Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos 15-vuotias tyttäresi sanoisi että on raskaana?

Vierailija
07.08.2026 |

Ja ei aio käydä itse abortissa.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit ketun koloon?

Vierailija
82/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuisin kyllä ensin. :( sitten kun olisin rauhoittunut niin olisi aika tyttären kanssa punnita vaihtoehtoja mitä tehdään. Loppujen lopuksi kaikki on kyllä järjestettävissä. Painostaa en aikoisi mihinkään suuntaan. Kävisimme läpi vaihtoehdot ja sitten sillä eteenpäin sen mukaan minkä tien tytär valitsee. Minulla on 14v tytär ja myös pienempiä lapsia, niin periaatteessa nyt se vauva menisi vähän noiden pienien vanavedessä hoidettavana, mutta kyllä päävastuu vauvasta olisi äidillä, ja mahdollisesti isällä. 

Suuttuisit mistä?

Kerroin tuolla aiemmin että ensireaktioni olisi suuttuminen. Joku kysyi, että miksi suuttuisin.

Se on hyvä kysymys. Ehkä vain elämän antamasta uudesta stressinaiheesta. Kyseessä olisi ensireaktio, kun on tapahtunut ei-toivottu ja paljon huolta-aiheuttava asia. Eihän siinä sinänsä järkeä ole, suuttumisessa.

Haluan kyllä lapsenlapsia, jos lapseni haluavat itse saada lapsia. Se olisi kyllä pettymys silti, jos teinityttöni nyt saisi lapsen jo. Pärjättäisiin, mutta olisin toivonut tytölle erilaista nuoruutta kuitenkin.

Ettekö itse suutu, jos asiat menevät päin honkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan kasvattaa lapseni, tällainen tilanne on mahdoton.

Siinä ei vanhemman kasvatus auta. Luuletko että nuori sellaista ajattelee kun on muut asiat mielessä.

Auttaa kyllä. Musta oli aikoinaan vaan inhottavaa kun lähes tuntematon tyttö olisi halunnut harrastaa seksiä kanssani. Kasvatus eli rakastaminen käytännössä vaikuttaa kyllä

Vierailija
84/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perinnöttä jättäisin

Vierailija
85/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos lapsen isä ei olisi arjalainen kokisin epäonnistuneeni isänä.

Miksi haluat lapsenlapsesi isäksi juuri intialaisen?

Vierailija
86/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäksi ja isoisäksi yhdellä lauseella? Joutuisin istahtamaan hetkeksi, mutta kyllä se siitä iloksi muuttuisi, mikä jottei.

Vierailija
87/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen tilanne ei onneksi ole mahdollinen. Aborttia ehdottaisin ja kysyisin, että koska aikoo muuttaa ja missä meinaa asua.

Ei teinin tarvitse mihinkään muuttaa vaikka saisi lapsen. Vanhempien elatusvelvollisuus jatkuu kunnes teini on 18, vasta sitten saa heittää pihalle.

Entä sen vauvan isän elatusvelvollisuus?

Vierailija
88/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syistä, jonka vuoksi en ole koskaan halunnut lapsia.

Vierailija
89/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin jo 20 v kun sain lapsen. Asuin vielä kaksi vuotta sen jälkeen lapsuuden kodissa. Oli ihan hyvä kaikkien mielestä ja lapsi tervetullut.

Onpa outo. Serkkuko nussi sinut tiineeksi 🤔

Vai oma isä.... 

Vierailija
90/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuisin kyllä ensin. :( sitten kun olisin rauhoittunut niin olisi aika tyttären kanssa punnita vaihtoehtoja mitä tehdään. Loppujen lopuksi kaikki on kyllä järjestettävissä. Painostaa en aikoisi mihinkään suuntaan. Kävisimme läpi vaihtoehdot ja sitten sillä eteenpäin sen mukaan minkä tien tytär valitsee. Minulla on 14v tytär ja myös pienempiä lapsia, niin periaatteessa nyt se vauva menisi vähän noiden pienien vanavedessä hoidettavana, mutta kyllä päävastuu vauvasta olisi äidillä, ja mahdollisesti isällä. 

Suuttuisit mistä?

Kerroin tuolla aiemmin että ensireaktioni olisi suuttuminen. Joku kysyi, että miksi suuttuisin.

Se on hyvä kysymys. Ehkä vain elämän antamasta uudesta stressinaiheesta. Kyseessä olisi ensireaktio, kun on tapahtunut ei-toivottu ja paljon huolta-aiheuttava asia. Eihän siinä sinänsä järkeä ole, suuttumisessa.

Haluan kyllä lapsenlapsia, jos lapseni haluavat itse saada lapsia. Se olisi kyllä pettymys silti, jos teinityttöni nyt saisi lapsen jo. Pärjättäisiin, mutta olisin toivonut tytölle erilaista nuoruutta kuitenkin.

Ettekö itse suutu, jos asiat menevät päin honkia?

En, miksi suuttuisin?

En pura elämän ikäviä yllätyksiä läheisiini.

Vierailija
91/91 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen tilanne ei onneksi ole mahdollinen. Aborttia ehdottaisin ja kysyisin, että koska aikoo muuttaa ja missä meinaa asua.

Ei teinin tarvitse mihinkään muuttaa vaikka saisi lapsen. Vanhempien elatusvelvollisuus jatkuu kunnes teini on 18, vasta sitten saa heittää pihalle.

Entä sen vauvan isän elatusvelvollisuus?

Isä elättää omaa lastaan, äidin vanhemmat omaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme