Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuvat, paljon teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?

Vierailija
07.08.2026 |

Kiinnostaa muiden kulut, kun tuntuu että koko ajan ruoan hinta nousee. Tavallisena kuukautena menee ruokiin n. 350€ sisältäen pari työpaikkalounasta viikossa ja satunnaista Wolttailua.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ei ole tarvetta seurailla rahankulutusta.

Joo ymmärrän jos on velaton asunto ja miljoona tilillä, onhan se varmaan silloin vähän turhaa.

En minäkään sen ihmeellisemmin seuraa vaikka olen työtön enkä saa muuta kuin tukia. Koskaan ei lopu rahat kesken kuukauden.

Vierailija
82/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huomannut sen että mitä enempi teen itse ruokani, sen ravintotiheämpää ja säästöä tulee sitä kautta, kun pärjään pienemmillä annoksilla. Mikroruokaa kun syön niin jää jotenkin nälkä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ymmärrän jos on velaton asunto ja miljoona tilillä, onhan se varmaan silloin vähän turhaa.

Ai, velaton asunto ja miljoona tililläkö on vaatimus siihen, ettei tarvitse enää pitää kirjaa ja tehdä budjettia meneekö ruokaan 300 vai 400 euroa kuussa?!

Vierailija
84/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän sitä. Moni tuote maksaa jo käytännösä kympin kappale:  Kahvipaketti, suklaarasia, juusto, jauheliha.

En edes muista milloin olisin maksanut kahvista tai juustosta normaalihinnan, ne on aina jossain tarjouksessa.

Suklaata tai jauhelihaa en osta.

Vierailija
85/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt laskea, mutta tuo riippuu niin paljon siitä onko kesä vai talvi ja mitä kaikkea kotona on ja mikä on lopussa. Kesällä ja syksyllä kuluu vähemmän kun luonnosta ja kasvimaalta saa kaikkea. Samoin talvella siihen asti kun varastot alkavat olla syöty. Joskus koko päivän kulutus on 0 euroa. Pahin aika on kevättalvi, jos varasto loppuu, silloin on pakko mennä kauppaan ja jos joutuu ostamaan vähän kaikkea kertalasku on satasia. Pyrin omavaraisuuteen.

Vierailija
86/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon. Olisko 700€/kk. Tulee käytyä aika paljon ulkona. 😊 

Kiva että välillä tällaisiakin raportteja, ei tule niin huono omatunto. Tuntuu, että näitä 100-200 eurolla kuukauden syöjiä on aika paljon. Itselläni meni viime kuussa joku 330 euroa ruokakauppaan ja olen vähentänyt siitä kaiken muun kuin ruoan. Tuohonkin jo yritin säästää. Syön vegaanisesti, joten tarjouksia ei kohdalle osu juuri koskaan jos ei sitten puhuta punalaputetuista eineksistä. Tuossa 330 eurossa on kaksi einestä.

Vierailija
87/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ja lisäravinteet jotain satanen kuukaudessa, pitää saada myös säästöjä. 

Mulla on lisäravinteet jo yli satasen. Eihän mitään heikkolaatuisia tuotteita voi ajatellakaan.

Vierailija
88/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

400€, siihen kuuluu pesuaineet, shampoot ym.

Pesuaineet ja shampoo eivät ole ruokaa. 

Vierailija
89/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä alle satanen. Jos ei ole rahaa niin ei ole. Mulla menee suurin osa rahoista vuokraan, sähköön (50e/kk), puhelimeen ja nettiin. Lääkkeitä ei ole kaikkia varaa ostaa.

Vierailija
90/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakio on noin 250€. Välillä jää hieman tuon alle tai hieman yli. Maksimi on tainnut olla 290€ ja minimi 220€.

Vierailija
91/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 320 euroa ja sitäkin pitäisi pystyä vähentämään. Viikko-ostoksiin pitää riittää 70-80 euroa.

Vierailija
92/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300 euroa. En wolttaa, enkä syö ulkona. 

Vierailija
93/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan menee n. 400/kk, josta arvioisin että 360 ruokaan, 40 muut päivittäistavarat.

Vierailija
94/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 työpaikkaruokaan ja kahviin, 200 kauppaan ja 100 ulkonasyömiseen, eli 500 kuussa.

Vierailija
95/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt laskea, mutta tuo riippuu niin paljon siitä onko kesä vai talvi ja mitä kaikkea kotona on ja mikä on lopussa. Kesällä ja syksyllä kuluu vähemmän kun luonnosta ja kasvimaalta saa kaikkea. Samoin talvella siihen asti kun varastot alkavat olla syöty. Joskus koko päivän kulutus on 0 euroa. Pahin aika on kevättalvi, jos varasto loppuu, silloin on pakko mennä kauppaan ja jos joutuu ostamaan vähän kaikkea kertalasku on satasia. Pyrin omavaraisuuteen.

Paljonko menee kasvien tuotantoon liittyviin juttuihin. Isoon pakastimeen? Ihan mielenkiinnosta kysyn. 

Vierailija
96/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois tarvetta, olen työtön mutta en vaan viitsi. Menee mitä menee ja sit ku rahat on loppu niin syön säilykkeitä. Kotona mulla on aina hätävarana ruokaa, juomaa. vessapaprua, pesuaineita yms.

Vierailija
97/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän pitää alle 200eur

Sama juttu. Yleensä 150e. Ei ole varaa enempään että saa muutakin kuin ruokaa.

Mä ainakin priorisoin ruokaa. Säästän kaikesta muusta. 

Vierailija
98/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

180-300€ on se normaali haitari minulle. Helposti menee yli 200:n, jos tekee mieli herkutella ja ostaa tavallista enemmän ns. turhia "nice-to-have" tuotteita. 

Vierailija
99/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

600-700 €/kk. Syön KoKaRu kokokasvisruokaa, ei ole aina halpoja ne siihen kuuluvat pähkinät, siemet, tempet ja tofut, avokadot, ravintohiivat, tuoreyrtit, erikoisviljat, yms.

Vierailija
100/107 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150

Miten tää onnistuu käytännössä? Vinkkejä kiitos.

Tee itse kotiruokaa, leivo jne. Syö puuroja. Jätä juustot pois, vain ruokiin vähän tarvittaessa. Maitotuotteet suurimmalti osin pois eli jogurtit ja rahkat. 

Juusto, jogurtti ja rahka on hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän