Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkeimmat WOLT kokemukset

Vierailija
09.08.2026 |

Itselle kävi niin että olin tilannut ruokakaupasta ostoksia woltin kautta kotiin ja osa tilaamistani tuotteista oli pakasteita. Niitä ei oltu pakattu asianmukaisesti vaan olivat perille tullessaan sulaneita. Kun otin asiasta yhteyttä woltin asiakaspalveluun niin heidän vastauksensa oli että minun olisi pitänyt tilauksen yhteydessä ostaa itse kaupan valikoimista termoskassi jonne he olisivat sitten voineet pakasteet pakata kuljetusta varten. Olin aivan äimän käkenä asiasta. 

Ymmärrän toki että jos käyt itse kaupassa ostoksilla niin otat mukaasi kylmälaukun tai ostat paikan päältä termoskassin jos tiedät että matka kotiin kestää sen verran että tuotteet voi sulaa. Mutta jos MAKSAT siitä että ostokset TOIMITETAAN sinulle kotiin niin eikö se ole toimittajan vastuulla että tuotteet eivät mene pilalle toimituksen aikana. (kerran sulanutta tuotettahan ei saa uudelleen pakastaa)

Emme päässeet asiakaspalvelun kanssa yhteisymmärrykseen tästä asiasta ja harkitsen sen ilmoittamisesta kuluttajaviranomaiselle. Koska tuntuu siltä että wolt toimii tässä tapauksessa laittomasti kun sysää vastuun asiakkaalle.

Ja tästä tuli sitten mieleen että mitäköhän muita ongelmia ihmisillä on tullut vastaan woltin kanssa?

Jos näitä kummallisuuksia toimintatavoissa on enemmänkin ympäri maata voisi olla hyvä niistä ilmoittaa viranomaisille, tai vinkata toimittajille että tekisivät aiheesta tutkivaa journalismia. Nuo isot yritykset kun taitavat olla sellaisia ettei niitä yksittäisten asiakkaiten valitukset kiinnosta vaan painetta pitäisi tulla joko julkisuuden tai viranomaisten taholta että viallisiin toimintatapoihin alettaisiin tekemään muutoksia. 

Eli, mitä surkeita kokemuksia teiltä löytyy?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Hesburgerista hamburilaisateriat. Niiden toimituksessa meni 1,5h. Katsoin appista kun kuski nappasi meidän ruuat ja jäin odottelemaan sitä luvattua 25 min toimitusta. Tuon jälkeen kun ei ruokia kuulunut, piteni toimitusaika jatkuvasti ja kuski haki ja vei uusia tilauksia useamman. 

Ruoka oli kylmää ja hyvitystä eivät suostuneet antamaan. Syötiin ruuat ja sain ruokamyrkytyksen. Yleensä kaikki on toiminut hyvin, mutta toi oli ihan älytön tapaus. Poistin sovelluksen ja peruin Wolt+, jota olin käyttänyt jo parin vuoden verran. Olisin jatkanut Woltin käyttöä jos olisivat pahoitelleet ja hyvittäneet tilauksen, mutta kun eivät nähneet mitään ongelmaa siinä että yhdet ruuat kulkee kuskin mukana autossa 1,5h samalla kun kuski hakee ja toimittaa useita toisia tilauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä