Yksinasuvat, paljon teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Kiinnostaa muiden kulut, kun tuntuu että koko ajan ruoan hinta nousee. Tavallisena kuukautena menee ruokiin n. 350€ sisältäen pari työpaikkalounasta viikossa ja satunnaista Wolttailua.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Miten tää onnistuu käytännössä? Vinkkejä kiitos.
Halpa kauppa=Lidl. Ostaa raaka-aineita ja tekee itse ruoat. Lukee tarjoukset ja ostaa halvemmalla pakastimeen vaikka kanaa. Valmisruoat on kalliita. Itsellä reilu pari sataa. Ei tietenkään juuri syö ulkona paitsi poikkeustilanteissa vaikka kaverien kanssa. Herkut halpoja ja harvoin. Jäätelöä litra reilulla eurolla ja suklaahippukeksejä alle euron paketti. Nyt Lidlissä irtokarkit jotain kuusi euroa kiloa. Silloin kun sattuu aletuotteita kohdalle, niin ostaa pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Hengissä pysyisin noin 140 - 160 eurolla, vähän parempaan hengissä pysymiseen tarvitaan 80 € enemmän. Eikä siinä ole vielä vaatteet.
Ohis Minusta on erikoista, jos laskee vaatekulut mukaan, jos kysytään kuinka paljon yksinasuvana käyttää kuukaudessa ruokaan. - Totta kai meistä jokainen tarvitsee vaatteita mutta harva kai niitä syö.
200€ kuussa maksimissaan. Keliakia, vehnä, palkokasvi ja riisiallergia kallistaa lisukkeita paljon, mutta kun itse leivon leivän kaurajauholla ja syön perunaa ja maissipastaa, kyllä vielä pärjään, kasviksille ei allergiaa, niitäkin syön, mutta hedelmät eivät sovi, kasviksille myös sanoo suolisto ja IBS eston isoissa määrissä, eli vain lisukkeina nekin. Lihan lisukkeena myös nuo perunat ja maissipastat. Pienikokoinen nainen olen, 55v.
Käyn kaupassa kerran viikossa, noin 60 euroa joka kerta. Hintaan sisältyy ruoan lisäksi muut päivittäistavarat eli ruokaan menee noin 200 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Läskeiltä ei onnistu..
HUOH! Mä olen reilusti ylipainoinen ja aiemmin meni ruokaan 180€/kk. Nyt kun on Ozempic, niin menee ruokaan n. 120€/kk. Ylipainoinen olen silti ja sä olet helvetin tyhmä ihminen.
Ei kiinnosta, on parempaakin ajankulua. Laskeskelkoot köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Suosi halpoja aineksia (peruna, porkkana tms.).
Ei valmisruokia/einestä.
Halpoja herkkuja max. kerran viikossa (esim. irtokarkit kilohinnaltaan halvempia verrattuna suljetussa pussissa oleviin karkkeihin).
Hyödynnä alennukset. Esim. lohi, wc-paperit yms. aina vain alennuksesta ostettuna.
Osta isot purkit yleismausteita ja jätä turhat kastikkeet yms. ostamatta.
150 e maksimissaan. Otan eväät töihin ja preppaan sunnuntaisin. Pakastin on ehdoton. Teen terveellisiä ja maukkaita ruokia ja kauppalapun kanssa Prismaan.
Mun vinkki on tää: syö kans kaikki mitä ostat. Syö mitä on pakkasrssa, syö mitä.on kuiva-ainekaapissa. Vältä kaikin keinoin hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvat maksaa eniten tietysti . Sekä ruuasta että sähkön yksin että asumisen .
Vapaudella on hintansa
Luulisin, että 400-500 euroa. Syön aika paljon ulkona. Opiskeluaikana pärjäsi hyvin n. 250-300 eurolla, kun teki ruuat itse. Kokkaaminen ei ole mitään lempipuuhaa, joten ravintolat kutsuu aika usein.
Aika paljon. Olisko 700€/kk. Tulee käytyä aika paljon ulkona. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vesimaksun lisäksi pitää ostaa pullovesiä sillä pahaa vettä ja liikaa kalkkia .
Osta suodatinkannu. Johan alkaa vesi maistua paremmalta, eikä sitä tarvi kantaa selkä vääränä kaupasta.
150-200. Ostan lähinnä -60 prossan lapputuotteita S-kaupasta.
Mikro annos on aika pieni mutta kun sen syö leivän kanssa niin tulee täyteen vatsa. Porkkana raastettuna. PUNAJUURIA muusin lisäksi. Kun vähän jatkaa noin saa enemmän monipuolisuutta.