Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E passi etuja jää käyttämättä kymmenien miljoonien eurojen edestä. Suomalaisilla on näköjään varaa jättää edut käyttämättä

Vierailija
07.08.2026 |

Ei edes muisteta että ilmaista rahaa on joku vaivainen 500 euroa tarjolla.

https://yle.fi/a/74-20065143

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääköhän ne käyttämättä jääneet rahat epassi firman hyödyksi?

ei jää

Mihin luulet niiden sitten päätyvän? Ei niitä työnantaja takaisin saa, kun on työntekijälle kertaalleen ladattu saldoksi.

Ei se noin toimi. Ne peritään työnantajalta, jotka käytetään. 

No ei ainakaan meillä. Työnantaja muistuttaa, että käyttäkää ihmeessä, koska muuten rahat menevät hukkaan. Saldohan ladataan valmiiksi eikä laskuteta jälkikäteen. Jos sinulla on parempaa tietoa, kerro ihmeessä, mutta taidat olla vähän ulapalla itse.

Menee ne työntekijältä hukkaan, kun vuosi vaihtuu, mutta ei ne työnantajalta mene. 

Jotenkin outo ajatus ettei muka mitään ostettavaa löydy, vaikka olisikin pelkkä liikuntaetu. Hyvinvointiedulla saa hieronnat, hammashoitolat ym ja kulttuuriedulla elokuvat, teatterit, festariliput, museot.. 

Vierailija
42/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jää

Mihin luulet niiden sitten päätyvän? Ei niitä työnantaja takaisin saa, kun on työntekijälle kertaalleen ladattu saldoksi.

No ei ainakaan meillä. Työnantaja muistuttaa, että käyttäkää ihmeessä, koska muuten rahat menevät hukkaan. Saldohan ladataan valmiiksi eikä laskuteta jälkikäteen. Jos sinulla on parempaa tietoa, kerro ihmeessä, mutta taidat olla vähän ulapalla itse.

Menee ne työntekijältä hukkaan, kun vuosi vaihtuu, mutta ei ne työnantajalta mene. 

Jotenkin outo ajatus ettei muka mitään ostettavaa löydy, vaikka olisikin pelkkä liikuntaetu. Hyvinvointiedulla saa hieronnat, hammashoitolat ym ja kulttuuriedulla elokuvat, teatterit, festariliput, museot.. 

Hammashoito on listaamistasi ainoa palvelu jota käytän, mihin meidän flex-edun voikin hyödyntää kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut joutuu maksamaan puolet itse. Ei välttämättä ole yhtäkään euroa laittaa mihinkään ylimääräiseen, esimerkiksi uimahallikäyntiin.

Vierailija
44/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Jotenkin outo ajatus ettei muka mitään ostettavaa löydy, vaikka olisikin pelkkä liikuntaetu. Hyvinvointiedulla saa hieronnat, hammashoitolat ym ja kulttuuriedulla elokuvat, teatterit, festariliput, museot.. 

>Hammashoito on listaamistasi ainoa palvelu jota käytän, mihin meidän flex-edun voikin hyödyntää kokonaan.

Jos etu koskee vain kulttuuria ja liikuntaa, ei sillä mitään hampaita hoideta. 

edelliseen ”pelkkä liikuntaetu”. Mä liikun ihan ilmaiseksikin. Ei mun edun takia tarvi alkaa palveluita käyttään. 

Tankotanssimammat suunnitelleet kahvipöydässä keskenään etujen kohdennuksen. 

Vierailija
45/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän saldon kuntosalin asiakastilille aina vuoden lopussa. 

Vierailija
46/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jää

Minulla näin, en käytä mitään noista palveluista muutenkaan joten ei oo passista hyötyä.

Vierailija
47/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs jo eläkkeellä oleva kollega jätti epassin käyttämättä koska ei osannut eikä vaivautunut opettelemaan. 200 e liikuntasaldot vuosittain kankkulan kaivoon.

Tai toisin päin ajatellen hän säästi 200 e, koska ei ottanut epassia käyttöön.

Miten niin? Olisi voinut hankkia saldoilla vaikka sarjalipun uimahalliin, teatteriliput, kuntosalikortin jne

Ja maksanut itse puolet? Ymmärrätkö, että epassin saldo ei ole sama asia kuin käytettävä summa, vaan sinun pitää itse maksaa puolet. Jos ostat 30 e teatterilipun, maksat itse 15 e ja epassi 15 e, joten jos teatteri ei kiinnosta, niin tavallaan tuhlaat omaa rahaa turhuuteen. 

Ei se noin mene. Juuri sain Korkeasaareen ostettua lipun käyttämällä vain ePassin saldoa. Senttiäkään en laittanut omaa rahaani siihen.

Riippuu sopimuksesta. Minulla on ollut sekä kokonaan että puoliksi maksettua saldoa. 

Vierailija
48/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kultturisaldolla museokortin

Kuka hullu tuommoisia omalla rahalla ostaisikaan? Kun kerran käyt museossa, se on nähty ja Suomessa ei juurikaan ole sellaisia museoita, jonne viitsisi ihan varta vasten lähteä.

Vierailija
49/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saisin enempikin menemään. Nyt on flex-etua 400€.

Lounasetu on mulle turhahko, kun työnantaja maksaa vain 25%. 

Vierailija
50/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan saldoilla pilatestunnit eikä riitäkään.

Vierailija
51/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää itse maksaa 10 e, jotta saa käyttöön 10 e, joten aika tarkkaan mietin, mitä haluan puoleen hintaan.

Minullakin jää monta kaupassa puoleen hintaan ilmoitettua aletuotetta ostamatta vuoden aikana. Ei millään ehdi.

Vierailija
52/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen saisi rahana, jonka voi käyttää vaikka ruokakauppaan, niin toki käyttäisin. Mutta kun en harrasta ohjattua liikuntaa ja maksullista kulttuuria tai viihdettä, niin ei oikein ole ePassin eduille käyttöä.  Ei täällä syrjäkylillä oikein ole paikkojakaan missä käyttää.

Vierailija
53/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuileeko siellä aloituksessa joku kokoomuslainen yrittäjä jonka putiikin kiskurihintoja ei monikaan enää maksele?

Ne palvelut joihin epassiani voisin käyttää jää käyttämättä jokatapauksessa koska en sellaisiin mene muutenkaan. Ja hei, säästän tässäkin työnantajani sivukuluja siitä että käyn töissä- eli ihan Riikka-homma eiks je? 

Vierailija
54/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa 240 vuodessa. Aiemmin sai käyttää vain liikuntaan, silloin minullakin saattoi jäädä käyttämättä. En harrastanut mitään maksullista liikuntaa. Sitten laajennettiin kulttuuriin ja terveyspalveluihin. Tulee kyllä käytettyä. 

Vierailija
55/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja rajoittaa liikaa mihin niitä voi käyttää.

Vierailija
56/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin mieluummin rahat sellaisiin asioihin, jotka todella kiinnostaa ja saa rentoutumaan. Ne eivät ole konsertit eikä taidenäyttelyt, joita vaan pällistellään. vaan haluan tehdä asioita ITSE. 

Vierailija
57/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus niillä ei voi maksaa niitä palveluita mitä haluaisi, koska palveluntarjoajalla ei ole maksuvaihtoehtona etua. Olen yleensä ostanut museokorttiin lisäaikaa. Se on ollut ihan kiva, niin ei ole tarvinnut miettiä sen enempää eikä ole painetta käydä museossa.

Vierailija
58/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi aiempina vuosina käyttämättä, kun en keksinyt mihin käyttäisin. Nykyään se käy hammaslääkäriin niin käytän sitten siihen.

Vierailija
59/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin liikuntasetelillä haulikkokurssin, silloin ei ollut vielä omavastuuta. Toki ase on oma.

Vierailija
60/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ottaisi tilille mieluummin vaikka puolet tuosta summasta kuin yrittää käyttää väkisin kulttuuriin tai liikuntaan, joita ei muutenkaan harrasta. Meillä oli pikkufirmassa joku vastaava ja koska omistaja kävi zumbassa, liikunta oli ainoa josta tuon edun sai. Ei tullut kysymykseenkään, että tukea olisi saanut 50km työmatkaan, terveydenhuoltoon tai vaikka lounasruokaan. Näistä olisin yh:na hyötynyt oikeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi