Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Taidat todella olla yksinäinen, kun ystävyytemme päättyminen kirpaisee"

Vierailija
08.08.2026 |

Tämän lauseen kuulin ystäväni suusta, kun hän päätti ystävyytemme. Tuntui todella pahalta, sillä ystävä tietää, että minulla oli hänen lisäkseen vain yksi läheinen ystävä. Kavereitakin on vähän.

Minut jättänyt ystävä on taas itse hyvin sosiaalinen. Hänellä on paljon ystäviä ja hänellä on tapana ottaa joku ystävä superläheiseksi. Hänen kanssaan pidetään paljon yhteyttä, nähdään ja tehdään asioita. Sitten ystävä kyllästyy, etääntyy ja ottaa uuden superläheisen ystävän. Tämä entinen ystäväni on monet kerrat joko hylännyt jonkun ystävän logiikalla "oli kivaa olla läheinen ja nähdä usein, mutta nyt mulle riittää tapaaminen parin vuoden välein" tai sitten on ihan suoraan katkonut välit, kuten mun tapauksessa.

Anteeksi, oli pakko tulla avautumaan, kun entisen ystävän sanat teki niin kipeää. Jäljellä on enää yksi ystävä ja yksinäisyys tekee kipeää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta. Ei hän mikään oikea ystävä koskaan ollutkaan.

Vierailija
2/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusa se on pienikin kiusa; hän ilmeisen hyvin tiesi millä satuttaa sinua eniten. Minä sairastan fyysisesti, enkä voi juurikaan liikkua kotoani. Ex-ystävä vttuili pienisistä piireistä ja kutistuneesta elämästä. Ei voi muuta todeta kuin sen, että pahuus ja pimeys on aina keskellämme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tuollainen todellakaan ole tosi ystävä, joka aina hetken päästä kyllästyy ja ilmoittaa, että nyt en enää halua olla ystäväsi. Tosi ystävät ovat ja pysyvät.

Vierailija
4/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen, paha yksilö joka nauttii kärsimyksestäsi.

Vierailija
5/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti on törkeä. Olen itse muutoin jossain määrin samanlainen, etten jaksa kuin hyvin harvojen ihmisten seuraa pitkäaikaisesti, mutta mielelläni annan mahdollisuuden uusille. Et nyt vain sattunut olemaan hänelle riittävän kiinnostava syystä tai toisesta, mutta tuo kommentti on tarkoitettu kyllä satuttamaan. Onneksi pääsit eroon.

Vierailija
6/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sen kommentti meni niin överiksi, että eihän tuollaisesta voi edes loukkaantua. Ennemminkin säälisin tuota muka ystävääsi, jolla ei voi olla kaikki kotona. Eikä hän mikään ystävä ole ollut. 

Vierailija
7/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että valitsee "superystävänsä" hyvin tarkkaan niin että voi lopulta loukkaa häntä mahdollisimman pahasti. Veikkaan että valitsee herkkiä ja vähän epävarmoja tyyppejä. Jonkun kovaluonteisen kanssa tuollainen homma ei toimisi. Sun kannattaa etsiä mukavampia ihmisiä ympärillesi. Kavereista voi tulla ystäviä. 

Vierailija
8/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus kusipää tuo on.

Vierailija
9/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myöntää, että pitkän ystävyyden loppuminen kirpaisi. Toipuminen vei noin vuoden. Surin. Eromme (ero ystävästä)  oli kuitenkin tarpeellinen, enkä tekisi mitään toisin, vaikka voisin.

Vierailija
10/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin myöntää, että pitkän ystävyyden loppuminen kirpaisi. Toipuminen vei noin vuoden. Surin. Eromme (ero ystävästä)  oli kuitenkin tarpeellinen, enkä tekisi mitään toisin, vaikka voisin.

Tuskin kuitenkaan kuittailit kuten ap:n ystävä? On sairasta lyödä lyötyä. Vielä enemmän kauhistelin tuotakommenttia, jossa joku (epä)ihminen oli kettuillut sairaudesta. Kaikkea sitä leipä elättää.

Vierailija
11/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ihmissuhteet ovat kyllä outoja, en ymmärrä niitä lainkaan. Me miehet vaan lakataan tapaamasta niitä ihmisiä joita ei jakseta, eikä jauheta asiasta sen enempää.

