Lapsi ei suostunut pukemaan turvavyötä – lento jouduttiin perumaan
Kanadassa jouduttiin perumaan lento torstaina, kun vanhempi ja lentoyhtiön henkilökunta eivät saaneet kiinnitettyä pienen lapsen turvavöitä.
https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/9683376
Lapsella supervoimat?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Itse olen kolmen lapsen äiti ja aina olen pärjännyt lasten kanssa liikkuessa ilman muiden aikuisten apua Ei ole tarvinut huuta toisia apuun, jos lapsi on kiukutellut tai pistänyt vastaan. Miksiköhän?
Helpot lapset.
Hyvä kasvatus tuottaa helppoja lapsia. Huono kasvatus tuottaa vaikeita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsi varmaan. Eipä tuossa tilanteessa voi väkivaltaa käyttää vaan ymmärrystä ja rauhoittaa tilanne.
Jokainen kädettömän kaverivanhemman lapsi on jollain tavalla "erityinen", kiitos kasvattamattomuuden.
Silti on olemassa myös ihan oikeaa erityisyyttä, joka ei kurilla katoa.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko vielä montakin viestiä jankata lapsiaikuisista ja siitä ettei missään nimessä toinen aikuinen järkevästi auttamaan ettei joku hullu tule haukkumaan.... Tsädädädädädä... LAPSIAIKUISEKSI
Vain lapsiaikuisen mieleen tulisi, kas pidempä lasta kiinni ja pyydän aikuisia täynnä olevassa koneessa että hei napsautatko tuon kiinni niin päästään lähtemään
Mitään lapsellisempaa vaikea keksiä
Lapsiaikuinen veti taaperotason itkupotkuraivarit, kun keskustelu ei mennytkään lapsiaikuisen tahdon mukaan. Ei ihme, ettet pärjää lapsellesi, kun itsekin olet vielä taaperon tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsi varmaan. Eipä tuossa tilanteessa voi väkivaltaa käyttää vaan ymmärrystä ja rauhoittaa tilanne.
Jokainen kädettömän kaverivanhemman lapsi on jollain tavalla "erityinen", kiitos kasvattamattomuuden.
Erityiset lapset tarvitsevat erityisen paljon kuria, jotta pysyvät aisoissa. Erityisyys ei ole mikään tekosyy elää kuin pellossa.
Vierailija kirjoitti:
"Lentokone ei voinut nousta ilmaan tässä vaarallisessa tilanteessa"
Öö, pikkuisen liioittelun makua, mitään vaaraa tässä ei ollut? 🙄 Jos ei suostu laittamaan turvavyötä, niin sitten on laittamatta! Ihme nipottamista yhdestä turvavyöstä 🥴🤔
eli muksulla seuraavaksi tu-r-p-a ruvella kun lyö päänsä nousussa ja sitten haaste vetämään? toki nyt voisi muutama muu matkustaja haastaa sen lapsen vanhemman tai molemmat.
Vierailija kirjoitti:
... miksi vanhempi ei poistunut taaperon kanssa koneesta
Juuri näinhän tuossa toimittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vanhemmille lapsen teini-ikään. Tuollainen kuriton kakara kasvaa kusipäiseksi teiniksi ja aikuiseksi. Mahtaa olla hienoa töissä muilla, kun yksi on kuriton taapero edelleen vaikka pitäisi olla aikuinen.
Ehkä vähän pitkälle viedyt päätelmät yhdestä uhmakohtauksesta
No aika hemmetin iso juttu kun koko lento siirtyi! Täysin kädetön vanhempi. Kyllä tuollaisten "kasvattamista" lapsista tulee kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityiset lapset tarvitsevat erityisen paljon kuria, jotta pysyvät aisoissa. Erityisyys ei ole mikään tekosyy elää kuin pellossa.
tämä...mutta moni vanhempi mieluummin levittää kätensä että mulla on erityislapsi ja mistään ei oteta vastuuta eikä edes yritetä.
Mulla on temperamentiltaan helppo lapsi mutta yhden kerran tarvin tuntemattoman aikuisen apua kun sai aivan järkyttävän uhmakohtauksen uhmaiässään. En kerro tunnistettavasti mutta mun voimat ei riittäneet yksin kuin pitämään sylissä ja en pystynyt tehdä mitään muuta tarvittavaa, ainoa toinen vaihtoehto avulle olisi ollut odottaa tuntikaupalla että hän väsyy, nukahtaa tai luovuttaa
Mistä hemmetistä ne saavat voimansa? Uskomattoman kauan jaksoi myös taistella.
Jos olisi sattunut lentokoneessa niin olisi lapselle kuitenkin vyö saatu kiinni jollain konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti erityisten lasten vanhemmat ymmärtävät, että kuri eli rajat ovat välttämättömiä, jotta arki toimii. Ne, jotka selittävät lapsen huonoa käytöstä erityisyydellä, ovat ihan vain hukassa vanhemmuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vanhemmille lapsen teini-ikään. Tuollainen kuriton kakara kasvaa kusipäiseksi teiniksi ja aikuiseksi. Mahtaa olla hienoa töissä muilla, kun yksi on kuriton taapero edelleen vaikka pitäisi olla aikuinen.
Ehkä vähän pitkälle viedyt päätelmät yhdestä uhmakohtauksesta
Ei ollenkaan pitkälle. Jos pentua ei saada edes turvavöihin, kyseessä on selkeästi tapaus, joka pyörittää vanhempiaan kuin pässiä narussa.
Voi ollakin mutta ei sulla ole kuitenkaan siihen nyyhkytarinaasi tarpeeksi tietoa
Tuo jolle nyt kommentoit en ole minä joka alunperin kirjoitin lapsesta kasvavan kusipään. Ei ole mikään hemmetin nyyhkytarina vaan karu totuus. Ihan turhaa puolustat tuota kakaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu. Itse olen kolmen lapsen äiti ja aina olen pärjännyt lasten kanssa liikkuessa ilman muiden aikuisten apua Ei ole tarvinut huuta toisia apuun, jos lapsi on kiukutellut tai pistänyt vastaan. Miksiköhän?
Helpot lapset.
Näin typeriä kuvittelee ainoastaan ne ihmiset, joilla on vain niitä helppoja lapsia. Lukemattomia kertoja olen kuullut, kuinka joku tällainen vanhempi on vihdoin tajunnut asian, kun on niiden helppojen lasten perään saanut sellaisen ei niin helpon lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpot lapset.
Samassa perheessä olen nähnyt molempia. Sori mutta sulla on vain käynyt tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpot lapset.
Näin typeriä kuvittelee ainoastaan ne ihmiset, joilla on vain niitä helppoja lapsia. Lukemattomia kertoja olen kuullut, kuinka joku tällainen vanhempi on vihdoin tajunnut asian, kun on niiden helppojen lasten perään saanut sellaisen ei niin helpon lapsen.
Huvittavaa, kun kädettömät vanhemmat aina kuvittelevat, että lapsi on automaattisesti helppo, jos se on opetettu pienestä pitäen käyttäytymään ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti erityisten lasten vanhemmat ymmärtävät, että kuri eli rajat ovat välttämättömiä, jotta arki toimii. Ne, jotka selittävät lapsen huonoa käytöstä erityisyydellä, ovat ihan vain hukassa vanhemmuuden kanssa.
Et ole tainnut ikinä kuulla PDA:sta? 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpot lapset.
Samassa perheessä olen nähnyt molempia. Sori mutta sulla on vain käynyt tuuri.
Voi kai sitä tuuriksikin kutsua, että olen osannut kasvattaa lapseni sellaisiksi, joiden takia ei tarvitse lentoja perua tai muuta älytöntä.
Saat vain itsesi näyttämään typerältä jos julkisesti joskus jaat näitä ajatuksiasi erinomaisuudestasi.
"Helppojen lasten äidille"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut ikinä kuulla PDA:sta? 😃
Olen kuullut ja kohdannutkin monta kertaa työurallani. Mitä kovemmin vastustaa rajoja, sitä tiukemmin on pidettävä kiinni rajoista. Vaativaa se on, mutta lepsuilulla tekee vain hallaa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Saat vain itsesi näyttämään typerältä jos julkisesti joskus jaat näitä ajatuksiasi erinomaisuudestasi.
"Helppojen lasten äidille"
Uutinen lapselle: Kaikki tällä palstalla kirjoitettu on julkisesti jaossa. Yllättikö?
Joo luokassa saattaa ase paukkua.