Yksinasuvat, paljon teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Kiinnostaa muiden kulut, kun tuntuu että koko ajan ruoan hinta nousee. Tavallisena kuukautena menee ruokiin n. 350€ sisältäen pari työpaikkalounasta viikossa ja satunnaista Wolttailua.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengissä pysyisin noin 140 - 160 eurolla, vähän parempaan hengissä pysymiseen tarvitaan 80 € enemmän. Eikä siinä ole vielä vaatteet.
Ohis Minusta on erikoista, jos laskee vaatekulut mukaan, jos kysytään kuinka paljon yksinasuvana käyttää kuukaudessa ruokaan. - Totta kai meistä jokainen tarvitsee vaatteita mutta harva kai niitä syö.
No niinpä, kysytään ruuasta niin luetellaan shampoot yms.
Mä oon arvioinut, että mun kahden teini-ikäisen lapsen osuus kuukauden kotiruuista, vessapapereista ja hygieniatuotteista on noin 250 euroa per naama eli 500 e yhteensä kuukaudessa. Veikkaan, että on jopa alakanttiin, sillä käyn noin joka kolmas päivä ruokakaupassa ja ostokset maksavat joka kerta noin 40-60 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon arvioinut, että mun kahden teini-ikäisen lapsen osuus kuukauden kotiruuista, vessapapereista ja hygieniatuotteista on noin 250 euroa per naama eli 500 e yhteensä kuukaudessa. Veikkaan, että on jopa alakanttiin, sillä käyn noin joka kolmas päivä ruokakaupassa ja ostokset maksavat joka kerta noin 40-60 euroa.
Plus oma osuuteni tietenkin eli arviolta noin 250 euroa.
Eli ruokakauppaan menee kuukaudessa yhteensä noin 750 euroa ainakin.
En laske tarkkaan. 2.850 on netto, siitä asuntolaina plus yv on 1.050, jää n.1800€. 500 menee säästöön, jää n.1300, josta maksan kaikki muut, osa ruokakauppaan, osa ravintolaan, osa vaatteisiin yms. Yleensä menee aika tyhjäksi käyttötili. Säästössä mulla on yhteensä rahastoissa 15.000 ja säästötilillä 7.000. Lainaa jäljellä noin 70.000.
Safkaan 300€/kk ja bisseen 370€. (Karhua 12 keissiä/kk)
T.Skäbä
Noin 200€ tulee syötyä. Tosin k sovellus näyttää että 270€ keskimäärin tulee ostoja kuukaudessa. Noin 50€ menee pakastimeen ja syön ne vähitellen pois kun samaan aikaan ostan lisää tarjouksista. Summa sisältää myös kaiken muun eli paperit, kukkamultaa, veikkausta, muuta sälää muutaman kympin edestä.
Kovasti yritän kutistaa summaa mutta ei vaan onnistu. Varaa olisi vain 150€ ruokiin.