Vierailija
12/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahinta on huomata kun ei oikeasti ole merkinnyt ystäville/kavereille yhtään mitään 

Vierailija
13/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että valitsee "superystävänsä" hyvin tarkkaan niin että voi lopulta loukkaa häntä mahdollisimman pahasti. Veikkaan että valitsee herkkiä ja vähän epävarmoja tyyppejä. Jonkun kovaluonteisen kanssa tuollainen homma ei toimisi. Sun kannattaa etsiä mukavampia ihmisiä ympärillesi. Kavereista voi tulla ystäviä. 

Voin ns. ”kovaluonteisena” sanoa, että herkkien ihmisten kanssa on usein raskasta. Helpompaa olla oma itsensä ihmisen kanssa, jolla on vahva itsetunto. Tämä mainittu tapaus ei välttämättä ole mikään narsisti vaan sosiaalisesti ajattelematon. Ei hän ehkä edes ajatellut, että tuollainen kommentti satuttaa. 

Vierailija
14/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pahinta on huomata kun ei oikeasti ole merkinnyt ystäville/kavereille yhtään mitään 

Tämä. Hyvin harvalle ihmiset merkitsevät, ellei heistä hyödy jollakin tasolla.

Vierailija
15/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa tosiaan suorasukainen lausahdus. Mitä lie ns. ystäväsi ajatellut, kun tuollaista päästi suustaan.

Vierailija
16/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ns. ”kovaluonteisena” sanoa, että herkkien ihmisten kanssa on usein raskasta. Helpompaa olla oma itsensä ihmisen kanssa, jolla on vahva itsetunto. Tämä mainittu tapaus ei välttämättä ole mikään narsisti vaan sosiaalisesti ajattelematon. Ei hän ehkä edes ajatellut, että tuollainen kommentti satuttaa. 

Höpö höpö! Jos tuo ei ole suoraa vttuilua niin minä olen magdalan maria! 

Vierailija
17/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ihmissuhteet ovat kyllä outoja, en ymmärrä niitä lainkaan. Me miehet vaan lakataan tapaamasta niitä ihmisiä joita ei jakseta, eikä jauheta asiasta sen enempää.

Miesten välisten ystävyysuhteiden selvittelyjä saadaan vähän väliä lukea lehdistä. Joten ei ihan tainnut noin olla.

Vierailija
18/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Jos tuo ei ole suoraa vttuilua niin minä olen magdalan maria! 

Autisti saattaa helposti heittää jotain noin törppöä.

Vierailija
19/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en nyt sano mitään loukkaavaa, olen tosi pahoillani puolestasi ap. Olen itse aika sosiaalinen ja on paljon ystäviä. Usein käy noin kuten kuvaat että jotain ystävää näen jonkun aikaa tosi tiuhaan ja tulee kerrottua hänelle kaikesta. Usein tällaiset ystävät ovat sellaisia helppoja ja välittömiä, itsekin sosiaalisia tyyppejä, joiden kanssa elämäntilanne osuu sillä hetkellä hyvin yksiin. Olen ajatellut että on ihan ok että tulee uusia ystäviä joiden kanssa on jonkun aikaa läheinen ja sitten osa heistä jää pidempiaikaisiksi ystäviksi, osa taas liittyy elämäntilanteeseen. Mikään välienkatkaisija en ole. Mutta usein introvertimmat ystävät joilla on vain pari läheistä ystävää ovat aidosti sellaisia, että he eivät jaksa nähdä minua niin usein kuin läheisessä ystävyyssuhteessa minusta pitäisi. Saatan pyytää heitä kahville ja he sanovat että nyt en lähiviikkoina jaksa kun on kiireistä töissä. Tämä on tottakai ok,mutta tällainen introvertti ihminen ei vain sitten itselleni pysy sellaisena lähimpänä ystävänä. Näen mielelläni pari kertaa vuodessa. En oikein tiedä miten tämän epäsuhdan ratkaisi. En voi muuttua epäsosiaaliseksi introvertiksi vain siksi, että joku ystäväni on luonteeltaan sellainen. Enkä voi pyydellä anteeksi sitä että minulla on 10 ystävää ja hänellä kaksi. Arvostan kyllä hänen ystävyyttään, mutta olemme sosiaalisilta tarpeiltamme vain tosi erilaisia. Saatko kiinni, ap?

Vierailija
20/41 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskulta voi odottaa juuri tuon kaltaista empatian puutetta. Ei hän mikään ystävä varsinaisesti ap:lle koskaan ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän