Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on poissa kotoa pidempään, ja minulla on niin kevyt olo.

Vierailija
09.08.2026 |

Miehellä on aika vaativa suorittaja-luonne, ja usein hän tuntuu odottavat samaa muiltakin. Nyt huomaan hänen poissaollessaan, kuinka paljon rennompi olo minulla on. Voin jättää tiskit pöydälle yöksi, eikä kukaan valita. Sellainen näkymätön suorituspaine on poissa. Voin olla itselleni armollinen, ja tehdä asioita omassa tahdissa. Tuntuu että saan oikeasti levättyä ja palauduttua. 

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tuollaista on perheellisillä. Kun perhe on kotona, niin on vähän pakko pitää kiinni jonkinlaisesta päivärytmistä. Ruokaa tarvitaan ajallaan, ettei Maisalle tule nälkäkiukkua. Tai jotta Veeti saa ruuan ennen jalkapallotreeniä. Ja niin edelleen. Näitä vaatimuksia on perheellisillä vaikka kuinka. Tarvitaan puhtaita kouluvaatteita tai kuraantuneet lenkkarit pitää pestä huomiseksi, että pääsee kouluun. Penaali hajosi, pitää lähteä illalla prismaan ostamaan uusi.

Onhan se yksin paljon rennompaa. Ei tarvitse kokata eikä kuskata ketään partioon. Ei tarvitse katsoa kelloa, että tuleeko Milla jo koulusta tai tuleeko Juha kohta töistä.

No tässä on kyllä lapset kokoajan minun kanssa kotona, yksin heistä huolehdin kun mies on poissa, ja yleensä muutenkin.ap

Vierailija
22/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo toisen poissaollessa on vain helpottumut niin oletko varmasti oikean tyypin kanssa yhdessä? Toki jokainen kaipaa myös yksin olemista  mutta jos toista ei tule koskaan ikävä niin silloin ei enää rakasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isän poissaollessa oli myös kevyempi hengittää. Tilaa olla oma itsensä. Kukaan ei huomautellut, kytännyt tai vaatinut mitään.

Aikuisuudessa asia sai nimen: narsismi.

Nykyään välit poikki, kun isä muuttui väkuvaltaiseksi, kun aloin puollustaa itseäni.

Vierailija
24/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olo toisen poissaollessa on vain helpottumut niin oletko varmasti oikean tyypin kanssa yhdessä? Toki jokainen kaipaa myös yksin olemista  mutta jos toista ei tule koskaan ikävä niin silloin ei enää rakasta. 

No on tässä nyt jo oltu reilusti yli vuosikymmen, ja lapsiakin on.  Viimeksi kun oli poissa viikon verran pari vuotta sitten, kaipasin häntä kyllä. Ehkä itsekin olen ollut nyt enemmän kuormittunut, meillä on normaalia vaativampi perhe-elämä.ap

Vierailija
25/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitten, kyllä nuo miehet ovat hankalia. Siksi minäkin jäin sinkuksi.

Vierailija
26/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan sitten, kyllä nuo miehet ovat hankalia. Siksi minäkin jäin sinkuksi.

Tämä on kyllä yksi isoimmista syistä, miksi sinkkuus houkuttaa. Miehet voivat olla tosi kuormittavia, kuluttavia, työläitä, uuvuttavia, raskasta seuraa. Ei vaan jaksa.

Vierailija
27/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin aapeeta.

Meillä mies on koko ajan kotona. Itse käyn sentään töissä, mies ei.

Ikinä en saa olla yksin kotona, joskus harvoin muutaman tunnin. Ahdistavaa.

Erotkaa.

Onpa paska vinkki.

Vierailija
28/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kevyt olo, kun mies on poissa. Oma kevyyteni selittyy introverttiudella, kaipaan omaa aikaa. Mies on silti rakas.

Vierailija
29/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Etkö muka voi jättää tiskejä edes pöydälle, ilman että tulee sanomista?

Pakko-oire? David Beckhamilla on juuri tuollainen vaikea pakko-oire.

Vierailija
30/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi. Heti alkaa nalkutus. Sama roskapussin kanssa, hän ei kertakaikkiaan voi olla huomauttamatta siitä, että roskapussi pitää viedä. Vaikka huomaan sen itsekin, ja vien sen ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin silloin kun se on täynnä. Pitäisi olla aina askeleen edellä, että ehtii tehdä kaiken ennenkuin siitä huomautetaan.ap

Meillä oli hieman samaa kunnes tein eteiseen oikein paikan niille roskapusseille jotka menevät ulos vasta kun menen jonnekin, en vie niitä aamutakissa. Eikä ne siinä haise sen enempää mitä keittiössäkään.

Sen mies ymmärsi ja valitus loppui siihen.

Kuka seuraavaksi lähtee ulos, vie ne mennessään. Toimii.

Vierailija
31/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi. Heti alkaa nalkutus. Sama roskapussin kanssa, hän ei kertakaikkiaan voi olla huomauttamatta siitä, että roskapussi pitää viedä. Vaikka huomaan sen itsekin, ja vien sen ennemmin tai myöhemmin. Tietenkin silloin kun se on täynnä. Pitäisi olla aina askeleen edellä, että ehtii tehdä kaiken ennenkuin siitä huomautetaan.ap

?? Mikä ihmeen kynnysmatto sinä olet? Jos astiat tiskipöydällä tai täysinäinen roskapussi mieheäsi häiritsee, niin eikö hänen tulisi hoitaa ne?
Onpa teillä kummallinen suhde!

Vierailija
32/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisinpäin. Nautin, kun mies on poissa ja koti pysyy siistinä. Jo lasten ollessa pieniä koin pääseväni helpommalla, kun mies oli työmatkoilla, eikä kotona sotkemassa. Mutta meillä on hyvä parisuhde ja miehessä on paljon hyviä puolia. Nyt lapset ovat jo maailmalla ja ollaan kaksin. Minulla on suuri oman ajan ja yksinolemisen tarve toisin kuin miehellä. Siksikin nautin yksinolosta. Haluaisin myös, että koti on siisti ja järjestyksessä, mutta olen oppinut valitsemaan taisteluni. En halua asua yksin vaan olla tässä parisuhteessa, joten pakko vaan joustaa, korjata miehen jälkiä ja malttaa olla sanomatta esimerkiksi niistä astioista tiskipöydällä. 

Vierailija
33/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? Mikä ihmeen kynnysmatto sinä olet? Jos astiat tiskipöydällä tai täysinäinen roskapussi mieheäsi häiritsee, niin eikö hänen tulisi hoitaa ne?
Onpa teillä kummallinen suhde!

Toki mutta jotkut vaan jaksaa niistä aina mainita ja se on ärsyttävää valitusta. Vaikka ehkä eivät tarkoita sillä pahaa.

Mutta joo vastaan nykyään kaikkeen "laita itse jo häiritsee", se toimii myös.

Vierailija
34/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi mies ei itse tee niitä juttuja, siis vaikka vie roskia, kun huomaa pussin olevan täynnä?

Vierailija
35/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi mies ei itse tee niitä juttuja, siis vaikka vie roskia, kun huomaa pussin olevan täynnä?

Kirjoitin samanlaisen viestin, jäi sensuuriin :(

Vierailija
36/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä on tuommoisia, joilla on korkeat siisteysstandardit, mutta sillä oletuksella, että joku muu hoitaa. Saattavat olla omasta mielestään liian hienoja ja tärkeitä semmoiseen. Itse en kyllä kehtaisi.

Vierailija
37/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis miksi mies ei itse tee niitä juttuja, siis vaikka vie roskia, kun huomaa pussin olevan täynnä?"

Hyvä kysymys.

Vierailija
38/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei vie sitä itse??!! 

Vierailija
39/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko runkata yksin ollessasi?

Moni nainen saa masturpoinnista paremmat orkut kuin miehestä

Se on sellaista, jos ei osaa kommunikoida. 

Vierailija
40/114 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehissä on tuommoisia, joilla on korkeat siisteysstandardit, mutta sillä oletuksella, että joku muu hoitaa. Saattavat olla omasta mielestään liian hienoja ja tärkeitä semmoiseen. Itse en kyllä kehtaisi.

Mun mies on tällänen. Odottaa tiptop puhtautta mutta ei itse tee mitään sen eteen.

Kitisee onpa huonosti imuroitu kun itse jätti senkin homman tekemättä ja hankin robotin.

Silti siitäkin valittaa kuinka huonosti on imuroitu. Ei ne vaan voi itselleen mitään. Valivali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan