Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E passi etuja jää käyttämättä kymmenien miljoonien eurojen edestä. Suomalaisilla on näköjään varaa jättää edut käyttämättä

Vierailija
07.08.2026 |

Ei edes muisteta että ilmaista rahaa on joku vaivainen 500 euroa tarjolla.

https://yle.fi/a/74-20065143

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääköhän ne käyttämättä jääneet rahat epassi firman hyödyksi?

ei jää

Vierailija
22/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on kuta kuinkin terveitä työntekijöitä, jotka eivät juurikaan tarvitse ainakaan lääkäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin suuhygienistillä.

Oliko kulttuuria vai liikuntaa?

Flex

Vierailija
24/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta liikuntaa tai kulttuuria, ainoastaan viinanjuontia.

Vierailija
25/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs jo eläkkeellä oleva kollega jätti epassin käyttämättä koska ei osannut eikä vaivautunut opettelemaan. 200 e liikuntasaldot vuosittain kankkulan kaivoon.

Tai toisin päin ajatellen hän säästi 200 e, koska ei ottanut epassia käyttöön.

Vierailija
26/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuosittain saama satanen ei todellakaan jää käyttämättä. Maaliskuussa oli jo käytetty. Saisin ne menemään kerrallakin heti tammikuun alussa jos haluaisin, mutta kun niillä ei maksa edes yhtä osamaksuerää tanssitunneistani, niin olen käyttänyt sitten penkkiurheiluun ja elokuvateatteriin.

Vierailija
27/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin konserttilippuja. Muutama euro voi jäädä, kun niillä ei saa mitään ja aika menee umpeen. 

Vierailija
28/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs jo eläkkeellä oleva kollega jätti epassin käyttämättä koska ei osannut eikä vaivautunut opettelemaan. 200 e liikuntasaldot vuosittain kankkulan kaivoon.

Miten niin? Olisi voinut hankkia saldoilla vaikka sarjalipun uimahalliin, teatteriliput, kuntosalikortin jne

Vierailija
29/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on kuta kuinkin terveitä työntekijöitä, jotka eivät juurikaan tarvitse ainakaan lääkäriä.

Liikunta- ja kulttuuriedulla ei mitään lääkärimaksuja voikaan maksaa.

Vierailija
30/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä epassin takia. Kerää kaiken tiedot ulkomaille ja pitää tunnistautua ja näiden epassien yms takia kaiken hinnat nousee kun vetäävät omansa välistä

Vierailija
31/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin konserttilippuja. Muutama euro voi jäädä, kun niillä ei saa mitään ja aika menee umpeen. 

E-passilla ainakin voi ladata saldoa eli omaa rahaa, itelläkin leffa maksoi 16€ ja passilla oli vaan 8€, omasaldosta meni puolet ja sain näin viimeistä senttiä myöten käytettyä. Tai voi ottaa passilta sen mitä siellä on ja maksaa vaan kortilla erotuksen.

Vierailija
32/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarilippuihin menee.

Vierailija
33/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Olisi voinut hankkia saldoilla vaikka sarjalipun uimahalliin, teatteriliput, kuntosalikortin jne

Ja maksanut itse puolet? Ymmärrätkö, että epassin saldo ei ole sama asia kuin käytettävä summa, vaan sinun pitää itse maksaa puolet. Jos ostat 30 e teatterilipun, maksat itse 15 e ja epassi 15 e, joten jos teatteri ei kiinnosta, niin tavallaan tuhlaat omaa rahaa turhuuteen. 

Vierailija
34/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jää

Mihin luulet niiden sitten päätyvän? Ei niitä työnantaja takaisin saa, kun on työntekijälle kertaalleen ladattu saldoksi.

Vierailija
35/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa vain 100 euroa ja ikinä ei ole jäänyt käyttämättä. Käytän ratsastustunteihin tai koiran agilitytreenimaksuihin. Heti tammikuussa käytän pois, niin ei unohdu.

Vierailija
36/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää itse maksaa 10 e, jotta saa käyttöön 10 e, joten aika tarkkaan mietin, mitä haluan puoleen hintaan.

Olen ostanut ePassilla lippuja tapahtumiin ja kyllä koko hinta on mennyt ePassilta, ei omalta tililtäni.

Vierailija
37/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jää

Mihin luulet niiden sitten päätyvän? Ei niitä työnantaja takaisin saa, kun on työntekijälle kertaalleen ladattu saldoksi.

Ei se noin toimi. Ne peritään työnantajalta, jotka käytetään. 

Vierailija
38/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksanut itse puolet? Ymmärrätkö, että epassin saldo ei ole sama asia kuin käytettävä summa, vaan sinun pitää itse maksaa puolet. Jos ostat 30 e teatterilipun, maksat itse 15 e ja epassi 15 e, joten jos teatteri ei kiinnosta, niin tavallaan tuhlaat omaa rahaa turhuuteen. 

Ei se noin mene. Juuri sain Korkeasaareen ostettua lipun käyttämällä vain ePassin saldoa. Senttiäkään en laittanut omaa rahaani siihen.

Vierailija
39/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei jää

Ei se noin toimi. Ne peritään työnantajalta, jotka käytetään. 

No ei ainakaan meillä. Työnantaja muistuttaa, että käyttäkää ihmeessä, koska muuten rahat menevät hukkaan. Saldohan ladataan valmiiksi eikä laskuteta jälkikäteen. Jos sinulla on parempaa tietoa, kerro ihmeessä, mutta taidat olla vähän ulapalla itse.

Vierailija
40/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Liikunta- ja kulttuurietu”

Ei ole käyttöä. Onneksi nykyään flex ja voi käyttää työmatkoihin koko summan. 

Tuo on vain liikunnan ja kulttuurin tukemista verovaroista kaiken muun tuen päälle. 

Kyllä se raha tulee työnantajalta eikä verovaroista.

Se työnantaja voi olla myös julkinen 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän