Mies on poissa kotoa pidempään, ja minulla on niin kevyt olo.
Miehellä on aika vaativa suorittaja-luonne, ja usein hän tuntuu odottavat samaa muiltakin. Nyt huomaan hänen poissaollessaan, kuinka paljon rennompi olo minulla on. Voin jättää tiskit pöydälle yöksi, eikä kukaan valita. Sellainen näkymätön suorituspaine on poissa. Voin olla itselleni armollinen, ja tehdä asioita omassa tahdissa. Tuntuu että saan oikeasti levättyä ja palauduttua.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin aapeeta.
Meillä mies on koko ajan kotona. Itse käyn sentään töissä, mies ei.
Ikinä en saa olla yksin kotona, joskus harvoin muutaman tunnin. Ahdistavaa.
Erotkaa.
Itsekö pidät siitä, ettet ole koskaan kotona yksin? Välillä menee kuukausikin, ettei mies käy missään, ei edes parin tunnin asioilla kaupungissa.
Kyllä minä ainakin haluaisin välillä nauttia yksinäisyydestä, eikä vastailla toisen kysymyksiin tai kommentteihin, kun työkin on sosiaalista ja melun keskellä. Ja mies vielä sellainen, että jos vastailen lyhytsanaisesti, niin selvästi loukkaantuu ja töksäyttää tyyliin, että ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Paska provo, Mene vaan sinne kansalaisopiston kirjoittajakurssille ja kirjoittele siellä miesvihaasi tehtäviin, ap.
Ja itse et osaa kirjoittaa edes tämän vertaakaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Etkö muka voi jättää tiskejä edes pöydälle, ilman että tulee sanomista?
En voi. Heti alkaa nalkutus. Sama roskapussin kanssa, hän ei kertakaikkiaan voi olla huomauttamatta siitä, että roskapussi pitää viedä. Vaikka huomaan sen itsekin, ja vien sen ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin silloin kun se on täynnä. Pitäisi olla aina askeleen edellä, että ehtii tehdä kaiken ennenkuin siitä huomautetaan.ap
Siis miksi mies ei itse tee niitä juttuja, siis vaikka vie roskia, kun huomaa pussin olevan täynnä?
Kirjoitin samanlaisen viestin, jäi sensuuriin :(
Jep, tuli vasta kolmannella yrityksellä läpi. Olen tuo, joka ekana kysyi, miksi mies ei vie itse roskia. Ei voi aina kuin nauraa näille sensuureille, että mikä tuossakin nyt oli kiellettyä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi. Heti alkaa nalkutus. Sama roskapussin kanssa, hän ei kertakaikkiaan voi olla huomauttamatta siitä, että roskapussi pitää viedä. Vaikka huomaan sen itsekin, ja vien sen ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin silloin kun se on täynnä. Pitäisi olla aina askeleen edellä, että ehtii tehdä kaiken ennenkuin siitä huomautetaan.ap
Siis miksi mies ei itse tee niitä juttuja, siis vaikka vie roskia, kun huomaa pussin olevan täynnä?
En tiedä. Ilmeisesti olen miehelleni joku alainen jolle pitää huomautella tekemättömistä töistä. Kuivat pyykitkin ovat olleet narulla nyt 2 päivää eikä kukaan ole kuollut. Viikkaan ne pois kun pesen seuraavan kerran pyykkiä. ap
Samaistun, meillä samanlaista. Ja ihanaa olla kotona yksin, nautik kun saa omaehtoisesti tehdä asiat kun itse haluan, ei sen mukaan mitä joku muu odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin samanlaisen viestin, jäi sensuuriin :(
Jep, tuli vasta kolmannella yrityksellä läpi. Olen tuo, joka ekana kysyi, miksi mies ei vie itse roskia. Ei voi aina kuin nauraa näille sensuureille, että mikä tuossakin nyt oli kiellettyä? 😂
Mäkään en saanut tuohon läpi edes sitä että ihmettelen samaa. On tää niin kielletty aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ilmeisesti olen miehelleni joku alainen jolle pitää huomautella tekemättömistä töistä. Kuivat pyykitkin ovat olleet narulla nyt 2 päivää eikä kukaan ole kuollut. Viikkaan ne pois kun pesen seuraavan kerran pyykkiä. ap
Älä ihmeessä hyväksy sellaista kohtelua! Opetat nyt lapsillesikin, että nainen on miehen palvelija. Aseta rajat ja vaadi kunnioitusta ja vaadi, että mies tekee 50% kotitöistä. Kun mies tulee kltiin sieltä matkalta kerro hänelle rauhallusesti, että tästä lähtien suhteessanne on erilainen meno, ja pidä siitä kiinni.
Taas näitä. Se sun kelvoton ukkelis ei varmaan pakota sua asuu sen kanssa joten ei muutakuin kimpsut ja kampsut kantoon ja yksin asumaan
Itse olen alkanut pilkkomaan hommia osiin jotta ei tunnu niin raskailta.
Esim. astiat: huuhtelu on 1 työ, koneen tyhjäys omansa ja täyttö omansa, en tee noita välttämättä samalla kerralla vaan sitten kun inspiraatio iskee.
Se on miehelle vaikea ymmärtää mutta jatkan omaan malliin. En anna hänen päsmäröidä miten mä teen asiat mun kodissa.
Jossei kelpaa tehköön itse.
Pyykeissä on sama logiikka: pesu, ripustus, kaapitus on erilliset työt ja joku muu voi tehdä niistä osankin jos haluaa, tai teen kunhan teen.
Minä päätän miten itse toimin.
1 vessa pesu päivässä, toinen seuraavana.
Kaikkea ei tarvitse tehdä heti. Se on loputonta työtä muutenkin kun valmistajan ei tule ikinä.
Se kannattaa vaan hyväksyä.
Ap on parisuhdeväkivallan uhri, muttei tajua sitä vielä itse. Tuo miten mies alistaa ap:ta on henkistä väkivaltaa.
Kyllä muistan kun ex vaimolla oli joku viikon työreissu. Tuntui että pitkästä aikaa ei ollut mitään vialla ja oli kiva olla vaan. Eipä siinä sitten mennyt enää pitkä aika kun erottiin.
On kyllä vieläkin muistissa se kananmunan kuorilla kävely
Tämä vaativuus kohdistuu kyllä lapsiinkin. Hän hermostuu jos joku vain löhöää sohvalla tai sängyssä, varsinkin jos hänellä on itse joku työ meneillään. Eikä kukaan saa olla sisällä jos hän tekee pihalla töitä.ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaativuus kohdistuu kyllä lapsiinkin. Hän hermostuu jos joku vain löhöää sohvalla tai sängyssä, varsinkin jos hänellä on itse joku työ meneillään. Eikä kukaan saa olla sisällä jos hän tekee pihalla töitä.ap
Joko lapset on kyselleet, että voisiko isi vaan muuttaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Kokoajan pitäisi lastenkin tehdä jotain, kokoajan. Itse koitan sanoa että pitää olla myös toimettomuutta lapsillakin.
Pitää olla lepoa ja tylsää, aivot tarvitsee sitä.
Mies vaan kokoajan vaatii liikkumista.
Älytöntä.
Koitan pyristellä vastaan ja painottaa hommaa omalla tekemiselläni jottei aivan hulluksi mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko lapset on kyselleet, että voisiko isi vaan muuttaa pois?
Meillä on.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä hyväksy sellaista kohtelua! Opetat nyt lapsillesikin, että nainen on miehen palvelija. Aseta rajat ja vaadi kunnioitusta ja vaadi, että mies tekee 50% kotitöistä. Kun mies tulee kltiin sieltä matkalta kerro hänelle rauhallusesti, että tästä lähtien suhteessanne on erilainen meno, ja pidä siitä kiinni.
Olen alkanut tekemään niin että tietyt asiat jätän hänelle, en laita pyykkejä kaappiin vaan ne on tasan niin kauan sohvalla että hän laittaa ne. Tämä on toimivaa myös.
Keinot on monet ja niihin ei lukeudu valitus vaan tämä että ei vaan itse tee jotain, toimii kyllä. Jatkan samalla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Kokoajan pitäisi lastenkin tehdä jotain, kokoajan. Itse koitan sanoa että pitää olla myös toimettomuutta lapsillakin.
Älytöntä.
Koitan pyristellä vastaan ja painottaa hommaa omalla tekemiselläni jottei aivan hulluksi mene.
Jep, ja pahinta on että lapset eivät tosiaan ole mitään liikunnallisia. Itse koitan nakittaa heille sitten vaikka kotitöitä enemmän. Miehellä on vain sellainen, että kun itse suorittaa kokoajan niin muut näyttää siltä että vain laiskana makaavat. ap
Kamalaa lukea kuinka alisteisissa suhteissa ihmiset elävät ja vielä lapsetkin siinä samalla ahdistuvat. Ihan kuin koti olisi vai miehen omaa valtakuntaa ja vaimo ja lapset jotain alamaisia jotka luikkivat ja elävät siten miten mies tahtoo ja millä päällä tämä milloinkin on.
Onhan se aika hurjaa jos omassa kodissaan pitää vältellä milloin mitäkin vain miehen oikkujen ja omituisuuden mukaan.
Onko talvellakin pakko olla kaikkien ulkona jos mies tekee jotain töitä ulkona?
Nyt kyllä selkärankaa ja vaatia kotorauhaa tai sitten miettiä asumista erillään tms. Ihan jo lastenkin takia jos itsestään ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä.
Jep, ja pahinta on että lapset eivät tosiaan ole mitään liikunnallisia. Itse koitan nakittaa heille sitten vaikka kotitöitä enemmän. Miehellä on vain sellainen, että kun itse suorittaa kokoajan niin muut näyttää siltä että vain laiskana makaavat. ap
Kaikkien ei tarvitse olla tai toimia samallalailla. Yksilöllisyyttä saa olla perheessäkin. Ja pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että miehesi veisi roskat itse, hän huomauttaa siitä sinulle? Miksi ihmeessä?