun pientä sikaa. Mene lakkoon. Älä tee mitään jos puhuu noin. Pyytäkööt kauniisti.
Mulla on nyt tiskit pöydällä ku katson että koska alkaa tapahtua miehen taholta jotain elettä niiden kanssa. jos mussuttaa, sanon laita itse. Bahahahahaaa
Miten tämä keveys ilmenee? Tuntuuko kengät erityisen keveiltä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä keveys ilmenee? Tuntuuko kengät erityisen keveiltä?
Korot kattoon ku ukko on poissa, sitä se on. Vapaus.
Pitäisi olla toisinpäin. Oot valinnut miehen väärin.
Ja kummasti hän ei koskaan ehdi :D