Yksinasuvat, paljon teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?
Kiinnostaa muiden kulut, kun tuntuu että koko ajan ruoan hinta nousee. Tavallisena kuukautena menee ruokiin n. 350€ sisältäen pari työpaikkalounasta viikossa ja satunnaista Wolttailua.
Kommentit (54)
Nykyisin menee yli 500 €/ kk. Tosin sisältää kaiken muunkin marketeista ostettavan (kosmetiikka, taloustavarat yms), mutta onhan tuo silti paljon. Työpaikkalounaan syön kerran viikossa ja ravintolassa muuten ehkä kerran kuukaudessa.
100-120e kuukaudessa. Viime vuoden kuittien mukaan viime vuonna vähän alle 1200e. Tänä vuonna tammi-heinäkuussa on mennyt 710e.
Aiemmin meni n. 180€/kk. Nyt käytän Ozempicia ja ruoan tarve selvästi vähentynyt. Ehkä 120€ menee tällä hetkellä. Ulkona syön todella harvoin enkä wolttaa koskaan koska asun pienessä maalaiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli suklaalevy 2€ nyt 4€ et sen verran on kaupat nostanut hintoja .
Jep ja jauheliha 400g 3,50€ nyt 7€.
Nautako noin kallista? Lidlissä sika-nauta vai possu-nauta, mikä lie on 300g 2,19€. Ihan hyvää on ruokiin silloin kun tekee jauhelihasta. Olen vähentänyt jauhelihan syömistä aika paljon.
Halvinta on ostaa makkaraa ja itse viipaloida kuin pätkä makkaran ja itse viipaloi kuin että ostaa kalliita leikkeleitä .
Noin 150-180€ kuukaudessa. - Tiedän, että selviäsin vähemmällkin ja pian on taas pakko kun työttömyys jatkuu. Onneksi on pakastin niin ei tarvitse syödä samaa ruokaa montaa päivää putkeen ja voin pakastaa osan ja siten säästää ja välttää ruokahvikkiä
Oheislukemisena suosittelen täältä bvarmaan vielä löytyvän keskustelun, jossa keskusteltiin 100€:n &kk:ssa riittävyydestä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Miten tää onnistuu käytännössä? Vinkkejä kiitos.
Tee itse kotiruokaa, leivo jne. Syö puuroja. Jätä juustot pois, vain ruokiin vähän tarvittaessa. Maitotuotteet suurimmalti osin pois eli jogurtit ja rahkat.
Joskus pitää ostaa kemikaaleja joskus taas sokeria joskus teetä ja milloin mitäkin niin 500-600€ kuussa .
Menee mikä menee kuhan ei mene roskiin yhtään, se on kallista ja tuhlausta.
Ihmisten pitää ostaa myös kattiloita ja paistin pannuja kuin kahvinkeitin aina hajoaa . Nyt on läpyköitä alemyynnissä 3-10€ .
Olisko jotain 150-200 €. Siihen päälle vielä muut tarvittavat, shampoot yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Tee itse kotiruokaa, leivo jne. Syö puuroja. Jätä juustot pois, vain ruokiin vähän tarvittaessa. Maitotuotteet suurimmalti osin pois eli jogurtit ja rahkat.
Kaikki turha pois. Mehutkin maksavat aika paljon esimerkiksi. Omia lemppareita ei kannata ehkä kuitenkaan jättää kokonaan pois, voi vähentää tai miettiä onko se pois jättäminen sen rahan arvoinen teko.
Mammutti päivillä on tonnikalaa , ananasta ja kasviksia taas edullisesti. 5 purkkia tonnikalaa 5€ .
Onks täsä kaik ruoka vai se mitä töissäki syö .
Me lasketaan per henkilö kuukaudessa noin yleensä . Kun asumiskulut on niin että yksin asuvat maksaa yksin kokonaan kun taas aviopari maksaa puoliksi niin ei voi oikein verrata .
Vierailija kirjoitti:
Mammutti päivillä on tonnikalaa , ananasta ja kasviksia taas edullisesti. 5 purkkia tonnikalaa 5€ .
Pitää muistaa, että kaikki ei asu paikkakunnilla missä on Cittarin mammuttipäivät, Lidlin halvat ruoat yms. Itse asun alle 5000 asukkaan kunnassa jossa on S-market ja K-market. S-marketista ostan pääosin ruoan koska on halvempi, parempi valikoima ja pidemmät päiväykset.
Hengissä pysyisin noin 140 - 160 eurolla, vähän parempaan hengissä pysymiseen tarvitaan 80 € enemmän. Eikä siinä ole vielä vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150
Läskeiltä ei onnistu..
Yksin asuvat maksaa eniten tietysti . Sekä ruuasta että sähkön yksin että asumisen .
Vesimaksun lisäksi pitää ostaa pullovesiä sillä pahaa vettä ja liikaa kalkkia .