Poika 14v kuuntelee black metallia huoneessaan, voinko kieltää kuuntelemasta?
Eikö tuollainen mökä tee ihmisestä jotenkin häiriintyneen? T: Huolestunut äiti.
Kommentit (61)
Käske hänen siirtyvänsä kevytmetalliin.
Ota nyt ihan ensimmäiseksi sen huoneesta ovi pois.
Ei se musiikki ole syy vaan seuraus. Häiriintyneen pojastasi olet tehnyt ihan itse.
Äitini kuuntelee iskelmää. Voinko kieltää häntä. Rakkaus, pettäminen, suru kappaleissa saa hänet masentumaan.
Kuuntelen itsekin black-metallia ja olen kiinnostunut esoteriasta. Olen suuren yrityksen toimitusjohtaja, ja kaikki ihmiset ympärilläni voivat hyvin. Kahvitauoilla saatamme joskus tehdä ennustuksia Aleister Crowleyn Thoth-Tarot -korteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se musiikki ole syy vaan seuraus. Häiriintyneen pojastasi olet tehnyt ihan itse.
Lapsuuteen kuuluu itsensä etsiminen. Ei siihen tarvita kommunistista tyranniaa.
Jos olet yhtään vastuuntuntoinen äiti niin tottakait kielät
Vierailija kirjoitti:
Haitallista sontaa.
T: kommunisti
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yhtään vastuuntuntoinen äiti niin tottakait kielät
Olet kyllä erittäin häpeällinen saasta.
Sitten huolestu kun pyllistelee maton päällä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kuuntelee sitä kapinoidakseen eli tietää ettet siitä pidä. Anna hyväksyntäsi vain ja kysele bändeistä enemmän. Se on vain musiikkia. Jokaisella on makunsa.
Kapinaa ja kapinaa. Oma kapinani on vielä voimissaan tässä vaille viisikymppisenä eikä vanhempia liiemmin enää kiinnosta minun musiikkimakuni. Teini saattaa vaan tykätä kuunnella sitä.
Ei nyt ole vielä ainakaan häiriintyneisyys iskenyt. Outoa mörinää olen kyllä kuunnellut vuosikymmeniä. On korkeakoulututkinto, muksuja ja omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Haitallista sontaa.
Kaikki paitsi klassinen on.
Eikö metallipelko ole vähän ysäriä?
Vierailija kirjoitti:
Käske hänen siirtyvänsä kevytmetalliin.
Ei lasta käsketä!
14-vuotias on jo aika vanha että voi olla vaikeampi ruveta kieltämään kuin jos olisi, sanotaan 9-vuotias. Mutta black metal on pimeetä musiikkia, ja lukenut että se on avoimesti satanistista musiikkia, joten ei ole hyväksi jollekin 14-vuotiaalle. Hyvä tietysti olisi, että vanhempi saisi puhumalla ja ehkä jollakin kurinpidollisella toimella tarvittaessa lapsen irti tuosta musiikista. Pimeyden voimilla kun ei kannata leikitellä.
Ap, pelasta lapsesi!
(Ihan vakavissaan, tämä huumoripläjäys todellakin kannattaa katsoa jos ei ole ennestään tuttu.)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa!!! Työnnä se Juha Tapion levy omaan anneliisi ja anna pojan kuunnella oikeaa musiikia!
Tunnen viiskymppisen perheenäidin joka pakottaa teinipoikansa mukaan Juha Tapion keikoille.
Antaa herran tähden pojan kuunnella!
Mutta jos hänen huoneestaan alkaa kuulua mustan miehen lukemassa uutisia, tausta"musiikin" tahdissa, puutu HETI asiaan.
Poikasi nimittäin on saanut vakavan rap- tartunnan (raphus imbisillicus) ja se mädättää aivot, tekee tartunnan saaneesta heikon ja velton, hänen kätensä vapisevat ja suusta valuu kuolaa. Ihoon tulee märkiviä paukamia.
Black metal pelottavasta nimestään ei aiheuta mitään oireita, paitsi jos satutte asumaan historiallisen kirkon läheisyydessä, ottaisin tulitikut pois pojalta.