Ilman liivejä julkisella paikalla kesäaikaan
Oletko kulkenut/kuljetko julkisella paikalla esimerkiksi kaupassa, lenkillä tai kaupungilla kesäaikaan ilman rintaliivejä? Jos olet, niin mikä on ollut syy? Käytännöllisyys, mukavuus, huomionhaku vai mikä? Itse en voisi olla koon vuoksi, mutta ruokakaupassa ja kadulla on tullut vastaan tänä kesänä useampia, pääasiassa nuorempia naisia ilman liivejä ja mietin että onko kyseessä joku trendi vai mikä? Ja selvyyden vuoksi vielä, en erityisesti tuijottele tai ole muuten kiinnostunut, mutta väkisinkin joskus tähän kiinnittää huomiota.
Kommentit (170)
Kyllä se on ruman, tyylittömän, halvan ja köyhän näköistä, kun minkä tahansa ikäinen ja kokoinen nainen kulkee ilman rintaliivejä julkisilla paikoilla. Vähän samoin kun kul ttuurimme rikast ajat kulkevat paskaisissa rantaläpsyttimissä tai valecrocseissa ilman sukkia kesät talvet. Köyhää ja rumaa.
NIin kuin joku kirjoittikin, rintaliivit ovat kalliita eli köyhillä ei ole niihin varaa.
Te rintaliivittömät, onko sitten kiva kun tissit roikkuvat jo keski-iässä vyötäröllä?
Käytän, ettei roiku navassa asti.
Oon kohta jo kymmenen vuotta suurimmaksi osaksi kävellyt kesät talvet ulkosalla ilman rintsikoita. Käytän aluspaitaa vaatteiden alla. Kiinteä A-kuppi, eikä tarvetta rintsikoille. Mukavampaa näin.
En enää käytä liivejä. Koskaan ei löytynyt sopivia ja mukavia, olen mieluummin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Te rintaliivittömät, onko sitten kiva kun tissit roikkuvat jo keski-iässä vyötäröllä?
On niin pienet rinnat, että ei kyllä tuu käymään noin.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne roikkuu mutta aion leikkauttaa a-kuppiin. Ei minua alasti kukaan katsele niin ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin pienet rinnat, että ei kyllä tuu käymään noin.
Saatat vielä yllättyä. Se onkin esteettistä, kun kuivat nahkapussit lerpattavat kyynärpäiden tasolla.
Vierailija kirjoitti:
En enää käytä liivejä. Koskaan ei löytynyt sopivia ja mukavia, olen mieluummin ilman.
Mitkä tahansa liivit ovat paremmat, kuin sinne tänne heiluvat moukaritissit. Kaikille, joilla on suurempi kuin B-kuppi, pitäisi tarjota optiota maksuttomaan rintojenpienennysleikkaukseen viimeistään nelikymppisinä.
En käytä rintaliivejä enkä ole läski ja ryhditön. Hengittämisen kanssa on vaikeuksia. Ei siksi, etten osaisi hengittää vaan koska minulla on astma. En siksi(kään) kaipaa mitään ylimääräistä paineen tunnetta keuhkojen kohdalle. Tiedän, että on olemassa lukuisia muitakin vaivoja, joiden vuoksi ei ole mitään järkeä käyttää rintsikoita.
Aika surullinen on mielestäni tuo ajatus, että jotain tarpeetonta/haitallista pitäisi käyttää, että olisi esteettisesti tyydyttävä. Kyllä siluettia voisi muokata tukemalla, puristamalla ja kohottamalla vähän sieltä ja täältä. Mutta miksi? Eikö ihminen sellaisenaan ole hyvä ja riitä?
Vierailija kirjoitti:
En tykkää käyttää rintaliivejä vaikka isot tissit. Käytän löysiä puseroita, joten ei pitäisi haitata. Kuka edes kohdistaa katseensa toisen rintoihin?
Jokainen heteromies 😉 Tarkka silmäni havaitsee kun naisilla rintaliivien olkaimet piirtyy paitaan tai joskus ihan näkyy läpi. Aivoni luovat oitis kuvan rintaliiveistä ja kuvittelen miltä nainen niissä näyttää. Kun nainen ilman rintaliivejä niin silmäni laskee rinnanmuodon ja luo mielikuvan niistä tisseistä. Tämä on supervoimani 👍
M39
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt valitusta, että rintsikat kiristävät ja puristavat ja aiheuttavat närästystä ja ovat epämukavat ja läpäti lää. Rintaliiveihin tottuu. NIiden pitää olla tiukat ja tukevat, jotta ne tekevät tehtävänsä. Hengittäminen - jopa syvään hengittäminen - sujuu aivan vaivatta, koska rintaliivithän JOUSTAVAT. Ainoa mikä ottaa kipeää on se, kun joskus kaarituet kiilautuvat ulos vanhoista rintsikoista ja alkavat raapia rintalastaa.
Olen sitä mieltä, että rintsikoista epämukavina valittajat ovat läskejä ja ryhdittömiä, jotka eivät osaa hengittää oikein muutenkaan. Ja rintaliivit ovat eduksi, koska ne tekevät siluetista esteettisemmän, tukevat vartaloa ja parantavat ryhtiä.
54kg/168cm täällä. Minä en ymmärrä mitenkään, missä maailmassa voisi olla mitenkään mukavampi olla vanne rintalastan ympärillä, kuin ilman vannetta rintalastan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ruman, tyylittömän, halvan ja köyhän näköistä, kun minkä tahansa ikäinen ja kokoinen nainen kulkee ilman rintaliivejä julkisilla paikoilla. Vähän samoin kun kul ttuurimme rikast ajat kulkevat paskaisissa rantaläpsyttimissä tai valecrocseissa ilman sukkia kesät talvet. Köyhää ja rumaa.
NIin kuin joku kirjoittikin, rintaliivit ovat kalliita eli köyhillä ei ole niihin varaa.
Sinun mielestä näin joten käytä pois. Tämä ei vielä vakuuttanut kuitenkaan ketään muuta
Vierailija kirjoitti:
En käytä rintaliivejä enkä ole läski ja ryhditön. Hengittämisen kanssa on vaikeuksia. Ei siksi, etten osaisi hengittää vaan koska minulla on astma. En siksi(kään) kaipaa mitään ylimääräistä paineen tunnetta keuhkojen kohdalle. Tiedän, että on olemassa lukuisia muitakin vaivoja, joiden vuoksi ei ole mitään järkeä käyttää rintsikoita.
Aika surullinen on mielestäni tuo ajatus, että jotain tarpeetonta/haitallista pitäisi käyttää, että olisi esteettisesti tyydyttävä. Kyllä siluettia voisi muokata tukemalla, puristamalla ja kohottamalla vähän sieltä ja täältä. Mutta miksi? Eikö ihminen sellaisenaan ole hyvä ja riitä?
Joopa joo. Rintaliivien tarve ei tarkoita sitä, että on läski ja ryhditön. Joillakin on isot rinnat ja ne oikeasti tarvitsee tukea. Ei olisi mitenkään kivaa kulkea julkisella paikalla ilman liivejä rintojen heiluessa. Se väistämättä herättää huomiota eikä tunnu kivalta, kun rinnoilla ei ole kunnon tukea. Ei isojen rintojen kanssa vaatteet istu kunnolla.
On mullakin astma eikä rintaliivit siihen vaikuta ahdistaako keuhkoissa vai ei.
Joku tuolla aiemmin väitti siis, että kaikki rintsikoita kaihtavat(!) ovat läskejä ja ryhdittömiä.
Eivät liivit ehkä astmaatikoilla vaikuttakaan suoraan keuhkojen toimintaan, mutta siihen ahdistuksen TUNTEESEEN vaikuttavat. Sitä ei halua yhtään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla aiemmin väitti siis, että kaikki rintsikoita kaihtavat(!) ovat läskejä ja ryhdittömiä.
Eivät liivit ehkä astmaatikoilla vaikuttakaan suoraan keuhkojen toimintaan, mutta siihen ahdistuksen TUNTEESEEN vaikuttavat. Sitä ei halua yhtään lisää.
Mulla on astma ja ei rintsikat ahdsta niin paljon, että astma sen vuoksi olisi hankala. Jos ahdistaa niin sitten ahdistaa vaikka ottaisi liivit pois.
Väljä kuviollinen pusero, alla olkaimeton paita. Hyvin pärjää pienirintaisena ilman kiristäviä liivejä. Jos joku huomaa nännini niin ihan sama. Monella miehellä on isommat tissit kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. Selkärankareuman takia rintarankani menee pahasti jumiin, jos käytän rintaliivejä kauan. Oli kauheaa silloin kun jouduin olemaan lähityössä, kun ei toimistolla kehdannut olla ilman liivejä. Jouduin syömään lihasrelaksantteja ym maksimimäärät.
Nykyään etätyössä ja käytän liivejä vain kun lähden kauppaan/kaupunkiin. Laitan liivit 5 minuuttia ennen lähtöä, ja poistan liivit välittömästi kun tulen kotiin. Heti kenkien jälkeen 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. Selkärankareuman takia rintarankani menee pahasti jumiin, jos käytän rintaliivejä kauan. Oli kauheaa silloin kun jouduin olemaan lähityössä, kun ei toimistolla kehdannut olla ilman liivejä. Jouduin syömään lihasrelaksantteja ym maksimimäärät.
Nykyään etätyössä ja käytän liivejä vain kun lähden kauppaan/kaupunkiin. Laitan liivit 5 minuuttia ennen lähtöä, ja poistan liivit välittömästi kun tulen kotiin. Heti kenkien jälkeen 😀
Onko sama juttu myös kaarituettomien urheiluliivien/toppien kanssa? Itsellä siis isot rinnat ja pakko käyttää kaarituellisia liivejä enkä edes haluaisi kulkea julkisesti ilman liivejä. Mietin vain, että tuntuuko tuollaiset topitkin susta huonolta? Ei ole siis pakko pitää vaan mua kiinnostaa miten sä koet erilaiset vaihtoehdot. No toki siksikin mietin, että mitä ihmettä sitä itse tekisi, jos ei voisi käyttää mitään. En haluaisi tosiaan ilman kunnon tukevia liivejä kulkea julkisesti.
Mulla on niin pienet rinnat ettei ne tarvi erillistä tukea sen enempää kuin muutkaan ruumiinosat. Miksi minun pitäisi tottua johonkin jota en tarvitse?