Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla on ihan uskomaton vaimo, hänen täytyy tehdä jotain oikein; mutta mitä?

Vierailija
06.08.2026 |

Rakastava, lempeä, pehmeä, näyttää feminiinistä puoltaan, pitää miehestään huolta, tykkää laittaa kotia kauniiksi, luottaa mieheensä. Ei nalkuta eikä valita. 

Mistä tuollaisia naisia löytää? Mitä kaverillani on että nainen on noin tyytyväinen? 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan hyvä mies. Tekee oman osansa kotitöistä, ja kantaa vastuuta. Huomioi puolisonsa ja tämän tarpeet. On vaimolleen hyvää seuraa. 

Väärä vastaus!

Kun vaimo hoitaa ne kotityöt säntillisesti, on miehen helpompi keskittyä asioihin, joilla lisätä perheen hyvinvointia. Sun ehdottama sukupuolineutraali liitto on helpompi toteuttaa esim. homosuhtessa.

Kerro lisää noista asioista, joilla mies lisää perheen hyvinvointia. Älä kirjoita palkkatöistä, koska naisetkin tekevät niitä.

Kertoo aika paljon sinusta, ettet tiedä ja lähdet jopa asialla hyökkäykseen.

Mies voi esim. kasvattaa niitä lapsia enkä tarkoita tässä sitä kokoa ja painoa. Lapset nimittäin tarvitsee taitoja ja turvallisen ympäristön niiden harjoitteluun, joiden varaan voi rakentaa terveen itsetunnon.

Tuota, se on hänen velvollisuutensa isänä. Ihan minimivaatimus vanhemmalle, että kasvattaa omia lapsiaan. 

Sulla ei siis ole hajuakaan, miten perheenä kuuluisi toimia.

Mulla on aikuinen lapsi, elämässään ja parisuhteessaan onnellinen ja työelämässään onnistunut. Tuskinpa nuoret perheet tyytyvät vähempään, ainakaan toivottavasti eivät. Sulla on joko matka vielä kesken tai koko reissu vielä teoriaa.

En ymmärtänyt mitä yritit sanoa, mutta se että se oli jonkinlainen "mutku sä " tuli kyllä selväksi.

Outo tulkinta. Olen eri, mutta ei tuossa sinun selittelyssäsi ole mitään järkeä. Vaimon pitää tienata ja tehdä kotityöt, ja varmasti myös huolehtia lapsistasi, ja sinusta tekee sankarin se, että teet lapsien kanssa välillä jotain hauskaa ja hurjaa. Joo, usein isän rooli on tehdä jotain sellaista lapsen kanssa, siitä olen samaa mieltä. Mutta se ei missään tapauksessa riitä tasaamaan sitä kohtuutonta kuormaa, mikä äidille tulee, jos hän on yksin vastuussa kodista työpäivän päälle. 

Fakta:

Miehet tekevät enemmän palkka ja kotitöitä kuin naiset. Kohtuutonta ei ole kuin valitus kotitöistä.

Molemmat väitteet ovat vääriä. Suurin osa toimeentulotukiasiakkaista on miehiä, ja kotityöt jakautuvat edelleen epätasaisesti (naiset tekevät enemmän).

Mitä sitte?

Normaalit fiksut ydinperheet optimoivat lopputulosta lasten kasvatuksen kannalta ja silloin nainen tekee enemmän kotitöitä. Miten niinkin yksinkertainen ja helppo asia kuin kotityöt voi olla noin ylitsepääsemättömän vaikeaa?

Kaikki mahdolliset vehkeet on nykyään saatavilla, mutku pyykinpesu (koneella), laittian imurointi (koneella) ja astioiden pesu (koneella) on jotenkin niin ylitsepääsemättömän vaikeaa nykynaisella.

Kotityövammaisuus pitäisi kiiruusti dsm luokitella, jotta naiset saisivat hoitoa tähän oman ja lasten elämänlaadun tuhoavaan haittaan.

Miess käyttää siis enemmän aikaa lasten kasvatukseen naisen tehdessä enemmän kotitöitä?

Kiteytetäänkö asia näin: Lapsen terve itsetunto tarvitsee pohjakseen taitoja ja saavutuksia, joihin voi nojata, kun pikku Milla-Liisat yrittää vttuilla koulussa. Mies pystyy tarjoamaan näitä huomattavan paljon tehokkaammin jo pelkästään sillä että on mies.

Reflektoi tätä siltä kantilta, että olet vain yksi tuhansista Milla-Liisoista.

Ei ehdi enempää, koska on niitä lapsia kasvatettavaksi. Se on moro!

Sulla mitään lapsia ole, omasta hikikomerosta kirjoittelet taas äitisi ikäisille naisille. 😂 

Vierailija
82/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä jatkuvaa kotitöiden ja lasten hoidon korostamista ja olen useamman äiti. Mulla on mies joka hoitaa kotitöistä enemmän kuin tarvitsisi ja on aktiivinen lasten kanssa. Olen ehkä epäkiitollinen , mutta tämä ei riitä mihinkään ja olen hänen kanssaan onnettomin mitä koskaan aiemmissa suhteissani. Kumppanina hän on nimittäin täysin kelvoton omiin tarpeisiini. Ei ole emotionaalista läheisyyttä eikä toisen tarpeiden huomiointia.  Ei enää mitään, edes seksiä.  Mua ei seksuaalisesti inspiroi miehen tekemät kotityöt, en tiedä sitten onko ne jollekin muulle se juttu. Itse kaipasin läsnäoloa, puhumista ja tunteita. 

Tässä nyt vain tällainen näkökulma kun jotenkin alkaa rasittaa tää jatkuva kotitöiden tekemisen korostus näissä teksteissä tällä palstalla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä jatkuvaa kotitöiden ja lasten hoidon korostamista ja olen useamman äiti. Mulla on mies joka hoitaa kotitöistä enemmän kuin tarvitsisi ja on aktiivinen lasten kanssa. Olen ehkä epäkiitollinen , mutta tämä ei riitä mihinkään ja olen hänen kanssaan onnettomin mitä koskaan aiemmissa suhteissani. Kumppanina hän on nimittäin täysin kelvoton omiin tarpeisiini. Ei ole emotionaalista läheisyyttä eikä toisen tarpeiden huomiointia.  Ei enää mitään, edes seksiä.  Mua ei seksuaalisesti inspiroi miehen tekemät kotityöt, en tiedä sitten onko ne jollekin muulle se juttu. Itse kaipasin läsnäoloa, puhumista ja tunteita. 

Tässä nyt vain tällainen näkökulma kun jotenkin alkaa rasittaa tää jatkuva kotitöiden tekemisen korostus näissä teksteissä tällä palstalla.  

Tässä tuli tuo yksi keskustelija väittämään, että onnellinen parisuhde lähtee siitä, että vaimo hoitaa säntillisesti kotityöt.

Vierailija
84/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan hyvä mies. Tekee oman osansa kotitöistä, ja kantaa vastuuta. Huomioi puolisonsa ja tämän tarpeet. On vaimolleen hyvää seuraa. 

Väärä vastaus!

Kun vaimo hoitaa ne kotityöt säntillisesti, on miehen helpompi keskittyä asioihin, joilla lisätä perheen hyvinvointia. Sun ehdottama sukupuolineutraali liitto on helpompi toteuttaa esim. homosuhtessa.

Kerro lisää noista asioista, joilla mies lisää perheen hyvinvointia. Älä kirjoita palkkatöistä, koska naisetkin tekevät niitä.

Mies voi esim. kasvattaa niitä lapsia enkä tarkoita tässä sitä kokoa ja painoa. Lapset nimittäin tarvitsee taitoja ja turvallisen ympäristön niiden harjoitteluun, joiden varaan voi rakentaa terveen itsetunnon.

Tuota, se on hänen velvollisuutensa isänä. Ihan minimivaatimus vanhemmalle, että kasvattaa omia lapsiaan. 

Mulla on aikuinen lapsi, elämässään ja parisuhteessaan onnellinen ja työelämässään onnistunut. Tuskinpa nuoret perheet tyytyvät vähempään, ainakaan toivottavasti eivät. Sulla on joko matka vielä kesken tai koko reissu vielä teoriaa.

En ymmärtänyt mitä yritit sanoa, mutta se että se oli jonkinlainen "mutku sä " tuli kyllä selväksi.

Outo tulkinta. Olen eri, mutta ei tuossa sinun selittelyssäsi ole mitään järkeä. Vaimon pitää tienata ja tehdä kotityöt, ja varmasti myös huolehtia lapsistasi, ja sinusta tekee sankarin se, että teet lapsien kanssa välillä jotain hauskaa ja hurjaa. Joo, usein isän rooli on tehdä jotain sellaista lapsen kanssa, siitä olen samaa mieltä. Mutta se ei missään tapauksessa riitä tasaamaan sitä kohtuutonta kuormaa, mikä äidille tulee, jos hän on yksin vastuussa kodista työpäivän päälle. 

Fakta:

Miehet tekevät enemmän palkka ja kotitöitä kuin naiset. Kohtuutonta ei ole kuin valitus kotitöistä.

Molemmat väitteet ovat vääriä. Suurin osa toimeentulotukiasiakkaista on miehiä, ja kotityöt jakautuvat edelleen epätasaisesti (naiset tekevät enemmän).

Mitä sitte?

Normaalit fiksut ydinperheet optimoivat lopputulosta lasten kasvatuksen kannalta ja silloin nainen tekee enemmän kotitöitä. Miten niinkin yksinkertainen ja helppo asia kuin kotityöt voi olla noin ylitsepääsemättömän vaikeaa?

Kaikki mahdolliset vehkeet on nykyään saatavilla, mutku pyykinpesu (koneella), laittian imurointi (koneella) ja astioiden pesu (koneella) on jotenkin niin ylitsepääsemättömän vaikeaa nykynaisella.

Kotityövammaisuus pitäisi kiiruusti dsm luokitella, jotta naiset saisivat hoitoa tähän oman ja lasten elämänlaadun tuhoavaan haittaan.

Miess käyttää siis enemmän aikaa lasten kasvatukseen naisen tehdessä enemmän kotitöitä?

Kiteytetäänkö asia näin: Lapsen terve itsetunto tarvitsee pohjakseen taitoja ja saavutuksia, joihin voi nojata, kun pikku Milla-Liisat yrittää vttuilla koulussa. Mies pystyy tarjoamaan näitä huomattavan paljon tehokkaammin jo pelkästään sillä että on mies.

Vieläkään ei tullut mitään tolkkua siihen mysteeriin, miten mies kasvattaa lapsia naisia tehokkaammin. Olisi ollut samperin mielenkiintoista tietää.

Vierailija
85/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin kaverisi on rikas, fiksu ja hyväluonteinen. Hyvännäköinenkin, käy töissä, pitää huolta itsestään ja läheisistään eikä käytä päihteitä? 

Jolloin vaimon ei tarvitse käydä töissä ja hänen tehtäväksi jää kotityöt ja pitää kodin ulkoasun lisäksi oma ulkoasu kunnossa ja mies tyytyväisenä.

Tämä on se klassinen win-win tilanne, joissa molemmat saavat 100% haluamansa.

Kuka tuollaista haluaa?

Vierailija
86/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, aloittaja ilmoitti poistuvansa "kasvattamaan lapsiaan" ja palasi heti seksuaalisesti turhautuneen vaimon roolissa kertomaan, että kotitöiden jakautuminen ei merkitse mitään. 😃 👍 

Vierailija
87/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen vaimo.

Hoitaa kotitöistä leijonan osan, puutarhatyöt lähes kaikki ja osaa paljon muitakin hommia tehdä.

Minä teen enemmänkin esim. pikku rakennushommia ja metsätyöt, mutta muuten paljolti penkkiurheilua ja koiran talutusta. Ahkeran vaimon kanssa ei tarvi liiemmin hikoilla ja vaimo tekee mielellään nuo hommat.

Käymme molemmat töissä. Vaimoni on nätti, normaalipainoinen ja jopa urheilullinen mm. harrastanut kestävyysurheilua ja jopa SM-mitalikin on tullut ikäsarjassa.

Niin, vaimoni ei ole suomalainen ja sen huomasi jo seurusteluaikana; aikuismainen, ei dramatiikkaa suhteessa jatkuvasti ym.

Itse olen keskiverto mies; en pitkä, komea ym. ja nykyään pyyleväkin hiukan.

Suhteessa molemmat antavat vahvuuksiaan eikä laskeskella kuka tekee enemmän mitäkin.

Vierailija
88/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä vastaus!

Fakta:

Mitä sitte?

Vieläkään ei tullut mitään tolkkua siihen mysteeriin, miten mies kasvattaa lapsia naisia tehokkaammin. Olisi ollut samperin mielenkiintoista tietää.

Kai se tarkoittaa fyysistä väkivaltaa tai jotain. Joku 17-vuotias poikahan siellä selvästi taas larppaa aikuista. 

Vierailija
89/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se näyttää miehelleen "feminiinistä puoltaan"- mitä ikinä se tarkoittaakaan- niin mistä ap sen tietää? Asentanut kamerat kaverin kotiin? Oksettava kyylä. 

Kyllähän se tulee ilmi mita ap tarkoittaa feminiinisellä puolella, sehän lukee siinä ihan selvästi: pitää kodin kauneudesta, ei nalkuta, tukee miestä jne,  Mitä siitä kaikesta et ymmärrä. Onhan se tietysti naista sortavaa ajatella, että hän tukisi miestään. :) nainen 69 v

Vierailija
90/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on maskuliinen mies, jonka seurassa hänen naisensa, voi olla turvallisesti femiininen.

Nämä miehet on harvassa. Sinäkään et kuulu heihin, kun sun pitää  kerran kysellä.

Vierailija
91/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se näyttää miehelleen "feminiinistä puoltaan"- mitä ikinä se tarkoittaakaan- niin mistä ap sen tietää? Asentanut kamerat kaverin kotiin? Oksettava kyylä. 

Kyllähän se tulee ilmi mita ap tarkoittaa feminiinisellä puolella, sehän lukee siinä ihan selvästi: pitää kodin kauneudesta, ei nalkuta, tukee miestä jne,  Mitä siitä kaikesta et ymmärrä. Onhan se tietysti naista sortavaa ajatella, että hän tukisi miestään. :) nainen 69 v

Vanhaksi naiseksi sinulla on kokemattoman miehen ajatusmaailma.

Vierailija
92/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei aina ole sitä, miltä ulospäin näyttää. Kaikenlaisia kulisseja on. Some täynnä postauksia ihanista kumppaneista, suloisista lapsista ja kauniista kodeista. Ei mitään todellisuuspohjaa.

Vierailija
93/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaa kotitöistä leijonan osan, puutarhatyöt lähes kaikki ja osaa paljon muitakin hommia tehdä.

Minä teen enemmänkin esim. pikku rakennushommia ja metsätyöt, mutta muuten paljolti penkkiurheilua ja koiran talutusta. Ahkeran vaimon kanssa ei tarvi liiemmin hikoilla ja vaimo tekee mielellään nuo hommat.

Käymme molemmat töissä. Vaimoni on nätti, normaalipainoinen ja jopa urheilullinen mm. harrastanut kestävyysurheilua ja jopa SM-mitalikin on tullut ikäsarjassa.

Niin, vaimoni ei ole suomalainen ja sen huomasi jo seurusteluaikana; aikuismainen, ei dramatiikkaa suhteessa jatkuvasti ym.

Suhteessa molemmat antavat vahvuuksiaan eikä laskeskella kuka tekee enemmän mitäkin.

Tämä on kyllä jännä miksi ulkomaalaisten naisten kanssa olevat miehet nostavat aina naisten ahkeruuden ja työteliäisyyden esiin. Kaipa me suomalaiset vaan ollaan kansana laiskoja, sinäkin kehut, miten ahkeran puolison kanssa ei tarvitse liiemmin hikoilla. Minä en ihan kehtaisi, mutta meitä on moneen junaan.

Vierailija
94/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan saa seksiä :) 

Vierailija
95/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoinhan niissä tapauksissa on oikeasti kyse kotitöistä sinällään, vaan epäreiluudesta eli siitä, että vastuut ja työt ovat epätasaisesti jakautuneet, toinen siipeilee, toinen kuormittuu. Rakastava puoliso ei ole tarkoituksella epäreilu.

Vierailija
96/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä miksi ulkomaalaisten naisten kanssa olevat miehet nostavat aina naisten ahkeruuden ja työteliäisyyden esiin. Kaipa me suomalaiset vaan ollaan kansana laiskoja, sinäkin kehut, miten ahkeran puolison kanssa ei tarvitse liiemmin hikoilla. Minä en ihan kehtaisi, mutta meitä on moneen junaan.

Niin se taitaa olla, että suomalaiset naiset ovat hiukan laiskoja; ylipaino ja kännykkä varmaan sitä aiheuttaa lisättynä feministisellä ajattelulla. Karua, mutta totta.

Vierailija
97/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää osata kirnuta v ittua kunnolla, niin vaimo pysyy tyytyväisenä.

Täähän se ois. N42

Olisitko vailla kunnon hoitoa?

M43

Vierailija
98/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta tulee kyllä jotenkin vähän gay-vibat tuosta "kaverin vaimon" sisustusinnon ja laittautumisen pohdiskelusta. En usko että mieheni kaverit ihan kauheasti miettivät meidän verhoja. 

Vierailija
99/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se taitaa olla, että suomalaiset naiset ovat hiukan laiskoja; ylipaino ja kännykkä varmaan sitä aiheuttaa lisättynä feministisellä ajattelulla. Karua, mutta totta.

Laiskahan sinäkin olet. Sellaista se on.

Vierailija
100/111 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaksi naiseksi sinulla on kokemattoman miehen ajatusmaailma.

Voisi jopa sanoa että oudosti just aloittajan ajatusmaailma. Kuinkas sattuikaan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi