Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavalliselle miehelle ei enää nykypäivänä kelpaa tavallinen nainen

Vierailija
07.08.2026 |

(Eilen tehty aloitukseni oli jostain syystä poistettu?)

Mä en ymmärrä tätä narratiivia, kun puhutaan, että miehet ovat yksinäisiä ja kaipaavat tyttöystävää ja moni valittaa, kuinka vaikeaa heillä on deittisovelluksissa jne.

Olen nainen ja olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 64 eri miehen kanssa Tinderin kautta. Heistä n. 3/4 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään parin kuukauden tapailun jälkeen. Ja se 1/4, jolle minä annoin pakit, osa oli ihan hulluja tai sitten ei vaan synkannut riittävästi henkisesti (=tarkoitan sitä, että treffeillä ei ollut erityisen mukavaa). 

Minulle pakit antaneista miehistä moni kertoi minulle, että heillä on ollut vaikeuksia löytää treffiseuraa deittisovelluksissa. Ja moni, jonka kanssa olen käynyt treffeillä, näkyy aika ajoin uudelleen Tinderin korttipinossa (vaikka asunkin isossa kaupungissa). Näin ollen minulle tulee mieleen, että ei näille nykyajan miehille enää kelpaa kukaan tavallinen nainen (kuten minä) vaan heille pitää olla joku upea missin näköinen ja kokoinen reilusti nuorempi nainen. Luulisi, että jos sulla miehenä on vaikeuksia löytää kumppania, niin sä edes yrittäisit tutustua pidempään kuin 1-2 treffien ajan. Sekin on ihan ok, jos olet vaikka pari kuukautta tapaillut jotain naista ja sä huomaat, että ei se olekaan sopiva kumppani sulle, mutta ethän sä oikeasti edes tutustu keneenkään, jos annat heti alkuunsa pakit naiselle.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teet houkuttavan deittiprofiilin | HS.fi

Tuossa on haasteteltu reilu 40v Helsingissä asuvaa Joonasta. Hän on hyvässä isopalkkaisessa työssä, on kivoja harrastuksia ja hän on kivannäköinen mies ja lapset ovat alakouluikäisiä (se on plussaa, että ei ihan pieniä enää). Hän kertoo olleensa vuoden ajan deittisovelluksissa ja on turhautunut, kun ketään ei löydy.

Tulee mieleen, että millaisille naisille hän sitten itse antaa mahdollisuuden? Kelpaako hänelle itselleen joku tavallinen nelikymppinen kahden lapsen äiti, joka työskentelee kokkina? Vai pitääkö olla 10 vuotta nuorempi Sofia Belorfin näköinen lapseton nainen?

Vierailija
2/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 48 miestä (jotka itsekin myöntävät, että heidän on vaikea edes päästä treffeille) on suht lyhyen ajan sisällä todennut parien treffien jälkeen, että ei halua tavata sinua enää, kannattaisi ehkä katsoa hiukan peiliin, eikä syyttää miehiä absurdeista odotuksista.

Eiköhän kyse ole siitä, että parit treffit ovat antaneet aivan riittävän kuvan sinusta, eikä siihen ole tarvittu kuukausien ihmettelyä. 

Lisäksi, vaikka oma vienti olisi kuinka huonoa, suurin osa miehistä ei viehäty todella ylipainoisista naisista. En nyt tiedä, onko tämä sinun tilanteesi, mutta jotain päätelmiä tein noista kommenteistasi "missinkokoisista" naisista.  

Vierailija
4/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä palstalla voi väittää veden olevan kuivaa ja taivaan vihreä, mutta ei se sillä todeksi muutu. 

Vierailija
5/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tavannut todella omituisia miehiä. Minulle kelpaa kaikki pantavan näköiset naiset ainakin vähäksi aikaa. Nuorempana oli varaa olla nirsompi naisten suhteen.

Vierailija
6/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kuvasi siellä sovelluksessa sellaisia, että niistä saa realistisen kuvan, miltä näytät luonnossa ja nykyään? Tätä kannattaa kysyä joltain ulkopuoliselta, jos sinulla on sellainen kaveri, joka voi olla sinulle ihan oikeasti rehellinen. Jos eivät ole, niin kannattaa varmaan fiksata se ensimmäisenä, jos et halua käydä turhilla treffeillä. Jos taas ovat, ne miehet ovat jo hyväksyneet ulkonäkösi, eli syy on  käytöksessäsi tai luonteessasi.

Vierailija
7/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla liian vanha jo miehelle, itse olen 45 v tapailen ainoastaan 18-24 vuotiaita

Vierailija
8/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rintava ja persevä tavallinen 24-vuotias kelpaa oikein mainiosti! T: M65+

Vierailija
9/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan?

Vierailija
10/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 48 miestä (jotka itsekin myöntävät, että heidän on vaikea edes päästä treffeille) on suht lyhyen ajan sisällä todennut parien treffien jälkeen, että ei halua tavata sinua enää, kannattaisi ehkä katsoa hiukan peiliin, eikä syyttää miehiä absurdeista odotuksista.

Eiköhän kyse ole siitä, että parit treffit ovat antaneet aivan riittävän kuvan sinusta, eikä siihen ole tarvittu kuukausien ihmettelyä. 

Lisäksi, vaikka oma vienti olisi kuinka huonoa, suurin osa miehistä ei viehäty todella ylipainoisista naisista. En nyt tiedä, onko tämä sinun tilanteesi, mutta jotain päätelmiä tein noista kommenteistasi "missinkokoisista" naisista.  

Olen kyllä pullukka, BMI 28, mutta urheilen paljon. Myös pullukkamiehet ovat antaneet minulle pakkeja.

ap

Vierailija
11/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ymmärrä antaa ensitreffeillä, niin miksi sinuun pitäisi käyttää vaivaa?

Vierailija
12/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä pullukka, BMI 28, mutta urheilen paljon. Myös pullukkamiehet ovat antaneet minulle pakkeja.

ap

Laita alastonkuvat edestä ja takaa niin voidaan arvioida tilannetta hirviporukan poikain kanssa! T: M65+
PS. pyllistyskuva olisi kiva.

Vierailija
13/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^mitä väliä sillä on, jos nainen onkin pullukka? Mä ymmärrän, että joku reilu ylipaino, tyyliin BMI 35 ja yli vaikuttaa jo ihan jaksamiseen, mutta onko se nainen parempi, jos olisi 10kg hoikempi?

Vierailija
14/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti naisille ei riitä tavallinen muna vaan pitää olla iso. Sellaisen ison omaavalla voi olla esimerkiksi neljä tyttöystävää ja 7 seksisuhdetta samaan aikaan. Sehän oli tuollainen lehtijuttu ihan vasta.

Vierailija
15/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juujuu. Kukaan ei kelpaa enää kenellekään. Sama valitus joka päivä.

16/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina miettiny, että mistä tietää onko vai eikö tavallinen mies? Entä mistä tietää onko nainen tavallinen vaiko ei?

Vierailija
17/17 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tavalliselle naiselle tavallinen mies. Kaikki haluaa sitä ylintä 10% kastia yhteiskunnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän