Kuinka vanhan lapsen pitäisi osata pyyhkiä hyvin pyllynsä kakan jälkeen?
Kommentit (28)
Kokeilepa opetta esim lapsi yökuivaksi. Minulla tästä aiheesta on kokemusta.
aikaan kuin muutenkin. Otin vain vaipan pois. Vähän aikaa pissaili minne sattuu, mutta sitten täysin kuiva. Vaippa tarkoittaa lupa tehdä tarpeensa alleen.
nauran vedet silmissä;) Ja kuinkahan moni näistäkin av-mammoista itse pyyhkii, kun keskustelun taso on tätä luokkaa.
Näyttää olevan, että niiden vanhempien lapset OPPII kuivaksi, jotka vielä 3-4v. käyttää vaippoja ja 7v. pyyhitään pylly.
Meidän, joilla lapset osanneet ko. hommat aikaisin on OPETETTU.
Sitten jotain oppikirjasontaa siteerataan, kun ottaa aivoon, kun omat kersat pissailee ja kakkii miten ja minne sattuu ties kuinka pitkään, eivätkä vanhemmat viitsi opettaa.
Meillä 3- ja 4-vuotiat, toisella taikinaa ja toisella papanoita. Taikinakakkapylly on pakko pestä suihkulla joka kerta, kutisee muten.
pyyhkimään itse (siis kehotettiin). Vähän aikaa poika oli kakkaamatta päiväkodissa, mutta nyt 5-vuotiaana pyyhkii hyvin itse. 3½-vuotias pikkuveli pyyhkii myös usein itse ja on tarkastuksessa aina puhdas!
Ei kai se niin vaarallista ole, jos ei aina niin puhdasta jälkeä tule. Käyhän ne suihkussa kuitenkin...
Onneksi 3lk kaveri sanoi että ei se tule, itse oli opeteltava vaikka yökötti.
nyt kuopuksemme on " luvannut" että 5 vuotiaana hän rupeaa pyyhkimään pyllynsä itse, synttärit on kolmen viikon päästä