Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poimitko itse mustikat, vatut ja puolukat talven varalle?

Vierailija
05.08.2026 |

Tänä kesänä on metsät mustanaan mustikoita ja pensaat punaisina vattuja. Ja puolukoitakin näyttää kypsyvän ihan pian. Mulle iski jokin marjastushimo ja nyt on niin paljon mustikota ja vattuja pakastimessa, hilloina ja mehustettuina, että varmasti riittää. Ja innnolla jo odotan puolukoiden kypsymistä.

Mustikoita keräsin myös myyntiin, mitä en ole koskaan aiemmin tehnyt. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään käväisin marjametsällä. Kohta on pakkanen täynnä vadelmia ja mustikoita, lisäksi omasta pihasta herukoita ja karviaisia. 

N 29

Vierailija
22/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Työssäkäyvänä on varaa ostaa sen mitä tarvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerään niin paljon kuin mökillä saaressa metsässä riittää. Luultavasti noin kolmisen kiloa. En ole onnistunut löytämään pk seudulta hyvää mustikkametsää, mikä on harmi, joten tuohon on tyydyttävä. Mielellään keräisin pakastimen täyteen. 

No, kerropa alapeukuttaja mistä hyvä mustikkametsä löytyy. Sipoonkorvessa tms. kaikki paikat on täynnä ihmisiä ja koiria. Ei löydy koskematonta mustikkapaikkaa mistään. 

Vierailija
24/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmia en ole löytänyt, mutta mustikoita olen päässyt keräämään. Todennäköisesti pääsen myös puolukoita keräämään ja karpaloitakin toivon pääseväni keräämään.

Vierailija
25/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vihaan metsässä rämpimistä. Ostan torilta. 

Höh! Minusta taas metsässä liikkuminen on mitä parasta ajanvietettä. Tosin onhan sinne lähteminen välillä vähän kynnyksen takana, mutta kivaa sitten kun sinne on itsensä saanut. 

Vierailija
26/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään käväisin marjametsällä. Kohta on pakkanen täynnä vadelmia ja mustikoita, lisäksi omasta pihasta herukoita ja karviaisia. 

N 29

Kateellinen teille maalaisille. 

Vierailija
27/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuro + kotimaiset mustikat, eihän parempaa olekaan, eikä terveellisempää. Ei mitään lisäaineita, ei sokereita tms prosessoitua lisäainetta. Huomatkaa että keskieuroopasta ei kannata enää luonnonmarjoja ostaa, siellä on lois-eläimiä, joiden munat odottavat marjan sisällä lämmintä masuasi...

Ja esim. pensasmustikat häviävät 100-0 tavalliselle mustikalle ravintoarvoissa. Meidän luonnonmustikat ovat todellista superfoodia.

Vierailija
28/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuro + kotimaiset mustikat, eihän parempaa olekaan, eikä terveellisempää. Ei mitään lisäaineita, ei sokereita tms prosessoitua lisäainetta. Huomatkaa että keskieuroopasta ei kannata enää luonnonmarjoja ostaa, siellä on lois-eläimiä, joiden munat odottavat marjan sisällä lämmintä masuasi...

Puuro on kyllä hyvää ja mustikat samoin mutta eihän niitä sekoiteta. Puuroon pannaan voisilmä ja mustikoista vaikka tehdään piirakkaa.

Vierailija
29/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene poikiin appelsiineja Arabiaan kibbutsille 

Vierailija
30/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko marjareissuillanne useinkin törmänneet mustiin mustikoihin. Itse löydän niitä aina jonkin verran, miten muut?

Vierailija
31/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerään niin paljon kuin mökillä saaressa metsässä riittää. Luultavasti noin kolmisen kiloa. En ole onnistunut löytämään pk seudulta hyvää mustikkametsää, mikä on harmi, joten tuohon on tyydyttävä. Mielellään keräisin pakastimen täyteen. 

No, kerropa alapeukuttaja mistä hyvä mustikkametsä löytyy. Sipoonkorvessa tms. kaikki paikat on täynnä ihmisiä ja koiria. Ei löydy koskematonta mustikkapaikkaa mistään. 

Sallassa on ja Virolahdella on . 

Vierailija
32/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko marjareissuillanne useinkin törmänneet mustiin mustikoihin. Itse löydän niitä aina jonkin verran, miten muut?

Mustat mustikat kannattaa syödä heti . 

Vierailija
33/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää valkoiset sienet on parhainta . 

Vierailija
34/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poimin. Kasvatan myös kaiken mahdollisen itse ja säilön. Kauppaan ei paljon rahaa mene.

Vierailija
35/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni eläkeläinen ja nuorempikin on jaloistaan tai selästään niin huonossa kunnossa, ettei pysty risuiseen epätasaiseen metsään menemään.  Perheenäideillä saattaa olla kiireitä kesällä, esimerkiksi siivousta tai muita rästitöitä.  Ei pidä syyllistää ihmisiä sillä, että pitäisi kerätä marjoja metsästä, kun kaikki eivät siihen ikänsä, terveytensä tai muiden kiireiden vuoksi pysty.  Työttömältäkin marjastus vaatisi auton omistamista ja hyvää kuntoa.

Vierailija
36/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen kävelee taas varastetut kengät jalassa . 

Vierailija
37/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikku kuivattaa mustikkaa koneella ja myy . 

Vierailija
38/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerään. Pakastan ja keitän hilloja ja mehuja, puolukoita myös survon sokerin kanssa. Maakellarikin minulla on.

Vierailija
39/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus. En kylläkään viime vuosina.

Vierailija
40/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat mustikat kannattaa syödä heti . 

On ne hyviä kyllä.   Sen verran tapaa löytyä ettei kaikkia tule heti syödyksi. Eikä kyllä raski kaikkia poimiakaan ettei harvinaisempi lajike liikaa kärsi (liekö turha pelko).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä