Työkkärin pakottamana kuntouttavaan työ toimintaan
Työkkärin pakottamana kuntouttavaan työ toimintaan huomenna en ole saanut nukuttua kun ahdistaa ja vtuttaa niin paljon äsken kävin paskalla ja sain jonkun raivokohtauksen ja hakkasin päätäni seinään ja jäi perse pyyhkimättä. Tulin sänkyyn ja purskahdin itkuun. Miksi en vain saa olla rauhassa? En mene ikinä töihin ja olen kertonut tämän mutta kusipäät jotenkin sai mut tähän retkuun että lähtee tuet muuten
Kommentit (34)
No menet pajalle kutomaan sukkia ja teet niistä kalukukkaroita kääpiöille. Myyt kadulla ja saat siitä massit dullaan.
Miten voi pakottaa? Itse olen aina kieltäytynyt, eikä ole mitään sanktioita tullut.
Koska ap on omasta tahdostaan työtön, hän ei tarvitse yleistukea, asumistukea eikä toimeentulotukea, ja kas ongelma on ratkaistu, hän ei mene mihinkään kuntouttavaan toimintaan.
Minä opin käyttämään kuntouttavassa peukkua. Kaverit tarjosivat.
Komppaan edellä ollutta neuvoa, hae sairauslomaa. Kuntouttava kuulemma loppuu tämän vuoden lopussa, koska Riikka on saksinut sen rahoituksen, joten koeta sinnitellä siihen asti.
Näin se menee kun ei tiedetä omia oikeuksiaan. Kuntouttavaan ei ole pakko suostua. Mua kerran yrittivät eivätkä toiste yritä.
Aloittaja on juuri kuntouttavan kohderyhmää. Ylös, suihkuun, ulos ja kohti kuntoutusta mars. Sinulla on vielä toivoa tulevaisuudesta.
Noin paha ahdistuskohtaus voi kieliä mielenterveysjutuista. Äläkä nyt ota tätä perinteisenä hullu-korttina. Mulla oli samanlaisia kohtauksia, aivan järkyttävä olo! Mene lääkäriin, kerro kaikki. Syy näille voi löytyä traumoista, joita et ehkä edes tunnista. Lääkäri ohjaa psykiatrille, joka auttaa kuntoutuspsykoterapian pariin. Oikean terapeutin avulla näistä voi päästä eroon! Elämän ei kuulu olla tuollaista! Ja ahdistus estää sua ilmiselvästi elämästä. Mieti aikaa, jolloin voit aamulla herätä virkeänä, tekee mieli tehdä kaikenlaista ja pystyt ja jaksat tehdä sen! Se on täysin mahdollista.
Kuntouttava työtoiminta lakkautetaan nykymuodossaan vuoden 2027 alussa osana hallituksen sosiaalihuollon ja julkisen talouden säästötoimia. Hyvinvointialueiden velvollisuus järjestää palvelu poistuu, ja tilalle tulee 1.1.2027 alkaen uusi, pääosin vapaaehtoinen työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tuen palvelu
Älä jauha paskaa. Kuntouttavat on suunnilleen joka paikassa lopetettu jo.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on juuri kuntouttavan kohderyhmää. Ylös, suihkuun, ulos ja kohti kuntoutusta mars. Sinulla on vielä toivoa tulevaisuudesta.
Mistä tiedät, etteikö ap olisi koko elämänsä pakottanut itsensä ylös ja ulos? Mä nimittäin elin noin. Viisveisasin kokonaan olon, joka oli kropassa ja mielessä. Pusersin väkisin aivan kaiken. Ja arvaa mitä! Sairastuin entistä pahemmin, sain työuupumuksen ja akuutin stressihäiriön. Etkä varmaan arvaakaan, että kaikki tämä alkoi korjaantua kun LOPETIN ITSENI PAKOTTAMISEN. On äärettömän surullista ja väärin, että asioista mitään tietämättömät antavat neuvoja ja painostavat tekemään tietyllä tavalla. Varsinkin kun ne ovat aivan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Kuntouttavat on suunnilleen joka paikassa lopetettu jo.
Ei ole, ne jatkuvat tämän vuoden loppuun tai käytännössä joulua edeltävälle viikolle. Olet nähnyt uutisia rahoituksen loppumisesta, mutta se koskee vasta ensi vuoden budjettia.
Tuet pois, eiköhän työ ala maistua!
Ainakin Jyväskylässä on vielä kuntouttavat käynnissä.
Itsekään en pyyhi persettä paskan jälkeen.
Naisille kostettu!
Vierailija kirjoitti:
eikö nää pelleilyt lopetettu?
Kuntouttava työtoiminta on poistumassa nykyisessä muodossaan vuodenvaihteessa 2026 - 2027, jolloin se korvataan uudella työikäisten toimintakyvyn ja osallisuuden tuen palvelulla.
Palkkatukipaikat kaput, rahat ei kunnilla riitä. Kuntouttava vielä toimii, loppuu2027 riippuen kunnasta, taas väärää tietoa. Olen asian selvittänyt TE-palvelun kanssa 6.8 2026
Haet saikkua.