Yksinasuvat, paljon teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Kiinnostaa muiden kulut, kun tuntuu että koko ajan ruoan hinta nousee. Tavallisena kuukautena menee ruokiin n. 350€ sisältäen pari työpaikkalounasta viikossa ja satunnaista Wolttailua.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
150
Et siis harrasta mitään lihaskuntoa vaativaa?
300 euroa, teen itse ruoan, osaksi eineksiä, tähän summaan sisältyy pesuaineet, vessa- ja talouspaperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Et siis harrasta mitään lihaskuntoa vaativaa?
Nainen saa kaalista KAIKEN tarvitsemansa proteiinin.
- Ada22, vegan
Ruoka ja lisäravinteet jotain satanen kuukaudessa, pitää saada myös säästöjä.
Noin 3-5€ päiväbudjetilla mennään.
Jos pitää oikein kiristää niin sen paputölkin saa alta euron ja sillä selviää päivän mutta jos on tilillä katetta niin tulee syötyä paremmin. Hätätilanteessa on kaapissa kuivamuonaa kuten pikapastaa varalla niin silloin 0€ budjetilla pärjää kunhan hanasta tulee vettä ja sähkö toimii.
200€/kk.
Teen ruokani itse...eineksiä en syö.
Koskaan en heitä ruokaa roskiin. Limuja en osta. Terveellistä enimmäkseen kasvisruokaa valmistan.
Olen kokki, nyt eläkkeellä. Teen ruokani tietysti itse, en todellakaan osta eineksiä, käyn kerran viikossa kaupassa ja ostan satokauden tuotteita. En osta mitään, mikä lilluu jossakin lillingissä tai on revitty jostakin pieneksi möss öksi ja maustettu. Raaka-aineet ovat kokolihaa, hyvää jauhelihaa, kokonaista kalaa, myös pientä järvi-tai merikalaa, tuoreita kasviksia ja isoja pakkauksia vihannes- pakasteita. Marjat ja sienet lähimetsästä. Kauppaan menee n.150 euroa / kuukausi, riippuen pesu- ja paperitavaroiden ostoista. Syön hyvin, myös puuroja, ja teen ruokaa niin, että syön seuraavana päivänä samaa. Minulla on runsas kotivara.
Vierailija kirjoitti:
200€/kk.
Teen ruokani itse...eineksiä en syö.
Koskaan en heitä ruokaa roskiin. Limuja en osta. Terveellistä enimmäkseen kasvisruokaa valmistan.
Haluatko mitalin vai pyhimyksen arvon?
Vierailija kirjoitti:
Noin 3-5€ päiväbudjetilla mennään.
Jos pitää oikein kiristää niin sen paputölkin saa alta euron ja sillä selviää päivän mutta jos on tilillä katetta niin tulee syötyä paremmin. Hätätilanteessa on kaapissa kuivamuonaa kuten pikapastaa varalla niin silloin 0€ budjetilla pärjää kunhan hanasta tulee vettä ja sähkö toimii.
Oon miettinyt paljon tätä että jos oikeasti onnistuisi tuommoisiin 3€ /vrk niin sen saisi melkeen kasaan pulloja keräämällä.
350-450€, siinä on kodintarvikkeet, koiranruoka ja hygieniatarvikkeet samassa.
Kyllä kaksi 50e kassia haen viikossa ruokaa. Ei yksi riitä. Lisäksi ehkä 1 kahvila käynti.
Meneehän sitä. Moni tuote maksaa jo käytännösä kympin kappale: Kahvipaketti, suklaarasia, juusto, jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin yleensä joku 400€, ehkä vähän enemmän. Tähän siis kuuluu kaikki mitä ostan marketista, eli ruuat, hygienia, taloustavarat ym. Omasta mielestäni tämä on tosi paljon, varsinkin kun en mitään sisäfilettä syö ja vertailen aina kilohintoja & ostan tarjouksia. Silti kuun lopuksi on aina pakko todeta että kyllä se 400-500€ taas vaan meni.
Toi on yhdeltä aika paljon. Meillä 3 henkee about 400 per kk. 2 aikaista ja 9 vuotias.
No jos "paljon meillä menee ruokaan rahaa", niin sehän on kovin ikävää. Pitäisi opetella edullisempia ruokailutapoja ja ehkä opetella pärjäämään pienemmillä annoksilla jotta ei enää "paljon menisi rahaa ruokaan".
S-Mobiilin mukaan keskimäärin 430 €/kk ruokaan. En katsele hintoja kaupassa, mutta en kyllä mitään kalleimpia lihoja ostele. Niin kauan kun tienaan reilusti yli keskipalkan, en ole jaksanut sen kummemmin pihistellä (en toisaalta tuhlaakaan ylettömästi). Syön paljon kasviksia, mikä varmasti varsinkin talviaikaan nostaa ruokakorin hintaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos "paljon meillä menee ruokaan rahaa", niin sehän on kovin ikävää. Pitäisi opetella edullisempia ruokailutapoja ja ehkä opetella pärjäämään pienemmillä annoksilla jotta ei enää "paljon menisi rahaa ruokaan".
Jotkut käyttää ruokaan enemmän, jotkut hömpötyksiin.
Ai niin ja lounasruuat kotoa yleensä.