Lyrica ja painonnousu (kun yrittää laihduttaa)
Mulla aloitettiin pregabaliini eli Lyrica (paketissa luki eri nimi) tällä viikolla aika maltillisella määrällä. Olen lukenut muiden kokemuksia ja lähes kaikki on keränneet massaa jopa kymmeniä kiloja. Mulla on meneillään painonpudotus, syy miksi edes syön näitä on osastojakso jota edelsi ero suhteesta joka meni poikki miehen mukaan siksi että en ole fyysisesti viehättävä.
Olin jo pudottanut 20kg sitä aiemmin ja vielä olisi 15kg mentävää. Kymmenenkin kiloa passaa, kunhan tippuu.
Nyt on noi Lyricat. Aivan ihana lääke, mikään ei ole koskaan, ikinä vienyt ahdistusta ja särkyä pois niin kuin tämä lääke. Pystyn liikunnallisestikin aivan huippusuorituksiin. Mutta paino on jumahtanut, jopa noussut? Naamakin näyttää vähän kuu-ukolta. Enkä ole syönyt edes kauaa.
Onko joku pystynyt laihtumaan tätä lääkettä ottaessa vai lihotaanko me kaikki?
Kommentit (13)
Se nyt vaan on sen lääkkeen ominaisuus.
Opettele itse pitämään itseäsi kelpaavana sellaisena kuin olet.
Sedatoivat lääkkeet tuppaavat lisäämän massaa, stimuloivat vähentämään.
Vierailija kirjoitti:
Miten Lyrica sedatoi? xD
Vierailija kirjoitti:
Auttaapa paljon. Vau. Kiitos tyhjästä.
Totuus sattuu, mutta niin se on.
Sedatoivat - > rauhoittaa elimistöä. Siinä sitten rauhoittuu aineenvaihdunta samalla.
Mulla nousi nesteissä paino alkuun jopa 4kg (mittasin joka aamu koska myös mulla painonpudotus samaan aikaan) mutta silti onnistuin pudottamaan 20kg.
Ja kuulostaa siltä että olet pudottanut jo aika paljon painoa kun lähti tuollainen roikale joka ei tykkää susta. :)
Varmaan kannattaa varautua siihen, että lekurin vaihtuessa lääke katkaistaan seinään, tuo on nykyään yhtä pahamaineinen kuin bentsot ellei pahempikin. Ihmettelen, miten sitä enää mielialaan edes määrätään? Käsittääkseni se on nykyään lähinnä kovaan kipuun ja siihenkään ei mikään pikkuvaiva riitä.
Lihomisesta en olisi huolissaan etukäteen, kaikkien kehot reagoi eri tavoin. On myös lääkkeitä, missä on pikemminkin laihduttava vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Totuus sattuu, mutta niin se on.
Sedatoivat - > rauhoittaa elimistöä. Siinä sitten rauhoittuu aineenvaihdunta samalla.
Monet vertaa piriin ja saavat enemmän aikaan kuin ikinä mutta OK.
Lyrica ajoi mut ensin syömään jatkuvasti eli iltalääkkeiden jälkeen aivan älytön ruokahalu. Annosnoston jälkeen sitten karmeat sivuvaikutukset: huimaus, meni jalat alta (kuin matoja jaloissa) ja muuta jännää. Myy katukaupassa äläkä itse syö. Mieluummin jotain tehoavaa tilalle. Ja kyllä meidän tk määrää Lyrdejä melkein kenelle kipupotilaalle tahansa, prle - vaikkei se koviin kipuihin edes auta!
Itse lopetin Lyrican kun näin sen dokumentin niistä haittavaikutuksista ja lääkekuolemista.
Seuraavalla lääkärikäynnillä pyysin toista lääkevaihtoehtoa. Mutta oli siis 300mg/vrk annostus onnettomuuden jälkeisiin hermokipuihin. Muistaakseni oma painoni nousi n. 20kg parin vuoden aikana, mutta ei ollut kyllä kipujakaan. LoL.
Käytin Lyricaa vajaan vuoden Arcoxian ja Paracetamolin lisäksi vaikeaan nivelrikkoon. Kokeilin särkylääkkeitä myös erikseen, Lyrica ei auttanut minulla jatkuvaan särkyyn. En myöskään lihonut tai laihtunut.
Lyrican sivuvaikutuksena alkuun heitehuimaus, aika pelottavaa huonosti keppien kanssa liikkuvalle raajarikkoiselle.
Nyt testalen Norflexiä...
Vieläkö Lyricaa määrätään ihmisille. Edesmenneelle äidilleni oli tuota kaameaa rohtoa aikananaan määrätty. Oli toki paljon muitakin lääkkeitä, mutta Lyrica ja Panacod aika pahoja.