Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poimitko itse mustikat, vatut ja puolukat talven varalle?

Vierailija
05.08.2026 |

Tänä kesänä on metsät mustanaan mustikoita ja pensaat punaisina vattuja. Ja puolukoitakin näyttää kypsyvän ihan pian. Mulle iski jokin marjastushimo ja nyt on niin paljon mustikota ja vattuja pakastimessa, hilloina ja mehustettuina, että varmasti riittää. Ja innnolla jo odotan puolukoiden kypsymistä.

Mustikoita keräsin myös myyntiin, mitä en ole koskaan aiemmin tehnyt. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti poimin ämpärillisin mustikkaa omaan käyttöön mutta nyt polvi kierukkaleikkauksen jälkeen vielä puolikuntoinen, joten jätän poimimiset muille ja ostan paikalliselta kerääjältä 10 litraa.

Vierailija
2/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kerää meille marjat. Laittaa ne valmiiksi pakasterasioihin ja tuo meille pakastimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tarvinnut marjoja talven varalle. Inhosin jo lapsena marjojen poimimista. Sen jälkeen en ole mennyt marjametsään. 

Vierailija
4/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön viitsi lähteä metsään itikoiden syötäväksi siksi hän marjat torilta paljon helpompaa .

Vierailija
5/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerään, hyvää kuntoutusta. Täällä onkin tunnettu sanonta, että selkävaivojen vuoksi eläkkeellä olevat kokevat hilla-aikaan ihmeparanemisen. Tämä siihen aikaan, kun hilloja ostettiin yksityisiltäkin.

Vierailija
6/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 4 vuotta työllistänyt siskon lapsia. Olen vaatinut heiltä yleensä joulun tienoilla lupauksen, että ensi syksynä haluan 10 litraa lakkaa, 5 kiloa mustikoita ja 10 kiloa puolukoita. Tähän asti on toiminut. Tänä syksynä hillat tulivat kyllä, heidän äiti auttoi. Ihme kyllä mustikoissa oli ongelmia, toivat kilon-kahden annoksina ja poika kysyi, joko riittää. Sanoin että kyllä, puolukat vielä syksymmällä. Eivät teini taida enää ensi syksynä tuoda marjoja, vaikka olen ihan markkinahinnan maksanut.

Vierailija
7/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä ei ole edes pakastinta. Jos tarvitsen marjoja, haen ne kaupan pakastealtaasta.

Vierailija
8/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ostan jos tarvitsen pakastealtaasta. Vadelmista en edes tykkää, näyttää kelpaavan muille 

Vierailija
9/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän. Meilläpäin on huonoin mustikkasato ilmeisesti koko maassa. Ei ollut pölyttäjät lentelemässä, oli liian kylmää ja märkää silloin.

Vierailija
10/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tarvinnut marjoja talven varalle. Inhosin jo lapsena marjojen poimimista. Sen jälkeen en ole mennyt marjametsään. 

Todellakin tämä. 

Vierailija
11/11 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, mies kerää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi