Video Iltalehdessä. Poliisi melkein tappoi mopoilijan
ajattamalla ojaan . Kiilasi todella pahan näköisesti vauhdissa ojaan ja poliisiautokin kävi ojan pientareella Järkyttävän näköistä. Lähellä ettei mopopoika jäänyt poliisiauton alle
Kommentit (4955)
Taitaa mopojonnet tämän jälkeen kunnioittaa poliisia
Vierailija kirjoitti:
Mopoikäiset ovat vasta keskenkasvuisia lapsia, joilla ajattelu ei vielä täysin pelaa. Pääasia, ettei siitä nuoresta tai muistakaan lähtenyt henki tms.
Pääasia on että mopojonne jäi kiinni. Sitä saakin sattua, jos on noin vähän järkeä päässä. Vaikka teinipoika vasta onkin.
On väärin, että arvostus poliisia kohtaan on hävinnyt.
Perskule, saako poliisina käyttää voimaa noin? Pakko päästä poliisikouluun ja voitte olla varmoja, että käytän asemaani jumalasta suraavana häikäilemättömästi, toki teen duunini siten etten jää kiinni vaikka "vähän" menee yli sallitun. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurjalta näytti pientareelle ajaminen, mutta mopoilija kumminkin kävelytettiin autoon, joten ei kait hän sitten kovasti siinä rytäkässä voinut loukkaantua.
Toivottavasti kumminkin tutkivat hänet sairaalassa sisäisten vammojen varalta, eivätkä pidä jossain putkassa. 🤔
Ylen tietojen mukaan takaa-ajettu nuori loukkaantui. Poliisin tietojen mukaan hänellä ei ole hengenvaaraa. Poliisin käsityksen mukaan mopoilijan kohdalla kyse olisi lievästä loukkaantumisesta, kerrotaan tilannekeskuksesta. Poliisi kertoo aloittaneensa tapauksesta esitutkinnan, jossa alustavat rikosnimikkeet ovat törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta. Ei tainnut poika olla kovin puhtoinen, näkihän sen piittaamattomasta keulimisvideostakin. Joka taitaa muuten olla törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen yksi tunnusmerkeistä.
Käsittämätöntä, että vielä puolustellaan mopoilijaa. Eikö se ole sama asia, että kortiton lähtee ajamaan autoa. Kortiton ei osaa ajaa. On tainnut peukku pehmentää aikuisten päätä tai näiden puolustelijoiden. Käsittämätöntä! Mopoilija vastuuseen muiden ihmisten hengen vaarantamisesta ja piste! Jokainen täysi päinen tämän tajuaa.
Tässä ei ole kyseessä vain poliisin yleiseen voimankäyttöön liittyvä asia, vaan erityisesti kiilaajan, Riikka Kekin ylilyönnistä tässä ja monissa muissakin tapauksissa poliisina toimiessaan. Kekin omavaltainen toiminta on vaaraksi kansalaisten fyysiselle ja oikeudelliselle turvalle. Kyseinen henkilö on kykenemätön tai haluton noudattamaan poliisin toimintaa koskevia säännöksiä yleisemminkin, kuin vain tässä tapauksessa.
1) mitään ei olisi käynyt jos mopoilijan vanhemmat eivät olisi katsoneet sormien läpi mopon virittämistä. Viritysosat ovat myös kalliita, joten niitä tuskin on viikkorahoilla hankittu.
2) mitään ei olisi käynyt jos mopoilija ei olisi lähtenyt ajamaan viritetyllä ”mopollaan” poliisia karkuun.
3) mitään ei olisi käynyt jos mopoilija olisi pysähtynyt huomatessaan poliisin perässään
Nuo kolme asiaa on tärkeä ymmärtää ensimmäiseksi. Toivottavasti mopoilija ja myös hänen vanhempansa saavat syytteet.
Toiseksi pitää selvittää myös poliisin toiminta tarkkaan. Jos tuo tieltä kiilaaminen oli tahallaan tehty niin pysäyttämisessä käytetty voima on ollut täysin ylimitoitettua.
Videon perusteella on vaikea sanoa mitä tuossa tapahtui. Pidän vaikeana uskoa että teko olisi ollut poliisilta tahallinen, vaikka toki kaikki on mahdollista. Yksi mahdollisuus on, että poliisi on kuvitellut ohittaneensa jo mopon ja ajavansa tämän eteen, mutta koska mopo on kasvattanut vauhtiaan koko ajan niin todellisuudessa mopo onkin ollut vielä vierellä. Ns kuolleessa kulmassa olevaa autoa tai varsinkaan moottoripyörää ei näe peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Saiskohan pojan ja vanhempien nimiä julki, niin tietää että kuka on törttöillyt ja ketkä antaneet tämän törttöilyn tapahtua heidän kotonaan. Ei voi olla niin, että vanhemmat eivät olisi mitään huomanneet, jos pojalla on laitoin kulkuneuvo alla. Eli heillä on ollut ihan sama se, että poika ajelee pitkin kyliä moottoripyörällä, mutta eivätköhän he vaadi poliisin päätä kuitenkin vadille tästä, kun heidän pientä kullannuppua nyt sattui aika ikävästi. Kun ei vanhemmilla ole mitään tietoa vastuusta, niin ei se vastuuntunto tule sitten pojallekaan periytymään, ja tämä on niin räikeän ilmiselvä esimerkki tästä, että kasvatus on mennyt pieleen.
Ne löytää muutamassa sekunnissa jos hiiri sormi on nopea.
Voisiko Dennis P. kommentoida asiaa, eihän tästä sakoitta selvitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopoilijan aivan oma vika. Miksei pysähtynyt merkistä?
Sikojen käskyjä ei tarvitse totella.
Entä poliisien käskyjä?
Vanhemmat ovat tasan tienneet, että jonne ajaa vaarallisesti. Lepsuilleet, eli leikkineet viattomien hengillä. Jonne ei oke koskaan saanut tuta seurauksia ja omalla videolla kuulostaa yllättyneeltä, kun poliisiauto hipaisee ja jonnelta lähtee mopo käsistä.
Toivotaan että oli persujen poika ja halvaantui
Varmasti ikävää tehdä poliisin työtä. Ei mitään kiitollista hommaa, koko ajan raskasta pskaa.
Siellä oli kuulemma h&riteltu, syljetty päin ja yritetty irroittaa poliisiautosta kilpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt tämä jätkä poisti näkyviltä keulimisvideonsa kun täytyy esittää viatonta poikaa!
Toivottavasti joku tallentanut ja laittaa poliisille.
Ei vaikuta syyttäjän syyteharkintaan. Syytteitä tulee poliisille.
Kyllä ne syystä tulee. En usko tosiaan että yritti kiilata, mutta rengas lipsahtaa sinne pientareelle, minkä takia sitten auto heittelehtelee ja tilanteesta tulee entistä vaarallisempi.
Poika olisi voinut kuitenkin hidastaa ja pysähtyä ihan hallitusti ennen seinää, hänkin aiheutti vaaraa itselleen ylläpitämällä kovaa kovaa vauhtia.
No kiilasi selvästi tahallaan. Joo ehkä lipsahti syvemmälle reunaan kuin ajatteli, ja näin ruopaisi ojan kautta, mutta täysin tahallinen kiilaaminen oli tottakai.
Ja sama lopputulos ja ulosajo olisi kyllä aiheutunut tuossa vauhdissa silloinkin, vaikka poliisiauto ei olisi kiilatessaan käynyt tien reunan yli ja ojan puolella. Ei siinä olisi silloinkaan mopopojalla ollut tilaa ja mahdollisuutta mihinkään muuhun. Nyt vaan korostuu, millaisen tahallisen riskin poliisi kiilauksessaan otti. Poliisi vastuusseen! Mihin kyllä joutuukin.
Nyky yhteiskunta: MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ JA MINÄ JA MINULLA VAIN KIVAA MINÄ MINÄ JA MINUN NAPA
Onko kaverit kysynyt jonnelta joka kolaroi saako videota laittaa nettiin?
Täällä taas kansan syvät rivit oikein jakaa oikeutta, kaikki muut voi listiä mutta jos itse ei saa toimentuloon täydentävää niin heti itketään nassehallintoa.
Takaa-ajot on aina riskitilanteita, toki joskus aivan tarpeellista. Tarpeellista tuskin oli kiilata tuolla tavalla, eiköhän poliisilla vähän adrenaalit hyökynyt ja tuli tehtyä virhearvio. Ei se mopo ollut karkuun tuossa pääsemässä mihinkään. Varmaan ihan tarpeellinen teko jos mopopoika oli juuri äsken teloittanut kadulle jonkun tai vastaavaa. Jos rikos oli mopon viritys tai keuliminen niin aika paljon tulee seliteltävää. Mutta oikeuteen tuo menee varmasti ja silloin meitä fiksummat puntaroi asian.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas kansan syvät rivit oikein jakaa oikeutta, kaikki muut voi listiä mutta jos itse ei saa toimentuloon täydentävää niin heti itketään nassehallintoa.
Takaa-ajot on aina riskitilanteita, toki joskus aivan tarpeellista. Tarpeellista tuskin oli kiilata tuolla tavalla, eiköhän poliisilla vähän adrenaalit hyökynyt ja tuli tehtyä virhearvio. Ei se mopo ollut karkuun tuossa pääsemässä mihinkään. Varmaan ihan tarpeellinen teko jos mopopoika oli juuri äsken teloittanut kadulle jonkun tai vastaavaa. Jos rikos oli mopon viritys tai keuliminen niin aika paljon tulee seliteltävää. Mutta oikeuteen tuo menee varmasti ja silloin meitä fiksummat puntaroi asian.
Persusaastat täällä itkee, kuten sinäkin!
RIittää että pärisyttää mopoja tarpeettomasti ja aiheuttaa sillä metelillä häiriötä rauhallisille ja hiljaisille asuinalueille. Antakaa ihmisten levätä ja nukkua. Tai henki lähtee.