nainen mateli kiihdytyskaistaa pitkin 80km/h nopeutta ja kiilasi eteeni, lähdin ohittaamaan niin hän kiihdytti heti 100km/h rinnalla
Estääkseen ohittuksen. Sitten kun laitoin vilkun palatakseni takaisin vasemmalle kaistalle, nainen ei reagoinut tähän mitenkään. Mistä mopokoulusta nykyään saa ajokortin, kun ohituksen estäminenkin nähdään jonain onnistuneena suorittuksena tieliikenteessä?
Kommentit (33)
Teki ihan oikein kaahailija, näin ennen kusipää ohittajia kiusattiin moni oppi läksyn.
Vakionopeusäätimellä ajallessa näkee kaikenlaisia tolloja. Hyvin yleistä se, että mennään vauhdilla ohi, sitten tullaan eteen ja hidastetaan alle sen nopeuden, jota minä olen koko ajan ajanut.
Siksi ohitus turvallinen nopeus on 140km/h ennen kuin Micra ehtii reagoida
Olen katsonut formuloita ja osaan peittää ohituspaikat kuin schumi konsanaan 💪
Mummu
Siis miksi ap palasi takasin vasemmalle kaistalle?
Eikö aaaaaaapeee sun autostasi lähde sitten yhtään enempää potkua kuin tuo satanen? Että siihen hyytyi? Vai rekallako olit liikkeellä? Mä ohitan itse niin, että taulussa on tuollainen markka ja kuusikymmentä. Ei juututa mihinkään höyryveturien aikakauteen.
Ja se harmitti niin paljon että piti oikein avautua siitä av palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vakionopeusäätimellä ajallessa näkee kaikenlaisia tolloja. Hyvin yleistä se, että mennään vauhdilla ohi, sitten tullaan eteen ja hidastetaan alle sen nopeuden, jota minä olen koko ajan ajanut.
Ai luoja, että ärsyttää tuollaiset. Sitten on siitä, jotka 80 alueella ohittaa ja rajoituksen vaihtuessa 100 jatkaa edelleen sillä samalla vauhdilla jurraamista. Ne ärsyttää erityisesti, jotka lähes tyhjällä motarilla ohittaa ja palaa vasemmalle kaistalle keulaa hipoen (yleensä miehiä, jos sukupuolella jotain merkitystä on) ja joutuu itse hiljentämään tai roiskauttaa kaikki loskat tuulilasiin.
Oliko naisen pää ratinkorkeudella? Aika yleinen näky liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se harmitti niin paljon että piti oikein avautua siitä av palstalla.
Kyseinen kuski löysi paikalle? 😁
Naiset tekevät kaupasss myös tuota että jäävät eteen seisoskekelemaan, ja kun lähdet kiertäen ohittamaan, niin lähtevätkin juuri samalla hetkellä kävelemään rinnalla, estäen taas kulun. Nykyään en enää väistele naisia, vaan totean törmätessä että "vi tun huo ra".
Tätähän ne miehetkin tekevät. Ihan normaalia liikennekäyttäytymistä vaikkakin todella ärsyttävää. Nykyään on myös muodissa taksikuskit jotka köröttelevät vasenta kaistaa pitkin. Ei siinä auta kuin mennä oikealta ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ärsyttävän yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko naisen pää ratinkorkeudella? Aika yleinen näky liikenteessä.
Jep. Joskus näyttää,et auto kulkisi ilman kuskia.
Kuvauksestasi ei kyllä saanut selvää, miten sinä olit oikein ajellut. Miten siis olit palamaassa vasemmalle kaistalle. Sinunhan olisi pitänyt ohittaessa siirtyä vasemmalle ja ohituksen jälkeen palata oikealla kaistalle.
Minä taas viimeksi kohtasin naisen, joka muutoin ajoi alle rajoitusten, mutta kun tuli ohituskaista niin idiootti ajoi väh. 120 km. Rajoitus oli 100. Itse ajan rajoitusten mukaan tai korkeintaan vähän yli ja käytän vakionopeutta (en tahdo sakkoja). Ohitin sen kyllä pari kertaa hitaammilla pätkillä, mutta se paahtoi ohi ohituskaistalla, jäi mieleen, että luuliko tuo oikeasti, että rajoitus on ohituskaistalla 120. Toivottavasti kukaan muu ei luule niin.
Ja ap olet oikeassa kiihdytyskaistalla kiihdytetään siihen nopeusrajoitukseen, ei mennä alivauhdilla sekaan, kun muut ajavat 100. Sitä varten se kaista on. Eikä estetä ohitusta.
Tämä teko kuuluu niihin poliisin kortti pois kategorian temppuihin suojatien eteen pysähtyneen ohiajamisen lisäksi. Varmaan joku tiktok haaste.