Käytättekö juoksevaa rypsiöljyä ruuanlaitossa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi vit tu! Kuka pilaa rypsiöljyllä ruokansa? Voi on paistamista varten.
Esim. minä, mulla on maitoallergia.
Ja kaikki, jotka haluavat elää mahdollisimman pitkään ilman sydänsairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vain Oliiviöljy ja voi, olen niitä, jotka selvittävät itse miten asioiden laita on.
Miten sinä sen selvität? Ja miten sinut selvitystekniikkasi voi olla parempi, kuin ammatikseen asioita tutkivien ihmisten, joilla on tieteellinen koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi helkatti, kuka haluaa sen navetan maun ruokaansa, joka tulee voista ja kermasta??!
Haha! Vai että tulisi likaisista navetoista voit ja maidot? On sulla mielikuvitusta! Voit olla huoleti, että navetat ovat siistejä ja myös voit ja maidot täyttävät hygieniavaatimukset. Sitä paitsi tuotteet pastöroidaan, jossa kaikki bakteerit kuolevat.
Spede Pasanen oli ketjupolttaja, jolla keuhkot olivat ihan täynnä tervaa. Asiantuntijat totesivat, että hän ei olisi elänyt niin pitkään, jos hän ei olisi käyttänyt voita. Spedellä oli aina voinappeja mukana. Kun tuli joku ongelma, hän söi yhden voinapin ja hetken päästä hän löysi ongelmaan ratkaisun. Voi edesauttaa myönteisiä aivotoimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitorasvat ehkäisevät sydänsairauksia. Siemenöljyt päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Tuo ei nimittäin ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan järkevä ihminen käytä siemenöljyjä yhtään mihinkään? Moottoriöljyksi ne saattavat sopia, mutta ei ihmisille. Siemenöljyn poistuminen elimistöstä kestää vuosikausia.
Siemenöljyt ovat kaikkien todellisten tutkimusten mukaan terveellisiä ihmisille. Voi taas esimerkiksi vaarallista. Netissä voi lukea mitä vaan huuhaata, mutta kukaan vakavasti otettava asiantuntija missään ei ole siemenöljyjä vastaan.
Vakavasti otettavat asiantuntijatkin voivat olla väärässä. Ei vakuuta minua tuo.
Ihan sama mikä sinut vakuuttaa. Tottakai asiantuntijat voivat olla väärässä, mutta huomattavasti todennäköisemmin sitä ovat nettihörhöt, jotka eivät ole asiantuntijoita.
Juuri tämä.
Ihmiset uskoo youtubereihin ja nettihörhöihin, jotka takoo rahaa videoilla (salaliittoteorioilla) ja vitamiinipurkkeja myymällä.
Se, että joku tuttu sairastuu syöpään yms, ei välttämättä liity tiettyjen ruokien syömiseen. Ei voida tietää miten ovat muuten eläneet tai mille ovat altistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan järkevä ihminen käytä siemenöljyjä yhtään mihinkään? Moottoriöljyksi ne saattavat sopia, mutta ei ihmisille. Siemenöljyn poistuminen elimistöstä kestää vuosikausia.
Siemenöljyt ovat kaikkien todellisten tutkimusten mukaan terveellisiä ihmisille. Voi taas esimerkiksi vaarallista. Netissä voi lukea mitä vaan huuhaata, mutta kukaan vakavasti otettava asiantuntija missään ei ole siemenöljyjä vastaan.
Vakavasti otettavat asiantuntijatkin voivat olla väärässä. Ei vakuuta minua tuo.
Ihan sama mikä sinut vakuuttaa. Tottakai asiantuntijat voivat olla väärässä, mutta huomattavasti todennäköisemmin sitä ovat nettihörhöt, jotka eivät ole asiantuntijoita.
Juuri tämä.
Ihmiset uskoo youtubereihin ja nettihörhöihin, jotka takoo rahaa videoilla (salaliittoteorioilla) ja vitamiinipurkkeja myymällä.
Se, että joku tuttu sairastuu syöpään yms, ei välttämättä liity tiettyjen ruokien syömiseen. Ei voida tietää miten ovat muuten eläneet tai mille ovat altistuneet.
Ei muuta, mutta ruoka, jonka syö vaikuttaa elimistössä ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä.
Useimmat ihmiset uskoo auktoriteettiin, jolla on hyvä titteli. Ihan sama, mitä hän sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tiedolla pystyt noin väittämään?
Rypsi-oliivimix 50-50. Otan hyödyt molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi helkatti, kuka haluaa sen navetan maun ruokaansa, joka tulee voista ja kermasta??!
Haha! Vai että tulisi likaisista navetoista voit ja maidot? On sulla mielikuvitusta! Voit olla huoleti, että navetat ovat siistejä ja myös voit ja maidot täyttävät hygieniavaatimukset. Sitä paitsi tuotteet pastöroidaan, jossa kaikki bakteerit kuolevat.
Spede Pasanen oli ketjupolttaja, jolla keuhkot olivat ihan täynnä tervaa. Asiantuntijat totesivat, että hän ei olisi elänyt niin pitkään, jos hän ei olisi käyttänyt voita. Spedellä oli aina voinappeja mukana. Kun tuli joku ongelma, hän söi yhden voinapin ja hetken päästä hän löysi ongelmaan ratkaisun. Voi edesauttaa myönteisiä aivotoimintoja.
Voi sun v***u!
Spede kuoli sydäninfarktiin vain 71v iässä. Olisikohan niillä voinapeilla ollut osuutensa asiaan?!
Tämä älykkyyden taso täällä osaa aina yllättää..
Vierailija kirjoitti:
Rypsi-oliivimix 50-50. Otan hyödyt molemmista.
Mitkä ihmeen hyödyt?
Voita käytän lihan, kalan tai sienien paistamiseen, siitä tulee paras maku. Oliiviöljy on just paras salaatinkastikkeisiin, ei kovaan kuumentamiseen niin hyvä. Myös pähkinäöljy hyvää salaatteihin. Rypsiöljykin menee kaikkeen, vaikka munkkien paistamiseen kuten auringonkukkaöljykin.
Sitä käytetään mitä kaapeista löytyy. Tärkeintä on, että ei ole vanhaa ja härskiintynyttä. Rapsiöljy ei kyllä oikein sovi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Voita käytän lihan, kalan tai sienien paistamiseen, siitä tulee paras maku. Oliiviöljy on just paras salaatinkastikkeisiin, ei kovaan kuumentamiseen niin hyvä. Myös pähkinäöljy hyvää salaatteihin. Rypsiöljykin menee kaikkeen, vaikka munkkien paistamiseen kuten auringonkukkaöljykin.
Sitä käytetään mitä kaapeista löytyy. Tärkeintä on, että ei ole vanhaa ja härskiintynyttä. Rapsiöljy ei kyllä oikein sovi mihinkään.
Auringonkukkaöljy on pahin kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://blogs.helsinki.fi/hnfb124-2017/2023/04/27/rypsioljyn-terveellis…
Luepa tuo nyt huolella läpi ja tarkista lähteet. Mitään vastakkaista lähdettä ei ole vielä esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa tuo nyt huolella läpi ja tarkista lähteet. Mitään vastakkaista lähdettä ei ole vielä esitetty.
Lue sinä tutkimuksia rasvoista. Kiinnitä huomiota myös siihen, mitä on tutkittu ja miten ja mikä taho maksaa ja mikä taho on tilannut tutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa tuo nyt huolella läpi ja tarkista lähteet. Mitään vastakkaista lähdettä ei ole vielä esitetty.Lue sinä tutkimuksia rasvoista. Kiinnitä huomiota myös siihen, mitä on tutkittu ja miten ja mikä taho maksaa ja mikä taho on tilannut tutkimuksen.
Tieteessä käytetään lähteenä vertaisarvioituja julkaisuja juuri siksi, että siellä on iso joukko ihmisiä palkattu tarkistamaan juuri tämän kaltaisia ongelmia, ja siksi tieteen metodeja ymmärtävä käyttää lähteinä nimenomaan niitä, ei ikinä mitään nettityyppejä, joiden taustalla voi olla mitä tahansa mielenterveysongelmista valtiotason vaikuttamisyrityksiin.
Eli, vertaisarvioitu lähde sille, että voi on terveellistä, ja siemenöljyt ei. Löytyykö?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt, on varaa oliiviöljyyn.
Mulla on varaa vaikka kaviaariin ja käytän rypsiöljyä.
En tiedä onko oliivitkaan terveellisiä, jos ne ovat luonnosta poimittuna syömäkelvottomia. Koska niissä on kitkerältä maistuvaa ainetta. Ne prosessoidaan lipeällä, jolla se kitkeryys poistetaan. Näin vastasi siis google.
Ilmeisesti oliivit kylmäpuristetaan, mutta missä vaiheessa se kitkeryys poistetaan?
Tässä maailmassa on hyvin vaikeaa sanoa mikä on oikeasti terveellistä.
Pitäisi tietää miten ruoka on kasvatettu. Sitä ei sitten pysty tarvis tietämään.
Pääasia, että mieli rauhoittuu
Vain Oliiviöljy ja voi, olen niitä, jotka selvittävät itse miten asioiden laita on.