Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä on teenjuoja muttei ymmärrä hyvän teen päällen

Vierailija
05.08.2026 |

Juo teetä aina myös meillä. Itse juon kahvia ja teetä, mutta vain kunnollista. Ostan teen erikoisliikkeitä, lähinnä teehuoneesta. Kaveri ei vaan huomaa eroa, laitanko Liptonia, Pukkaa vai isolehtistä käsin poimittua ja rullattua ensimmäisen sadon nepalilaista temppelialueella kasvatettua vuoristoteetä. Tiikerin päiväuni on hänelle jo luxusta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta nyt on ihana pakko palata Haahtelan romaanien pariin. 

Vierailija
42/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaffia aloittaja juo? BTW? BMW?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa teekin on aina paremman makuista kuin halpa kahvi. 

Tämä on totta! Minulle sanoi suomalainen työmies että thaimaassa... (tai miten se sanotaan ku suomalaiset ei tyydy mihinkään) ...thaimaalla/thaimaassa ei voinut juoda kahvia koska se oli niin pahaa niin hän joi teetä siellä

Thaimaassa on luoteis-aasian ja englannin kanssa maailman parhaimmat teepussi teet joten ei se thaimaan teekään ole kummonen kahvin ohella joten väitteesi on totta

Vierailija
44/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kahvinjuojia, vain harva juo laadukasta kahvia. Ryystävät Kultamokkaa tai Presidenttiä hyvänä kahvina. :D

Että tuliko yllärinä, ettei he teenjuojinakaan ole kummosia... Mun yksi duunikaveri juo teetä myös, pitää asiasta vielä elämää. Juo kuitenkin halvinta mitä kaupasta saa jotain näitä x-tra coop halpismerkkejä.

Vierailija
45/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ole hassu. Uskotko tosiaan että sinulla on kaapissasi jotain ”TEMPPELIALUEELTA KÄSINPOIMITTUA” teetä. Anna mun kestää, miten ihminen voi olla noin höynäytettävissä😂😂😂 

Höynäytettävissä

Entä jos hän on itse käynyt temppelialueella keräämässä niitä lehtiä, kuten mä. Hukkaan ne mussa meni, joten lahjotin eteenpäin.

Vierailija
46/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tuo sun kaveri. Juon enimmäkseen teetä, mutta musta ei vain koskaan tullut haudukkeiden kuluttaja. Pidän mustasta teestä jossa on sitruunaa, tai sitten mistä tahansa valkoisesta/vihreästä teestä. En jaksa haudutella, vaikka onhan ne laatuteet paremman makuisia. Kulutan varmaan 1,5litraa teetä päivässä, joka kuppia ei ehdi seremoniallisesti juomaan.

Siis yhtä kauanhan sitä irtoteetä haudutetaan kuin pussiteetäkin. 😄 

Vierailija
47/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne edes teen lehtiä, muka?

Vierailija
48/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ja sun temppelialuees. 

Vierailija
49/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on teen keittäjässä jos makueroa ei huomaa. Taidat tehdä kaikki kiehuvaan veteen.

Jotkut teelajikkeet tehdään 98-asteiseen veteen. Täysin riippuvaista laadusta. 

Vierailija
50/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupillinen keisarinmorsianta, ja olen taivaassa. Se jälkituoksu siinä kupissa, nam! Muita?

Vierailija
51/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suotta Suomen Suosituin tuo morsiantee.

Vierailija
52/52 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itsekin olen teenjuoja, mutta en oikeastaan tykkää monista erikoisteistä. Ensinnäkin, en juo teetä ilman maitoa. En juo vihreää teetä enkä yrttihaudukkeita. Eka on kitkerää ja pahaa, ja viimemainitut maistuu haudutetulta ruohonleikkuujätteeltä. Myös ne Pukkat. Joten mulle semmoista perusteetä tai korkeintaan Earl Greytä kiitos, laitan sekaan puoli kuppia maitoa kitkeryyden taittamiseen sitten.

Siis parasta teetähän on juuri Earl Grey, tai käy myös joku English Breakfast, tai Prince of Wales. Ja siihen vähän maitoa ja pari tippaa sitruunaa. Niin Brititkin juo teensä ja se ei silloin voi olla väärin.

Nuo on just parhaita, mutta ilman maitoa! 😄 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme