nainen mateli kiihdytyskaistaa pitkin 80km/h nopeutta ja kiilasi eteeni, lähdin ohittaamaan niin hän kiihdytti heti 100km/h rinnalla
Estääkseen ohittuksen. Sitten kun laitoin vilkun palatakseni takaisin vasemmalle kaistalle, nainen ei reagoinut tähän mitenkään. Mistä mopokoulusta nykyään saa ajokortin, kun ohituksen estäminenkin nähdään jonain onnistuneena suorittuksena tieliikenteessä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ja se harmitti niin paljon että piti oikein avautua siitä av palstalla.
Tottakai. Varoituksena muille liikenteessä olijoille.
Voi tuollaisia tulee joka viikko vastaan. Ajan 50 000km vuodessa. Ohituskaistat tuntuu olevan pelokkaille kuskeille se kohta missä he uskaltaa hetken kiihdyttää. Autokouluun pitäisi nämä takaisin laittaa. Eikä minkäänlaista käsitystä siitä että tiellä on muitakin ihmisiä, jotka pitäisi huomioida..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko naisen pää ratinkorkeudella? Aika yleinen näky liikenteessä.
Miksi naisilla autossa penkki niin matalalla? Joskus näkyy vain silmät ratin takaa.
Ja välillä eksynyt ilme.
Kiihdytyskaista? Siis moottoritielle vievää ramppiako tässä tarkoitetaan? Ei kai siinä ohitella.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ne miehetkin tekevät. Ihan normaalia liikennekäyttäytymistä vaikkakin todella ärsyttävää. Nykyään on myös muodissa taksikuskit jotka köröttelevät vasenta kaistaa pitkin. Ei siinä auta kuin mennä oikealta ohi.
Silloin alkuvauhdin ja kiihdytysvaran tulee olla kunnossa. Helsingin ulosmenoväylillä vasemmalla nukkuminen on arkipäivää ja oikealta ohittaja maailman tehokkain ja myös ärsyttävin herätyskello. Mielisairaat pitäisi ehdottomasti saada pois ratista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakionopeusäätimellä ajallessa näkee kaikenlaisia tolloja. Hyvin yleistä se, että mennään vauhdilla ohi, sitten tullaan eteen ja hidastetaan alle sen nopeuden, jota minä olen koko ajan ajanut.
Ai luoja, että ärsyttää tuollaiset. Sitten on siitä, jotka 80 alueella ohittaa ja rajoituksen vaihtuessa 100 jatkaa edelleen sillä samalla vauhdilla jurraamista. Ne ärsyttää erityisesti, jotka lähes tyhjällä motarilla ohittaa ja palaa vasemmalle kaistalle keulaa hipoen (yleensä miehiä, jos sukupuolella jotain merkitystä on) ja joutuu itse hiljentämään tai roiskauttaa kaikki loskat tuulilasiin.
Rattijuoppojako olette kun jatkuvasti ohittaja palaa ohituksen jälkeen vasemmalle kaistalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakionopeusäätimellä ajallessa näkee kaikenlaisia tolloja. Hyvin yleistä se, että mennään vauhdilla ohi, sitten tullaan eteen ja hidastetaan alle sen nopeuden, jota minä olen koko ajan ajanut.
Ai luoja, että ärsyttää tuollaiset. Sitten on siitä, jotka 80 alueella ohittaa ja rajoituksen vaihtuessa 100 jatkaa edelleen sillä samalla vauhdilla jurraamista. Ne ärsyttää erityisesti, jotka lähes tyhjällä motarilla ohittaa ja palaa vasemmalle kaistalle keulaa hipoen (yleensä miehiä, jos sukupuolella jotain merkitystä on) ja joutuu itse hiljentämään tai roiskauttaa kaikki loskat tuulilasiin.
Miten palataan vasemmalle kaistalle ohituksen jälkeen. Eikö yleensä ohiteta vasenta kaistaa käyttäen josta palataan oikealle kaistalle?
Missä maassa te vasemmalle palaavat asutte? Onko yön aikana vaihdettu vasemmanpuoleiseen liikenteeseen huomaamattani.
Naista pitää kohdella tasavertaisesti myös liikenteessä. Ei saa olla sovinistinen ja ohittaa,. Ajele siellä perässä vaan.
Vieläkään nämä automaattipellet ei ymmärrä, että manuaalilla menee pidempi aika kiihdytykseen🙄🙄 Rakastan sitä, kun valoista automaattipelle yrittää ohi, ja sitten onkin ihmeissään, kun ei olekaan enää paikkaa ohittaa, kun manuaalin kone kehrää kuin tyytyväinen kissa😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten palataan vasemmalle kaistalle ohituksen jälkeen. Eikö yleensä ohiteta vasenta kaistaa käyttäen josta palataan oikealle kaistalle?
Missä maassa te vasemmalle palaavat asutte? Onko yön aikana vaihdettu vasemmanpuoleiseen liikenteeseen huomaamattani.
Kyseinen nainen ilmaiisi olevansa yksi niistä vasemmalla kaistalla matelijoista, jotka pitää ohittaa oikealta. Täällä pk-seudulla niitä näkee yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään nämä automaattipellet ei ymmärrä, että manuaalilla menee pidempi aika kiihdytykseen🙄🙄 Rakastan sitä, kun valoista automaattipelle yrittää ohi, ja sitten onkin ihmeissään, kun ei olekaan enää paikkaa ohittaa, kun manuaalin kone kehrää kuin tyytyväinen kissa😆😆
Mulla on ollut jo 10 vuotta automaatti, niin voin sanoa että on se manuaali nopeampi kiihtymään jos osaa ajaa, ja tietenkin olettaen ettei aja millään etuvetoisella kauppakassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo 10 vuotta automaatti, niin voin sanoa että on se manuaali nopeampi kiihtymään jos osaa ajaa, ja tietenkin olettaen ettei aja millään etuvetoisella kauppakassilla.
Toki jos haluat moottorirempassa rampata kahden vuoden välein, ja tyhjentää bensatankin yhteen kiihdytykseen🙄🙄 Mutta viisas manuaalikuski nostaa kierroksia varovasti, ja vaihtaa aina kun mahdollista vaihteita yhden kerrallaan. Näitä ohjeita seuraamalla ei ole autossa ikinä ollut suurempia vikoja😆😆
Hitailla on hitaiden ongelmat. Ajakaa reippaammin.
Kannattaa ostaa riittävän tehokas kulkupeli, niin ei tarvi nutaajien ja nysvääjien perässä ajaa. Ovat ihan helvetin vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi se auto saada kiihtymään kiihdytyskaistalla eikä ajoväylällä vaihteistosta riippumatta. Itse ainakin tähän pystyn ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas viimeksi kohtasin naisen, joka muutoin ajoi alle rajoitusten, mutta kun tuli ohituskaista niin idiootti ajoi väh. 120 km. Rajoitus oli 100. Itse ajan rajoitusten mukaan tai korkeintaan vähän yli ja käytän vakionopeutta (en tahdo sakkoja). Ohitin sen kyllä pari kertaa hitaammilla pätkillä, mutta se paahtoi ohi ohituskaistalla, jäi mieleen, että luuliko tuo oikeasti, että rajoitus on ohituskaistalla 120. Toivottavasti kukaan muu ei luule niin.
Ja ap olet oikeassa kiihdytyskaistalla kiihdytetään siihen nopeusrajoitukseen, ei mennä alivauhdilla sekaan, kun muut ajavat 100. Sitä varten se kaista on. Eikä estetä ohitusta.
Tuo on ihan todella yleistä, että muuten rajoituksen ollessa 100, ajetaan 90, paitsi ohituskaistan kohdalla nopeus nousee 110. Eikä ole sukupuoleen sidottu käyttäytymismalli.
Suomalaiset eivät osaa ajaa motarilla.
Todennäköisesti ei yrittänyt estää ohitusta vaan kiihdytti vaan siihen sataseen mikä ilmeisesti oli nopeusrajoitus. Ja joo, normaalisti han se tehdään jo kiihdytyskaistalla, mut jotkut vaan ei uskalla vaihtaa kaistaa siinä nopeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ei yrittänyt estää ohitusta vaan kiihdytti vaan siihen sataseen mikä ilmeisesti oli nopeusrajoitus. Ja joo, normaalisti han se tehdään jo kiihdytyskaistalla, mut jotkut vaan ei uskalla vaihtaa kaistaa siinä nopeudessa.
😳 Ei uskalla vaihtaa kaistaa satasen vauhdissa?
Miksi naisilla autossa penkki niin matalalla? Joskus näkyy vain silmät ratin takaa.