Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on poissa kotoa pidempään, ja minulla on niin kevyt olo.

Vierailija
09.08.2026 |

Miehellä on aika vaativa suorittaja-luonne, ja usein hän tuntuu odottavat samaa muiltakin. Nyt huomaan hänen poissaollessaan, kuinka paljon rennompi olo minulla on. Voin jättää tiskit pöydälle yöksi, eikä kukaan valita. Sellainen näkymätön suorituspaine on poissa. Voin olla itselleni armollinen, ja tehdä asioita omassa tahdissa. Tuntuu että saan oikeasti levättyä ja palauduttua. 

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemuksia? 

Vierailija
2/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko runkata yksin ollessasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erota. Tai ainakin puhua asiasta (siitä että olo on rennompi kun ei ole kotona vaatimassa asioita) kumppanin kanssa.

Vierailija
4/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee johtopäätöksiä. Elä ja anna elää. Aika ottaa etäisyyttä mieheen. Kuuntele mitä hermostosi ja kehosi kertoo. Se ei ole koskaan väärässä.

Vierailija
5/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläkin mukavaa siellä jossain?

Vierailija
6/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti tilanteesta. Kannattaisi kyllä asia ottaa puheeksi miehen kanssa, ettet koe kotia kodiksesi hänen läsnäollessaan. Miksi kotona pitää olla hänen mielensä mukaan, eikö löydy kompromissiä? 

Vierailija
7/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä varmasti sama tunne.

Vierailija
8/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko runkata yksin ollessasi?

Moni nainen saa masturpoinnista paremmat orkut kuin miehestä

Vierailija
9/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Etkö muka voi jättää tiskejä edes pöydälle, ilman että tulee sanomista?

Vierailija
10/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Liittoni loppuaikoina, kun mies oli työmatkoilla, aloin toivoa, ettei hän tulisi takaisin ihan vielä tai ihan mistä syystä tahansa ei ollenkaan. Eikä ole vieläkään tullut ikävä, ei hetkeksikään. Suurin stressin aiheuttaja on poissa.

Vierailija
11/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin aapeeta.

Meillä mies on koko ajan kotona. Itse käyn sentään töissä, mies ei.

Ikinä en saa olla yksin kotona, joskus harvoin muutaman tunnin. Ahdistavaa.

Vierailija
12/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut eri osoitteet jo lähes 10 vuotta. Paras ratkaisu ikinä.

Vierailija
13/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuollaista on perheellisillä. Kun perhe on kotona, niin on vähän pakko pitää kiinni jonkinlaisesta päivärytmistä. Ruokaa tarvitaan ajallaan, ettei Maisalle tule nälkäkiukkua. Tai jotta Veeti saa ruuan ennen jalkapallotreeniä. Ja niin edelleen. Näitä vaatimuksia on perheellisillä vaikka kuinka. Tarvitaan puhtaita kouluvaatteita tai kuraantuneet lenkkarit pitää pestä huomiseksi, että pääsee kouluun. Penaali hajosi, pitää lähteä illalla prismaan ostamaan uusi.

Onhan se yksin paljon rennompaa. Ei tarvitse kokata eikä kuskata ketään partioon. Ei tarvitse katsoa kelloa, että tuleeko Milla jo koulusta tai tuleeko Juha kohta töistä.

Vierailija
14/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin aapeeta.

Meillä mies on koko ajan kotona. Itse käyn sentään töissä, mies ei.

Ikinä en saa olla yksin kotona, joskus harvoin muutaman tunnin. Ahdistavaa.

Erotkaa.

Vierailija
15/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan sama ongelma, mutta saimme puhuttua asian läpi. Se suorittamisvaatimus periytyi miehen lapsuuskodista, jossa ei saanut nukkua aamulla pitkään ja koko ajan piti tehdä jotain hyödyllistä. Mun näkökulmasta ihmisen arvo ei ole tekemisen määrässä, kyllä hän ymmärsi ja ymmärtää mun erilaisen lähtökohdan. Ollaan oltu naimisissa jo 31 vuotta.

Vierailija
16/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puumilla on yleensä ollut kevyt olo, kun ovat saaneet kunnolla paksua. Kutinakin hävinnyt.

Vierailija
17/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Etkö muka voi jättää tiskejä edes pöydälle, ilman että tulee sanomista?

En voi. Heti alkaa nalkutus. Sama roskapussin kanssa, hän ei kertakaikkiaan voi olla huomauttamatta siitä, että roskapussi pitää viedä. Vaikka huomaan sen itsekin, ja vien sen ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin silloin kun se on täynnä. Pitäisi olla aina askeleen edellä, että ehtii tehdä kaiken ennenkuin siitä huomautetaan.ap

Vierailija
18/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan sama ongelma, mutta saimme puhuttua asian läpi. Se suorittamisvaatimus periytyi miehen lapsuuskodista, jossa ei saanut nukkua aamulla pitkään ja koko ajan piti tehdä jotain hyödyllistä. Mun näkökulmasta ihmisen arvo ei ole tekemisen määrässä, kyllä hän ymmärsi ja ymmärtää mun erilaisen lähtökohdan. Ollaan oltu naimisissa jo 31 vuotta.

Miehen lapsuudenkodissa oli ihan sama meininki.ap

Vierailija
19/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkodista nuo usein juontavat.

Vierailija
20/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo, Mene vaan sinne kansalaisopiston kirjoittajakurssille ja kirjoittele siellä miesvihaasi tehtäviin, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan