Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeeko kaikki tulot automaattisesti työkkäritukea

Vierailija
09.08.2026 |

Tämä uusi yleistuki, jota nyt olen alkanut saamaan, kun oon nyt vasta jäänyt työttömäksi. Viimeeksi olen ollut hetken työtön 2013 muutaman kk. Olen siis jo keski-ikäinen, niin en tarkoista säännöistä tiedä. Mutta siis jos saan jonkun pienen tulon esimerkiksi 50 e tai 100e, niin tottakai maksaja haluaa verokortin. Vähentääkö tämä tosiaan tota työkkäritukea 25-50e. Ja saako työkkäri ja sitä kautta KELA tietää tästä?

Eli ei kannata mitään tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela näkee kaikki tulot tulorekisteristä, joten kyllä ne näkee muutaman kympin jututkin ja jokainen ansaittu euro vähentää yleistukea eurolla. 

Yleistuki on Kelan tuki, työkkäri tekee ainoastaan lausunnon Kelalle, että onko oikeutettu työttömyysetuuteen. Työkkäri ei maksele mitään. 

Tämä on vain oma mielipiteeni, mutta jos ei ole jokin satasen keikka, johon esimerkiksi jo pääsemiseen menisi 10-20 euroa, niin ei ole kannattavaa tehdä, mutta muuten kyllä ottaisin pienenkin työn vastaan ihan sen vuoksi, että olisi tekemistä ja on se pienikin palkka parempi kun pelkkä yleistuki.

Vierailija
2/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähentää 50 sentillä. Anteeksi, tuli ajatusvirhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan että työkkäri ei maksa mitään, sillä on vaan se leimasin joka antaa myönnön/puollon työkkärituen maksulle jonka KELA maksaa. Mutta puhun (ja vissiin moni muukin) työkkärituesta. Mutta joo kyseessä on kertaluontoinen 1-2h keikka, eli ei kannata ottaa vastaan.

Vierailija
4/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
5/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivottavasti lopetat työt ja olet loppuelämäsi työtön, masentunut, epätoivoinen ja lopulta päädyt itse murhaan. T: kiusaaja, sabotoija kökkärepersu

Vierailija
6/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuinen ihminen ei osaa itse googlettaa yleistuki tai katsoa suoraan Kelan sivuilta, siellä on selitetty asia hyvin selkeästi. 

Vierailija
7/7 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan että työkkäri ei maksa mitään, sillä on vaan se leimasin joka antaa myönnön/puollon työkkärituen maksulle jonka KELA maksaa. Mutta puhun (ja vissiin moni muukin) työkkärituesta. Mutta joo kyseessä on kertaluontoinen 1-2h keikka, eli ei kannata ottaa vastaan.

Jos keikka olisi mielekästä tekemistä, niin ottaisin vastaan miettimättä sitä, että yleistuki pienenee muutamalla eurolla. Sovellettu yleistuki + palkka on aina parempi kuin pelkkä yleistuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi