Miten reagoisit jos 15-vuotias tyttäresi sanoisi että on raskaana?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan kasvattaa lapseni, tällainen tilanne on mahdoton.
Siinä ei vanhemman kasvatus auta. Luuletko että nuori sellaista ajattelee kun on muut asiat mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirttäisin itseni.
Antaa mennä.
Sivumennen, ei kannattaisi ainakaan naamatusten tätä sanoa.
Eräs tuttu näin teki, ja kun sitten se toinen osapuoli jossain vaiheessa toteutti uhkauksensa, tuttu ajautui mt-potilaaksi.
Auttaisin tietysti kaikin mahdollisin keinoin. Tuo tilanne ei voi kuitenkaan tapahtua enää kohdalleni tässä iässä. Hyvän ystävättäreni tyttö alkoi odottaa lasta 15-vuotiaana, täytti 16 v juuri ennen lapsen syntymään. Hän sai vanhemmiltaan kaiken mahdollisen avun. Tällä hetkellä tuo lapsi on jo täysi-ikäinen. Kaikki meni hyvin, kaikki osalliset voivat hyvin. Myös lapsen isä joka on ollut koko ajan yhteydessä lapseensa. Tyttö, eli lapsen äiti kävi koulut loppuun, opiskeli ja on nyt hyvässä ammatissa.
Säikähtäisin, luulin, että olimme tarkkkoja kondomien kanssa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Suuttuisin kyllä ensin. :( sitten kun olisin rauhoittunut niin olisi aika tyttären kanssa punnita vaihtoehtoja mitä tehdään. Loppujen lopuksi kaikki on kyllä järjestettävissä. Painostaa en aikoisi mihinkään suuntaan. Kävisimme läpi vaihtoehdot ja sitten sillä eteenpäin sen mukaan minkä tien tytär valitsee. Minulla on 14v tytär ja myös pienempiä lapsia, niin periaatteessa nyt se vauva menisi vähän noiden pienien vanavedessä hoidettavana, mutta kyllä päävastuu vauvasta olisi äidillä, ja mahdollisesti isällä.
Suuttuisit mistä?
Tilastollisesti väistämätöntä. Enpä muuta sinulta odottanutkaan.
Olin jo 20 v kun sain lapsen. Asuin vielä kaksi vuotta sen jälkeen lapsuuden kodissa. Oli ihan hyvä kaikkien mielestä ja lapsi tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo 20 v kun sain lapsen. Asuin vielä kaksi vuotta sen jälkeen lapsuuden kodissa. Oli ihan hyvä kaikkien mielestä ja lapsi tervetullut.
Onpa outo. Serkkuko nussi sinut tiineeksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tilanne ei onneksi ole mahdollinen. Aborttia ehdottaisin ja kysyisin, että koska aikoo muuttaa ja missä meinaa asua.
Kuinka niin ei ole mahdollinen? Onko tyttärelläsi pistetty piuhat poikki?
Vierailija kirjoitti:
jos lapsen isä ei olisi arjalainen kokisin epäonnistuneeni isänä.
Sama! ensimmäinen kysymykseni olisi että onhan isä vaaleaihoinen syntyperäinen suomalainen. Tai no ruotsalainenkin kelpais. Ei mitään vessanharjatukkaisia laihoja jätkiä sa_vannilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo. Serkkuko nussi sinut tiineeksi 🤔
Rumasti puhut. Ei ollut serkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tilanne ei onneksi ole mahdollinen. Aborttia ehdottaisin ja kysyisin, että koska aikoo muuttaa ja missä meinaa asua.
Tätä myös ihmettelen. Aika fakiiri olet, jos aiot saada kiimaiset nuoret aukottomasti valvottua.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lapset vangittuina kotiin vai miten kuvittelin että tilanne on mahdoton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä myös ihmettelen. Aika fakiiri olet, jos aiot saada kiimaiset nuoret aukottomasti valvottua.
Ilmeisesti tyttö on burqhassa sekä "kotikoulussa" lukittuna huoneeseensa ilman viestintävälineitä tai yhteyksiä ulkomaailmaan eikä taloudessa asu miehiä.
Järkyttyisin, voi olla että suuttuisinkin. Joka tapauksessa tytön oma päätös, ja tietysti tukisin parhaani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttyisin, voi olla että suuttuisinkin. Joka tapauksessa tytön oma päätös, ja tietysti tukisin parhaani mukaan.
Kertoisiko joku tällainen kuumakalle suuttuja, jonka omat lapset ovat myös syntyneet seksin seurauksena, mikä on tämä suuttumisen syy teiniraskaudessa ja mitä sellainen auttaa? Etenkin nämä oman lapsensa kotoa ulosheittämisellä uhkailijat, mikä teitä vaivaa? Eihän tyttö ole tehnyt mitään pahaa ja kaipaa tukeanne. Miten voi olla vanhemmuus noin hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku tällainen kuumakalle suuttuja, jonka omat lapset ovat myös syntyneet seksin seurauksena, mikä on tämä suuttumisen syy teiniraskaudessa ja mitä sellainen auttaa? Etenkin nämä oman lapsensa kotoa ulosheittämisellä uhkailijat, mikä teitä vaivaa? Eihän tyttö ole tehnyt mitään pahaa ja kaipaa tukeanne. Miten voi olla vanhemmuus noin hukassa?
Ei seksi itsessään, vaan huolimattomuus ehkäisyn kanssa. Joo joo, tiedän että oikein käytettykin ehkäisy voi pettää. Ja ensireaktio noin isoon uutiseen todellakin voi olla järkytys ja suuttumus, vaikka se olisi kuinka väärin. Ei silti tulisi mieleenkään heittää omaa lasta ulos tai olla tukematta kun tukea tarvitaan.